Welke wasmachine heb jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:21

Morrie schreef:
ik heb een Siemens met i-dos systeem, mijn advies: nooit doen zo'n i-dos systeem. Het is na 3 jaar stuk gegaan en iedere was is een aaneenschakeling van foutmeldingen, wasverzachter kan ik niet meer gebruiken en voor het geld van de reparatie heb ik een nieuwe, een simpelere.
Droger heb ik van Miele, die heb ik al jaren, de vorige is 20 jaar mee gegaan, ik hoop dat deze ook weer 20 wordt.

Hier een Bosch met i-dos systeem, werkt perfect, nog nooit foutmeldingen gehad. Deze is nu 5,5 jaar oud. Siemens en Bosch zijn nagenoeg dezelfde machines.

Hiervoor een indesit die maar niet kapot ging (als 1 van de weinige te zien aan de reviews). Het is dat het ding echt te traag werd voor onze gezinswassen, anders had die hier nu misschien nog gestaan.
Laatst bijgewerkt door Croo op 23-08-21 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:21

Mijn Zanussi is na 14 jaar nu wel aardig gammel dus ik lees hier even mee!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 15:21

Één programma wat er 100% verplicht op moet zitten is "extra snel 15 of 30 minuten"

Mn moeders wasmachine heeft dit óók en het is ideaal als je nog een shirt of broek in de wasmand hebt slingeren die je eigenlijk de volgende dag graag aan hebt. (Ik draag voornamelijk altijd outdoor kleding, dus snel droog)

Of juist bij nieuwe kleding, die altijd 1x koud uitgewassen moeten worden.

Nu staat de machine dan ruim 1,5 te wassen op één of 2 nieuwe shirtjes of ondergoed ofzo.

Ik gebruik er nu vaak maar het spoelprogramma voor, dan is het in 40 minuten klaar. Maar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.

Het normale 30°c programma doet er 1,5 uur over.

Verder lijkt mij de stoom functie erg handig om kleding/ handdoeken goed hygiënisch schoon te kunnen krijgen in geval van een irritante virus/ bacterie/ schimmeltje/ parasiet bij mij òf de hond.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:32

Een Whirlpool Primo1406. In 2016 gekocht voor 300,- nieuw.
Er kan 6 kg in (vind ik voldoende voor 2 volwassenen). Geen technische extraatjes, gewoon een wasmachine. Draait nu 5 jaar zonder problemen, dus kan 'm in dat opzicht aanraden :)

Ik gebruik 9 van de 10 keer een 40 graden menu van 1,5 uur. Er zit ook een 30 minuten programma op.

corinec

Re: Welke wasmachine heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:29

Wij hebben net een nieuwe Siemens met 9 kg trommel. Hiervoor hebben we een LG gehad. Was toen beste koop bij Coolblue. Is maar 5 jaar mee gegaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:33

Ik heb een Miele uit 1997 die bijna 18 jaar in ons bezit is en nog perfect draait.
Bosch en AEG gehad maar die haalden net de 5 jaar.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:36

Hier een wasmachine van Bosch met i-Dos, heel blij mee. Wasmiddel (kleur) standaard in reservoir, dus voor de meeste voorkomende was aanzetten en wassen maar. Heeft ook een "SPEED" knop waardoor programma's sneller klaar zijn, maar wel iets meer water/stroom verbruiken.
Voor witte 60gr. was gebruik ik waspoeder in lade en voor wol doseer ik met wolwasmiddel op wolprgramma.
Hiervoor een AEG gehad die een maand na de garantie stuk ging... AEG gaf helemaal niet thuis: "u heeft teveel gewassen" Uh? Daarvoor een 2e handse (van schoonmoeder) Indesit, gebruikte veel water en was traaaaaag, maar dat is ook al 20 jaar geleden ;-).
Heb een AEG warmtepomp droger met afvoer naar afvoerbuis (nu tijdelijk weer even in de lade ivm verbouwing), hiervoor een AEG condensdroger. Beiden prima.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:05

Een Siemens iq 700

Bevalt prima en zit ook een 15 min programma op.
Er zit ook een senso fresh programma op, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:18

Moon10 schreef:
Wij hebben vorig jaar een Haier gekocht https://www.coolblue.nl/product/869937/ ... 4636n.html

Ik kan dus niets zeggen over het gebruik na een aantal jaar maar voor nu zijn we erg tevreden. Deze machine is heel stil, ik controleer best vaak of ik 'm wel echt aan heb gezet.

Deze vind ik zeker een aanrader!
Ik heb precies dezelfde, nu een paar maandjes, en ben er erg blij mee.
Inderdaad erg stil met centrifugeren (bij het pakken van het water en afpompen dan weer niet), en gewoon een no nonsense machine zonder allerlei ingewikkelde onnodige dingen. +:)+

Ik heb het centrifugeren altijd op 1000 staan (hoogste is 1400), en ook dan komt het super droog uit de machine.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:36

Mijn budget was met 1000 euro voor een wasmachine en droger niet al te hoog, maar ik heb beide van zanussi gekocht. Zeer tevreden.

