Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Doe mij maar een lichte lockdown, ik wil op vakantie!
156 (23%)
Ik maak me zorgen om mijn vakantie maar ik word chagrijnig als er weer beperkingen komen.
98 (14%)
Het boeit mij niet, ik ga toch niet op vakantie, wel hier naar het restaurant of de kroeg
154 (23%)
Ik ga niet op vakantie en zou het wel fijn vinden als er weer beperkingen opgelegd worden.
163 (24%)
Yolo, corona is een hoax!
42 (6%)
Anders, nl....
55 (8%)

Totaal aantal stemmen: 668

Winged

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:54

Hier nog niks geboekt, bewust ook. Halverwege augustus heb ik vrij en ik denk dat ik die dagen lekker het water op ga in Nederland (tenminste... een poging tot kitesurfen). Volgende week krijg ik mijn tweede vaccinatie.

van mij mogen de festivals nog wel op een langere baan worden geschoven, net als het dansen met Janssen.

Neemt niet weg dat ik ook heel graag naar het buitenland wil trouwens :+.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:55

Ik zou een lichte lockdown, alleen voor de brandhaarden (clubs / uitgaansleven) prima vinden. Ik hoop dat dit extra motivatie is voor de pubers / jongeren zich ook te laten vaccineren.

Ik heb de bovenste optie gekozen, heel egoïstisch. Wij zijn ivm verbouwing en corona twee jaar niet weggeweest, ik heb het al bijna een jaar enorm druk met werk en verbouwing en paard, ik ben heel, heel erg toe aan vakantie. Wij blijven trouwens wel binnen Europa, maken een relatief risicoloze camperreis.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:56

Mkango schreef:
Anders, namelijk: lekker boeiend, we kunnen niet de komende 10 jaar iedereen op blijven hokken. Er zijn steeds meer mensen gevaccineerd, dus zelfs als die corona krijgen, heeft dat geen grote gevolgen voor de zorg en dat is imo het belangrijkste. Corona gaat niet weg, deal with it en als er dan mensen doodgaan, heel sneu, maar er gaan ook mensen dood in het verkeer, aan griep, doordat ze van de trap vallen, you name it. We hebben die pandemie aan onszelf te danken, dus we zullen ook de consequenties moeten aanvaarden en ik ben inmiddels wel een beetje klaar met leven met de handrem erop.

Mri schreef:
Ik vind dat alles veel te snel is opgeheven. Laat de regels maar wat langer gelden, mondkapjes terug op etc.
Eerst zorgen dat de ondernemers, die al zo hard zijn getroffen, weer hun omzetten kunnen draaien.
Liever een kleine lokale ondernemer waar 10 mensen in de winkel kunnen komen met mondkapje van 3 zonder (en dus een " wachtrij" waardoor minder klandizie).

De regels verder vond ik prima, lekker rustig. Jammer met verjaardagen, maar daar kom je wel overheen.

Mondkapjes, tenzij het een goed-passend, medisch mondkapje is, doen geen barst. :=

Het zorgt er hoe dan ook voor dat als jij besmet bent en hoest en niest, je het virus minder ver verspreid omdat het eerst nog door je mondkapje heen moet ;) Dus: je besmet minder/minder snel mensen als je een mondkapje op hebt :)*

En als alle ondernemers meer klanten in hun winkels mogen hebben als deze mondkapjes op hebben, dan draag ik 10 keer liever die mondkapjes een stuk langer zodat zij eerder/sneller uit de oliebol zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:56

Wat mij betreft gaan clubs, festivals en grote kroegen weer dicht. Ze hebben veel te snel alles versoepeld :(

Ik ben gelukkig al een weekje naar Griekenland geweest in juni en dat was echt heerlijk. Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen reikhalzend uitkijken naar hun vakantie.
Maar voor mijn vakantie dit najaar zie ik het somber in. Persoonlijk vind ik het ook nergens op slaan dat mensen aangeven dat je niet naar het buitenland moet gaan. Zoals ik vakantie houd, is er geen enkel geval op iets meenemen. Maar goed, dat kun je van feestende jongeren idd niet zeggen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:57

