Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:46

bigone schreef:
Omdat de delta variant een veel hogere virusload heeft zal in dat geval een simpel praatje op een meter van een paar minuten al voldoende kunnen zijn.

Ja ik vrees t ook

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:49

Fitzroy schreef:
Ik blijf het toch wel apart vinden dat de besmettingen skyhigh zijn en er eigenlijk weinig maatregelen zijn. Het voelt voor mij nog steeds vreemd om zonder mondkapje boodschappen te doen. Als ik niet brildragend zou zijn had ik hem weer opgezet, want de 1,5 m lijkt ook niet meer te bestaan.

Ik ben bij familie in Zwitserland en hier is een mondkapje nog verplicht in binnenruimtes (ov, maar ook restaurants als je loopt) en ik vind dat toch wel prettiger voelen.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 16-07-21 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:50

Ik heb de criteria altijd een beetje onzin gevonden. Alsof het virus 15 minuten nodig had om over te springen..
Dat is met een halve minuut wel gebeurd of zelfs korter

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:55

purny schreef:
Ik heb de criteria altijd een beetje onzin gevonden. Alsof het virus 15 minuten nodig had om over te springen..
Dat is met een halve minuut wel gebeurd of zelfs korter

Dit het zegt niks. Het blijft ook wonderbaarlijk hoe halve gezinnen het niet krijgen en anderen het dus in de supermarkt op lopen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 23:28

Ik zag net filmpjes van de kermis in Tilburg, dat was een rustig moment en nog had ik het idee dat er niet voldoende afstand was, laat staan op drukkere momenten. Er werd ook gezegd dat vanaf een andere kermis ongeveer 100 besmettingen te herleiden waren. Mensen die werden geïnterviewd zeiden ook gewoon dat het eigenlijk niet veilig was. Kan me voorstellen dat in attractieparken veel beter de afstand gehanteerd kan worden omdat er al wachtlijnen zijn en de ruimtes tussen attracties veel breder

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 23:48

moonsparkle schreef:
Ik zag net filmpjes van de kermis in Tilburg, dat was een rustig moment en nog had ik het idee dat er niet voldoende afstand was, laat staan op drukkere momenten. Er werd ook gezegd dat vanaf een andere kermis ongeveer 100 besmettingen te herleiden waren. Mensen die werden geïnterviewd zeiden ook gewoon dat het eigenlijk niet veilig was. Kan me voorstellen dat in attractieparken veel beter de afstand gehanteerd kan worden omdat er al wachtlijnen zijn en de ruimtes tussen attracties veel breder

Op die andere kermis was t omdat men de cafe s in was gegaan

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 23:51

Jessix schreef:
Wie had dat ooit gedacht... Het zevende topic. Ik las mee in de eerste toen het allemaal heel ernstig was in Wuhan.

Vriendin van me kwam eind januari turug uit Wuhan. Bij aankomst hier belde haar dochter dat de boel daar op slot was.
Zij week later grieperig, ik paar dagen daarna. Beiden huisartsgebeld; ´Nah, is niet erger dan griepje´ werd gezegd....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 23:53

tokedri schreef:
moonsparkle schreef:

Ah dat werd er niet bij verteld in het item wat ik keek, of ik heb niet goed geluisterd :')

Op die andere kermis was t omdat men de cafe s in was gegaan

baudyh

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 08:05

Was jullie kwijt. Ff stipje.
Hier in het dorp bouwen ze een circus op. Ik was gewoon verbaasd in deze tijd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 08:16

Avondklok in Cataluña en woordvoerder vraagt nog 10 weken geduld van ´de jongeren´. Ja, en dan moeten ze weer naar school.

Maar goed, alles is relatief zien we met de overstromingsellende. Wij gaan nu wild water opzoeken; voelt tegenstrijdig.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 08:19

In Slovenië is binnen mondkapje nog verplicht, en verder 2 meter afstand. Maar op terras zie ik dat nergens.

( Ja wij zijn op vakantie, zo fijn. In the middle of nowhere maar savonds on te eten pakken we wel een terrasje in een dorpje in de buurt)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 08:31

Eleeke schreef:
In Slovenië is binnen mondkapje nog verplicht, en verder 2 meter afstand. Maar op terras zie ik dat nergens.

( Ja wij zijn op vakantie, zo fijn. In the middle of nowhere maar savonds on te eten pakken we wel een terrasje in een dorpje in de buurt)

Jaloers! Wij durven het niet aan. We zijn te bang dat alles op slot gaat

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:06

Heerlijk, Eleeke, geniet ervan!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:18

lenaa_tje schreef:
Eleeke schreef:

Jaloers! Wij durven het niet aan. We zijn te bang dat alles op slot gaat

Dit dus! Maar ik had wel eerder verwacht dat corona een flinke invloed zou zijn hier in zuid Limburg maar nee het zijn overstromingen geworden die meer gevaar opleveren nu.

