Het weer is zo onvoorspelbaar...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het weer is zo onvoorspelbaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:51

Volgens mij idd met die radar zelf maar een x aantal uur vooruit. Lastig hoor! Je bent inderdaad toch al gauw een eind van je auto af.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:05

Nou...

Plaatste ik begin juli nog dat ik hoopte op een aantal weken stabiel zomerweer......

Die zijn er niet gekomen. En het hoogtepunt van frustratie is waarschijnlijk vandaag, met dit:
Afbeelding

13.8°c Op het warmste moment van de dag normaliter. In de hoogzomer 8)7 -:(-

En wat betreft de onvoorspelbaarheid: begin van de middag gaven ze voor vrijdag aardig goed weer op: 24°c met een zonnetje en een wolkje, dus camping geboekt voor komend weekend.

Nu paar uur later: heel de vrijdag regen en 18°c.

Ik kan daar zó kwaad om worden!

Nu in de vakantie móet je wél boeken, zeker met corona zijn alle trekkers plaatsen gesloten, dus dan boek je 3 dagen van te voren wat, veranderd het weer ineens wéér!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 15:21

Ik ben ook nog heel erg toe aan zonneschijn :o had vandaag ook weer een trui en herfstjas aan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:28

Een tip van Flip:
Als je goed oplet, zie je door de dag 'blokken' met weersveranderingen bij instabiel weer.
Het regent bijna nooit een hele dag.
Mijn waarneming is dat rond 11.00 , 16.00 en 20.00 meestal een overgang is van nat naar droog of vice versa.
Disclaimer: ik ben geen meteoroloog o.i.d., maar ben wel veel buiten te vinden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:51

senna21 schreef:
Een tip van Flip:
Als je goed oplet, zie je door de dag 'blokken' met weersveranderingen bij instabiel weer.
Het regent bijna nooit een hele dag.
Mijn waarneming is dat rond 11.00 , 16.00 en 20.00 meestal een overgang is van nat naar droog of vice versa.
Disclaimer: ik ben geen meteoroloog o.i.d., maar ben wel veel buiten te vinden.

Op de meeste dagen regend het inderdaad geen 24 uur.

Vanmorgen ruim een uur met de hond gewandeld en toen was het gewoon droog.

Hetzelfde gisteren, maar dan einde middag dat het droog werd.

Maar ik heb ernstig behoefte aan ZON en wat warmte graag. 24°c is perfect, warmer hoeft niet, al zou een dagje of 2-3 échte warmte nu wel welkom zijn deze zomer.

Dit weer van gisteren, vandaag, vorige week donderdag middag, vrijdag..... continu bewolking en / of regen wordt ik gewoon chacho van.

Het is gemiddeld in Nederland van oktober tot maart herfst, met temperaturen rond de 10°c, soms een periode wat kouder, soms een paar dagen tegen de 15°c. En héél véél nattigheid en weinig zonnetje. Ik HAAT deze periode ieder jaar wéér! Het voelt echt als tandenbijten, je moet er doorheen wil je weer bij de lente en zomer aankomen.

Als je dan een zomer zoals nu hebt, voelt het gewoon als wéér herfst.... normaal gesproken laad ik me echt op in de zomer en kan ik op de laatste zomerdag (in september meestal) echt een soort van "afscheid nemen" en dan zeg ik letterlijk "tot volgend jaar zomer"

Nu heb ik het gevoel alsof er dit jaar geen zomer is geweest....

En dat voor de zoveelste keer een dagje/ weekendje weg in het water dreigt te vallen wordt ik gewoon pissig van.

@moonsparkle, jij mocht in het najaar nog even naar de zon op vakantie hè? Heerlijk is dat. Mijn laatste keer was oktober 2019 en dat was echt even genieten. Dit jaar ( en de komende jaren waarschijnlijk) zit het er niet in. Ik mag het met de Nederlandse zon doen voorlopig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 16:53

Nou ja ik hoop heel erg in de winter maar dat is pas december/januari als het al door kan gaan.

Normaal tel ik vanaf oktober ook de maanden tot het weer beter weer wordt :')