Welke auto zoeken wij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:52

Geen idee of ze er in jouw budget zijn, maar een C4 Cactus? Niet moeders mooiste auto's, alhoewel de nieuwere modellen wel leuk zijn. Hele zuinige auto, niet zwaar en ook nog een leuk formaatje. Ik rijd zelf een nieuwe uit 2018 en het is echt de fijnste auto die ik tot nu toe heb gereden, in 3 jaar tijd enkel 4x een lamp stuk gehad :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:07

Ghostattack schreef:
Geen idee of ze er in jouw budget zijn, maar een C4 Cactus? Niet moeders mooiste auto's, alhoewel de nieuwere modellen wel leuk zijn. Hele zuinige auto, niet zwaar en ook nog een leuk formaatje. Ik rijd zelf een nieuwe uit 2018 en het is echt de fijnste auto die ik tot nu toe heb gereden, in 3 jaar tijd enkel 4x een lamp stuk gehad :+

Mijn ervaring met Citroën is niet al te best. Mijn ouders hebben echt 15 jaar ofzo citroën geleased. En dat waren dus nieuwe auto's die wat duurder waren (c5, c5 sedan, c4 grand picasso) maar na een paar jaar / veel kilometers is er steeds iets kapot. Wij waren heeeeel blij dat de garage aan het einde van de straat was en dat we de reparaties niet zelf hoefden te betalen. En dit waren dus auto's van max 140.000 of 4 jaar oud!!! Terwijl we bijvoorbeeld met onze vorige Volvo v60 nooit wat hadden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:33

ardo_iggy schreef:
Op aanrader van onze garage hebben wij voor een japanner gekozen.
De onderdelen voor de auto zijn minder duur als voor Europese merken.
De auto's mankeren ook minder volgens hem en zijn makkelijker te maken.
Op de site van de ANWB komen die ook goed door de testen heen en als je aan de wegenwacht vraagt welke merken zij zouden kiezen komt er over het algemeen ook een japanner uit.

Dus ik zou naar de merken van Mazda Hyundai Mitsubishi Honda Toyota Suzuki en Nissan enzo kijken.

Als ik prive een auto zou gaan rijden zou ik ook voor deze merken gaan. Afhankelijk van het budget is misschien private lease ook wel interessant? Weet je zeker dat je niet voor onvoorziene kosten komt te staan. Moet je niet nog een huis willen kopen ofzo want dan kun je minder lenen.

Qua stuk gaan kun je altijd geluk of pech hebben. Vroeger toen ik nog geen auto van de zaak had reed ik eigenlijk alleen maar japanse auto's en nooit problemen gehad. Toen een paar jaar heel veel kilometers gemaakt met een Ford Fiesta diesel. Ik hield mij hart vast... maar ook totaal geen problemen.
Mijn eerste 2 lease auto's waren renaults megane estates. Ook nooit wat mee. Daarna 3 jaar een Volvo V40 gereden en stond ik iedere maand een liter olie te vullen en best wat storingen gehad.
Nu sinds 2 weken een gloed nieuwe renault megane estate benzine en die deed na 14 km niets meer. Startmotor stuk......

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:39

MarlindeRooz schreef:
Ghostattack schreef:

Mijn ervaring met Citroën is niet al te best. Mijn ouders hebben echt 15 jaar ofzo citroën geleased. En dat waren dus nieuwe auto's die wat duurder waren (c5, c5 sedan, c4 grand picasso) maar na een paar jaar / veel kilometers is er steeds iets kapot. Wij waren heeeeel blij dat de garage aan het einde van de straat was en dat we de reparaties niet zelf hoefden te betalen. En dit waren dus auto's van max 140.000 of 4 jaar oud!!! Terwijl we bijvoorbeeld met onze vorige Volvo v60 nooit wat hadden.

Ja pech kun je altijd hebben :D Ik rijd 35k - 50k per jaar met mijn auto en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. De oude Cactus die mijn moeder had ook niet, al reed deze wel minder fijn. Al mijn collega's met een Citroën zijn ook zeer tevreden.

Auto's zijn gewoon lastig, of je hebt pech, of je hebt geluk.

Many

Re: Welke auto zoeken wij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:17

Ik zou vooral gaan proefrijden in wat verschillende merken en modellen. Wat voor auto je fijn vindt, is gewoon heel persoonlijk. Zo ben ik absoluut geen VW-rijder, dus alle Polo's die hier worden aangeraden zijn voor mij juist afraders :D Ik ben overigens heel tevreden met mijn Citroën DS3 (die volgens mij ook wel aardig aan jullie eisen voldoet), maar een ander zal dat waarschijnlijk een vreselijke auto vinden. Dus probeer lekker van alles uit en maak op basis van jullie eigen, persoonlijke bevindingen dan een keuze.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:28

Ghostattack schreef:
Auto's zijn gewoon lastig, of je hebt pech, of je hebt geluk.

Correctie: sommige auto's kunnen veel beter tegen mishandeling en wanbeleid dan andere.
En nee, lease is GEEN garantie op correct, doelmatig onderhoud!! In tegendeel.....