Wij hebben begin September een paar dagen Disneyland Parijs geboekt. Ik zou echt wel heel erg balen als dat niet door kan gaan, maar verder boeit het me heel weinig als we weer in lockdown gaan.
Ik moet wel een beetje lachen om de mensen die nu semi-verbaasd zijn dat de cijfers zo oplopen := Wat hadden ze dan verwacht, iedereen duikt meteen weer boven op elkaar terwijl nog maar 30% is gevaccineerd en de Delta variant ook hier snel dominanter wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:57

Snap sowieso niet waarom mensen op vakantie gaan.

Maar zolang ziekenhuis cijfers niet stijgen, mag van mij gewoon alles los blijven.

Ga zelf er toch niet heen ivm bedrijf

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:02

ClauH schreef:
Vakantie in eigen land. Niets mis mee.

Maar wel onbetaalbaar. En dan moet er nog maar net iets vrij zijn.

Ik hoop dat de ondernemers open blijven. Deze bedrijven hebben zoveel inkomsten mis gelopen. En we kunnen niet eeuwig steunpakketten uit blijven geven.
Het is wel een beetje de Jonge zijn eigen fout geweest. Hij heeft te snel alles open gegooid en zeker de tijd tussen het Janssen vaccin en het dansen
Laatst bijgewerkt door purny op 08-07-21 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:04

Mri schreef:
Ik vind dat alles veel te snel is opgeheven. Laat de regels maar wat langer gelden, mondkapjes terug op etc.
Eerst zorgen dat de ondernemers, die al zo hard zijn getroffen, weer hun omzetten kunnen draaien.
Liever een kleine lokale ondernemer waar 10 mensen in de winkel kunnen komen met mondkapje van 3 zonder (en dus een " wachtrij" waardoor minder klandizie).

De regels verder vond ik prima, lekker rustig. Jammer met verjaardagen, maar daar kom je wel overheen.

Ja mee eens. Het ging zo snel opeens!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:04

Waarom mensen op vakantie gaan.... er zijn zoveel vormen van vakantie hè. Het is een heel erg nodige vorm van ontspanning; even weg en de "sleur: doorbreken. Zelf ontspan ik slecht als ik thuis ben, ik kom pas echt tot rust met een tentje in de bergen met mijn wandelschoenen. Waar ik een stuk minder risico loop en volg dan als ik thuis ben en naar de winkel moet etc.

Het is zo makkelijk zeggen dat mensen niet weg moeten gaan omdat je zelf ook niet weg gaat / kunt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:07

Leo schreef:
Waarom mensen op vakantie gaan.... er zijn zoveel vormen van vakantie hè. Het is een heel erg nodige vorm van ontspanning; even weg en de "sleur: doorbreken. Zelf ontspan ik slecht als ik thuis ben, ik kom pas echt tot rust met een tentje in de bergen met mijn wandelschoenen. Waar ik een stuk minder risico loop en volg dan als ik thuis ben en naar de winkel moet etc.

Het is zo makkelijk zeggen dat mensen niet weg moeten gaan omdat je zelf ook niet weg gaat / kunt...

Oh ik kan prima weg. Doe het alleen niet :D

Omdat ik naast eigen bedrijf, geen zin heb om hier eventuele een andere variant heen te brengen.

En met de tijden waarop ik altijd opsta, lig ik graag rond half 10 op bed. Dus geen tijd voor uitgaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-21 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:08

Tja, wij hebben de vakantie geboekt voor eind augustus/begin september.
Met de wetenschap dat de kans aanwezig is dat de vakantiegangers voor osn en het loslaten van de maatregelen in NL de cijfers gaan opdrijven en wij niet kunnen gaan.
Dat is het risico van boeken in Corona tijd.

Ik hoop van ganser harte dat we kunnen hoor! Ben echt wel ff toe aan zon, strand en buitenland (gaan met de auto). Maar hou er tot de laatste dag voor vertrek rekening mee dat het niet doorgaat.

