Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:45

luxx schreef:
Thioro schreef:
Het wordt einde zomer ook al verplicht om op restaurant te mogen, hoe moeten mensen die niet gevaccineerd kunnen/mogen worden dat dan doen? Restaurants geven al aan dat ze het niet zullen (kunnen) controleren.

Het is vanaf begin augustus, maar misschien vind jij dat het einde van de zomer?

Citaat:
Il sera ensuite étendu à partir du début du mois d'août, et concernera le train, l'avion, les bars et les restaurants, ainsi que les hôpitaux, les maisons de retraite, et les établissements médico-sociaux

Hoe ze het willen gaan controleren is voor mij ook raadselachtig, weet echt niet hoe ze dat denken te gaan doen!

Midden zomer dan, er was ook iets dat einde zomer/herfst werd ingevoerd maar luisterde toen al niet echt meer.

Dat controleren gaat niet. Restaurants hebben het al druk zat met gewoon serveren nu ze eindelijk weer volop kunnen draaien en simpelweg geen tijd om papiertjes en qr-codes na te kijken. En bovendien helemaal geen zin om politie agent te spelen.
Die qr code die je nu al moet scannen om aan te geven dat je in dat restaurant op dat moment geweest bent wordt nu ook al grotendeels niet gecontroleerd.
Of ze moeten op 2 weken een waterdicht controlesysteem gaan invoeren.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:47

LoLa_108 schreef:
In de zorg kom je ook niet ver zonder hepatitis b vaccinatie. Tot nu toe bij elke werkplek/stageplek etc is een heb -b vaccinatie verplicht, anders mag je er niet komen. (zeker in ziekenhuizen enz) Dus zou je eigenlijk wel kunnen stellen dat die ook 'verplicht' is voor mensen in de zorg. Aan de ene kant snap ik dus wel dat ze het verplichten, een corona vaccinatie, zeker omdat je niet alleen je eigen gezondheid maar ook die van andere kan beinvloeden hierdoor. Maar op ethisch gebied blijft het moeilijk, dingen verplichten. Keuzevrijheid wordt inderdaad beperkt. Hier zullen mensen denk ik nooit op één lijn komen. Er zijn altijd mensen die zeggen gezondheid van volk gaat boven het keuze van het volk en ook weer andersom. Lastig.

Neehoor dit is niet waar.
Als je geen hep B vaccinatie hebt en wenst moet je een verklaring tekenen dat je het ziekenhuis niet aansprakelijk stelt mocht je het oplopen en dat je dit risico aanvaardt.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 21:48

Mensen in de zorg zullen vanaf 15 september gecontroleerd gaan worden, denk dat je dat bedoelt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:51

Het verschil zit hem in dat de Hep vaccinatie voor jezelf is.
Je komt in aanraking met bloed, urine en andere uitscheidingsstoffen van het menselijk lichaam.
Met het vaccin zorg je ervoor dat je geen Hep krijgt.

Het coronavaccin is er om je cliënten/ patiënten/ bewoners te beschermen. Ook voor jezelf, maar zoals ik het lees word hij verplicht ivm de kwestbaarheid van je doelgroep.
Ik zou met die verplichting meer moeite hebben.*

Ik ben ook nog nooit ingegaan op de oproep voor de griepprik (kan me trouwens ook helemaal niet herinneren dat ik die überhaupt ooit gehad heb, de oproep)

En makkelijk zeggen dan neem je maar ontslag.
Je hebt nooit voor iets anders geleerd, wat ga je doen dan? :+

* Ik bedoel ermee te zeggen dat ja het vaccin is uiteraard ook voor jezelf, maar als jij om wat voor reden het niet wilt staat je dat vrij. Nu wordt het excuus voor verplichting gegeven omdat je met kwetsbare mensen werkt. Dus gaat het niet om jezelf maar om de anderen.
Laatst bijgewerkt door Onali op 12-07-21 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Dat mensen dit oke vinden vind ik persoonlijk echt bizar.

