van mij mogen de festivals nog wel op een langere baan worden geschoven, net als het dansen met Janssen.
Neemt niet weg dat ik ook heel graag naar het buitenland wil trouwens
. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Mkango schreef:Anders, namelijk: lekker boeiend, we kunnen niet de komende 10 jaar iedereen op blijven hokken. Er zijn steeds meer mensen gevaccineerd, dus zelfs als die corona krijgen, heeft dat geen grote gevolgen voor de zorg en dat is imo het belangrijkste. Corona gaat niet weg, deal with it en als er dan mensen doodgaan, heel sneu, maar er gaan ook mensen dood in het verkeer, aan griep, doordat ze van de trap vallen, you name it. We hebben die pandemie aan onszelf te danken, dus we zullen ook de consequenties moeten aanvaarden en ik ben inmiddels wel een beetje klaar met leven met de handrem erop.Mri schreef:Ik vind dat alles veel te snel is opgeheven. Laat de regels maar wat langer gelden, mondkapjes terug op etc.
Eerst zorgen dat de ondernemers, die al zo hard zijn getroffen, weer hun omzetten kunnen draaien.
Liever een kleine lokale ondernemer waar 10 mensen in de winkel kunnen komen met mondkapje van 3 zonder (en dus een " wachtrij" waardoor minder klandizie).
De regels verder vond ik prima, lekker rustig. Jammer met verjaardagen, maar daar kom je wel overheen.
Mondkapjes, tenzij het een goed-passend, medisch mondkapje is, doen geen barst.
Dus: je besmet minder/minder snel mensen als je een mondkapje op hebt
Wat hadden ze dan verwacht, iedereen duikt meteen weer boven op elkaar terwijl nog maar 30% is gevaccineerd en de Delta variant ook hier snel dominanter wordt. ClauH schreef:Vakantie in eigen land. Niets mis mee.
Mri schreef:Ik vind dat alles veel te snel is opgeheven. Laat de regels maar wat langer gelden, mondkapjes terug op etc.
Eerst zorgen dat de ondernemers, die al zo hard zijn getroffen, weer hun omzetten kunnen draaien.
Liever een kleine lokale ondernemer waar 10 mensen in de winkel kunnen komen met mondkapje van 3 zonder (en dus een " wachtrij" waardoor minder klandizie).
De regels verder vond ik prima, lekker rustig. Jammer met verjaardagen, maar daar kom je wel overheen.
Leo schreef:Waarom mensen op vakantie gaan.... er zijn zoveel vormen van vakantie hè. Het is een heel erg nodige vorm van ontspanning; even weg en de "sleur: doorbreken. Zelf ontspan ik slecht als ik thuis ben, ik kom pas echt tot rust met een tentje in de bergen met mijn wandelschoenen. Waar ik een stuk minder risico loop en volg dan als ik thuis ben en naar de winkel moet etc.
Het is zo makkelijk zeggen dat mensen niet weg moeten gaan omdat je zelf ook niet weg gaat / kunt...

Simbaa schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat het balen is, maar moet wel zeggen dat ik het ook een risico vond om een vakantie te boeken. Het zijn onzekere tijden en het risico was bekend.
Vandaar dat ik geen vakantie heb geboekt en het allemaal afwacht. Wellicht is last minute nog een optie.
Voor mij dus liever geen beperkingen. Die vakantie kan me gestolen worden
Tallie1979 schreef:Gooi de brandhaarden dicht. Dus in dit geval de clubs en festivals waar zoveel mensen bij elkaar staan. Denk dat je daar al een heel eind mee komt. ( en dan bedoel ik dus niet de horeca, echt puur clubs en festivals )
Polly schreef:Ik word er vooral sjagerijnig van dat ze alle maatregelen in een keer losgelaten hebben, mensen meteen na de eerste Janssen een qr code kregen en van mensen die qr codes en vaccinatie bewijzen vervalsen enkel en alleen omdat ze anders geen avond mogen zuipen en dansen.
Dat dit, wat nu met de besmettingen gebeurd, ging gebeuren kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen.
maar heb op "Het boeit mij niet, ik ga toch niet op vakantie, wel hier naar het restaurant of de kroeg" gestemd. Ik zie van dichtbij wat de horeca voor de kiezen heeft gekregen en hoe bang iedereen is om weer dicht te moeten. Nee. Geen nieuwe lockdown alsjeblieft.Femke_Tweety schreef:Polly schreef:Ik word er vooral sjagerijnig van dat ze alle maatregelen in een keer losgelaten hebben, mensen meteen na de eerste Janssen een qr code kregen en van mensen die qr codes en vaccinatie bewijzen vervalsen enkel en alleen omdat ze anders geen avond mogen zuipen en dansen.
Dat dit, wat nu met de besmettingen gebeurd, ging gebeuren kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen.
Dit dus.
Ik wil niet per se op vakantie dus ik heb in de pol 'anders' ingevuld.
Maar enigszins aanscherpen weer, graag!
Voor mij dus niet om vakantie, maar omdat ik in een verhoogd kwetsbare situatie zit én nog niet volledig geënt ben.
Ik voel mij écht niet op mijn gemak momenteel, als ik bv in een winkel moet zijn.
Tallie1979 schreef:Gooi de brandhaarden dicht. Dus in dit geval de clubs en festivals waar zoveel mensen bij elkaar staan. Denk dat je daar al een heel eind mee komt. ( en dan bedoel ik dus niet de horeca, echt puur clubs en festivals )