Zolang de druk op de zorg en dus de ziekenhuisopnames/IC niet toeneemt, zou ik dit laten gaan.
Hooguit de binnen locaties zoals clubs/discotheken weer aan banden leggen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:11

Ik had de stijgende besmettingen wel verwacht. Nu vooral hopen dat ze niet in t ziekenhuis belanden.
Ik ga zelf naar Texel op vakantie, over 2,5 week. Dus hopelijk kan dat wel door gaan.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:26

Ik ga op 'vakantie' om mijn ouders/rest van de familie te zien in het buitenland. Daar ben ik dan ook gewoon thuis en ook op mooie en rustige locaties, de eventuele drukte/toerisme zoek ik helemaal niet op.
Zou fijn zijn als ze niet moeilijk gaan doen over familiebezoeken, zowat iedereen is ook al ingeënt. Heb me daar iig veiliger gevoeld dan hier in NL. Jammer dat veel jongeren het verpesten nu voor de rest....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:30

Er zijn zoveel mensen die nooit op vakantie kunnen. Die niet beter weten.

Dus het is echt wel overkomelijk als je 2 jaar op rij niet weg kunt.

Het helpt als je relativeert :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:33

Simbaa schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat het balen is, maar moet wel zeggen dat ik het ook een risico vond om een vakantie te boeken. Het zijn onzekere tijden en het risico was bekend.
Vandaar dat ik geen vakantie heb geboekt en het allemaal afwacht. Wellicht is last minute nog een optie.

Voor mij dus liever geen beperkingen. Die vakantie kan me gestolen worden ;)

Hier sluit ik me compleet bij aan :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:35

Tallie1979 schreef:
Gooi de brandhaarden dicht. Dus in dit geval de clubs en festivals waar zoveel mensen bij elkaar staan. Denk dat je daar al een heel eind mee komt. ( en dan bedoel ik dus niet de horeca, echt puur clubs en festivals )

Eens.

Wij gaan dit jaar niet, inderdaad te hoog risico. Volgend jaar zien we wel weer!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:35

Bewust gekozen voor een vakantie in eigen land. Omdat ik gewoon wilde gaan en niet in onzekerheid wilde zitten wat er met de cijfers zouden gebeuren. Ik heb liever geen beperkingen eigenlijk, want ben er inmiddels wel klaar mee. Ik hoef niet naar het buitenland maar lekker uiteten of naar de bioscoop doe ik veel liever.

Ik vind het wel weer typisch Nederlands dit trouwens. Regels loslaten, mensen met een prik gelijk op vakantie laten gaan of naar de kroeg, vervolgens gaat het mis (wat we allemaal hadden zien aankomen) en nu moeten we weer beperkingen gaan opleggen. :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:37

Polly schreef:
Ik word er vooral sjagerijnig van dat ze alle maatregelen in een keer losgelaten hebben, mensen meteen na de eerste Janssen een qr code kregen en van mensen die qr codes en vaccinatie bewijzen vervalsen enkel en alleen omdat ze anders geen avond mogen zuipen en dansen.
Dat dit, wat nu met de besmettingen gebeurd, ging gebeuren kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen.

Dit dus.

Ik wil niet per se op vakantie dus ik heb in de pol 'anders' ingevuld.
Maar enigszins aanscherpen weer, graag!

Voor mij dus niet om vakantie, maar omdat ik in een verhoogd kwetsbare situatie zit én nog niet volledig geënt ben.
Ik voel mij écht niet op mijn gemak momenteel, als ik bv in een winkel moet zijn.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:38

De verwoordingen in de poll vind ik bijzonder :') maar heb op "Het boeit mij niet, ik ga toch niet op vakantie, wel hier naar het restaurant of de kroeg" gestemd. Ik zie van dichtbij wat de horeca voor de kiezen heeft gekregen en hoe bang iedereen is om weer dicht te moeten. Nee. Geen nieuwe lockdown alsjeblieft.