Er zijn boeken vol over geschreven en de geschiedenis staat er vol mee: geef mensen het idee van een 'vijand' en ze gooien elkaar voor de leeuwen uit pure angst.

Ingrid_92

Heel eng allemaal. Ik vraag me af of dit (grond)wettelijk gezien ook allemaal mag.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:52

Ingrid_92 schreef:
Heel eng allemaal. Ik vraag me af of dit (grond)wettelijk gezien ook allemaal mag.

Corona heeft de A status gekregen en nu mogen ze alles..

Vjestagirl

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:53

Ik vind het vooral bizar dat er mensen zijn die dit niet oké vinden.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:54

Onali schreef:
Het verschil zit hem in dat de Hep vaccinatie voor jezelf is.
Je komt in aanraking met bloed, urine en andere uitscheidingsstoffen van het menselijk lichaam.
Met het vaccin zorg je ervoor dat je geen Hep krijgt.

Het coronavaccin is er om je cliënten/ patiënten/ bewoners te beschermen. Ook voor jezelf, maar zoals ik het lees word hij verplicht ivm de kwestbaarheid van je doelgroep.
Ik zou met die verplichting meer moeite hebben.

Ik ben ook nog nooit ingegaan op de oproep voor de griepprik (kan me trouwens ook helemaal niet herinneren dat ik die überhaupt ooit gehad heb, de oproep)

En makkelijk zeggen dan neem je maar ontslag.
Je hebt nooit voor iets anders geleerd, wat ga je doen dan? :+

En die kwetsbare zijn gevaccineerd..

Als je hart in de zorg ligt laat je dat niet zomaar los voor iets anders idd..
En als je ontslag neemt krijg je geen uitkering en dan.. ?

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:55

Karin_deB schreef:
LoLa_108 schreef:
In de zorg kom je ook niet ver zonder hepatitis b vaccinatie. Tot nu toe bij elke werkplek/stageplek etc is een heb -b vaccinatie verplicht, anders mag je er niet komen. (zeker in ziekenhuizen enz) Dus zou je eigenlijk wel kunnen stellen dat die ook 'verplicht' is voor mensen in de zorg. Aan de ene kant snap ik dus wel dat ze het verplichten, een corona vaccinatie, zeker omdat je niet alleen je eigen gezondheid maar ook die van andere kan beinvloeden hierdoor. Maar op ethisch gebied blijft het moeilijk, dingen verplichten. Keuzevrijheid wordt inderdaad beperkt. Hier zullen mensen denk ik nooit op één lijn komen. Er zijn altijd mensen die zeggen gezondheid van volk gaat boven het keuze van het volk en ook weer andersom. Lastig.

Als je geen hep B vaccinatie hebt en wenst moet je een verklaring tekenen dat je het ziekenhuis niet aansprakelijk stelt mocht je het oplopen en dat je dit risico aanvaardt.

Dat is niet waar. Werk al jaren in de zorg bij verschillende werkgevers en in verschillende branches. Er is er nog geen eentje die gevraagd heeft of ik gevaccineerd ben voor hep B. En ook in het ziekenhuis hebben ze hier niet om gevraagd. Heb ook niks hoeven tekenen.

Ik vind het heel erg kwalijk dat we niet meer mogen beslissen wat we doen met ons eigen lichaam. Ik ben bv nog niet gevaccineerd. Niet omdat ik er tegen ben maar eerst eens wil zien of het allemaal wel werkt voordat ik iets in mijn lijf laat spuiten.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:55

