Vriendjes en problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Vriendjes en problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:35

Dat snap ik. En dat vind ik al heel erg eng. :)

Friesmeisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 19:38

Palmera schreef:
Dat snap ik. En dat vind ik al heel erg eng. :)

Hier ben ik benieuwd naar! Wat is daar eng aan? Bedoel niet dat hij mee moet bewijze van sprekeb :) ik wil dan een eigen plekje hebben maar wat hij doet moet hij zelf weten hahaha, en ik wil voor het eind van dit jaar mijn CE rijbewijs hebben zulke doelen heb ik, niet afhamkelijk van hem verder, alleen hij heeft zulke doelen niet, als het aan hem ligt gaat zijn leventje zo verder zoals het nu gaat en de rest zien we dan wel weer

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:46

TS: je hebt het over ons, samenwonen en een kindje.

Met dat "ons" wek je sterk de indruk dat hij mee moet

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:48

Kies voor jezelf en voor jezelf heb je (onbewust) al een keuze gemaakt. :)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:55

Zo raar vind ik het niet om te weten dat je graag wil samenwonen en een kindje wil en een huisje wil, lijken me op zich redelijk 'normale' dromen in een standaard relatie? Tenzij TS 15 is ofzo :+

Ik vind het uit je plaat gaan omwille van een reactie op een foto inderdaad wel een beetje gek en zou ook boos worden als mijn vriend een opmerking maakt omdat ik 'lekker ding' zeg op een stoere cowboy en een vriendin tag (ik zeg maar iets :o ) maarrr denk dat het in dit geval komt omdat er nog wel andere dingen spelen en alles samen maakt dat je daar wat zenuwachtig van wordt. Het is niet dat het alleen dat is. Ook het niet zien van zijn vrienden, het geniepig doen met de telefoon, en dan dat liken en reageren, welja. Dan snap ik je reactie ook gewoon.

Het lijkt me ook wel redelijk gemakkelijk om te zeggen, laten gaan die hap, je vindt wel iets anders en beter, ook al heb ik zelf ook de neiging om dat advies te geven _O- toch hoop ik dat er nog wel over te praten valt, maar als het niet betert dan moet je ook niet blijven aanmodderen en je wrange gevoel opzij zetten, dan past het gewoon niet...

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:56

Mijn vader stelde me een paar jaar geleden (toen ik een relatie met mijn ex had) de vraag: 'Zie jij een toekomst voor je met hem samen?'

Toen ik deze vraag duidelijk met nee beantwoordde, wist ik dat het tijd was om er een punt achter te zetten.

Dat je vriend kijkt naar vrouwen vind ik niet eens schokkend. Maar dat hij niet met je wil praten over je gevoel, dat vind ik wel een belangrijk punt. Zo te lezen zit er, ondanks dat je het al vaak hebt aangegeven, geen progressie in op dit vlak.

Ik zou zelf nog eens proberen een gesprek met hem aan te gaan hierover en aangeven dat jullie er samen aan gaan werken, of dat het klaar is. Dat zou ik doen, ik zeg niet dat jij dat ook moet doen natuurlijk. Maar ik denk wel dat je beter verdient dan dit :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:08

Hoe oud zijn jullie? Ik vraag het want bij menig tienerjongen bijvoorbeeld giert het testosteron hem om de oren.

Friesmeisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 20:21

Mindim schreef:
Hoe oud zijn jullie? Ik vraag het want bij menig tienerjongen bijvoorbeeld giert het testosteron hem om de oren.

Ohnee dat is hoop ik vort een heel eind gezakt hij is 23 en ik 20, dus ook samenwonen en kindjes en zo mogen vort wel gespreksstof worden, en ik hoef echt niet binnen nu en een kaar een kleine en een mega huis nooo way, maar ik wil wel toekomstplannen zien en of dat nog 5 jaar duurt, 8 of 10 dat maakt echt niks uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:28

Friesmeisjee schreef:
Mindim schreef:

Ohnee dat is hoop ik vort een heel eind gezakt hij is 23 en ik 20, dus ook samenwonen en kindjes en zo mogen vort wel gespreksstof worden, en ik hoef echt niet binnen nu en een kaar een kleine en een mega huis nooo way, maar ik wil wel toekomstplannen zien en of dat nog 5 jaar duurt, 8 of 10 dat maakt echt niks uit

Ja dan zou je inderdaad iets meer volwassenheid verwachten idd.
Luister naar je onderbuikgevoel!

Friesmeisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 20:29

Danielleeee_ schreef:
Mijn vader stelde me een paar jaar geleden (toen ik een relatie met mijn ex had) de vraag: 'Zie jij een toekomst voor je met hem samen?'

Toen ik deze vraag duidelijk met nee beantwoordde, wist ik dat het tijd was om er een punt achter te zetten.

Dat je vriend kijkt naar vrouwen vind ik niet eens schokkend. Maar dat hij niet met je wil praten over je gevoel, dat vind ik wel een belangrijk punt. Zo te lezen zit er, ondanks dat je het al vaak hebt aangegeven, geen progressie in op dit vlak.

Ik zou zelf nog eens proberen een gesprek met hem aan te gaan hierover en aangeven dat jullie er samen aan gaan werken, of dat het klaar is. Dat zou ik doen, ik zeg niet dat jij dat ook moet doen natuurlijk. Maar ik denk wel dat je beter verdient dan dit :(:)

Jaa dat is het ding, ik zie wel toekomst met hem. En wat je zegt ja, dat hij naar vrouwen kijkt is me grootste zorg niet maar van de 300 a 400 acounts die hij volgt zijn zeker 150 a 200 zulke accounts, vind ik dan minder. En als de vrouw een lieve foto plaatst met haar kindje krijgt het geen like maar wel als ze half naakt poseerd, vind ik dan ook vrij jammer..

Ik wil een open gesprek met hem over hoe hij de toekomst ziet. Geen goed of fout andwoord kan daar opkomen toch. Mocht hij zeggen dat hij die met mij ziet, wil ik aankaarten dat we dan wel even moeten praten over een aantal dingen, maar wil ik hem ook vragen of hij "mankementen" heeft over mij, ik bedoel 2 vechten 2 schuld ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:35

Run Friesmeisjee, run..

Ik spreek uit ervaring, als je je eigen topic over, zeg, een jaar leest, snap je het.

Dit is geen blijvertje, zijn onzekerheid overschaduwt jouw ontwikkelende onafhankelijkheid.
Hier word je doodongelukkig van.

Echt.
Succes meid :-)

FeverGloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:36

Friesmeisjee schreef:
Ik heb een heel leuk vriendje, al bijna een jaar ondertussen maar er komen ook ongemakken bij kijken nu...
Ik ken nog steeds zijn "vaste vriendenploeg" niet. De dorpsvrienden heb ik er 1 van op sociale media, maar ook nog nooit gezien en verder niemand. En de lieve jongen volgt op insta allemaal vrouwenaccounts, en dan niet de Lisa zn ex-vriendinnetje van de basisschool maar met name Duitse en Poolse vrouwen in bikini. Dat tot dusver, maar mocht deze vrouw een foto met haar kinderen erop zetten bijvoorbeeld, word hij niet geliked maar in bikini wel. Ook heeft hij een keer gereageerd op een foto van een vrouw en toen ik hem hier mee confronteerde, was het een foutje kwam er op whatsapp uit en zij hij dat hij me niet kwijt wou en het hem speet ect. Toen ik daar face tot face over begon kwam er niet echt veel meer uit als een sorry & het was dom....
Daarbij heeft hij op snapchat momenteel een paar meiden waarvan de snapchats weg worden geveegd als ik erlangs zit. Terwijl als sommige mij snapchatten hij het opend (en geen probleem want heb dat niet te verbergen voor hem) maar zodra ik zijn telefoon aankijk word hij al link.
Ook weet ik dat hij foto's van mooie dames deelt met een vriend, prima het zijn meestal bn'rs of modellen en goed het blijven mannen.
Nou wil ik hem niet helemaal afzijken want het is echt wel een hele lieve leuke jongen die er ook echt voor me is. Ik heb een hele moeilijke periode gehad en zit nu in de nasleep, hij heeft mij in 100 000 stukjes zien breken en heeft me getroost terwijl hij er volgensmij geen hout van snapt. En ik hoornjullie al zeggen liefde maakt blind, maar ik ben er van overtuigd dat als je iemand zo ziet breken om een deels bepaalde reden dat ook met liefde te maken heeft, dat je het dan niet over je hart verkrijgt "haar te gebruiken". Het is echt wel een schat van een jongen maar dat zijn echt dingen waar ik me dood aan irriteer. Ik heb dit ookal een paar keer face to face opgegooit maar elke keer word er overheen gepraat of komt er gewoon weg geen andwoord, via whatsapp komt er meer andwoord. Terwijl dat echt wel dingen zijn die je zo ook met elkaar moet kunnen bespreken.

