senna21 schreef:Een tip van Flip:
Als je goed oplet, zie je door de dag 'blokken' met weersveranderingen bij instabiel weer.
Het regent bijna nooit een hele dag.
Mijn waarneming is dat rond 11.00 , 16.00 en 20.00 meestal een overgang is van nat naar droog of vice versa.
Disclaimer: ik ben geen meteoroloog o.i.d., maar ben wel veel buiten te vinden.
Op de meeste dagen regend het inderdaad geen 24 uur.
Vanmorgen ruim een uur met de hond gewandeld en toen was het gewoon droog.
Hetzelfde gisteren, maar dan einde middag dat het droog werd.
Maar ik heb ernstig behoefte aan ZON en wat warmte graag. 24°c is perfect, warmer hoeft niet, al zou een dagje of 2-3 échte warmte nu wel welkom zijn deze zomer.
Dit weer van gisteren, vandaag, vorige week donderdag middag, vrijdag..... continu bewolking en / of regen wordt ik gewoon chacho van.
Het is gemiddeld in Nederland van oktober tot maart herfst, met temperaturen rond de 10°c, soms een periode wat kouder, soms een paar dagen tegen de 15°c. En héél véél nattigheid en weinig zonnetje. Ik HAAT deze periode ieder jaar wéér! Het voelt echt als tandenbijten, je moet er doorheen wil je weer bij de lente en zomer aankomen.
Als je dan een zomer zoals nu hebt, voelt het gewoon als wéér herfst.... normaal gesproken laad ik me echt op in de zomer en kan ik op de laatste zomerdag (in september meestal) echt een soort van "afscheid nemen" en dan zeg ik letterlijk "tot volgend jaar zomer"
Nu heb ik het gevoel alsof er dit jaar geen zomer is geweest....
En dat voor de zoveelste keer een dagje/ weekendje weg in het water dreigt te vallen wordt ik gewoon pissig van.
@moonsparkle, jij mocht in het najaar nog even naar de zon op vakantie hè? Heerlijk is dat. Mijn laatste keer was oktober 2019 en dat was echt even genieten. Dit jaar ( en de komende jaren waarschijnlijk) zit het er niet in. Ik mag het met de Nederlandse zon doen voorlopig.