Glazenwasser die geld wil...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:21

Ik zou in dit geval eieren voor je geld kiezen. Als ze komen dan die €17 betalen en erbij zeggen dat ze niet meer terug hoeven te komen. En als ze dat wel doen je niet betaald. Punt. Verder geen uitleg.
Dit soort gasten wisselen altijd wie er komt om te lappen en geld op te halen. Zou ook niet meer met ze in zee gaan.
Ik heb zoiets ook een keer gehad en pas toen ik zei dat ik geen geld meer had bleven ze weg.

marleen_88

Re: Glazenwasser die geld wil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:51

Dit hebben wij ook gehad met onze ramenlapper. Briefje in de bus en net als bij jou poort op slot en rolluiken gesloten. Hij hield zich niet aan de afspraak om zich te melden een dag van te voren. Prima, maar dan zoek ik wel een betrouwbaar adres. Wij hebben hoekhuis met veel ramen en glazen veranda achter, dus best een klus en 35 euro.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat de service niet naar wens was, dit ook nog eens geappt. Gelukkig niets meer van gehoord of gezien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:06

Lotteettol schreef:
Ik zou in dit geval eieren voor je geld kiezen. Als ze komen dan die €17 betalen en erbij zeggen dat ze niet meer terug hoeven te komen. En als ze dat wel doen je niet betaald. Punt. Verder geen uitleg.
Dit soort gasten wisselen altijd wie er komt om te lappen en geld op te halen. Zou ook niet meer met ze in zee gaan.
Ik heb zoiets ook een keer gehad en pas toen ik zei dat ik geen geld meer had bleven ze weg.

Dat hoeft niet hoor. Bij ons komen meerderen tegelijk lappen (zelfde bedrijf) maar altijd hetzelfde mannetje aan wie wij zelf moeten lappen. Ze melden wel netjes dat ze komen, afmelden kan ook als je wassen een keer niet nodig vindt. Ik vind het nette mensen, bij ons geen maffia praktijken. Andere provincie, wellicht dat het per stad/wijk ook nog verschilt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:10

Hier in de regio is inderdaad weleens wat gaande qua concurrentie / territoriumverdeling :))
't Is alweer een tijdje geleden (enkele jaren?) en toen was er serieuze penarie onderling. Geen idee hoe dat nu is, maar het ging er niet echt heel gemoedelijk aan toe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:13

Oscar schreef:
Hier in de regio is inderdaad weleens wat gaande qua concurrentie / territoriumverdeling :))
't Is alweer een tijdje geleden (enkele jaren?) en toen was er serieuze penarie onderling. Geen idee hoe dat nu is, maar het ging er niet echt heel gemoedelijk aan toe.

Toen wij nog in Den Bosch woonden hadden we het ene glazenwassersbedrijf aan de ene kant van de straat aan het werk, en een ander bedrijf aan de andere kant.
En die gingen ook gewoon bijna met elkaar op de vuist over het recht om in een straat te mogen werken :=
Ze mepten elkaar nog net niet van de ladder! :=

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:18

Wat jij zegt :j
Dat was dus hier ook zo. Hoop penarie enzo. Zijn geen frisse jongens :n

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:27

moonsparkle schreef:
corinep schreef:
Ik had ook zo'n briefje in de bus... Feniks glazenwasser ofzo, dacht nog hee leuke prijs maar 17 euro voor en achter boven en beneden kan natuurlijk eigenlijk niet uit...

Ik vertrouw het niet dus ga er niet mee in zee. Ook omdat ze dus minimaal 3 keer komen en je daarna pas kan opzeggen. Hebben ze mooi even de tijd om uitgebreid al je spullen te inventariseren door t raam...

Het ligt er misschien aan wat voor huis je hebt maar hier is voor en achter ook zoiets. Ik laat alleen voor doen boven en beneden en dat kost me 7,50. Neemt ook altijd mooi de vensterbank voor mee af en dus ladder op om boven te kunnen doen. Ben er al jaren tevreden mee.

Bij ons komen ze al jaren voor €15 boven, beneden, voor en achter lappen dus het kan inderdaad wel. Ze komen elke 2 maanden en echt nog nooit gedoe mee gehad. Ze doen zo’n beetje de hele buurt hier.

TS; ik kan me heel goed voorstellen dat het je niet lekker zit! Überhaupt al vreemd dat ze je de volle pond vragen terwijl ze maar half werk geleverd hebben. Hopelijk komt hij niet nog eens op zo’n manier zijn geld eisen :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:17

In lelystad was dat destijds ook haat en nijd. Nieuwe wijk waar een heel aardige hardwerkende jongen zich wilde vestigen. Maar helaas na twee keer kwam hij zich onherkenbaar zo ongeveer afmelden, hij had serieuze bedreigingen gehad.

Waar ik nu woon is al jaren een vast bedrijf uit de buurt bezig. Zij hebben nu twee keer gedaan. Melden zich alleen niet van te voren. Dan doen ze alleen voor boven en beneden, ben ik thuis nemen ze achter ook mee. Briefje in de bus en overmaken aan de hand daarvan.

