Tweede auto, welke auto kunnen wij lekker in zitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 15:04

Ik heb een Mazda 5.
Zeer tevreden over deze auto, stoelen zijn goed verstelbaar, en ik denk dat er weinig auto's zijn met meer beenruimte achterin dan deze auto.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:48

stitchlover schreef:
maaikemuis schreef:
Een Skoda Fabia, althans, als ik naar mijn broertje kijk is dat wat je zoekt. Hij is 2.02 en zijn vrouw is 1.48. En op de een of andere manier zijn ze allebei gelukkig met het Fabia’tje.

Beetje off topic, maar wat een lengteverschil :wow:

Mijn zus van 156cm had een relatie met man van 202cm. Zij zei altijd "wat de merrie tekort komt moet je bij de hengst zoeken." Het is na enkele jaren samenwonen stukgelopen, dus het resultaat hebben we niet kunnen aanschouwen. :D

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:13

Ik denk aan de Ibiza ook, ging hier met vergelijkbare lengtes prima. Oh, en de Audi A1 ging ook prima!

Keet

Re: Tweede auto, welke auto kunnen wij lekker in zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:21

Toyota verso is zeer ruim zowel voor als achterin. Maar denk niet dat je dat echt gaat redden met je budget :)

MariskadeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:35

Ik las toekomstbestendig en jullie budget was aardig gelijk met de van ons, dus daarop haak ik meteen even in :D

Ivm tweede kind moesten wij afscheid nemen van onze Audi station.

Vriend van 190 met relatief zeer lange benen, daar paste niemand uberhaupt achter als hij in de ideale rijstand zat, laat staan een maxi cosi op een isofix basis erachter..

Wij hebben veel uitgezocht en kwamen uit bij de ford mondeo. Dit was samen met de skoda octavia en VW Touran, de enige auto waar het paste; letterlijk met de maxi cosi mee (nog zonder baby :') ) auto's gaan proberen.

Ik lees veel voorgestelde type auto's die voor ons geen optie waren, ga het voor jullie zelf testen, de enige manier om het zeker te weten :)

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:39

Zwager is met dezelfde lengte uitgekomen op een Opel Meriva. Zijn vrouw is alleen niet heel klein dus ik weet niet of dat een issue zou zijn. Niet zo'n sexy auto maar wel praktisch.

Onze Clio leek ruim maar we ervaren nu dat met kinderen op de achterbank het met 1m90 al krap is. Voor mij is het wel een heerlijke auto met 1m63 :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:42

Over welk merk, kun je eindeloos blijven doorzagen; je eigen gevoel/idee kan totaal afwijken van die ander zonder dat een van beide per se "fout" of "goed" is.

Maar een tip: neem er eentje met elektrisch verstelbare stoelen die voor jullie allebei werken!
Dan sla je ieder jullie ideale stand op in het geheugen en je wisselt in no-time van stand zonder moeilijke toestanden!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:49

ikke schreef:
Over welk merk, kun je eindeloos blijven doorzagen; je eigen gevoel/idee kan totaal afwijken van die ander zonder dat een van beide per se "fout" of "goed" is.

Maar een tip: neem er eentje met elektrisch verstelbare stoelen die voor jullie allebei werken!
Dan sla je ieder jullie ideale stand op in het geheugen en je wisselt in no-time van stand zonder moeilijke toestanden!

Vind ik een leuke Tip Ikke, ik kan me slecht voorstellen dat dit in het budget van 4000 a 5000 is te vinden.
Nou, ja de stoelen nog wel, maar de rest van de auto lijkt me lastiger.

Ik weet niet hoe lang je met de auto wilt rijden, maar ik zou persoonlijk het budget ook iets ophogen, je komt zo toch al snel op auto's met veel KM op de teller.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:59

In mijn ford fiesta kan mijn man (ook 2 meter) goed zitten. Naar Duitsland was geen probleem.

Hij heeft zelf altijd in een Kia rio gereden. Tot we een ongeluk ermee kregen.
We hebben nu een kia venga voor hem.
Mijn schoonouders hebben geloof ik een kia niro. En mijn man vindt die ook heel fijn rijden.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:30

Mijn pa is 2.07 en heeft een golf+, ook in mijn caddy kan hij heel goed zitten

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:55

Skoda octavia? Die heeft super veel ruimte!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:52

Seat Leon of Seat Ibiza (station?)