Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:58

Het is afgelopen nacht pas gebeurd en zowel de jonge vrouwen om wie het gaat als de moeder van de ts hebben contact gehad met de reisorganisatie. Dat schrijft de ts.

Of de reisorganisatie tijdens de quarantaine wel of geen contact gaat houden en in welke vorm, moet nog gaan blijken. Het is onmogelijk om daar op voorhand al een oordeel over klaar te hebben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:59

iriscap schreef:
verootjoo schreef:

Omdat er 1 van het gezelschap positief is en ze er vanuit gaan dat de andere 3 mogelijk ook besmet kunnen zijn denk ik.

Ja dat is de reden. Terwijl ze niet naast elkaar hebben gezeten in het vliegtuig.

Nee maar als het één gezelschap is snap ik dat wel. Ze hebben ook vast niet op het vliegveld bij vertrek en aankomst diezelfde afstand gehad als in het vliegtuig.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:00

iriscap schreef:
verootjoo schreef:

Omdat er 1 van het gezelschap positief is en ze er vanuit gaan dat de andere 3 mogelijk ook besmet kunnen zijn denk ik.

Ja dat is de reden. Terwijl ze niet naast elkaar hebben gezeten in het vliegtuig.

Hebben ze helemaal geen contact met elkaar gehad tot ze landden, dan?

In principe is het natuurlijk niet raar dat de douane het reisgezelschap eruit haalt wanneer 1 daarvan positief blijkt, me dunkt.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:02

verootjoo schreef:
Getup schreef:
Maar ze zijn negatief, waarom moeten ze dan in quarantaine :o? ?

Dat lijkt mij ook, en of ze nou wel of niet samen hebben kunnen reizen ze hebben elkaar toch opgezocht onderling dus logisch dat het voor de hele groep is.

iriscap schreef:
Cayenne schreef:
Dit is idd het risico dat je neemt wanneer je momenteel naar Griekenland reist.

Wat zeggen Gogo en Sunweb?

Dat ze nog nooit zo’n situatie hebben meegemaakt en eigenlijk niet weten wat ze er mee aan moeten. Heel de nacht met de reisleider van gogo aan de telefoon gezeten maar hij gaf aan echt niks te kunnen betekenen in deze situatie.

Je geeft hier aan dat je de hele nacht met de reisleider hebt gebeld en in onderstaande dat ze de hele nacht hebben nagelaten om contact op te nemen? Daarbij hebben de Grieken aangegeven dat het Lab er pas in de ochtend is dus ik begrijp ook niet zo goed wat jullie precies hadden verwacht.

iriscap schreef:
AmyJamess schreef:
Maar wat verwacht je dat gogo nu nog kan doen?
Ze moeten hoe dan ook de quarantaine uitzitten.
Heel vervelend maar inderdaad, als je er nu voor kiest op vakantie te gaan dan moet je de gevolgen ook accepteren.

Gogo kan op het moment niet zoveel meer doen behalve contact houden. Ze zijn een “jongerenorganisatie” dus ik vind dat enige vorm van begeleiding normaal is. Gogo heeft de hele avond en nacht nagelaten om maar enige vorm van support/hulp te bieden. Als jij en uren zit te wachten en niet weet wat er gaat gebeuren zou het fijn zijn als je reisorganisatie ook probeert contact op te nemen. Maar dat is mijn mening

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:04

Tja jeetje, dit is toch een risico wat je bewust neemt als je nu sowieso op vakantie gaat en dan nog eens extra als je je niet laat testen?
Vervelend maar daar worden ze groot van zullen we maar zeggen. Quarantaine uitzitten en dan naar huis. Je geld ben je kwijt en dat was je vakantie.

Anoniem

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:09

Waren ze echt volledig gevaccineerd? Of enkel 1 prik gehad?

Het is zeker een risico maar aan de andere kant hoor ik ook maar weinig mensen die zich naast dat ze volledig gevaccineerd zijn ook nog laten testen. Die gaan eigenlijk ook allemaal op hun vaccinatiebewijs op vakantie.

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 08:10

Spenk schreef:
Waren ze echt volledig gevaccineerd? Of enkel 1 prik gehad?

Het is zeker een risico maar aan de andere kant hoor ik ook maar weinig mensen die zich naast dat ze volledig gevaccineerd zijn ook nog laten testen. Die gaan eigenlijk ook allemaal op hun vaccinatiebewijs op vakantie.

