Ervaringen met een wasmachine-droger combinatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ervaringen met een wasmachine-droger combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:39

Ik was alleen als ik thuis ben. Genoeg verhalen gezien dat de boel in de hens vliegt wanneer ze niet thuis zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:42

Esther_ schreef:
Het lijkt mij niet praktisch als je veel moet wassen. Was + drogen duurt zo’n 5-6 uur denk ik. Dus dan kun je afhankelijk hoeveel je thuis bent 2 wassen per dag doen.
En er dan ook nog rekening mee houdend dat je minder kan drogen dan wassen. Lijkt mij niet praktisch. Kun je ze niet op elkaar plaatsen?

Dit. Met een gezin van 3 komt het al vaak voor dat ik 3 wassen op 1 dag wil doen. Dat gaat omdat ik een aparte droger heb. Een combi machine lijkt me echt geen doen dan. Als je alleen of met 2 bent is het een ander verhaal. Maar met een gezin lijkt het mij niet praktisch.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:05

Ik wil de wasdroger niet meer in huis hebben, maar wel de wasmachine. Dus voor mij is een combi geen optie.

De reden is dat ik - ondanks veilig gebruik (geen kabelhaspel wel een geaard stopcontact, geen wasverzachter of chemische middelen, apparaat staat vrij is, pluizen telkens verwijderen, filter schoonhouden enz.) - werd achtervolgd door oververhitte wasdrogers >;) In het apparaat hoopt zich natuurlijk na verloop van tijd altijd wel wat stof op waar je niet bij kunt. Dat is misschien de oorzaak geweest.

De eerste keer stond de droger in de badkamer. Gelukkig al snel opgemerkt voordat er brand uitbrak, het apparaat vervangen door een nieuwe. Pfff denk je dan nog, geluk bij een ongeluk, dat zal me vast geen tweede keer overkomen :n

De tweede keer werden ik - zwanger en wel - en mijn man 's nachts geëvacueerd uit een Turks resort. Ik was zelf al wakker geworden door de brandlucht en de rook, man wakker gemaakt en opdracht gegeven andere gasten te waarschuwen, belangrijkste spullen en wat kleding in de koffer en rennen maar met mijn dikke buik :) De brand was begonnen in een oververhitte wasdroger op de zolder van het hotel, waar de wasserij was ondergebracht. Gelukkig geen persoonlijke ongelukken en de brandweer had de brand snel geblust. Maar was wel even een paniekmomentje.

De derde keer was toen onze pasgeboren baby boven lag te slapen en de droger op de badkamer in brand vloog. Weer net op tijd gealarmeerd door mijn goede neus (vanwege de zwangerschapshormonen??). Toen was ik echt heel erg geschrokken, me realiserend wat er met ons kindje had kunnen gebeuren.

Sindsdien wil ik geen droger meer in huis. Onze droger staat tegenwoordig gruwelijk in de weg in ons toch al te kleine schuurtje :D

Helemaal toevallig was het allemaal niet. De wasdroger staat op nummer 1 als het gaat om elektrische apparaten die brand kunnen veroorzaken. De combinatie van warme, droge lucht, stof en pluis kan voor een gevaarlijke situatie zorgen. Een brand in een wasdroger ontstaat vaak door stof in het apparaat. Stof kan vlam vatten door bijvoorbeeld een gloeiend verwarmingselement, een defecte motor of vonkende contacten. Vonken kunnen ontstaan als metalen onderdelen (van kleding) tegen elkaar komen. Aldus de Consumentenbond en wij hebben het dus ondervonden. Dus hang een brandmelder op!

Los van dat alles lijken me aparte apparaten handiger in gebruik. De ruimtebesparing lijkt me het enige voordeel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 22:18

SusanH schreef:
Esther_ schreef:
Het lijkt mij niet praktisch als je veel moet wassen. Was + drogen duurt zo’n 5-6 uur denk ik. Dus dan kun je afhankelijk hoeveel je thuis bent 2 wassen per dag doen.
En er dan ook nog rekening mee houdend dat je minder kan drogen dan wassen. Lijkt mij niet praktisch. Kun je ze niet op elkaar plaatsen?

Dit. Met een gezin van 3 komt het al vaak voor dat ik 3 wassen op 1 dag wil doen. Dat gaat omdat ik een aparte droger heb. Een combi machine lijkt me echt geen doen dan. Als je alleen of met 2 bent is het een ander verhaal. Maar met een gezin lijkt het mij niet praktisch.