Nou lang verhaal kort; hebben jullie tips of meningen? Alles is welkom. Nogmaals het is echt geen playboy en we zijn allebij volwassen dus hier moet toch een oplossing in te vinden zijn...

Sorry TS maar ik kan bovenstaande dikgedrukte dingen niet goed met elkaar rijmen :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:57

TS: zoals zovelen hier zie ik heel veel rode vlaggen. En ik vraag mij af of deze relatie voor jou voldoende is. Zeker als jij zo toekomstgericht bent en jij zijn vriendengroep nog nooit hebt ontmoet.

Even een vraag om over na te denken: Heb je een relatie met deze jongen om hem, wie hij is en hoe jij je bij hem voelt? Of heb je een relatie met hem omdat je het huisje-boompje-beestje idee hebt en dus een relatie om een relatie te hebben?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:07

TS, jij wilt je partner veranderen om zo lekkerder in de relatie te zitten.

Dat is al een verkeerd uitgangspunt. Je neemt iemand met alles er bij, of niet.
Natuurlijk is het soms concessies doen, maar inmiddels is wel duidelijk dat hij niet van plan is om dit gedrag om te buigen naar voor jou acceptabel gedrag.

Dan is de grote vraag: kan jij met dit gedrag leven en het accepteren.
Ja: succes met je leven met hem
Nee; run!

Persoonlijk zou ik zeggen, wegwezen. Iemand die zo geobsedeerd lijkt door andere vrouwen, daar zou ik geen relatie mee willen. Maar goed, als jij het kan accepteren, is het jouw keuze natuurlijk.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:21

Ik vind het heel gek dat hij je niet voorstelde aan zijn vrienden. Dit zou voor mij een enorme rode vlag zijn.

Daarnaast heb ik helaas door veel ellende geleerd dat een relatie zonder goede communicatie niet werkt. Hoe graag je het ook wilt. Je zult niet altijd op 1 lijn zitten en als je niet kunt praten over problemen loop je vast.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:34

Als ik eerder naar mijn onderbuikgevoel had geluisterd had mij dat een hoop ellende bespaard!

Wat bij mij altijd wel werkt; wat voor advies zou jij een goede vriendin geven als zij in jouw situatie zat? Vaak weet je het antwoord al wel diep van binnen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:57

ruitje schreef:
Ik zal wel half Bokt over mij heen krijgen :')

Maar ik zou er ook niet zo goed tegen kunnen als mijn vriend bijhield welke foto's ik wel en niet likede of boos werd als ik reageerde op modellenfoto's :+ . Ik volg op Tiktok ook enkele zeer appetijtelijke brandweermannen en dat is echt niet omdat ik niet van mijn vent houd, maar heuj, het oog wil ook wat :D

Ik heb persoonlijk liever dat mijn man 100 vieze borstenfoto's doorstuurd naar zijn maten dan dat hij appt met Lisa zijn ex vriendin, maar dat is vast persoonlijk :)

Een brief naar hem schrijven hierom of helemaal woest worden van een reactie onder een foto? Ik zou ook 3 x nadenken voordat ik mijn snap open als er om niks een drama gemaakt word.

Ik denk inderdaad dat jullie niet matchen,niet zozeer omdat je vent een enorme vreemdgaander is, maar gewoon omdat jullie ieder andere dingen nodig hebben in een relatie :) .

Daar is niks mis mee,het is goed om zelf te leren hoe je in een relatie wil staan en wat je nodig hebt :) . De een heeft het nodig dat je de telefoon van je partner mag doorkijken, de ander heeft juist ruimte nodig. Dat maakt de een niet minder dan de ander, het is alleen belangrijk dat je iemand vind met dezelfde waarden :)

Ik dacht al dat ik de enige was..

