Blonde acties op werkvloer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Blonde acties op werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:34

Ik heb eens een mail over een vader naar de vader gestuurd ipv naar mijn teamleider! :oo (onderwijs)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:13

2 maanden in op mijn eerste kantoorjob (5 jaar geleden), doe ik een invoer van een prijslijst in ons erp, en had ik perongeluk het vinkje "wis alle artikelen die niet in deze lijst staan" niet uitgezet...
Dus de lijst met 1000den artikelen die er over al die jaren handmatig in toegevoegd werden, heb ik in een paar minuten tijd vervangen door een nieuwe lijst van 6 artikelen...

Ik heb nog proberen te annuleren, maar de damage was done. Gelukkig reageerde mijn baas vrij rustig, en zei: kijk maar om het op te lossen. Helaas duurde het wel twee dagen voor de ERP de backup kon erop zetten, dus had ik een paar collega's wel wat in de problemen gebracht, maar gelukkig eind goed al goed :+
Ik werk nog altijd in die firma trouwens :+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:47

Niet van mijzelf, maar van een dierenarts :D

Ik had een proefdag bij een dierenkliniek om te kijken of het klikte voor een stage. Er moest een enorme Bordeauxdog van +- 60kg onder narcose gebracht worden voor een ingreep. Ik hield de kop/voorkant van de hond vast, de dierenarts de achterkant. Hij trekt met zijn tanden het beschermingsbuisje van de injectienaald af wilt de spuit in de bilspier van de hond zetten.. Totdat het dier ineens een paar stappen opzij zet en zn kop omhoog gooit :D Even een momentje chaos, tot ik een scherpe pijn vlak onder mijn knieschijf voel.
Ik kijk naar beneden, hangt de volledige spuit met verdovingsmiddel voor een hond van 60kg rechtop in mijn been _O-

Er was gelukkig niet veel narcosemiddel uit, anders was ik geheid een aantal uur onder zeil gegaan :'). De dierenarts schaamde zich kapot natuurlijk. Stageplek gekregen. :D

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:14

Jaren geleden in de drukkerij eens met een beker chocomel van de trap gevallen, recht in de armen van onze net nieuwe stagiaire... Chocomel tegen muur en plafond en over hem heen.
Zijn reactie; "als je me leuk vindt mag je me dat ook gewoon zeggen hoor :-D"

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:56

Ooh Silenna das ook niet best! Mijn vader heeft dit ook gehad bij het inenten van de geiten. Spuit in zn knie, dat werd een spoedambu ritje richting het ziekenhuis! Dierenarts is nog een paar keer bij ons geweest met excuses.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:11

Rongyos schreef:
Jaren geleden in de drukkerij eens met een beker chocomel van de trap gevallen, recht in de armen van onze net nieuwe stagiaire... Chocomel tegen muur en plafond en over hem heen.
Zijn reactie; "als je me leuk vindt mag je me dat ook gewoon zeggen hoor :-D"

_O- _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:28

Toen ik nog in de Ikea werkte vroeg een klant in een rolstoel waar iets lag. Ik zei heel vrolijk: “natuurlijk, loopt u maar even mee!”
Daarna werd ik een beetje rood
Gelukkig kon hij erom lachen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:45

Ik heb als leerling in het verpleeghuis eens de verkeerde bewoner aan de chauffeur van het rolstoelbusje meegegeven. :oo
Er ging een bewoner op bezoek naar zijn vrouw, maar in het verpleeghuis waren 2 mannen met dezelfde achternaam.
En ik was leerling op de afdeling met demente mensen dus toen de chauffeur mij vroeg om meneer V. te halen deed ik dat gewoon.
Meneer V. was een demente man met maar 1 been.
Oh en wat was die echtgenote kwaad, toen de chauffeur die demente man met 1 been bij haar huis bracht in plaats van haar eigen echtgenoot. (dat was dus de andere meneer V)
Ik heb ook op mijn kop gekregen, omdat ik als leerling helemaal niet zomaar een bewoner mee had mogen geven aan de chauffeur.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:20

Jaren geleden werkte ik bij een cateraar in Eindhoven. Moest een bestelling broodjes afleveren bij het PSV stadion. Dus alle kratten op een hondje (zo'n plaat met 4 wieltjes er onder) en rijden maar.... Rij ik tegen een randje en kukelt die hele stapel kratten met mooi opgemaakte schalen belegde broodjes zo omver. Oeps.