Memories schreef:
Hoewel ik geen fan ben van de inperking van individuele keuzevrijheid snap ik de beslissing ergens wel als de vaccinatiebereidheid veel te laag ligt. Het is moeilijk als je mensen wil beschermen en de maatschappij wil heropenen maar tegelijkertijd ook zit met mensen die zich niet willen laten prikken. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Ik weet niet hoeveel mensen er in Nederland al gevaccineerd zijn maar in Frankrijk heeft meer dan 50% van de bevolking al een eerste dosis gehad. Ze prikken hier grotendeels met pfizer waarvoor men een tussentijd van 21 dagen aanraad. Dat wil zeggen dat binnen 3 weken meer dan 50% van de bevolking volledig gevaccineerd is. Vanaf 60% spreken ze over een groepsimmuniteit.
Uiteraard willen ze die graag voor de herfst bereiken maar ik weet niet of deze maatregelen daar goed of slecht voor zijn.
Zo heel laag is die vaccinatiebereidheid nu ook niet.
Ik vind het een beetje overkomen als paniekvoetbal.

https://covidtracker.fr/vaccintracker/

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:57

Goof schreef:
Absurd en doodeng dit.
Het druist ook absoluut in tegen de grondwet.

Juist!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:57

Mariposa11 schreef:
Ingrid_92 schreef:

Bijzonder... Vooral nu de vaccinaties eigenlijk nog steeds in een soort van testfase zitten. Dan wordt je gedwongen om mee te doen aan een experiment.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:59

Jolliegirl schreef:
Ongelooflijk...... Dat is het enige wat ik op dit zooitje te zeggen heb....

Vaccinatie verplichten... Waar is de vrijheid gebleven???

Die vrijheid houdt dus soms op waar die van de ander, om niet besmet te worden bij het ontvangen van zorg, begint. Zo gaat dat met vrijheden: ze zijn eigenlijk allemaal niet absoluut of zonder grenzen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:02

Mariposa11 schreef:
Ingrid_92 schreef:

Bijzonder... Vooral nu de vaccinaties eigenlijk nog steeds in een soort van testfase zitten. Dan wordt je gedwongen om mee te doen aan een experiment.

En dan heb je straks allemaal een derde prik en dan is de volgende variant er en moet je er weer een en weer een. En dan weer een..

En dan is het 2030 en heb je hetzelfde als met de mexicaanse griep..ja sorry het leek zo veilig maar er zijn toch wat neveneffecten op de lange termijn. Hier heeft u wat geld en een excuus.

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:02

Als je geen hep B vaccinatie hebt en wenst moet je een verklaring tekenen dat je het ziekenhuis niet aansprakelijk stelt mocht je het oplopen en dat je dit risico aanvaardt.[/quote][/list]

Bedankt voor het verhelderen, dan is het mij toch echt verkeerd uitgelegt/ overgebracht. Ik studeer op het moment HBO-verpleegkunde en er werd 'min of meer' verplicht een heb-b vaccin te neme doordat anders je bij veel stageplekken niet zou worden aangenomen of het je stage vermoeilijkt. Er werd ons niet gevraagd of uitgelegt dat je een heb b vaccinatie niet hoeft te doen. Kreeg gewoon alle persoonlijke afspraken voor de vaccinatie doorgestuurd. Ik ga er nog eens achteraan bij een docent, ben nu toch benieuwd waarom het dan zo zeggen dat het verplicht is (misschien verkeerd overgebracht) terwijl dit dus niet zo is. Dank voor het verhelderen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:03

Mariposa11 schreef:
Triest, dat je zelfs voor winkels moet vaccineren of testen. Geen vrijheid meer over je eigen lichaam.
Dat je zonder klachten moet bewijzen dat je geen dodelijk virus bij je hebt, uuhh...
En nu is t Frankrijk maar straks is t ook in Nederland dat je geen winkel meer in mag..
Als je dit zou veranderen in alleen blanken mogen binnen dan is t wereld te klein. Maar t kan wel op t hebben van geen vaccin.. absurd.

De vergelijking met vaccin voor de tropen gaat ook niet op als je er woont.
Want leuk dat ze dat doen voor vakanties, want das dan nog eigen keuze maar als je er woont gaat dat niet op..

En dan zeggen dat mensen die al langer roepen dat dit gaat gebeuren wappies zijn..

