Verjaardagsfeest en corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:46

Ik geef je groot gelijk, wij hadden zaterdag wat jeugd (nou ja in de 20 ze worden groot) op het erf en ik ben er zo ver mogelijk bij vandaan gebleven := Ik heb nog maar 1 prik gehad, heb 1.5 jaar gewoon keihard doorgewerkt en het kunnen ontlopen, wil dat graag zo houden :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:46

Iedereen staat hier anders in, volg je gevoel.
Ik zou gaan, maar een ander gaat niet. Allemaal even legitiem.
Persoonlijk probeer ik aan te passen aan de „zwakste schakel“. Als iemand ergens geen goed gevoel bij heeft dan pas ik me daar bij aan, idem met maskers. Ik sta er makkelijk in maar als ik iemand zie twijfelen zet ik hem op.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 21:54

Was het in een ruime tuin geweest, was ik wel gegaan, heb nog aangeboden om gebruik te maken van ons erf, maar nee, het feest moet op de krappe vlonder :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:59

Ik ben nog niet volledig gevaccineerd. Het ligt eraan of ik de mensen goed ken en er zin in heb. Maar als het goede bekenden zijn en mijn zin hoog is, dan zou ik gewoon gaan. Het is buiten. Niet knuffelen en je komt al een eind. Ik ben niet meer zo panisch voor contacten. Wel zorg ik dat ik na zo'n feestje/contact een aantal dagen geen contacten heb. Voor het geval ik wel wat oppik en klachten krijg. Om te voorkomen dat het na mij verder wordt verspreid..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 22:06

Tancreda4 schreef:
Ik ben nog niet volledig gevaccineerd. Het ligt eraan of ik de mensen goed ken en er zin in heb. Maar als het goede bekenden zijn en mijn zin hoog is, dan zou ik gewoon gaan. Het is buiten. Niet knuffelen en je komt al een eind. Ik ben niet meer zo panisch voor contacten. Wel zorg ik dat ik na zo'n feestje/contact een aantal dagen geen contacten heb. Voor het geval ik wel wat oppik en klachten krijg. Om te voorkomen dat het na mij verder wordt verspreid..

Dat kan als je thuis kunt werken, maar dat kan ik niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:30

Ik denk dat je volledig je eigen gevoel hierin moet volgen.

Ik zou wel gaan. Ik ben volledig gevaccineerd en helemaal als anderen ook volledig gevaccineerd zijn zou ik er zelf niet eens echt bij stil staan bij dat hele kleine risico. Ik moet ook zeggen dat ik geen afstand meer houd van mijn dichte familie en vrienden die bijna allemaal volledig gevaccineerd zijn of corona hebben gehad. En zij houden ook geen afstand meer van mij. Ik zie weinig gevaar tussen volledig gevaccineerden onderling. En mocht je corona krijgen dan ben je vaak minder ziek doordat je al gevaccineerd bent. En daarnaast is het risico dat je ermee in het ziekenhuis komt in ons geval uiterst klein.

Ik volg mijn gevoel hierin. Nu moet ik ook zeggen dat ik zelf niet angstig ben voor corona en mijn omgeving ook niet. En we hebben niemand die tot een risicogroep behoort. Wij vinden het het hele kleine risico dubbel en dwars waard.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:32

Ik heb onlangs ook vriendelijk bedankt voor een verjaardag in de familie. Mijn man en ik hebben beiden 1 vaccin gehad, rest van de genodigden grotendeels ook eentje.
Verjaardag zou buiten zijn, krappe tuin, zo'n 15man, laatste keer dat we er waren werd er niet goed rekening gehouden met afstand houden, terwijl we van te voren hadden aangegeven dat wel te willen en onze zorgen hadden geuit.

Mijn afbericht werd niet gewaardeerd. Er werd op het gevoel gespeeld en het zou maar onzin zijn.

Toch jammer soms dat je familie niet voor het kiezen hebt.

FeverGloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:36

Goed dat je je gevoel gevolgd hebt Arabesk! En flauw dat er in dit topic meteen reacties moeten komen over niet durven leven als je realistisch nadenkt. Officieel mag zo'n feestje nog met zoveel mensen, maar gezond verstand en even pas op de plaats is ook wat waard :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 22:47

veneri schreef:
.... terwijl we van te voren hadden aangegeven dat wel te willen en onze zorgen hadden geuit.

Mijn afbericht werd niet gewaardeerd. Er werd op het gevoel gespeeld en het zou maar onzin zijn.