Mijn vader was vroeger huisarts, maar ook de plaatselijke lijkschouwer. Midden in de nacht wordt hij uit bed gebeld door de politie: eenzijdig ongeval met de auto en bestuurder overleden. Mijn vader op pad, stelt de dood vast en keert weer huiswaarts. Vraagt mijn moeder: was het ernstig? -O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:55

Er werd mij op subtiele wijze een promotie door mijn neus geboord, middels mail..
Paar collegae van mijn hadden zoiets van 'huh, hoe dan'??
Ik in de mail met mijn collegae, zij waren ook geen groot fan van de manager, en de gang van zaken.
Werd over-en-weer wat geroeptoeterd over de manager en het bedrijf, we waren het allemaal eens, it pays the bills, maar leuk was het niet...

Na een week of wat kwam met een volwassen repliek op de mail van de manager over mijn ontzegde promotie. Duurde even dat ik contact kreeg, maar toen die persoon belde, gaf hij mij aan dat 'onder mijn antwoord nog een hele privé-conversatie hing met mijn collegae'....

Ik had dus *heel blond* die hele mailwisseling van mij en mijn collegae doorgestuurd...

Enfin, lang verhaal kort, ik werk er niet meer, en heb nu de leukste baan van de wereld :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:22

Eerste dag van mijn nieuwe werk in de gevangenis, kreeg ik een rondleiding van een collega. Hij liet me zien waar ik mijn sleutels kon halen en mijn pieper, die heb ik omgehangen en de pieper in zijn houder geschoven. Dat ging nogal moeilijk want die houder was van nieuw leer dus ik liep er een beetje mee te hannessen en met een schuin oor te luisteren naar wat mijn collega vertelde. Met een paar minuten stormden er ineens allemaal collega's de ruimte binnen. Had ik met mijn gehannes een stil alarm gemaakt :+ Alle gedetineerden achter de deur en 25 collega's in de ruimte waar ik toen was, hahaha! Iedereen wist direct wie ik was and I never lived that down :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 00:21

Oh noooo haha. Achteraf wel om kunnen lachen?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 00:35

Jemig wat een verhalen hier… Ik lees mee in de hoop dat me nog iets te binnen schiet.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 00:36

Mijn collega heeft eens een mail gereplyd in plaats van doorgestuurd naar onze leidinggevende met de tekst “volgens mij is Piet toe aan vakantie”. Vervolgens kreeg ze een reactie van Piet “nee hoor, net geweest maar jij kan geloof ik ook wel een vakantie gebruiken” :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 00:47

Ik werk in een supermarkt.
Wilde een pallet ophalen met de elektrische palletwagen.
Dus ik kom aangeraced met dat ding, niet in de gaten dat er al een hand-palletwagen onder die pallet stond.
Die hand-palletwagen vloog met de noodgang zo door de glazen pui heen :o
Heb mijn filiaalleider nog nooit zo hard zien rennen. :')

En ik heb eens snachts een dirty SMS ~~}> naar mijn collega Peter gestuurd, ipv naar mijn vriendje Peter.
Lang aan moeten horen _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 01:00

Sommige dingen zijn te grappig :D

Zelf schrijf ik nooit dingen in mails of teams die niet verder mogen gaan.

Ooit wel een blunder: ik doe de winkel open en ga de koffer openen. Per ongeluk stil alarm code ingegeven ipv gewone code. Binnen de 4 minuten stonden er 4 combi’s en werd ik twintig minuten lang gevraagd of ik echt vrijuit durfde spreken :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 01:04

Oja nog eentje: allereerste keer winkel sluiten bij nieuwe werkgever. Net als ik de sleutel in de sleutelkluis gooi ( mag je niet meenemen) denk ik: waar is de bewaker? :?
Aan de deur staan kijken, op de parking gaan kijken. Stond nog een auto maar dacht niet van hem. Uiteraard was mijn iPhone plat. De maandag erop hoorde ik dat hij toch echt nog binnen was :+ hij is beginnen rondlopen wat alarm gegeven heeft en een dik uur later is hij er door de beveiligingsfirma uitgehaald :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 01:07

Ik heb mijn teamleider wel eens in de groepsapp versteld dat hij me mocht ‘bekken’ als hij nog vragen had.

