Uit je werkmodus in de vakantiestand knop kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:50

Oh ts ik begrijp jou zó goed. Ik heb ook zo'n man. Ik zou het liefst in mijn bed liggen en een boek lezen maar; in bed hoor je te liggen als je gaat slapen. Als ik nog maar even op de bank zit begint het gezucht...goh de vaatwasser is klaar, zijn de honden al uit geweest..etc.etc..
Ik heb zo vaak gedacht zal ik niet gewoon eens 2 nachtjes in mijn eentje er vantussen gaan en dan niets anders doen dan slapen, bankhangen, films kijken, lezen en eten.
Lijkt me zó fijn! Maar ik heb hetzelfde als jij, ik kan niet slapen als ik alleen ben. Heel irritant. Het is dat ik nu geen vakantie heb anders zou ik samen met je in een huisje gaan zitten om helemaal niets te doen.

Rambogirl

Re: Uit je werkmodus in de vakantiestand knop kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:02

Heb je geen vriendinnen die toevallig nu ook vakantie hebben?
Dan boek je gewoon samen een hotel met wellness. Heerlijk!!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:11

Ik was m'n eerste vakantiedag helemaal down, kon geen rust vinden!Toen ben ik met mijn hond naar de waterkant gegaan en heb daar heerlijk 3uur zitten staren in m'n eentje :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:21

yvje86 schreef:
Oh ts ik begrijp jou zó goed. Ik heb ook zo'n man. Ik zou het liefst in mijn bed liggen en een boek lezen maar; in bed hoor je te liggen als je gaat slapen. Als ik nog maar even op de bank zit begint het gezucht...goh de vaatwasser is klaar, zijn de honden al uit geweest..etc.etc..
Ik heb zo vaak gedacht zal ik niet gewoon eens 2 nachtjes in mijn eentje er vantussen gaan en dan niets anders doen dan slapen, bankhangen, films kijken, lezen en eten.
Lijkt me zó fijn! Maar ik heb hetzelfde als jij, ik kan niet slapen als ik alleen ben. Heel irritant. Het is dat ik nu geen vakantie heb anders zou ik samen met je in een huisje gaan zitten om helemaal niets te doen.

Als jullie nou eens samen een paar daagjes weg gaan!! Jullie willen hetzelfde en zijn niet alleen! Ik zeg: win-win! :)*

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:24

Haha dat dacht ik ook maar ik heb geen vakantie nu helaas.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:27

Ik ben vorig jaar alleen op (fiets)vakantie geweest om gewoon het huis en mijn gewone leven te ontvluchten en ik kan het echt iedereen aanraden! Het is de ultieme manier om alleen datgeen te doen wat jij leuk en ontspannen vindt. Als je dat te eng lijkt, kun je natuurlijk ook dagjes weggaan. Speel lekker toerist in eigen land, maak een wandeling in het bos of op het strand, ga een flink stuk fietsen of pak een dagje wellness.

Wat betreft het opnemen van telefoontjes van je werk: niet doen! Op die manier blijf je je toch zorgen maken om je werk, terwijl je
hoognodig toe bent aan vakantie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:32

Ben je de manager van het bedrijf? Zo niet dan je telefoon uit in je vrije tijd of op stil. Ik heb mijn telefoon ook altijd op stil en dat scheelt zoveel prikkels.

En ik zou even het gesprek aangaan met je man, want als jij niet goed genoeg kan aangeven dat je even niks wilt dan zal hij ook aan blijven komen.

Klinkt of je zowel op je werk als thuis overvraagt wordt, nu je dat nu constateert is het een goed moment om eens goed naar beide te kijken, want hoe lang kun je nog zo doorgaan?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:01

Ik zou trouwens ook echt een mega lijst maken met taken die je vervolgens aan je man kan geven.
Kan tie lekker bezig zijn en jou met rust laten verder.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:31

yvje86 schreef:

De 2e al, bizar hoor! Waarom zeggen jullie niet iets in de trant van 'doe ut lekker zelf' of 'gaat lekker weg met je gezeur'. Ik snap echt niet dat jullie dat accepteren. Je moet je partner wel ook een beetje opvoeden he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:40

Stap 1: werktelefoon uit en ver weg slingeren. Als je morgen onder een bus terecht komt, redden ze het daar ook wel linksom of rechtsom. Hoe jammer misschien ook, je bent compleet vervangbaar als werknemer. Ook als dat wat chaos zou opleveren. Dus een vakantie overleven ze wel hoor!

Stap 2: boek een dagje welness of ga naar de dierentuin ofzo. Normaal zou ik hier zeggen: doe thuis gewoon 2 dagen niks. Maar ik krijg vanaf hier al kromme tenen van je partner. Dus thuis hangen zal niet je vakantiemodus activeren.

En maak je partner duidelijk dat je misschien wel een keer door het huis heen gaat rennen. Maar dat je NU vakantie nodig hebt en NIKS moet/wil .. denk aan jezelf. Je vakantie blijven doorrennen thuis, gaat je geen energie geven straks weer lekker te werken. Wie weet heb je keer zin wat te doen en anders maar even niet hoor.

