Trap schilderen, rare onderlaag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Trap schilderen, rare onderlaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 12:26

Wat fijn!

Nu goed glad schuren inderdaad, vergeet niet om de trap goed te ontvetten met een goede ontvetter.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 12:29

Ik heb net bij de bouwmarkt een fles st Marc meegenomen, dus dat gaat wel goedkomen! Voordat ik begon had ik heb ook al een keer met ammonia gedaan, maar daar krijg je van die prikogen van.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:06

Ammonia is ook niet nodig, st Marck voldoet prima

En ontvetten voor het schuren!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:35

Wat ben jij goed bezig geweest TS!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:45

Petra_O schreef:
[ [url=m/Cjn0y1.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben een naakte trap! Vanmiddag goed schuren en schoonmaken, morgen met grondverf aan de slag.

Nice. Het is tegenwoordig lastig te vinden, maar ik zou voor verf op oliebasis gaan. Dat is meer slijtvast dan verf op waterbasis. Heb net deurkozijnen geverfd met verf op waterbasis. Tape erover om de muren te witten. Trok bij (gelukkig maar 1) deurpost de hele waterbasis shyte eraf toen ik de tape verwijderde…… -:(-

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 21:50

Joanne1987 schreef:
Ammonia is ook niet nodig, st Marck voldoet prima

En ontvetten voor het schuren!

Ik heb inderdaad voor het schuren ontvet! En morgenochtend nog een keer voor ik ga schilderen.

veerledec schreef:
Wat ben jij goed bezig geweest TS!

Cowboy55 schreef:
Petra_O schreef:

We hebben een naakte trap! Vanmiddag goed schuren en schoonmaken, morgen met grondverf aan de slag.

Nice. Het is tegenwoordig lastig te vinden, maar ik zou voor verf op oliebasis gaan. Dat is meer slijtvast dan verf op waterbasis. Heb net deurkozijnen geverfd met verf op waterbasis. Tape erover om de muren te witten. Trok bij (gelukkig maar 1) deurpost de hele waterbasis shyte eraf toen ik de tape verwijderde…… -:(-

Dat is balen! Zonde van je werk... Ik heb tegenwoordig eigenlijk altijd watergedragen verf en nog nooit problemen ermee gehad. Alleen hier in huis zijn heel veel deuren hetzelfde zwart geschilderd als de trap en daar hecht het wat minder goed op.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:57

Mwah….was maar 1 deurpost. Effe vloeken, opnieuw gronden en 2x lakken en klaar. 20 minuten werk. Thank god. Zat er al een beetje op te wachten. 15-20 meter deurkozijn en plint. 1 meter naar de knoppen. Viel mee. Vooral snel schilderen nadat die tape erop zit. Max. 24 uur.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:42

Goed bezig TS! Ik ben benieuwd hoe het wordt :)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 05:50

Cowboy55 schreef:
Petra_O schreef:

Klopt, waterbasis is na een uurtje stofdroof, maar heeft 2 weken nodig om uit te harden heb ik onlangs geleerd. Dus het wordt nog harder gelukkig!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 07:48

Petra_O schreef:

Kleine tip :+ ene traptree wel en andere trede niet schilderen. En dan morgen/avond de andere helft schilderen.
Gegarandeerd dat je anders naar boven moet, maar niet kan omdat je trap nog niet goed gedroogd is :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 07:56

Dispar_Vulgo schreef:
Petra_O schreef:

Kleine tip :+ ene traptree wel en andere trede niet schilderen. En dan morgen/avond de andere helft schilderen.
Gegarandeerd dat je anders naar boven moet, maar niet kan omdat je trap nog niet goed gedroogd is :')

En vooral niet impulsief reageren als je net klaar bent met schilderen en iemand drukt op de bel aan de voordeur! Ja, ik spreek uit ervaring…… :roll: die zwarte flipflop afdruk is nooit meer helemaal weg gegaan…..