Deze vergelijking slaat zo enorm de plank mis. :+

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 22:07

Die heb b vaccinatie is dus voor je eigen risico, maar dat is het covid vaccin toch in principe ook? Wanneer ik bijvoorbeeld naar de kapper ga en die kapper is niet gevaccineerd, ik wel, dan maakt het mij toch niks uit of die kapper wel of niet gevaccineerd is? Misschien maak ik een denkfout hoor, ik bedacht me dat van de week, maar misschien kan iemand me uitleggen waarom ik een gevaccineerde kapper of serveerster of verpleegster zou willen? In mijn ogen maakt me dat alleen iets uit wanneer ik niét gevaccineerd ben zelf?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:09

Cinderella schreef:
Mariposa11 schreef:
Triest, dat je zelfs voor winkels moet vaccineren of testen. Geen vrijheid meer over je eigen lichaam.
Dat je zonder klachten moet bewijzen dat je geen dodelijk virus bij je hebt, uuhh...
En nu is t Frankrijk maar straks is t ook in Nederland dat je geen winkel meer in mag..
Als je dit zou veranderen in alleen blanken mogen binnen dan is t wereld te klein. Maar t kan wel op t hebben van geen vaccin.. absurd.
Want leuk dat ze dat doen voor vakanties, want das dan nog eigen keuze maar als je er woont gaat dat niet op..

En dan zeggen dat mensen die al langer roepen dat dit gaat gebeuren wappies zijn..

Alleen maar handig toch?
Door zich zo te diskwalificeren weet je gelijk dat je de bijdragen van deze persoon niet serieus hoeft te nemen. Scheelt toch weer leeswerk als je daar gewoon langs kunt scrollen.

luxx

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 22:10

_O-

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:10

Cinderella schreef:
Mariposa11 schreef:

Net zo mis als vaccinatie voor de tropen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:12

luxx schreef:
Die heb b vaccinatie is dus voor je eigen risico, maar dat is het covid vaccin toch in principe ook? Wanneer ik bijvoorbeeld naar de kapper ga en die kapper is niet gevaccineerd, ik wel, dan maakt het mij toch niks uit of die kapper wel of niet gevaccineerd is? Misschien maak ik een denkfout hoor, ik bedacht me dat van de week, maar misschien kan iemand me uitleggen waarom ik een gevaccineerde kapper of serveerster of verpleegster zou willen? In mijn ogen maakt me dat alleen iets uit wanneer ik niét gevaccineerd ben zelf?

Nee, hepatitis B is niet besmettelijk in de lucht, alleen overdraagbaar door bloed en slijmvlies contact, bv bij prikaccidenten. Daarmee bescherm je dus alleen jezelf.

Corona is veel besmettelijker door de lucht, en als je gevaccineerd bent is de kans dat je het overdraagt veel minder dus ben je veiliger voor andere mensen. En zo bescherm je dus ook je patiënten.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:16

Ingrid_92 schreef:

Bijzonder... Vooral nu de vaccinaties eigenlijk nog steeds in een soort van testfase zitten. Dan wordt je gedwongen om mee te doen aan een experiment.[/quote]

Klopt.. en dan gaan ze toch verplichten terwijl de ziekenhuizen leeg zijn. En de groot deel besmettingen zijn van testen bij de ggd die voortkomen door testen voor toegang en die mensen geen klachten hebben. En geen klachten en toch positief is immuniteit..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 22:17

Maar... Ook een gevaccineerd iemand kan het virus op zijn op haar handen hebben door bijvoorbeeld geld aan te raken waar het virus opzit, of een deurklink of iets, iemand hoeft niet persé zelf ziek te natuurlijk

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:18

[/quote]

Deze vergelijking slaat zo enorm de plank mis. :+[/quote]
Alleen maar handig toch?
Door zich zo te diskwalificeren weet je gelijk dat je de bijdragen van deze persoon niet serieus hoeft te nemen. Scheelt toch weer leeswerk als je daar gewoon langs kunt scrollen.[/quote]

Online iemand afmaken is zo makkelijk hè.. hopelijk voelt t goed..