Opgelicht bij Petssupermart en nu...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:20

Cowgirl schreef:
Ik heb helaas niet met paypal betaald.

Dat het bij sommige bedrijven wat langer kan duren vind ik niet erg. Ooit eens gehad bij Zooplus maar die communiceren gewoon. Hier is nog steeds geen enkele vorm van communicatie.

Dropshippers????? echt nog nooit van gehoord.

De gegevens op Trustpilot zijn niet mijn gegevens. Maar ga het wel even aangeven bij de juiste instantie.

Het gaat bij mij op een pot antiphlogistine en een ontwormpil voor de kat.

Bedrijven die geen voorraad hebben maar rechtstreeks goedkope dingen o.a. bij ali epress bestellen, jou het dubbele laten betalen en dan jouw afleveradres opgeven. Omdat het vaak uit China komt kan het soms wel 2 a 3 mnd duren
Heb ik gehad met kleding, druppelde binnen en kwaliteit viel mij nog mee, baalde alleen dat ik dit zelf goedkoper had kunnen bestellen. Leerles voor mij was toen om altijd te googlen en meeste wat via facebook adverteert dropshippers zijn

Je krijgt het we, duurt alleen ontzettend lang

Leo

Re: Opgelicht bij Petssupermart en nu...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:22

Wow wat een schandalige gang van zaken op Trustpilot. Ik heb zoiets nog nooit gezien, inclusief grove schending van de AVG wet :wow: :oo

Ik ken het bedrijf niet maar het klinkt inderdaad als een dropshipper die hier al heel lang mee "weg" komt. Hopelijk zie je je geld terug TS!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:47

Lynn_Nikita schreef:
Cowgirl schreef:
Ik heb helaas niet met paypal betaald.

Dat het bij sommige bedrijven wat langer kan duren vind ik niet erg. Ooit eens gehad bij Zooplus maar die communiceren gewoon. Hier is nog steeds geen enkele vorm van communicatie.

Dropshippers????? echt nog nooit van gehoord.

De gegevens op Trustpilot zijn niet mijn gegevens. Maar ga het wel even aangeven bij de juiste instantie.

Het gaat bij mij op een pot antiphlogistine en een ontwormpil voor de kat.

Bedrijven die geen voorraad hebben maar rechtstreeks goedkope dingen o.a. bij ali epress bestellen, jou het dubbele laten betalen en dan jouw afleveradres opgeven. Omdat het vaak uit China komt kan het soms wel 2 a 3 mnd duren
Heb ik gehad met kleding, druppelde binnen en kwaliteit viel mij nog mee, baalde alleen dat ik dit zelf goedkoper had kunnen bestellen. Leerles voor mij was toen om altijd te googlen en meeste wat via facebook adverteert dropshippers zijn

Je krijgt het we, duurt alleen ontzettend lang

Wanneer er een levertijd van +1-3 weken genoemd worden dan vertrouw ik het al niet. Wanneer je dan googled zie je al precies hetzelfde product op A.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 08:52

Ik heb ze zojuist weer een mail gestuurd. Er even bij vermeld dat ik inmiddels aangifte heb gedaan.

Doet Kees van de Spek dat programma nog? :?
Gezien dit al zolang aan de gang is zou ik daar best eens een mail over sturen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:02

Cowgirl schreef:
Ik heb ze zojuist weer een mail gestuurd. Er even bij vermeld dat ik inmiddels aangifte heb gedaan.

Tim Hofman met Boos erop afsturen :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:05

Zo hee, die reacties op Trustpilot :oo Wat asociaal om zomaar een adres openbaar te gooien!
Bizar dat dit al zo lang door kan gaan!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:17

IMANDRA schreef:
Cowgirl schreef:

Dit is ook wat ik dacht :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 10:21

Ik ken Tim Hofman niet. Zal hem eens opzoeken.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:24

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:29

bizar dit. Maar heeft dan nog niemand de moeite genomen dit te melding bij de Authoriteit Persoonsgegevens
Hoop dat je snel je geld terug hebt TS

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 11:34

Kinke schreef:
bizar dit. Maar heeft dan nog niemand de moeite genomen dit te melding bij de Authoriteit Persoonsgegevens
Hoop dat je snel je geld terug hebt TS

Ik vraag mij af of die mensen er wel bewust van zijn dat hun gegevens zo op trustpilot staan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:37

Heb het ook bij haar gehad, heb haar toen vrij dreigend een app gestuurd dat ik haar privé adres heb en ik weet dat ze daar woont en ook met kinderen. Dat als ik voor een bepaalde datum toen de bestelde en betaalde spullen niet in huis had het wel bij haar kwam ophalen. Ik had toen heel snel de spullen in huis. Maar het is bijzonder dat ze er maar door mee blijft gaan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:00

IMANDRA schreef:
Cowgirl schreef:

Jaaa dat is een goed idee :))

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 10:45

Ik heb nog steeds mijn bestelling niet ontvangen of mijn geld terug.

Ik stuur nog elke dag een mail en vandaag 6 stuks.

Misschien toch Tim Hoffman maar eens een mail sturen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:01

Heb je geen rechtsbijstand? Anders is dat nog wel verstandig misschien? Om die te contacten?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:34

Mocht Tim hoffman geen tijd hebben en rechtsbijstand niet werken, Kassa kan je ook nog benaderen. Zij hebben ook een belbus waar ze de rollen omdraaien zodat beide kanten het ervaren.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:54

Ik zie ook dat de webshop gebruik maakt van PayPal en Splink voor betalingen. Je kunt deze twee bedrijven aanschrijven met de gegevens van de webshop erbij. Grote kans dat Petssupermart dan geen betalingen meer kan ontvangen.

