Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DuoPenotti schreef:Is het wit of zwart?
Wit zal de werkgever het ook graag met bewijs weten.
prulletje schreef:Voor degenen die zeggen dat je een camera op moet hangen: houd er rekening mee dat het verboden is iemand te filmen zonder zijn of haar toestemming.
Ik zou mijn verlies nemen en opzeggen, denk ik.
Je hebt tot op zekere hoogte gelijk. In principe mag het niet inderdaad, tenzij:Citaat:Camera's en microfoons verstoppen in je huis is een privacyprobleem, waarvoor sinds een paar jaar specifieke wetten ingevoerd zijn. Elk opzettelijk filmen of fotograferen in woningen of niet-publieke plaatsen met een verborgen camera is verboden tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 139f Wetboek van Strafrecht: maximaal zes maanden cel).
Wel moet dat filmen dan 'wederrechtelijk zijn', wat in de praktijk betekent dat je moet kijken of het privacybelang van de gefilmde personen hoger weegt dan jouw belang om toch te filmen. Heb je vermoedens dat je oppas de kinderen mishandelt of de hulp zaken steelt, dan kan jouw belang hoger wegen dan hun privacy, zodat je een (verborgen) camera mag installeren, maar een automatisme is dat niet.
prulletje schreef:Voor degenen die zeggen dat je een camera op moet hangen: houd er rekening mee dat het verboden is iemand te filmen zonder zijn of haar toestemming.
Ik zou mijn verlies nemen en opzeggen, denk ik.
Natrick schreef:DuoPenotti schreef:Is het wit of zwart?
Wit zal de werkgever het ook graag met bewijs weten.
Het is zwart, ik heb haar gevonden via een site waar je een oproepje kunt plaatsen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik graag uitga van het goede van de mens en nu wel denk dat ik dit anders had moeten aanpakken. En beter via een bureau of via via iemand had kunnen vinden..
) Zonder vertrouwen is het gewoon geen optie om iemand zo in mijn huis te laten
Ben benieuwd of ze reageert..
Ik ben ook heel benieuwd of ze reageert...