Uitstel gedrag, zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:33

Gaat het er hier toch makkelijker aan toe :D Ik was kwam er ook een week van te voren achter. Maar gezien ik mijn Nederlandse nu ging inruilen voor een Noorse, dacht ik ook een tijdje zonder te zitten. Gezien er ook nog navraag gedaan moest worden in Nederland of ik niets crimineel op mijn kerfstok had, ik reed hier al 6 jaar met mijn Nederlandse rijbewijs maar goed :') Kreeg van de aardige mevrouw achter de balie een papier 'tijdelijk rijbewijs' en deze was echt een half jaar geldig!

Mungbean

Re: Uitstel gedrag, zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:43

Met dingen als paspoorten en rijbewijzen gaat het bij mij niet om uitstellen, maar domweg niet in de gaten hebben.
Zo was vorig jaar ook de verblijfsvergunning van mijn man al een jaar verlopen, maar zelfs de overheid had het blijkbaar niet gemerkt _O-

Zo hebben we ook een keer niet in de gaten gehad dat we de kinderopvang niet in de zomer maanden konden opzeggen toen we verhuisden. Dat was een heel duur geintje :x

Wel grappig als iemand zegt mensen te vermeiden die hun documenten niet op tijd verlengen en ondertussen zelf een half jaar met een ongeldig document onderweg zijn :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:52

Ts lijkt mij knap lastig.
Hopelijk is je rijbewijs toch snel geregeld.

Mijn man vergeet ook om rijbewijs en paspoort te verlengen.
Ik controleer dat en zet het in onze online agenda.
Geen gedoe met op vakantie gaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:59

Ik heb dat probleem alleen met schoonmaken :j

Ik zou vanmorgen vroeg opstaan en mijn huishouden doen. Ik zit nu nog lekker onder de overkapping met een kopje koffie de boel uit te stellen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:08

daantjuhhh schreef:

Ik zou vanmorgen vroeg opstaan en mijn huishouden doen. Ik zit nu nog lekker onder de overkapping met een kopje koffie de boel uit te stellen

Schoonmaakster nemen. Best decision of my life.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:35

Ik had zo ongeveer hetzelfde. Kon pas een dag voor dat mijn rijbewijs zou verlopen een afspraak maken. Uiteindelijk online via de RDW verlengd, binnen twee dagen lag hij klaar. Ideaal. Is een proef dus niet iedere gemeente doet er aan mee. Die van jou misschien ook wel? Scheelde mij ook een spoedaanvraag.

Ik begrijp trouwens niet dat mensen zo nonchalant doen over rijden met verlopen rijbewijs. Je bent niet verzekerd dan...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:02

Tiggs schreef:
daantjuhhh schreef:

Werkt niet bij mij.
Ik ben z’n type die dan gaat schoonmaken voordat de schoonmaakster komt omdat ik niet wil dat iemand ziet dat ik troep heb.
Raak ik alleen maar gestrest van.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 14:40

Sizzle schreef:
Met dingen als paspoorten en rijbewijzen gaat het bij mij niet om uitstellen, maar domweg niet in de gaten hebben.

Bij je rijbewijs stuurt de RDW je alleen netjes een brief 2/3 maanden van tevoren (althans tegenwoordig wel) :+ ... dus ja. Ik wist dat het eraan zat te komen }:0

Sizzle schreef:
Wel grappig als iemand zegt mensen te vermeiden die hun documenten niet op tijd verlengen en ondertussen zelf een half jaar met een ongeldig document onderweg zijn :')

Nou echt hé. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 14:40

Tiggs schreef:
Je kunt je rijbewijs toch online verlengen?

Nee, alleen bij een aantal gemeenten die dat nu als proef doen. Maar mijn gemeente is niet zo modern helaas.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 14:42

Tiggs schreef:
daantjuhhh schreef:

Exact dit. Stok achter de deur om op te ruimen, en mijn weekenden zijn gewoon om te ontspannen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 14:45

Sourire schreef:
Ik begrijp trouwens niet dat mensen zo nonchalant doen over rijden met verlopen rijbewijs. Je bent niet verzekerd dan...

Dat dus. Ik ga het ook echt niet doen. Ik heb ook een lease auto van het werk, dus ik heb mijn werkgever er ook mee. Nee hoor... eigen schuld dikke bult. Dan maar een weekje zonder.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:47

Oh, ik heb dat niet. Wordt daar zo onrustig van.
Probeer alles gelijk te doen. Weet wanneer de apk verloopt, plan hem het liefst gelijk in na de keuring.
En dan nog 3 weken eerder want ja, mijn geluk is dat er onderdelen besteld moeten worden die 2 weken levertijd hebben. Dat soort dingen.

Nee geen valreepjes hier...

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 18:33

Shiloh schreef:
Leandra schreef:
Grootste uitstel van mijn man was een baan in het buitenland die hij aangeboden had gekregen. Onze situatie op dat moment was ook echt perfect om die aan te pakken. Ik had bij wijze van spreken alles al ingepakt en geregeld, maar hij stelde uit en twijfelde. Toen ik hem uiteindelijk zo ver had om eerst maar eens informatie op te vragen was de baan al vergeven. Baal er soms nog steeds van.