Toevoeging: De website wordt beheerd (gehost) bij Key-Systems GmbH. Ook hen kun je een mail sturen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:56

Geduld en leer ervan, Is onderweg vanuit het buitenland waarschijnlijk. Tuurlijk geven ze geen geld terig, dat krijgen ze zelf namelijk ook niet aangezien het niet hun product is is een tussenpersoon die iets ergens goedkoop besteld en op jouw adres laat afleveren en jou er meer voor laat betalen

Is het trouwens deze....https://www.facebook.com/PetSupermarket/
hun tel nr is
+1 866-434-1990
China

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:03

Sjonge jonge, klinkt echt als een zaak die al heel lang mensen oplicht. Als je nog wat andere slachtoffers weet te benaderen zou je niet eventueel een rechtzaak kunnen starten? Alles wat ze hebben gedaan lijkt me vrij illegaal en niet recht te praten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:04

Dropshipping is niet illigaal, Mag dit gewoon?
Je krijgt de indruk dat je een order plaatst bij een Nederlandse site, terwijl je indirect bij een Chinese webshop bestelt. Ook betaal je vaak fors meer dan de originele prijs. Is dit gewoon toegestaan?

'Er is op zich niks illegaals aan, je moet alleen heel erg opletten als consument. Het is natuurlijk wel zo dat de webwinkel verantwoordelijk is als er iets niet oké is, dan moet de dropshipping-webwinkel het oplossen. Ze moeten zich dus gewoon houden aan de wettelijke garantie- en retourregels', aldus de Consumentenbond.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:08

Lynn_Nikita schreef:
Geduld en leer ervan, Is onderweg vanuit het buitenland waarschijnlijk. Tuurlijk geven ze geen geld terig, dat krijgen ze zelf namelijk ook niet aangezien het niet hun product is is een tussenpersoon die iets ergens goedkoop besteld en op jouw adres laat afleveren en jou er meer voor laat betalen

Is het trouwens deze....https://www.facebook.com/PetSupermarket/
hun tel nr is
+1 866-434-1990
China

Nope, het is 'mart' op het einde.

Dat het een bizar lange levertijd heeft omdat het via dropshipment bij de klant wordt afgeleverd, neemt niet weg dat deze webshopeigenaar dat niet even kan laten weten. Dan weet de klant waar zij aantoe is. Er staat een Nederlands nummer op de website.

De webshop verkoopt ook allerhande Nederlandse merken en ook NAF. Het is dus niet allemaal 'chineesspul'. Op hun website schrijven ze dat het team altijd voor u klaar zit om vragen te beantwoorden en dat je snel geholpen wordt. Dan snap ik dat TS nu wel ongeduldig is en er klaar mee is.. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:08

Het schrijnendste is nog wel de persoonsgegevens die zonder pardon openbaar gooien.
Lijkt er op dat veel mensen uiteindelijk hun product nog we krijgen?
Bij een dropshipper duurt dat idd vaak lang.

Ik heb zo zelf ook eens wat besteld, had wel gezien dat hetzelfde product bij chinabuy goedkoper stond, maar meende ook dat dit Nederlandse bedrijf het op voorraad zou hebben en ik zo geen weken hoefde te wachten en ik het product dus binnen een paar dagen binnen zou hebben. Daar had ik de duurdere prijs voor over.
Mis dus, die zogenaamde winkel in Nederland bestelde het gewoon op mijn naam in China.
Mochten er invoerrechten oid over zijn gekomen was dat mooi op mijn adres geweest....
Weken later rechtstreeks ut China kreeg ik mijn product dus. Echt niet netjes!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 12:09

xRivaldo schreef:
Ik zie ook dat de webshop gebruik maakt van PayPal en Splink voor betalingen. Je kunt deze twee bedrijven aanschrijven met de gegevens van de webshop erbij. Grote kans dat Petssupermart dan geen betalingen meer kan ontvangen.

Toevoeging: De website wordt beheerd (gehost) bij Key-Systems GmbH. Ook hen kun je een mail sturen.

Hier heb ik wat aan, dank je.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:11

Lynn_Nikita schreef:
Dropshipping is niet illigaal, Mag dit gewoon?
Je krijgt de indruk dat je een order plaatst bij een Nederlandse site, terwijl je indirect bij een Chinese webshop bestelt. Ook betaal je vaak fors meer dan de originele prijs. Is dit gewoon toegestaan?

'Er is op zich niks illegaals aan, je moet alleen heel erg opletten als consument. Het is natuurlijk wel zo dat de webwinkel verantwoordelijk is als er iets niet oké is, dan moet de dropshipping-webwinkel het oplossen. Ze moeten zich dus gewoon houden aan de wettelijke garantie- en retourregels', aldus de Consumentenbond.

Tevens, de smartphone die jij gebruikt, de kleding die je draagt en de tv waar je naar kijkt, zijn ook allemaal in China (en andere derdewereldlanden) gemaakt en worden vervolgens over de wereld gedistribueerd door die betreffende merken. Daar zit dan ook weer een Coolblue, Bol.com, etc. tussen. Deze twee genoemde voorbeeldbedrijven zijn net zo aansprakelijk als er niet wordt geleverd als een webshop als Petssupermart. Alleen wordt het daar vaak wél netjes opgelost, dat is bij Petssupermart niet het geval..

Kleine edit, want Coolblue (en Bol meestal ook wel) houden dan wel voorraad aan.
Laatst bijgewerkt door xRivaldo op 08-09-21 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:15

GmbH geeft wel aan dat het een Duits bedrijf is. Dus die zou ik in het Engels of Duits aanschrijven.