Getup schreef:Daar zit wel wat in. En fijn, dat dat kan. Hoe groter het wordt, hoe meer kosten ook, dus uiteindelijk komt t een soort van op het zelfde neer.
Hier 80 melkkoeien en minstens zo veel jong spul.
Ook veel akkerbouw, granen/ mais .
Klopt. Nu besef ik ook wel dat dit inmiddels best zeldzaam is en dat ik het enorm getroffen heb met mijn vriend en schoonouders. Sowieso kan ik erg goed met ze overweg. Dus dat scheelt ook enorm. Schoonmoeder is vooral blij dat ik het bedrijf wil overnemen. Vriend zag het niet zitten in zijn eentje. Vind het werk geweldig, maar alle regels en administratie zag hij niet zitten.
Schoonouders verkopen wel elk jaar wat melkvaarzen. Liefst nog voordat ze gekalfd hebben. Maar dit jaar komen ze er moeilijk vanaf. Zijn zat boeren die ze wel willen, maar het geld er niet voor hebben.
Vervangingspercentage is ook heel laag op 'ons' bedrijf. Zal straks wel poosje wat hoger worden. Er zijn nu 7 koeien onder de 6 jaar. De rest is allemaal ouder. De meeste zitten nu tussen de 9 en 15 jaar.
Houden elk jaar wel wat kalveren aan. Dit jaar 6 waarvan 1 stiertje. Vorig jaar maar 2 vaarsjes, rest waren allemaal stiertjes
Deze reactie doet mij goed. Krijg toch vaak wel neerbuigende reacties te horen. Wat mij juist meer aanspoort om te laten zien, straks in de toekomst dat het prima kan
Domweg omdat ze die tijd er niet voor hebben, om ze allemaal individuele aandacht te geven.