Oh dat is wel zuur. Nu moet ik wel zeggen, kans is groot dat hij er zelf dan waarschijnlijk niet zo enthousiast van werd. Als ik iets wél ontzettend gaaf vind of enthousiast over ben, stel ik er niks van uit. Dan wordt het direct geregeld. Soms is het ook een onbewuste manier om een lastige beslissing niet bewust te hoeven nemen.

Hij was zelf wel enthousiast maar zag overal beren op de weg. Nu nog steeds vaak maar sinds hij bij een Mindful coach loopt gaat het iets beter.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:03

Shiloh schreef:
Tiggs schreef:
Je kunt je rijbewijs toch online verlengen?

Nee, alleen bij een aantal gemeenten die dat nu als proef doen. Maar mijn gemeente is niet zo modern helaas.

Oh, ik woon in een dorp en hier kon het een tijdje geleden al dus ik ging er automatisch vanuit dat dat overal zo was :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:22

@siloh: ik ruim idd ook op voordat ze komt schoonmaken en kan vervolgens met een schoon huis het weekend in. Dat geeft mij echt heel veel rust.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:25

Leandra schreef:
Heel herkenbaar... Bij mijn man.
Hij is ook nog eens een gigantische twijfelkont dus perfecte combinatie.

Ik daarentegen kan heel enthousiast zijn, zelfs soms zo dat ik dingen vergeet wat er ook nog bij komt kijken.

Grootste uitstel van mijn man was een baan in het buitenland die hij aangeboden had gekregen. Onze situatie op dat moment was ook echt perfect om die aan te pakken. Ik had bij wijze van spreken alles al ingepakt en geregeld, maar hij stelde uit en twijfelde. Toen ik hem uiteindelijk zo ver had om eerst maar eens informatie op te vragen was de baan al vergeven. Baal er soms nog steeds van.

Grappig. Hier een vergelijkbare situatie als bij jou. Nou ja, kon op een hele eenvoudige wijze via zijn werk in het buitenland werken. Leek mij fantastisch, dus heb onwijs achter zijn broek gezeten dat hij naar de infomiddagen en zo ging. Als hij dan had gezegd, ik doe het niet, dan had ik dat prima gevonden. Gefundeerde keuze.
Maar hij is ook zo'n twijfelaar, waardoor hij 'kansen' laat lopen. Bijvoorbeeld een gave workshop in zijn favoriete sport gratis aangeboden door zijn werkgever. En dan denken dat het gedoe is, of dat een ander vast liever wil en blablabla, terwijl hij eigenlijk heel graag wil. En ALTIJD baalt als hij er dan achterkomt dat hij achter het net vist.

Ondertussen is hij er wel beter in geworden. En we zijn wel naar het buitenland gegaan. *\o/*

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:00

Shiloh schreef:
Sunnda schreef:
Je bedoelt gewoon dat na 10 jaar je rijbewijs verlopen is?
Daar hoef je echt geen spoedaanvraag voor te doen hoor. Die van mij was een half jaar verlopen toen ik gecontroleerd werd en die agent zei: vergeet je het rijbewijs niet te verlengen, hij is verlopen. Had er nooit naar gekeken.

Verder heb ik geen tips voor je. Zelf vind ik dat soort gedrag veel zeggen over iemands verantwoordelijkheidsgevoel en vermijd ik ze in persoonlijke kring.
Misschien niet leuk om te horen, maar mijn ervaring is dat het een issue is waar je als buitenstaander ook veel mee van doen hebt en dan ben ik er snel klaar mee.

Heb je dikke mazzel gehad. Want het is hartstikke verboden. Je kan er een dikke boete voor krijgen EN je bent niet verzekerd. Over verantwoordelijkheidsgevoel gevoel gesproken :roll:

Verder vermijd ik mensen die me niet nemen zoals ik ben en snel hun oordeel klaar hebben. Dus gelukkig zijn we het wat dat betreft eens met elkaar +:)+

ivm corona mogen rijbewijzen nu 3 maanden verlopen zijn :D dit kreeg ik te horen bij het stadhuis.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 12:14

lrm schreef:
Shiloh schreef:

Heb je dikke mazzel gehad. Want het is hartstikke verboden. Je kan er een dikke boete voor krijgen EN je bent niet verzekerd. Over verantwoordelijkheidsgevoel gevoel gesproken :roll:

Verder vermijd ik mensen die me niet nemen zoals ik ben en snel hun oordeel klaar hebben. Dus gelukkig zijn we het wat dat betreft eens met elkaar +:)+

ivm corona mogen rijbewijzen nu 3 maanden verlopen zijn :D dit kreeg ik te horen bij het stadhuis.

Geldt alleen voor rijbewijzen die zijn verlopen tussen bepaalde data. Als dat niet van toepassing is, is een verlopen rijbewijs gewoon ongeldig en dus mag je niet rijden.