Zucht ik wordt hier zo moe van mijn moeder vindt dat ze niet ernstig ziek wordt van corona want ze is gezond en eet biologisch en vegatarisch en slikt veel vitaminen. Ze is nu snot verkouden (net als mijn vader die negatief was) maar vindt testen niet nodig. Ik vrees niet zo na 2 vaccinaties ik zal we het minste last van hebben maar we gaan nu wel een dagje weg. Ik hoop eigenlijk dat ze een keer ergens weggestuurd wordt omdat ze zit te hoesten en te snotteren.

Eigenlijk is het karma omdat ze zei ja na een vaccin gaat je weerstand naar beneden :')

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:49

Dankjulliewel :o
We vonden het ook best spannend, het was dit of Limburg toen we vorige maand een keuze maakte .....

Wat moeilijk zebrastreep.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:22

Het verschil tussen de welzijnskloof wordt nog meer duidelijk met covid.
De file naar de vakantie is terug naar normaal (14 km voor de Gotthard), want vakantie is haast zoiets als primaire behoefte.
Vaccinatie kunnen we lekker decadent weigeren als we willen want wat kost nou zo‘n testje.

Ondertussen hebben afgelopen jaar 20 miljoen kinderen wereldwijd hun basisinentingen niet kunnen krijgen door de pandemie. Sterven aan covid zullen die kindjes waarschijnlijk niet, maar mazelen is daar nog altijd een reele bedreiging.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:56

Sizzle schreef:
Het verschil tussen de welzijnskloof wordt nog meer duidelijk met covid.
De file naar de vakantie is terug naar normaal (14 km voor de Gotthard), want vakantie is haast zoiets als primaire behoefte.
Vaccinatie kunnen we lekker decadent weigeren als we willen want wat kost nou zo‘n testje.

Ondertussen hebben afgelopen jaar 20 miljoen kinderen wereldwijd hun basisinentingen niet kunnen krijgen door de pandemie. Sterven aan covid zullen die kindjes waarschijnlijk niet, maar mazelen is daar nog altijd een reele bedreiging.

_/-\o_ relativerend.

Ondertussen hier in Spanje weer de avondklok in Cataluña en erger nog, er is door de verantwoordelijke politicus opgemerkt dat er nagedacht moet worden over de heropening van nachtleven post Covid :roll:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:04

Eleeke schreef:
We vonden het ook best spannend, het was dit of Limburg toen we vorige maand een keuze maakte .....

.

:oo Jullie blij dat je Slovenië hebt gekozen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:12

Fitzroy schreef:
Eleeke schreef:

.

:oo Jullie blij dat je Slovenië hebt gekozen.

Zeker blij mee wezen , wij zitten in Zuid-Limburg. Niks aan te doen natuurlijk , vindt het erger voor de inwoners hier. Een vakantie komt wel weer. Het geeft een gekke en vreemde sfeer. Het water zat denk ik op 200 meter van ons huisje , dus we vonden het best wel eng! Vooral hoe sterk de natuur is , dat zie je wel met corona , maar zeker ook met dit soort rampen. Water houdt je niet tegen... Het gaat echt overal door.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:51

Niet zo best dit :7

Citaat:
Groot lek bij testbedrijf met ook locaties in België: iedereen kon vals coronacertificaat aanmaken, testlocaties gesloten
Bij een Nederlands bedrijf dat ook in ons land coronatesten uitvoert, is een groot datalek vastgesteld door RTL Nieuws. Iedereen kon zelf valse negatieve coronatesten aanmaken, waarmee een coronacertificaat gevraagd kon worden. Ook zijn de gegevens van 60.000 klanten gelekt. Het bedrijf mag in Nederland alvast geen coronacertificaten meer afleveren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:53

Geen verrassing lijkt mij.
Er is een reden waarom ik mijn QR code nog niet aangevraagd heb ondanks inenting.
Het is aftelken tot dit ook bij de overheid het geval is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:09

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:42

Pandora2 schreef:
Niet zo best dit :7

Citaat:
Groot lek bij testbedrijf met ook locaties in België: iedereen kon vals coronacertificaat aanmaken, testlocaties gesloten
Bij een Nederlands bedrijf dat ook in ons land coronatesten uitvoert, is een groot datalek vastgesteld door RTL Nieuws. Iedereen kon zelf valse negatieve coronatesten aanmaken, waarmee een coronacertificaat gevraagd kon worden. Ook zijn de gegevens van 60.000 klanten gelekt. Het bedrijf mag in Nederland alvast geen coronacertificaten meer afleveren.

Dat zou een hoop verklaren

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:33

purny schreef:
Dat zou een hoop verklaren

Wát dan?

Is gerommel in de marge. Er groot nieuws van maken is opblazen in het kader van bangmakerij.

Dergelijke incidenten krijgen meer aandacht dan een week geen enekel Covid19 gerelateerd sterfgeval in alle bejaardenhuizen in heel Spanje. Goed nieuws, hoe groot ook is niet sensationeel.
En zo blijven we nog wel even met een angstpsychose onder de bevolking zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:36

Dat er zoveel fout is gegaan.