2 waren volledig gevaccineerd , andere twee 1 prik maar die hebben zich wel laten testen. Achteraf inderdaad dus wel altijd laten testen ondanks je gevaccineerd bent.. dat is voor hun en voor ons als betrokken families een wijze les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:13

Dan vind ik het niet perse dom die 2 niet hebben getest.

Ik vraag mij namelijk heel erg af of de mensen hier in topic zich dan ondanks vaccintatie ook nog elke keer volledig laten testen voor vertrek? Dat hoor ik eigenlijk bij niemand.. eerder dan mensen zich laten vaccineren om van het testen af te zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:16

Ik denk ook niet dat testen voor gevaccineerden verplicht is. Dit soort ervaringen wijzen wel uit dat het in elk geval verstandig is om het wel te doen. Nog een waarschuwing voor wie naar Spanje wil: hier moet je wel zelf je quarantaine regelen én betalen. Dus bezint eer ge begint.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:16

Gogo kan natuurlijk niks doen aan de regels van de overheid. Ook even informeren zal waarschijnlijk niet zoveel hebben uitgehaald. Waarschijnlijk weet de Gogo reisleiding net zo veel als die meiden te horen krijgen op de luchthaven.
En ook noem je steeds dat het een jongerenorganisatie is. Ik denk dat je dan nog steeds niet kan verwachten dat ze je handje vast houden. Ze zijn 19, volwassen genoeg om op reis te gaan. De risico’s zijn van te voren bekend als je in deze tijd op vakantie gaat.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:18

Spenk schreef:

Ik vraag mij namelijk heel erg af of de mensen hier in topic zich dan ondanks vaccintatie ook nog elke keer volledig laten testen voor vertrek? Dat hoor ik eigenlijk bij niemand.. eerder dan mensen zich laten vaccineren om van het testen af te zijn.

Mja, ik zal wel een heilig boontje zijn, maar ik was met de huidige coronacijfers überhaupt niet naar t buitenland op vakantie gegaan :o.

Testen na vaccinatie zou ik alleen doen wanneer de vaccinatie nog niet twee weken geleden gezet is. Dus in dat kader snap ik de volledig gevaccineerden idd ook wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:21

Spenk schreef:

Ik ga nu sowieso niet op vakantie naar het buitenland. Mij een te hoog risico, niemand zit te wachten op Nederlanders uit rood gebied, steeds veranderende regels, alsnog steekproeven, of alsnog Corona krijgen en in een buitenlands zkh belanden.
Misschien ben ik een doemdenker, maar alles bij elkaar opgeteld blijf ik liever in NL :')
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-07-21 08:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:26

Ik had me wel laten testen ondanks volledige vaccinatie. Om dit soort narigheid op voorhand zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
Ik zou het ook afspreken met mijn reisgenoten.

(Maar ook ik kies ervoor om niet op vliegvakantie te gaan tijdens een pandemie en uitbraak. Door al die verplaatsingen laait de ellende op en duurt het nog langer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:27

Dat je niet op vliegvakantie nu gaat is heel wat anders. Maar dit kan je ook overkomen met een weekend België of Duitsland mochten mensen dat wel doen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:32

Dat ze niet naast elkaar zaten in het vliegtuig is een non-argument, het is logisch dat de Grieken aannemen dat ze voor/na het vliegen wel samen geweest zijn.

Ik denk dat de kans klein is dat je je zusje op een vliegtuig naar huis krijgt binnen die 2 weken, en ik vraag me ook echt af of je dat wel moet willen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:34

Spenk schreef:
Dat je niet op vliegvakantie nu gaat is heel wat anders. Maar dit kan je ook overkomen met een weekend België of Duitsland mochten mensen dat wel doen.

Ik ga daarom lekker maar een weekje naar center parcs in Nederland. :Y)

Nee zonder dollen, banketstaaf voor die meiden dat dit hun overkomt. Het was fijn geweest als de reisleiding wat betrokkener is en gewoon had verteld wat deze meiden nu te wachten staat. Zou voor hun niet nieuw moeten zijn. Dat ze verder fysiek niks kunnen doen is begrijpelijk. Maar ja die Gogo reisleiders zijn zelf ook net 16-18 volgens mij. Die gaan liever op kroegentocht. :+

Ben blij dat ik nog niet een vliegreis vakantie ben gaan doen dit jaar. Jammer is het wel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:35

Spenk schreef:

Nee want dan wordt je niet getest als je volledig gevaccineerd bent. Zelfs niet in Frankrijk.

