Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ghostattack schreef:Geen idee of ze er in jouw budget zijn, maar een C4 Cactus? Niet moeders mooiste auto's, alhoewel de nieuwere modellen wel leuk zijn. Hele zuinige auto, niet zwaar en ook nog een leuk formaatje. Ik rijd zelf een nieuwe uit 2018 en het is echt de fijnste auto die ik tot nu toe heb gereden, in 3 jaar tijd enkel 4x een lamp stuk gehad
ardo_iggy schreef:Op aanrader van onze garage hebben wij voor een japanner gekozen.
De onderdelen voor de auto zijn minder duur als voor Europese merken.
De auto's mankeren ook minder volgens hem en zijn makkelijker te maken.
Op de site van de ANWB komen die ook goed door de testen heen en als je aan de wegenwacht vraagt welke merken zij zouden kiezen komt er over het algemeen ook een japanner uit.
Dus ik zou naar de merken van Mazda Hyundai Mitsubishi Honda Toyota Suzuki en Nissan enzo kijken.
MarlindeRooz schreef:Ghostattack schreef:Geen idee of ze er in jouw budget zijn, maar een C4 Cactus? Niet moeders mooiste auto's, alhoewel de nieuwere modellen wel leuk zijn. Hele zuinige auto, niet zwaar en ook nog een leuk formaatje. Ik rijd zelf een nieuwe uit 2018 en het is echt de fijnste auto die ik tot nu toe heb gereden, in 3 jaar tijd enkel 4x een lamp stuk gehad
Mijn ervaring met Citroën is niet al te best. Mijn ouders hebben echt 15 jaar ofzo citroën geleased. En dat waren dus nieuwe auto's die wat duurder waren (c5, c5 sedan, c4 grand picasso) maar na een paar jaar / veel kilometers is er steeds iets kapot. Wij waren heeeeel blij dat de garage aan het einde van de straat was en dat we de reparaties niet zelf hoefden te betalen. En dit waren dus auto's van max 140.000 of 4 jaar oud!!! Terwijl we bijvoorbeeld met onze vorige Volvo v60 nooit wat hadden.
Ik rijd 35k - 50k per jaar met mijn auto en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. De oude Cactus die mijn moeder had ook niet, al reed deze wel minder fijn. Al mijn collega's met een Citroën zijn ook zeer tevreden.
Ik ben overigens heel tevreden met mijn Citroën DS3 (die volgens mij ook wel aardig aan jullie eisen voldoet), maar een ander zal dat waarschijnlijk een vreselijke auto vinden. Dus probeer lekker van alles uit en maak op basis van jullie eigen, persoonlijke bevindingen dan een keuze. 
Goof schreef:ingedebruijn schreef:Heeft iemand ervaring met een Renault talisman vanaf 2017? Is dat een fijne auto en gezinsbak?
Als je zo benieuwd bent, ga dan proefrijden. Dat is de enige manier om erachter te komen of je het zelf een fijne auto vind.