En dan ben jij ineens de partypooper :+.
Waarschijnlijk zit de grootste irritatie in het feit dat je niet gezellig meedoet in het struisvogel verhaal.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:17

Ik volg, ben ook voor een verjaardag uitgenodigd. De meeste zullen gevaccineerd zijn en ik ben al vol gevaccineerd, maar toch voelt het niet oké om met veel mensen binnen te zitten. Het is een kleine ruimte en meestal komen er veel mensen dus zit je bijna tegen elkaar aan. Aan de ene kant is het inderdaad wanneer dan wel? Als je al vol gevaccineerd bent ga je jezelf dan nog beperken en voor hoelang? Ik vind het ook maar lastig. Ik ben nu ook nog een van de weinige die af en toe als het druk is nog een mondkapje draag in de winkels(hier althans) , maar er zijn toch best wat jongeren die nog niet gevaccineerd zijn :o

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 23:21

moonsparkle schreef:
Ik volg, ben ook voor een verjaardag uitgenodigd. De meeste zullen gevaccineerd zijn en ik ben al vol gevaccineerd, maar toch voelt het niet oké om met veel mensen binnen te zitten. Het is een kleine ruimte en meestal komen er veel mensen dus zit je bijna tegen elkaar aan. Aan de ene kant is het inderdaad wanneer dan wel? Als je al vol gevaccineerd bent ga je jezelf dan nog beperken en voor hoelang? Ik vind het ook maar lastig. Ik ben nu ook nog een van de weinige die af en toe als het druk is nog een mondkapje draag in de winkels(hier althans) , maar er zijn toch best wat jongeren die nog niet gevaccineerd zijn :o

Ik vier, los van corona, zelf alleen nog .0 en .5 verjaardagen. Omdat je toch niemand echt spreekt, dan liever quality time in klein gezelschap. Nog los van corona. Nu met corona vind ik verjaardagen eigenlijk wel het minst belangrijk. Dat de scholen niet meer dicht hoeven is het allerbelangrijkste.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:25

.0 en .5? Bedoel je om de 5 jaar?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 23:27

moonsparkle schreef:
.0 en .5? Bedoel je om de 5 jaar?

Ja :+ en m'n partner ook en dus heb je dan nog elke twee a drie jaar een feestje.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:40

Op een feestje zitten met continu ‘wat als’ in je hoofd maakt het geen leuk feestje.
Als het vaccin echt gegarandeerd goed zou werken was het anders, maar ik lees te vaak dat mensen ondanks dat ze volledig gevaccineerd zijn toch nog behoorlijk ziek worden. Persoonlijk heb ik daar geen trek in, ik blijf liever voorzichtig.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 00:42

veneri schreef:
Ik heb onlangs ook vriendelijk bedankt voor een verjaardag in de familie. Mijn man en ik hebben beiden 1 vaccin gehad, rest van de genodigden grotendeels ook eentje.
Verjaardag zou buiten zijn, krappe tuin, zo'n 15man, laatste keer dat we er waren werd er niet goed rekening gehouden met afstand houden, terwijl we van te voren hadden aangegeven dat wel te willen en onze zorgen hadden geuit.

Het ergste is nog aan corona de verdeeldheid welke het brengt. Vriendschappen en familiebanden die kapot gaan alleen om een andere denkwijze.
Dat je een andere familie zou wensen omdat iemand teleurgesteld is dat je niet komt…

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 06:41

Dat snap ik ook niet. Als iemand het niet had zien zitten om zondag te komen, even goede vrienden/familie. Wij hebben zelf in het begin van de pandemie ook afwegingen gemaakt die voor een ander op dat moment wellicht als heel voorzichtig zijn over gekomen. Nu er meer bekend is maak ik andere afwegingen. Maar als een ander er heel anders over denkt is dat niet zo spannend, er is meer in het leven dan corona gelukkig :j

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 07:53

Bij de familie van mijn man wordt nog steeds rekening gehouden met corona en elkaar. Verjaardagen worden in delen gevierd zodat er niet teveel mensen bij elkaar zijn en mensen kunnen eerlijk aangeven als ze iets niet fijn vinden. Heel fijn!