Alleen als je gaat vliegen is de kans aanwezig dat je bij aankomst een test krijgt. Dan is het dus wel handig om, ook volledig gevaccineerd, vooraf te testen om niet voor dit soort vervelende verrassingen te komen.

TS, je zusje eerder terug halen gaat hem niet worden. Hoe vreselijk zuur ook, regels zijn regels en daar heeft zij zich ook aan te houden. Ook al is het niet zij die positief is.
Ik ben niet bekend met de Griekse regels, maar mogen ze daar niet eerder opnieuw testen en dan uit quarantaine?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:36

Die quarantaine is niet voor niks natuurlijk. Ruk voor je zusje, maar haar terug halen vind ik wel erg onverstandig en egoïstisch. Zou er ook niet teveel op hopen dat je dat überhaupt lukt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:38

1 van de 2 is positief toch. Dus logisch dat ze alledrie in quarantaine zitten.
Maar moet je je eigenlijk toch laten testen ondanks dat je gevaccineerd bent?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:39

MarliesV schreef:
Spenk schreef:

Nee want dan wordt je niet getest als je volledig gevaccineerd bent. Zelfs niet in Frankrijk.

Alleen als je gaat vliegen is de kans aanwezig dat je bij aankomst een test krijgt. Dan is het dus wel handig om, ook volledig gevaccineerd, vooraf te testen om niet voor dit soort vervelende verrassingen te komen.

TS, je zusje eerder terug halen gaat hem niet worden. Hoe vreselijk zuur ook, regels zijn regels en daar heeft zij zich ook aan te houden. Ook al is het niet zij die positief is.
Ik ben niet bekend met de Griekse regels, maar mogen ze daar niet eerder opnieuw testen en dan uit quarantaine?

Dus als je met de auto reist en je wordt gestopt voor een check en je bent 2 keer gevaccineerd dan mogen ze geen test afnemen?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:39

Nog nooit gehoord dat als je volledig gevaccineerd bent + 2 a 3 weken later op vakantie gaat dat je je ook nog moet laten testen of quarentaine doen ... Waarom laten we ons dan vaccineren? :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:40

Wat Gogo had kunnen doen is proberen midden in de nacht een tolk te regelen. Dát hadden ze kunnen doen. Misschien een tip richting gogo als je ze nog eens aan de lijn hebt.
Verder kan gogo ook niets, maar een tolk die de communicatie een beetje helpt en de meiden gerust had kunnen stellen had wel geholpen. Ook onprofessioneel van de luchthaven trouwens, op Schiphol wemelt het van de tolken.

Ik zou trouwens nog steeds die tolk proberen te regelen. Meestal is nl na 5 dagen hertesten en opnieuw negatief een reden om de quarantaine op te heffen, dus misschien is dat daar ook (geciteerde tekst had het over max. 10 dagen quarantaine) en via een tolk kan je dan zoiets navragen.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 19-07-21 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:41

xLaraaj schreef:
Nog nooit gehoord dat als je volledig gevaccineerd bent + 2 a 3 weken later op vakantie gaat dat je je ook nog moet laten testen of quarentaine doen ... Waarom laten we ons dan vaccineren? :+

Omdat het vaccin niet 100 procent beschermt. Als je dat nu nog niet weet, is het wel ernstig hoor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:42

xLaraaj schreef:

Nou ik bedoel meer tot nu toe als ik naar Duitsland ging was ik altijd de sjaak betreffende een algemene controle, en ik vraag me dus af omdat je toch nog positief kunt testen met vaccin zullen ze dan gevaccineerden ook nog steekproefsgewijs checken bijvoorbeeld?

Ik weet ook niet in hoeverre het waar is dat de app zo makkelijk te manipuleren zou zijn oid maar hoe betrouwbaar zijn de vaccinatie paspoorten nu en voor andere landen?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 19-07-21 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:43

MarcoBorsato schreef:
xLaraaj schreef:

Omdat het vaccin niet 100 procent beschermt. Als je dat nu nog niet weet, is het wel ernstig hoor.

Van de Nederlandse overheid hoef je niet meer quarantaine hoor! Dat is eraf als je volledig gevaccineerd bent en in contact bent geweest met een besmet persoon. Is vorige week aangepast.