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:28

Jullie rijden 5 x 80 km ? En in het weekend ook nog veel kilometers? Diesel is dan ook een optie? VW-Polo

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:23

Geen enkele auto is per definitie slecht, ik heb 2 duitsers gereden die fantastisch waren maat ook 1 waar ik om de 2 maanden bij een garage mee stond.(let wel dat waren zakelijke lease autos van max 4 jaar oud en alle 3 VW golf)

Ik heb altijd heerlijk en zonder problemen gereden in een Ford focus terwijl collega met zelfde modelserie hoop ellende kende.

Ik heb op een afgetrapte Citroen Saxo sport ruim 250.000 kilometer gezet zonder een minuut langs de kant afgezonderd van een klapband(gevallentje echte pech dus)
Die heb ik dus echt opgereden.

Ik heb nu naast mijn zakelijke wagen(toyota auris hybrid) nog een 20 jaar oud hondenhok staan in de vorm van een Daihatsu YRV.(iets met ik ga geen paardenzooi/bodembedekking etc vervoeren in mijn zakelijke wagen) Afgelopen 3 jaar 50k op de teller gezet, enige kosten buiten APK om was nieuw setje banden.

Heb ik dan zoveel geluk met die auto's? Nee maar ik geloof wel in goed preventief onderhoud en ik doe goed onderzoek naar veel voorkomende problemen. Zodat je daar op kan letten bij aanschaf en weg kan blijven als ze er last van hebben.

Ik ga je dus geen auto adviseren maar alleen aangeven doe je huiswerk, zoek de bekende problemen van betreffende auto op en loop weg als je ziet/merkt dat de auto dit mankeert.

Staar je inderdaad niet blind op ex lease autos zoals Ikke al aangaf. Als ik zie hoe minimaal en zo goedkoop mogelijk die autos worden onderhouden dan hoef ik niet meer zo nodig ;)
En dan heb ik het niet eens over het hoge gooi en smijt gehalte van de bestuurders in een leaseauto, want het is toch niet van hun en als het kapot gaat word het gemaakt...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:56

Heeft iemand ervaring met een Renault talisman vanaf 2017? Is dat een fijne auto en gezinsbak?

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:34

Ik heb nu sinds een jaartje de Renault Clio Grandtour van 2019. De Talisman en megane zijn een beetje de luxe versie hiervan
Ruime auto, alle opties, ik heb de benzine versie. Hij is behoorlijk zuinig en erg ruim vanbinnen!
Zo kan je al de zetels volledig plat leggen en dan heb je 2m50 ruimte!! Er past dus zelfs een matras in als je een roadtrip wil maken :')
Hij koste mij 14.900euro met extra opties zoals sensors vooraan. Dus qua prijs echt héél goed!!
De temperatuur geregelde airco is subliem! Nooit gewoon koude lucht dus. De airco gaat aan naarmate welke temperatuur je het wil hebben. Je kan ook kiezen om deze af te zetten zodat je alleen koele lucht hebt zonder airco.
Ik ben er heel erg tevreden van!
Zelf nooit direct gedacht aan een Renault. Maar mijn budget was niet erg groot en dan zit je bij deze gewoon goed! Voor die prijs heb je bij andere merken hoogstens een stadsautootje.

Ik reed voor mijn werk 131km enkele reis, gelukkig nu wel een job dichterbij, maar was echt geweldig met deze auto.

Hiervoor altijd een kleine stadsauto dus het was even aanpassen. Maar wat een heerlijke auto!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:37

Ik rij nu een Renault megane uit 2011. Heerlijke auto en qua looks enorm gecharmeerd van de talisman station. Zag alleen dat ze vooral met een 1.6 motor komen.. Dat is evenveel als m'n kleinere megane nu dus vroeg me af of dat voldoende power is voor zo'n bak.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:52

ingedebruijn schreef:
Heeft iemand ervaring met een Renault talisman vanaf 2017? Is dat een fijne auto en gezinsbak?

Als je zo benieuwd bent, ga dan proefrijden. Dat is de enige manier om erachter te komen of je het zelf een fijne auto vind.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:13

Ik heb binnen dat gewicht een Peugeot 308, doet met gemak 1:16...

Ik weet niet of ze al binnen jullie budget te krijgen zijn... Zorg er wel voor dat je geen Fransoos met een THP motor neemt.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 19:46

Ik heb een Nissan Note 1.6 uit 2009
Super fijne auto en er heel tevreden over!

124 euro wegenbelasting per kwartaal en verzekering rond de 85 euro. WA plus verzekerd.

Ook een fijne hoge instap en genoeg ruimte in de hele auto.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:00

Goof schreef:
ingedebruijn schreef:

Als je zo benieuwd bent, ga dan proefrijden. Dat is de enige manier om erachter te komen of je het zelf een fijne auto vind.

Uiteraard maar kan zijn dat iemand met kinderen al zegt, ze zijn niet geschikt voor autozitjes bijvoorbeeld. Dat kan ik nu namelijk nog niet testen :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:11

Janine1990 schreef:

De mijne zelfs 1 op 24!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:12

Goof schreef:
Janine1990 schreef:

De mijne zelfs 1 op 24!

Dan heb jij zeker een diesel?? Anders... :oo

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:17

Misschien is het een kleine motorinhoud en rijd ze veel snelwegen?

Onze Seat Ibiza reed ook met gemak 1 op 22 ofzo op lange stukken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:17

Janine1990 schreef:
Goof schreef:

De mijne zelfs 1 op 24!

Dan heb jij zeker een diesel?? Anders... :oo

Ja, 308 sw diesel inderdaad.