Maar ik hoorde van hun dat er idd best wat tuig tussen zit wat eigenlijk geen zin heeft te werken maar denkt door intimidatie rijk te worden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:41

Ik heb die nieuwsberichten over die strijd tussen glazenwassers destijds met grote verbazing gelezen. Hier gelukkig een hele fijne man die voor 17 euro het hele huis doet. Hij appt meestal een dag van te voren dat hij komt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:45

Raar cultuurtje onder die glazenwassers, zelfs hier in het noorden komt dat nog veel voor hoor ik. Onze glazenwasser is erg fijn, die komt hier nu al een jaar of 6 elke maand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:27

Ik hoorde van iemand dat die maffia cultuur inderdaad erg aanwezig is in die branche. Je hebt bepaalde wijken of straten en die ‘horen’ bij iemand. Daar mag dus geen andere glazenwasser komen. Anders wordt deze zwaar geïntimideerd en bedreigd. Echt belachelijk. Ik ben als huizenbezitter toch vrij wie ik mijn ramen laat zemen toch? Maar ze durven gewoon niet te komen als ze weten dat het een wijk van een ander is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:37

Ik heb geen ervaring met maffiapraktijken in de glazenwasserij maar wel met onduidelijke afspraken: komen wanneer het uitkomt en dan een briefje in de brievenbus doen dat ze geweest zijn met het verzoek om X bedrag te betalen. De "glazen" waren schoon dus geld overgemaakt naar de rekening die op het bonnetje staat. Komen ze vervolgens aan de deur om geld vragen: "Nee, dat hebben we overgemaakt". Meerdere keren, de administratie bleef slecht. Die discussie waren we wel zat, dan maar geen schone "glazen". We doen het wel zelf (ooit ...).

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:40

Betaal de €17 en ben er klaar mee.
Je kan er een principe kwestie van maken en “heeft er geen recht op” maar ondertussen zit je bang in huis.
Is dat de €17 waard?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:41

Ben ik de enige die mij afvraag wat een glazenwasser maandelijks moet doen? :=

Ik doe mijn ramen 4, misschien 5 keer in het jaar.

De oorlog onderling ken ik wel idd, vroeg ooit eens een kennisje om mijn ramen te doen toen ik nog in mijn appartement woonde, maar hij "mocht" niet in mijn buurt werken. Hij noemde het dan wel weer netjes "uit respect voor zijn concullega"

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:43

Vinden mensen het niet super link om zoiets in het zwart te laten doen? Wat als iemand valt en zijn rug breekt 5met ladders niet zo ongebruikelijk). In België ben je als inlener dan mee aansprakelijk.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:43

Ladygiroc schreef:

De oorlog onderling ken ik wel idd, vroeg ooit eens een kennisje om mijn ramen te doen toen ik nog in mijn appartement woonde, maar hij "mocht" niet in mijn buurt werken. Hij noemde het dan wel weer netjes "uit respect voor zijn concullega"

Met kinderen in huis en een hond kan ik mijn ramen dagelijks laten doen :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:44

Aantal jaar terug werd er bij mij in de omgeving ( Drenthe) gewaarschuwd voor buitenlandse mensen die aan je deur kwamen en een aanbod deden op glazenwassen. Soms bleken ze dit zonder toestemming al te doen en dan te komen vragen om geld en daarbij ook best agressief / vervelend over te komen. Dit was ook een vorm van oplichting.

Niet meer doen dus! Kan best zijn dat ze zich hebben verplaatst naar andere plekken van het land.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:51

poes schreef:
Vinden mensen het niet super link om zoiets in het zwart te laten doen? Wat als iemand valt en zijn rug breekt 5met ladders niet zo ongebruikelijk). In België ben je als inlener dan mee aansprakelijk.

De glazenwassers die hier komen (of beter: kwamen) doen dat voor zover ik weet gewoon in het wit. Rijden in een busje met materiaal en reclame en geven ook een bonnetje zodat je het bedrag over kunt maken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:54

Hoe doen ze dat voor 17 euro? Vraag me af hoeveel het in België zou zijn. Vast veel en veel duurder :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:56

17 euro is inderdaad niet veel, hier was het altijd iets van 25 euro ofzo.
Eigenlijk gewoon zo'n simpel bonnenboekje in de trant van 'glazenwasser Huppedepup' met daarop een datum en de gegevens zodat je het zelf over kunt maken. Dat werd dan in de brievenbus gegooid en dan maak je 25 euro over.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:00

Ze komen hier veel te vaak. Ik doe mijn ramen eens per half jaar ofzo. Meer dan genoeg. Elke maand vind ik echt niet nodig hoor.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:46

Ladygiroc schreef:

Afbeelding

Onder de rook van TaTa is maandelijks gelapt wel prettig, anders kunnen we niet meer naar buiten kijken. :')

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:52

Ik zou die 17 euro gewoon betalen en 'm niet weer laten komen. Ja oke hij heeft er geen recht op maar volgens mij is het een k utbaan die slecht betaalt en als ik zo priviledged ben om iemand in te kunnen huren voor dat soort dingen zou ik er geen principekwestie van maken.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:18

poes schreef:
Hoe doen ze dat voor 17 euro? Vraag me af hoeveel het in België zou zijn. Vast veel en veel duurder :D

Hangt er vanaf welk bedrijf je neemt ...
Een "normaal" huis is vaak 25 tot 75euro voor en achterkant + bovenverdieping.
Hangt er eigenlijk vooral vanaf hoe vaak ze de ladder moeten verzetten kan je wel stellen ... en of je met osmosesysteem wil gewassen worden.
Hoe vaak je wil gewassen worden speelt ook mee bvb en of ze al mensen hebben in die straat of regio.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:31

In Ons vorige huis hebben we die ook gehad. Was wel wit.
Maar ramen wassen met smerig water. Het water aftrekken en wat dan onderop het kozijn komt gewoon laten zitten en niet afpoetsen.
Was daarna bijna smeriger als daarvoor.
Nee was er snel klaar mee.

Zwart zou ik al helemaal niet laten doen. Ze kijken ook wat je in huis hebt staan.