Mijn kerel stuurt ook foto's en filmpjes naar zijn vrienden die ik niet perse hoef te zien. :') Hij weet wat ik wel en niet kan waarderen en wat ik zou kunnen waarderen stuurt hij mij ook of laat hij me zien op zijn telefoon. :') Maar jezus, heb je eigenlijk wel wat te doen op een dag als je kan bij houden welke foto's hij liked enz? :') Is dat iets van de nieuwe generatie?
Als iemand zo zou bijhouden wat ik doe zou ik idd ook voorzichtig worden met wat ik wel en niet laat zien op mijn telefoon, als je voor elke beweging gezeik of een halve brief via app krijgt zou je voor minder.

Ik verberg mijn telefoon niet, integendeel, ligt regelmatig ergens te slingeren maar de dag dat mijn man me eist om mijn telefoon door te kijken mag ie ook een notaris gaan zoeken om de scheiding te regelen. :) En ja, ik schrijf: "eist". Want "vragen" om door te lezen bestaat niet. Aan "nee dat mag niet" zitten nl altijd consequenties.

Dat gezegd zijnde zijn er wel een paar dingen die mij opvallen:

Dat je zijn vrienden geheel niet kent vind ik vreemd. Mijn man kent mijn vriendengroep ook niet goed omdat ik een hele verspreide vriendengroep heb (en ik zelf ook niet iemand ben die er wekelijks op visite gaat.) dus het heeft wel even geduurd voor hij ze allemaal een keer gezien had. Maar zodra de gelegenheid zich voor deed dat ik zou gaan heb ik wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem voor te stellen. Dus dat je nog geen enkele gezien hebt (en hij heeft gedurende die tijd wel contact met ze?) vind ik wel apart.

Dat hij jouw telefoon zonder overleg gewoon door leest is een 2e punt waar ik over val en een punt wat bij mij wél voor knallende ruzie zou zorgen. Zeker als hij zelf zijn telefoon af schermt.

en tot slot jullie communicatie moeilijkheden. Daarvan zou ik absoluut de oorzaak willen weten in jouw positie. Want al ben je voorbestemd voor elkaar. Als je niet kan communiceren blijft het niet duren. Zo simpel is het.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:04

Friesmeisjee schreef:
Danielleeee_ schreef:

Jaa dat is het ding, ik zie wel toekomst met hem.
Op basis waarvan?

Eigenlijk ben ik het (voor de verandering) wel eens met Palmera wat dit betreft. Je bent nog zo jong, vastomlijnde toekomstplannen op (een zo te lezen nogal onvolwassen) relatie projecteren, waarom zou je?
En waarom zou die jongen daarvoor openstaan als hij daar zo overduidelijk nog niet aan toe is?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:16

Je vriend is nog heel jong en ik denk niet toe aan wat jij wilt. Tegelijkertijd ben jij ook nog jong en zal je relativeringsvermogen nog groeien. Onbekende bikini of naaktmodellen zijn niet bedreigend voor je relatie. Mannen kijken graag naar vrouwen, worden niet alleen opgewonden van hun eigen vriendin, maar hebben hun vriendin of vrouw wel qua gevoel in een apart hokje staan. Dat hij fantaseert over seks met een andere vrouw zegt niets over zijn liefde en aantrekkingskracht voor jou. Zij is een plaatje, tweedimensionaal.

Ik heb destijds wél aan mijn vriend gevraagd om een beetje op te letten met likes en reacties op social media, maar dan omdat iedereen dat kan zien en ik dat dan wel gênant en een beetje sneu over vind komen.
(maar mijn vriend is 44, dan krijg je toch een beetje vieze ouwe vent vibes :o )

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:05

Tja, ik kan mij wel vinden in Ruitje, Urielle en Ayasha.

Ik denk dat jullie gewoon geen match zijn en om eerlijk te zijn, zo volwassen vind ik jullie allebei niet.
Jij niet omdat je jouw vriend extreem controleert op wie hij wel niet liked én woest wordt om een berichtje dat je helemaal staat te shaken. En hij niet omdat hij zoveel bikinimodellen in het openbaar volgt.