Voor de mensen die het risico hebben genomen een vakantie te boeken: eigen schuld. Iedereen die boven het intelligentieniveau van een steen zit wist dat dit zou kunnen gebeuren. Natuurlijk mag je ervan balen, maar het is wat het is.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:40

Ik heb voor yolo gekozen, maar ben niet van mening dan het een hoax is. Maar sta er wel yolo in, zo klaar met al dat gezeur rondom de maatregelen. Ga verdomme gewoon lekker leven zonder constant in angst te leven omdat je misschien een virus krijgt. Zo klaar mee, dus yolo.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:40

Voor ons dit jaar nog geen vakantie, vind het belangrijker om hier in eigen land er op uit te kunnen gaan en daar naar een terras of restaurant te kunnen gaan, dat is al heel prettig om weer te kunnen doen.
Wat velen niet beseffen is dat er meer mensen zijn die al jarenlang niet op vakantie kunnen gaan en dan piepen wij omdat het vorig jaar en wellicht dit jaar ook niet kon.

Wat ik wel heel kwalijk vind is dat mensen QR codes gaan vervalsen om uit te kunnen gaan, dat zou in mijn ogen heel hard aangepakt moeten worden.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:46

Toevallig zou ik vanavond een feestje hebben van mijn studievereniging, maar mijn vrienden en ik twijfelden na alle nieuwsberichten van deze week heel erg en hebben ervoor gekozen om niet te gaan. Ik heb deze week pas mijn eerste vaccinatie gehad en draag (als enige hier) nog een mondkapje in de appie.

Tuurlijk baal ik er heel erg van, ik heb sommige mensen al meer dan een jaar niet gezien en ik mis de gesprekken, het dansen en de sfeer. Maar voorlopig kan ik er niet van genieten als er zo'n risico aanhangt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:47

Femke_Tweety schreef:
Polly schreef:
Ik word er vooral sjagerijnig van dat ze alle maatregelen in een keer losgelaten hebben, mensen meteen na de eerste Janssen een qr code kregen en van mensen die qr codes en vaccinatie bewijzen vervalsen enkel en alleen omdat ze anders geen avond mogen zuipen en dansen.
Dat dit, wat nu met de besmettingen gebeurd, ging gebeuren kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen.

Dit dus.

Ik wil niet per se op vakantie dus ik heb in de pol 'anders' ingevuld.
Maar enigszins aanscherpen weer, graag!

Voor mij dus niet om vakantie, maar omdat ik in een verhoogd kwetsbare situatie zit én nog niet volledig geënt ben.
Ik voel mij écht niet op mijn gemak momenteel, als ik bv in een winkel moet zijn.

Ja, mee eens. Ik voel me nu niet op mijn gemak, zowel in winkels niet als bij de noodzakelijke afspraken voor mijn gezondheid. Ook nog niet volledig ingeënt.
Op vakantie heb ik al jaren niet gekund.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:49

Ik wil geen aanscherpingen meer. Je kan niet maar dicht blijven gaan. Ik ben voor dat meer mensen in eigen land blijven. Dat reizen is slecht voor de mutaties, die verspreiden zich te snel.

Wel ga ik hier gewoon uit eten / naar de kroeg. Wel alleen buitenevenementen. Binnen zal ik niet snel doen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:51

Tallie1979 schreef:
Gooi de brandhaarden dicht. Dus in dit geval de clubs en festivals waar zoveel mensen bij elkaar staan. Denk dat je daar al een heel eind mee komt. ( en dan bedoel ik dus niet de horeca, echt puur clubs en festivals )

Hier ben ik het mee eens. Het zijn nu vooral de jongeren in clubs die zorgen voor de stijgende cijfers toch? Houd die 1,5 meter nog wat langer aan. Ik vind de versoepelingen te snel teveel tegelijk.

Ik ga zelf in augustus 2 dagen naar België voor werk en hoop zo erg dat dit door kan gaan. Maarja, we gaan het zien.