Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
iriscap schreef:verootjoo schreef:
Omdat er 1 van het gezelschap positief is en ze er vanuit gaan dat de andere 3 mogelijk ook besmet kunnen zijn denk ik.
Ja dat is de reden. Terwijl ze niet naast elkaar hebben gezeten in het vliegtuig.
iriscap schreef:verootjoo schreef:
Omdat er 1 van het gezelschap positief is en ze er vanuit gaan dat de andere 3 mogelijk ook besmet kunnen zijn denk ik.
Ja dat is de reden. Terwijl ze niet naast elkaar hebben gezeten in het vliegtuig.
verootjoo schreef:Getup schreef:Maar ze zijn negatief, waarom moeten ze dan in quarantaine?
iriscap schreef:Cayenne schreef:Dit is idd het risico dat je neemt wanneer je momenteel naar Griekenland reist.
Wat zeggen Gogo en Sunweb?
Dat ze nog nooit zo’n situatie hebben meegemaakt en eigenlijk niet weten wat ze er mee aan moeten. Heel de nacht met de reisleider van gogo aan de telefoon gezeten maar hij gaf aan echt niks te kunnen betekenen in deze situatie.
iriscap schreef:AmyJamess schreef:Maar wat verwacht je dat gogo nu nog kan doen?
Ze moeten hoe dan ook de quarantaine uitzitten.
Heel vervelend maar inderdaad, als je er nu voor kiest op vakantie te gaan dan moet je de gevolgen ook accepteren.
Gogo kan op het moment niet zoveel meer doen behalve contact houden. Ze zijn een “jongerenorganisatie” dus ik vind dat enige vorm van begeleiding normaal is. Gogo heeft de hele avond en nacht nagelaten om maar enige vorm van support/hulp te bieden. Als jij en uren zit te wachten en niet weet wat er gaat gebeuren zou het fijn zijn als je reisorganisatie ook probeert contact op te nemen. Maar dat is mijn mening
Spenk schreef:Waren ze echt volledig gevaccineerd? Of enkel 1 prik gehad?
Het is zeker een risico maar aan de andere kant hoor ik ook maar weinig mensen die zich naast dat ze volledig gevaccineerd zijn ook nog laten testen. Die gaan eigenlijk ook allemaal op hun vaccinatiebewijs op vakantie.
Spenk schreef:Dan vind ik het niet perse dom die 2 niet hebben getest.
Ik vraag mij namelijk heel erg af of de mensen hier in topic zich dan ondanks vaccintatie ook nog elke keer volledig laten testen voor vertrek? Dat hoor ik eigenlijk bij niemand.. eerder dan mensen zich laten vaccineren om van het testen af te zijn.
.Spenk schreef:Dan vind ik het niet perse dom die 2 niet hebben getest.
Ik vraag mij namelijk heel erg af of de mensen hier in topic zich dan ondanks vaccintatie ook nog elke keer volledig laten testen voor vertrek? Dat hoor ik eigenlijk bij niemand.. eerder dan mensen zich laten vaccineren om van het testen af te zijn.
Spenk schreef:Dat je niet op vliegvakantie nu gaat is heel wat anders. Maar dit kan je ook overkomen met een weekend België of Duitsland mochten mensen dat wel doen.

Spenk schreef:Dat je niet op vliegvakantie nu gaat is heel wat anders. Maar dit kan je ook overkomen met een weekend België of Duitsland mochten mensen dat wel doen.
MarliesV schreef:Spenk schreef:Dat je niet op vliegvakantie nu gaat is heel wat anders. Maar dit kan je ook overkomen met een weekend België of Duitsland mochten mensen dat wel doen.
Nee want dan wordt je niet getest als je volledig gevaccineerd bent. Zelfs niet in Frankrijk.
Alleen als je gaat vliegen is de kans aanwezig dat je bij aankomst een test krijgt. Dan is het dus wel handig om, ook volledig gevaccineerd, vooraf te testen om niet voor dit soort vervelende verrassingen te komen.
TS, je zusje eerder terug halen gaat hem niet worden. Hoe vreselijk zuur ook, regels zijn regels en daar heeft zij zich ook aan te houden. Ook al is het niet zij die positief is.
Ik ben niet bekend met de Griekse regels, maar mogen ze daar niet eerder opnieuw testen en dan uit quarantaine?
xLaraaj schreef:Nog nooit gehoord dat als je volledig gevaccineerd bent + 2 a 3 weken later op vakantie gaat dat je je ook nog moet laten testen of quarentaine doen ... Waarom laten we ons dan vaccineren?
xLaraaj schreef:Nog nooit gehoord dat als je volledig gevaccineerd bent + 2 a 3 weken later op vakantie gaat dat je je ook nog moet laten testen of quarentaine doen ... Waarom laten we ons dan vaccineren?
MarcoBorsato schreef:xLaraaj schreef:Nog nooit gehoord dat als je volledig gevaccineerd bent + 2 a 3 weken later op vakantie gaat dat je je ook nog moet laten testen of quarentaine doen ... Waarom laten we ons dan vaccineren?
Omdat het vaccin niet 100 procent beschermt. Als je dat nu nog niet weet, is het wel ernstig hoor.