En heel persoonlijk zou ik wat dagen weggaan. Heb het pas ook gedaan, vond het heerlijk! Niks moet, alles mag. Dat was met alle horeca nog dicht.. dus zat gewoon binnen een boek te lezen. Maar dat werkt ergens anders veel ontspannender als thuis (waar nog vanalles moet en kan gebeuren).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:42

troi schreef:
yvje86 schreef:

De 2e al, bizar hoor! Waarom zeggen jullie niet iets in de trant van 'doe ut lekker zelf' of 'gaat lekker weg met je gezeur'. Ik snap echt niet dat jullie dat accepteren. Je moet je partner wel ook een beetje opvoeden he

dat doen die partners toch? :D

TS: helpt het niet als je tegen je man zegt dat je 1-2-3-4 (maak het meetbaar) tijd nodig hebt voor het absolute niks.
- geen stress
- geen telefoontjes
- geen herrie (oordoppen!)
- geen vragen
- geen (stief-)kinderen
- geen eten koken - kopen - opruimen -
gewoon even HE-LE-MAAL niks, enkel wat je zelf wilt. Dat je dat nu even gewoon nodig hebt en dat je er na die X aantal dagen weer voor hem zult zijn.

Geen idee hoe oud stiefkind is, maar als die nog in de kindleeftijd zit: net zolang de trap op en af laten lopen totdat je haar niet meer hoort. net zoals met de deuren smijten: net zo lang laten oefenen tot ze dat geruisloos kan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:25

troi schreef:
yvje86 schreef:

Nou inderdaad, als mijn vriend zo zou lopen drammen zou ik tegen 'm zeggen "ik zal je even een pen geven, kan je het op je buik schrijven" :') doei doe het lekker zelf, je zit toch niet in het gips (neem ik even aan) :))

@TS als ik jou was zou ik ook lekker een hotelletje boeken voor een nachtje en een dagje naar de sauna of iets. Lekkere boswandeling maken 's middags, uitgebreid dineren waar jij trek in hebt, lekker warm kopje thee en een goed boek, wedden dat je zó slaapt?
Mijn moeder is net als jij, maar echt, niemand is onmisbaar. Je wil ook niet recht op een burn-out afstevenen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:56

Rocamor schreef:
troi schreef:

dat doen die partners toch? :D

Nou ik ging er vanuit dat ze niet helder communiceerden. Als ze dat al wel doen vind ik het gedram helemaal respectloos, blijkbaar worden ze dan totaal niet serieus genomen -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:22

_O-
Ik weet door dit topic meteen weer waarom ik geen man heb. _O-

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 18:43

Ik heb jullie tips een klein beetje op kunnen volgen. Uitgeslapen, lekker naar de kapper geweest. Geprobeerd man uit te leggen dat ik ook niet wil dat hij het hele huis overeind trekt en gaat klussen, schoonmaken om mij wat rust te geven. Want juist dat geeft mij een schuldgevoel en opgejaagd gevoel.

Ik wil gewoon ff geen herrie en onrust. Voor morgen heb ik geregeld dat hij met dochter lekker samen een dagje weg is. Heerlijk geen irritante tv, en andere geluiden.
Ik voel mij al iets minder gejaagd.

Thanks allemaal. Ik moet inderdaad een beetje op mezelf passen.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 18:46

yvje86 schreef:
Haha dat dacht ik ook maar ik heb geen vakantie nu helaas.

Dat zou wat wezen haha

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:54

Citaat:
Nieuw bericht Geplaatst door de TopicStarter: 5 min geleden

Ik heb jullie tips een klein beetje op kunnen volgen. Uitgeslapen, lekker naar de kapper geweest. Geprobeerd man uit te leggen dat ik ook niet wil dat hij het hele huis overeind trekt en gaat klussen, schoonmaken om mij wat rust te geven. Want juist dat geeft mij een schuldgevoel en opgejaagd gevoel.

Ik wil gewoon ff geen herrie en onrust. Voor morgen heb ik geregeld dat hij met dochter lekker samen een dagje weg is. Heerlijk geen irritante tv, en andere geluiden.
Ik voel mij al iets minder gejaagd.

Good for you +:)+

Citaat:

Bij ons is het andersom O:)
Maar communicatie is inderdaad het toverwoord.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:17

Suzanne F. schreef:
_O-

Ja, want alle mannen zijn zoals de man van TS -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:44

Goof schreef:
Suzanne F. schreef:
_O-

Ja, want alle mannen zijn zoals de man van TS -O-

Echt zo. Laten we even niet alle mannen over 1 kam scheren.

Ts, houd je van gezichtsbehandelingen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:54

Als je een drukke baan/periode hebt, is het best moeilijk omschakelen naar de 'vakantiemodus'. Dat heeft ook even tijd nodig.
Je hebt al een goed begin gemaakt door al wat tijd en ruimte voor jezelf te creëren. Hopelijk kun je er steeds meer van genieten.
Fijne vakantie gewenst.