Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) maar ik ben met deze wel zo'n 2 jaar 2x a 3x per week wezen paardrijden. Een half jaar geleden heb ik voor het eerst het merk Miss Mary gekocht, die zit zo fijn dat ik nu een 2e daarvan heb gekocht, en die oudste van de 2 ziet er na een half jaar nog altijd uit als nieuw.
).

goldenarrow schreef:T-shirts, hemden, sokken koop ik wel liever wat goedkoper. Daar zie ik weinig kwaliteitsverschil tussen de duurdere merken (die op hun T-shirts vaak enorm groot het merk zetten, wat ik dus echt lelijk vind).

verootjoo schreef:Ja dat maakt wel degelijk verschil. Het zit m niet alleen maar in de prijs wat je ervoor betaalt, maar ook hoe het geproduceerd is.
Ik koop enkel kleding wat eerlijk geproduceerd is met oog voor mens en milieu. Dit is vaak duurder, maar gaat ook langer mee en is van betere kwaliteit.
Ik heb een hekel aan de fast fashion mentaliteit. De mode-industrie is een van de vervuilendste en vol leed voor de mensen die erin werken. Heb liever weinig kleding van duurzame kwaliteit dan een kast vol primark (of soortgelijk) waar enorm veel leed aan kleeft.
Overigens is duur niet perse duurzaam, dus kijk wel goed welke spullen ik koop.
xSwanHeart schreef:Tja, zoals de meeste mensen aangeven: er zit verschil in. Levi's heb ik alleen maar slechte ervaringen mee (altijd snel stuk), maar Marlies Dekkers vind ik het geld dan weer wel dubbel en dwars waard.
Wat Maessie zegt klopt inderdaad. Bij sommige merken betaal je voor de kwaliteit, bij andere vooral voor marketing of cultstatus die erbij hoort.