Ja, ik ben daar toch ook wat huiverig voor. Ik heb ook nog 2 kinderen, dus 3 bedden in totaal. Dan nof kleding, sportkleding, handdoeken ... Ik ben gewend een was in de droger te doen en dan weer gelijk de wasmachine aan te zetten. Gewone kleding hang ik eigenlijk altijd zo te drogen, maar dan nog ...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:34

Vayo schreef:
SusanH schreef:

Ja, ik ben daar toch ook wat huiverig voor. Ik heb ook nog 2 kinderen, dus 3 bedden in totaal. Dan nof kleding, sportkleding, handdoeken ... Ik ben gewend een was in de droger te doen en dan weer gelijk de wasmachine aan te zetten. Gewone kleding hang ik eigenlijk altijd zo te drogen, maar dan nog ...

Dan moet je niet aan een combi beginnen.

In de "normale" wereld heb je 3 soorten drogers: energiezuinig maar traag "warmtepomp", minder zuinig en niet extreem traag "condens", energievreter snel klaar "afvoer"

En dan heb je de combie's: vreten energie, vreten water én traag...

Een gemiddeld wasprogramma zal zn 1,5 uur duren. Een kastdroog programma al snel zn 3 uur. (En dan nog is het niet kastdroog -:(- )

Dus één was droog cyclus duurt zn 4,5 uur

Met 2 losse apparaten kan je was in de machine doen en drogen tegelijk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 22:59

Ja, ik denk dat ik er beter aan doe mijn stroom goed aan te laten leggen, accepteren dat ik geen ruimte boven mijn wasmachine houd en gewoon 2 apparaten neem.

Ik wil sowieso een warmtepomp droger. Ik had hiervoor een droger op gas. Daarmee had ik een volle handdoekenwas of beddengoedwas in een klein uur kurkdroog. Een elektrische droger was al erg wennen voor me.
Ik denk dat een combi ervoor zorgt dat ik bijv een nodige was niet kan draaien omdat hij nog aan het drogen was.

Bedankt voor al jullie reacties en ervaringen!!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:25

Zit heel je verdieping boven op dezelfde groep? Wij hebben ook de wasmachine en de droger op elkaar staan. Maar de badkamer boven en de andere slaapkamer zitten op een andere groep, als we beide machines tegelijkertijd gebruiken, zit 1 van de 2 in een verlengsnoer, en dus op de andere groep.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 09:32

Utixo schreef:
Zit heel je verdieping boven op dezelfde groep? Wij hebben ook de wasmachine en de droger op elkaar staan. Maar de badkamer boven en de andere slaapkamer zitten op een andere groep, als we beide machines tegelijkertijd gebruiken, zit 1 van de 2 in een verlengsnoer, en dus op de andere groep.

Ik heb de badkamer beneden. In de badkamer zit één stopcontact. Op deze groep zit ook de combi oven aangesloten. Dus nog een wasmachine en droger zal niet gaan. Vlakbij ligt een stopcontact van een andere groep en die wilde ik doortrekken, maar hier zit geen aardedraad in.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:36

Ik heb zo'n Ecobubble en ik ben er heel tevreden mee. Zeer handig ook als je een handdoek was hebt je de droger meteen erachteraan kunt zetten. Er zit ook een uitsteltijd in zodat je de was eventueel kunt starten als je bijna terugkomt van werk. Bij de droogfunctie zit een systeem waardoor de temperatuur niet hoger wordt dan mag. Geeft me een fijn gevoel! Al met al een heel fijn ding. We hebben maar een tweepersoonshuishouden, maar ik ben wel zo iemand die alle was opspaart en dan 3 of 4 wassen op een dag doet. Anders kom ik niet uit met de kleuren. En dat haal ik dan prima. Alles ophangen wat opgehangen moet worden en na de laatste was alles wat in de droger kan bij elkaar in de droger voor zover dat dan past.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:47

wij hadden een ecobubble combi. wat een drama. na 6uur drogen pas de was droog, en aangezien ik alles op 1 dag wil wassen, gaat dat dus niet.. later met een monteur gesproken, die zei ook drama die di gen. eigenlijk mag je maar 2kg erin gooien wil je het goed droog hebben, en daar zit je met een paar handdoeken zo al aan. dan blijf je dus wassen :n

nu 2 losse apparaten, alles is droog en ik ben veel sneller klaar:j

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:01

Ik heb ook een Samsung ecobubble combi maar ben er minder blij mee. Er blijft veel haar in hangen. Met mijn droger was ik eerder met 2/2,5 uur klaar nu minimaal 3/4 uur drogen als het dan al droog is. Het wasprogramma is wel korter. Misschien dat ik wat verkeerd doe maar zal hem hierna niet weer kiezen

@celiien hier dus hetzelfde