Hiervoor had ik 2 keer een wirlpool maar die waren beide binnen 3 jaar stuk. Mijn droger van miele heb ik 20 jaar gehad en was eigenlijk nog niet eens kapot toen ik een nieuwe kocht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:27

mvdende schreef:
Één programma wat er 100% verplicht op moet zitten is "extra snel 15 of 30 minuten"

Mn moeders wasmachine heeft dit óók en het is ideaal als je nog een shirt of broek in de wasmand hebt slingeren die je eigenlijk de volgende dag graag aan hebt. (Ik draag voornamelijk altijd outdoor kleding, dus snel droog)

Of juist bij nieuwe kleding, die altijd 1x koud uitgewassen moeten worden.

Nu staat de machine dan ruim 1,5 te wassen op één of 2 nieuwe shirtjes of ondergoed ofzo.

Ik gebruik er nu vaak maar het spoelprogramma voor, dan is het in 40 minuten klaar. Maar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.

Het normale 30°c programma doet er 1,5 uur over.

Verder lijkt mij de stoom functie erg handig om kleding/ handdoeken goed hygiënisch schoon te kunnen krijgen in geval van een irritante virus/ bacterie/ schimmeltje/ parasiet bij mij òf de hond.

Op mijn AEG zit inderdaad zo’n kort programma, kort 30 heet deze ofzo. 30 minuten wasje. Ideaal.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:37

Zit ook op mijn oudje zo’n kort programma dus als ik ooit een nieuwe moet kopen wil ik dat er zeker op.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:28

ik geloof niet in sorteren :+
Gebruik dus maar twee programma's : dagelijkse was en beddengoed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:47

sevke schreef:
ik geloof niet in sorteren :+
Gebruik dus maar twee programma's : dagelijkse was en beddengoed.

ik doe het ook zo!
Op die Siemens van mij zit een kort programma van 15 minuten, gebruik ik regelmatig, erg handig!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:47

Rongyos schreef:
Hier een wasmachine van Bosch met i-Dos, heel blij mee. Wasmiddel (kleur) standaard in reservoir, dus voor de meeste voorkomende was aanzetten en wassen maar.

Hoe lang heb je die al? Klinkt wel handig om je meest gebruikte wasmiddel in de machine te hebben en dan zelf het andere spul te doseren als dat nodig is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:05

Hier een Bosch VarioPerfect serie 6.
Heb deze geloof ik nu bijna 3 jaar.
Hiervoor de Bosch Maxx6 gehad. Die is na 13 jaar overleden.
De droger is ook de Bosch Maxx 6 en nu zo'n 15 jaar oud.

Ik gebruik overigens 3 programma's op de wasmachine.
De katoen 60°, snel/mix 40° en af en toe het extra korte programma 15/30min.

Ik kijk er eigenlijk alleen naar of de machine uitgestelde start heeft en min 1400 toeren centrifugeren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:58

Ik heb alweer 9 jaar een Beko die probleemloos en simpel de was doet. Kort programma is 25 minuten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:06

Ik heb alweer een jaar of 10 wasmachine en droger van Siemens.

Zit een superkort 15 minuten programma op, maar ik gebruik eigenlijk altijd het witte bonte was programma. En dan op de snelle stand, afhankelijk van de temperatuur is het een uur ongeveer.
Zit ook outdoor programma op. Heel tevreden.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:56

Vanillia schreef:
Rongyos schreef:
Hier een wasmachine van Bosch met i-Dos, heel blij mee. Wasmiddel (kleur) standaard in reservoir, dus voor de meeste voorkomende was aanzetten en wassen maar.

Hoe lang heb je die al? Klinkt wel handig om je meest gebruikte wasmiddel in de machine te hebben en dan zelf het andere spul te doseren als dat nodig is.

Heb deze (Bosch type WAT28690NL/01) nu sinds december 2015.
Kleurwasmiddel zit in reservoir (1,3 liter kan erin, precies 1 fles Fleuril ;-) ) en in ander reservoir kan wasverzachter/azijn. En dan is er nog het bakje voor gewoon poeder en wasbolletje in trommel kan ook altijd. Als het peil te laag wordt knippert er een lampje, je kan dan nog wel een keer of 2 wassen.

Er was destijds ook een uitvoering met 3 reservoirs kan ik me herinneren; 2 soorten wasmiddel en nog een 3e voor wasverzachter en normaal doseerbakje.
Witte was was ik altijd met poeder, gaat in doseerbakje en evt. toevoegingen voor kleurwas (vieze luchtjes sportkleding poeder bv of vlekkenspul).

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 19:11

He he....eindelijk een wasmachine en droger uitgezocht en besteld. Komt pas volgende week maandag, dus even voorzichtig zijn met kleding en beddengoed vuil maken deze week nog. Edit: tot zover Coolblue met "vandaag vóór 23:59 besteld, morgen geleverd" dat werd "zondag 29 augustus besteld, maandag 6 september geleverd." Beetje jammer wel.

Het is uiteindelijk de Samsung WW90T754ABT wasmachine en de DV80T7220BH droger geworden. Met beider €100 cashback straks nog van Samsung.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 29-08-21 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:16

3de LG nu, supermachines en worden zwaar 'mishandeld' hier.. hondendekens, manden etc.. mooi stil, wassen superschoon en komt er heel droog uit.
LG FH4J5TN8E Direct Drive

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:04

Samsung eco bubble 8 kg wasmachine .
En een Zanussi condensdroger.