Dat moest natuurlijk ‘bellen’ zijn :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 01:18

Heb tijdens mijn werk (in de zorg) wel eens "meneer" gezegd tegen een vrouw :') maar soms (in een snelle oogopslag) kon ik echt niet zien dat het een vrouw was.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 06:24

Ik werk in de GGZ en had een Engelstalige cliënte en we waren samen aan het bellen met haar psychiater. Hij had eerder verteld dat hij met pensioen zou gaan, dus ik opende het gesprek door daaraan te referen. Helaas zei ik “he will soon be retarded” ipv “retired” ! Zij reageerde overigens erg leuk, ze zei: “no I am the one who’s retarded” hahaha

En met een andere cliënte zou ik een keer samen bellen met iemand van de gemeente. Zij belt hem op, maar krijgt hem niet te pakken dus spreekt de voicemail in met de vraag of hij terug wil bellen. Ik zeg daarna “leg je telefoon maar op tafel, dan weten we zeker dat we het merken als hij terugbelt”. Zo gezegd zo gedaan, telefoon op tafel. We gaan vervolgens aan de praat over haar baan als sekslijn medewerkster. Midden in het verhaal horen we ineens “u heeft nog 30 seconden om uw voicemailbericht af te ronden”! Bleek de dus niet te hebben opgehangen en het hele gesprek was opgenomen….
Oeps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:32

poes schreef:
Sommige dingen zijn te grappig :D

Zelf schrijf ik nooit dingen in mails of teams die niet verder mogen gaan.

Geloof mij, dat zal ik ook nooit meer doen.
In de bewuste doorstuur-mail zat een bijlage waar mijn collegae in geïnteresseerd waren, zodoende ging ik er met boter en suiker in..

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:20

Ik werkte een hele tijd geleden als vakantie baan bij een bedrijfje die tochten en buitenritten organiseerden. Ik was op gegeven moment nog met 1 collega op het bedrijf en ging met bedrijfstelefoon naar de wc. In m’n kontzak... nou je raad het al, die viel dus in de wc. Super snel eruit gevist en afgedroogd en gewapperd, poeh hij deed het nog. Dus ik verder. Na een half uur hield ie er mee op. Dus ik dacht heel naïef, die zal wel leeg zijn. Dus op de lader en volgende telefoon van collega gekregen, en was ik alleen op het bedrijf. Uur later, weer naar de wc.... zelfde fout met de 2e telefoon 8)7 maar goed bijna klaar, en die deed het nog toen ik wegging. Dus beide op de lader. Achteraf beide stuk door water erin, boss was not pleased. Mocht er nog wel blijven overigens :+ en het is nooit weer gebeurd

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:46

Bijbaantje in de keuken van restaurant. Op een mooie voorjaarsdag, zondagochtend, aan het werk. Prima op tijd, 5 minuten te vroeg aanwezig. Bij binnenkomst een chagerijnige blik van de eerste eigenaresse. Schonk ik geen aandacht aan, zal wel druk zijn, gewoon doorgelopen naar de keuken. Trof daar een chagerijnige tweede eigenaresse. Ok, vreemd, maar gewoon goedemorgen gewenst. Tweede eigenaresse ontplofte: zou ik niet eens mn excuus maken?! Eh...hoezo dan? Nou, vanwege een uur te laat komen!!! Heel naïef heb ik haar staan aangapen, hoezo te laat, ik ben 5 minuten te vroeg...?

Ja, dus...iets met klok verzetten }:0
Beide eigenaren hebben er direct heel hard om kunnen lachen, en ik ben nu nog steeds spastisch op dubbelchecken wanneer de klok verzet wordt :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:47

Hahahaha :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 22:09

Ik schrok een keer wakker, veel te laat voor m’n ontbijtdienst op het vakantiepark. Dus ik bel m’n baas op, half in paniek dus vertel dat het me enoooorm spijt, ik heb me verslapen, kleed me nu aan en kom dan zo snel mogelijk eraan.

Baas was gek genoeg nogal flabbergasted dat ik belde; ‘waar heb je het over?’
Ja, dat ik dus veel te laat ben maar kom er echt heel snel aan!
Vraagt ie waar ik dan heen kom?
Ja, naar het werk natuurlijk!
Ga anders nog even slapen, ten eerste is het is nog veel te vroeg, ten tweede is het geen weekend en hebben we dus geen ontbijtservice….

Okeeee, ik had dus gedroomd dat ik me verslapen had en schrok wakker van deze droom en heb me enorm voor schut gezet }:0 ik was toen een jaar of 16 en wilde eigenlijk ter plekke doodvallen :+