Dat hij zijn telefoon geheim houdt, vind ik niet zo raar als mijn partner mij zo zou controleren. Maar ik zou mijn partner dan gewoon de deur uit doen als deze mij niet vertrouwde. Natuurlijk is het dan raar als hij jou wel controleert. Maar omdat jij het misschien niet erg vindt dat hij in jouw telefoon zit, hij mag dat wel vinden. Je bent niet verplicht om je partner volledige toegang te geven tot alles wat van jou is. En nee, het betekent niet dat je iets te verbergen hebt, maar sommige dingen zijn gewoon privé.

Sowieso blijkbaar vertrouw jij hem niet en ben je jaloers/bang voor de aandacht die hij geeft aan andere vrouwen. In principe ligt dat aan jou, want hij doet dingen waar je niet tegen kunt, maar toch kies je er niet voor om voor iemand te gaan die deze gevoelens niet opwerkt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:24

Is hij je eerste serieuze relatie als volwassene?
Want wat je zegt over dat in stukjes breken en als iemand je dan troost en dat dat dan wel liefde moet zijn klopt in mijn ogen niet helemaal.

Ik denk dat je dat wellocht ooit gaat ervaren zelf, maar liefde is niet troosten. Liefde is een dieptepunt (en hoogtepunten) samen beleven en doorstaan. Het echt als team doen en er echt voor elkaar zijn en dat is zoveel meer dan troost bieden en iemand in stukjes zien breken.

Ik heb het idee dat deze knul niet helemaal begrijpt dat dit gedrag niet zo wenselijk is. Prima dat hij mooie vrouwen wil kijken en delen met vrienden, maar snapchat en whatsapp wegschuiven of beschermend zijn over telefoons is echt heel erg onvolwassen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:40

Even ter vergelijking. Mijn vriend krijgt ook wel eens vieze of juist blote plaatjes doorgestuurd van vrienden, maar hij heeft geen insta of snapchat. Volgt dus geen vreemde vrouwen. Als ik in zijn telefoon zou willen kijken kan ik die zo pakken, zit geen code op. Niet dat ik de behoefte voel eigenlijk.

Zo zou het moeten zijn imo...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:43

Ik denk niet dat jou een gelukkige toekomst staat te wachten met deze jongen.
Plan je toekomstplannen met een waardige wederhelft welke jou aanvult en met je samen wilt zijn. Ik zou een heel boekwerk willen schrijven om het te onderbouwen maar eerlijkheid is korter, er zijn namelijk drie letters ontzettend belangrijk: run!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:59

Als ik in TS schoenen had gestaan had ik allang afscheid genomen van deze jongen.
Helaas is dat altijd makkelijker gezegd dan gedaan.
Als het vertrouwen er nu niet is zal dat waarschijnlijk ook nooit komen.

als mijn vriend foto's van blote vrouwen zou krijgen of alleen maar liken zou ik daar geen problemen mee hebben.
Zo zat ik op het werk vandaag nog te ouwehoeren met een collega van 'heb je die leuke jongen gezien, nee die andere is toch knapper'. Je moet elkaar kunnen vertrouwen en elkaar kunnen loslaten.
Als je elke keer zo elkaar zit te controleren en boos moet worden om die kleine dingetjes als een foto van een andere vrouw liken dan kun je samen toch niet gelukkig leven?

Daarnaast kennen mijn vriend en ik elkaars wachtwoord van de telefoon. ik kan altijd in zijn telefoon, hij altijd in mijn telefoon. En nee dit doen wij niet om elkaar te controleren.
Nou zat ik laatst nog tegen mijn vriend te grappen dat zijn instagram feed zo saai was aangezien het bijna alleen maar voetbal is :')

Meid, ik denk dat jij even heel goed voor jezelf moet nagaan of jij wel gelukkig bent en of je wel gelukkig kan worden in deze relatie. uit ervaring weet ik dat je iemand niet kan veranderen.
Ik hoop voor jou dat je de juiste beslissing kunt nemen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:08

Lees mijn topic van heeeel lang geleden eens door. Het lijkt heel erg op jouw probleem.

[LZP] Vriend verstopt gsm

De uitkomst is bedroevend.
Ik ben bij hem gebleven, we zijn getrouwd en kregen 2 kinderen. Ik heb 12 jaar lang een slechte en onbetrouwbare relatie gehad.
Mijn ex is meer dan 10 keer vreemd gegaan en heeft me met grote financiële problemen achter gelaten.

Goddank is alles op zijn pootjes terecht gekomen, maar als ik het over had mogen doen, was ik keihard weggerend.