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 08:18

Ik zie het helemaal voor me :D. Ik ga alles in één keer schilderen, want ik ken mezelf, ik ga gewoon op de verkeerde treden staan... Drempels schilderen was ook al zo'n ramp. Ik heb net alles naar beneden gehaald wat ik nodig denk te hebben, voor de rest heb ik pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:32

Kattenpootjes geven ook leuke effecten :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:02

Cowboy55 schreef:
..

En vooral niet impulsief reageren als je net klaar bent met schilderen en iemand drukt op de bel aan de voordeur! Ja, ik spreek uit ervaring…… :roll: die zwarte flipflop afdruk is nooit meer helemaal weg gegaan…..

En ook niet je evenwicht verliezen :+ Hier stond een blote voet afdruk maanden op de drempel...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 11:29

Sokkenpluis op je drempels is ook leuk. En gewoon drie keer achter elkaar... Uiteindelijk maar mijn keukentrapje over de drempel gezet zodat ik er niet meer op kon gaan staan :') .

De trap zit inmiddels in de grondverf! En op de een of andere manier zijn er dan alsnog schilfers die met afbijt, krabben, schuren en soppen blijven zitten en er dan afkomen als je met de kwast eroverheen gaat -O- .

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:53

Herkenbaar, hier hadden we net de radiatoren geverfd.. toen ging se deurbel. Resultaat... hond gestreept als een zebra en de radiator harig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:40

Enige oplossing wat je kan doen is met fijn schuurpapier nogmaals alles na te lopen.
Weet dat trappen schuren niet een effe klus is.
De mijne heb ik van schopvast grijs naar licht terra omgezet en ben daar dagen mee bezig geweest.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:43

Annem84 schreef:
Herkenbaar, hier hadden we net de radiatoren geverfd.. toen ging se deurbel. Resultaat... hond gestreept als een zebra en de radiator harig :+

Ben visueel ingesteld, dus.... _O- _O- _O- _O-

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:43

Oeh nog iemand die met de trap in de weer is!
Ik heb het tapijt van mijn trapje gehaald en nu nog bezig met de lijm-/verfresten..
Echt een rotklus! Ook nog eens omdat mijn trap niet de standaard trap is met hoeken van 90 graden, maar mijne heeft hele kleine hoekjes waar zowel de verfbranden als de afkrabber niet in komen...
Nu dus maar een ander soort afkrabber gekocht, en ook een afsteekmes, een soort plamuurmes maar dan iets steviger!
Ben benieuwd naar je eindresultaat!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 14:59

Ik heb ook van die ellendige hoekjes! Ik heb er met een smal plamuurmes en schuurpapier het meeste uit kunnen krijgen. Verder is het volstoppen met verf en hopen dat niemand het ziet :D.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:06

memerel schreef:
Oeh nog iemand die met de trap in de weer is!
Ik heb het tapijt van mijn trapje gehaald en nu nog bezig met de lijm-/verfresten..
Echt een rotklus! Ook nog eens omdat mijn trap niet de standaard trap is met hoeken van 90 graden, maar mijne heeft hele kleine hoekjes waar zowel de verfbranden als de afkrabber niet in komen...
Nu dus maar een ander soort afkrabber gekocht, en ook een afsteekmes, een soort plamuurmes maar dan iets steviger!
Ben benieuwd naar je eindresultaat!

Voor tapijt lijm Alabastine super vloerlijm afbijt gebruiken. Stinkt als de nete. Goed luchten. Mandkapje op en handschoenen aan. Maar het werkt als een tierelier. Opsmeren. Half uur in laten trekken. En krabben maar.

Mijn trap was een DRAMA, had er al vele uren inzitten. Uiteindelijk kreeg ik de tip voor dit te gebruiken. En daarna had ik het er zo af.

Verder lekker bezig TS! Erg benieuwd naar het eindresultaat.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 11:30

De tussenstand:

Afbeelding

Nog één keer en dan is hij klaar. Dan moeten uiteraard de muur en de trapleuning nog, maar dat is het volgende project.

Uiteraard zag ik halverwege nog een zakker waar ik niet meer bij kon... Dus uiteindelijk met een boterhamzakje om mijn voet nog even naar boven geklommen om hem weg te halen :') .