Ik kan me alleen wel voorstellen dat er echt heel veel families of vriendengroepen zijn waar dat anders gaat. Echt hee kl*te lijkt me dat. Wat is er mis mee om elkaar gewoon te respecteren?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:04

Mijn dochter deed dat in juni op een zaterdag, verjaardag van onze kleindochter in blokken vieren.
Wij waren de vrijdag geweest en de rest dan op zaterdag.
Na een paar dagen waren mijn dochter en onze drie kleinkinderen besmet met Corona.
Dochter en de kleinste echt ziek, de oudste redelijk ziek met geen smaak en geur en wat koorts en de middelste had nergens last van.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:05

Er is nog steeds het advies om 1.5 meter afstand te houden... ;) Dus mooi dat je het hebt afgezegd omdat je je gevoel volgt.

Hier laatst buiten op een groot terrein familiefeest. Ik vond het een verademing. Geen handen schudden of zoenen geven en toch iedereen weer even zien.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 08:07

chanicha schreef:
Mijn dochter deed dat in juni op een zaterdag, verjaardag van onze kleindochter in blokken vieren.
Wij waren de vrijdag geweest en de rest dan op zaterdag.
Na een paar dagen waren mijn dochter en onze drie kleinkinderen besmet met Corona.
Dochter en de kleinste echt ziek, de oudste redelijk ziek met geen smaak en geur en wat koorts en de middelste had nergens last van.

-O- kak zeg, evengoed nog dus...maar in elk geval is niet heel veel andere visite besmet

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:15

Jawel Arabesk, nog vier!
Er heeft een superverspreider rondgelopen terwijl mijn dochter het echt goed geregeld had want zij is zelf alleenstaand ouder en gastouder en als zij ziek is kost het haar geld.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:31

Arabesk schreef:
veneri schreef:
.... terwijl we van te voren hadden aangegeven dat wel te willen en onze zorgen hadden geuit.

En dan ben jij ineens de partypooper :+.
Waarschijnlijk zit de grootste irritatie in het feit dat je niet gezellig meedoet in het struisvogel verhaal.

Mijn buren dachten ook dat het allemaal wel meeviel en lieten ook voortdurend mensen op bezoek komen (hadden ons ook nog uitgenodigd, maar dat heb ik afgeslagen). De buren waren een paar maanden geleden hierdoor uiteindelijk zelf flink de Sjaak en zijn weken uit de running geweest. Zelfs nu (maanden verder) zijn ze nog steeds niet helemaal fit. Nu zou je denken dat men inmiddels wijzer moet zijn, maar afgelopen week hadden ze toch weer met een hele bups een verjaardag gevierd... Hoeveel stenen zijn er nodig om tegenaan te stoten?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:35

Niet iedereen ziet ziek worden als een reden om andere dingen on-hold te zetten. Dat is gewoon een andere levensinstelling.
Ik ben nu gevaccineerd en niet specifiek risicogroep. Welliswaar gedraag ik me gepast en probeer een ander niet in gevaar te brengen maar ben voor mezef totaal niet (meer) bezig met de kans om besmet te raken. Als dat gebeurd dan gebeurd dat.
Ik heb genoeg voorbeelden van mensen die pech gehad hebben door andere geaccepteerde ziekten zoals mutanten van kinkhoest. Dat kun je niet allemaal je hele leven blijven ontwijken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:44

Ik vind het nu met de explosieve stijging van het aantal besmettingen even niet een tijd voor dit soort feestjes, wel voor weer een pas op de plaats. Vakanties naar het buitenland, ook zo iets. Niet verstandig.

Er zijn nog zoveel mensen, waaronder kwetsbaren en mensen al op leeftijd, die niet volledig gevaccineerd zijn. Er zijn zoveel medische behandelingen en operaties die nog moeten worden ingehaald. De zorg is zo toe aan vakantie. Er zijn zoveel redenen te bedenken om even aan het grotere geheel te denken.

Als we dat nou met z'n allen deden. Voor onszelf en voor elkaar. Gewoon logisch nadenken en daarnaar handelen. Go with the flow.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:32

Balko schreef:
veneri schreef:

Het ergste is nog aan corona de verdeeldheid welke het brengt. Vriendschappen en familiebanden die kapot gaan alleen om een andere denkwijze.
Dat je een andere familie zou wensen omdat iemand teleurgesteld is dat je niet komt…

ik wens geen andere familie hoor, maar de corona maatregelen en denkwijze zijn niet het enige waarin we van denkwijze/leefwijze verschillen. en dat is prima mijnerzijds. ik wens dus alleen een familie die mij accepteert in mijn denk- en leefwijze, gewoon omdat je familie bent, je van elkaar wilt dat je gelukkig en gezond bent, dan is toch alles prima?