Een rugzak voor meisje 8/9 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:22

Als ze (straks) naar de middelbare school gaan, dan willen ze vaak een nieuwe tas hebben. Net als cool kaftpapier en schriften en zo. (Net als wij vroeger bij de V&D schoolcampus). Ik zou er zelf een te kopen die nu leuk is voor haar leeftijd. En niet een voor 5 jaar of langer.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 05-07-21 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:25

geen persoonlijke ervaring met de draagtas, maar ik heb ook de gewone kanken (zie link), en daar ben ik lang niet zo blij mee, die draagriemen zijn veel dunner en veel minder comfortabel, als ik die lang draag doen mijn schouders zeer door de puntdruk die er op komt. De schoudertas lijkt dezelfde dunne riemen te hebben. Die zou ik persoonlijk dus niet kiezen.

https://www.fjallraven.com/nl/nl-nl/tas ... 3450689803

pmarena

Re: Een rugzak voor meisje 8/9 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:00

Wij hebben overigens deze in een wat kleinere maat als zwemtas, en grote maat voor in de auto met vanalles voor onderweg: https://www.bergfreunde.nl/2117-of-swed ... dagrugzak/

Erg fijne tassen met laptopvak, een gevuld matje om op te zitten, handgrepen om te dragen en ook echt goede rugzak-draagriemen. Mooi stevig ding +:)+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:19

Ik heb altijd een eastpak rugtas gehad, nu zo'n 13 jaar later gaat deze nog steeds mee naar dagjes uit. Zijn niet zo duur als ik google zie ik ze al rond de 30 euro.

Bij fjallraven heb ik ook echt het idee dat je veel neerlegt voor het merk :o zal kwalitatief best goed zijn, maar rond de 100,-..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:25

Fjallraven is overigens rond de 70 voor de standaard collectie. Niet rond de 100.

Als je dochter naar de middelbare gaat wil ze inderdaad vast wel een nieuwe. Wil natuurlijk niet zeggen dat de oude meteen weg moet, kan nog heel geschikt zijn voor logeren, dagjes weg...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:50

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 09:00

moonsparkle schreef:
Ik heb altijd een eastpak rugtas gehad, nu zo'n 13 jaar later gaat deze nog steeds mee naar dagjes uit. Zijn niet zo duur als ik google zie ik ze al rond de 30 euro.

Bij fjallraven heb ik ook echt het idee dat je veel neerlegt voor het merk :o zal kwalitatief best goed zijn, maar rond de 100,-..

ja, dat punt bedoel ik ... het is echt een smak met geld!. En op je 9e ben je toch weer anders dan op je 13/14 e jaar.

Niqui schreef:
Als ze (straks) naar de middelbare school gaan, dan willen ze vaak een nieuwe tas hebben. Net als cool kaftpapier en schriften en zo. (Net als wij vroeger bij de V&D schoolcampus). Ik zou er zelf een te kopen die nu leuk is voor haar leeftijd. En niet een voor 5 jaar of langer.

Oh ja de V&D wie kwam daar niet, echt zonde dat die niet meer bestaat! alleen al de beleving :D

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:03

Voor mijn 2 jongste kinderen (11 en 9) bestel ik hun rugzak bij kleertjes.com .
Voor mijn 9 jarige zoon heb ik 3 maand geleden deze gekocht:
Afbeelding

Voor mijn 2 oudsten ( 15 en 16) koop ik ze meestal online nadat ze zelf hebben aangegeven wat ze willen hebben.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 09:06

Sheran schreef:
Fjallraven is overigens rond de 70 voor de standaard collectie. Niet rond de 100.

Als je dochter naar de middelbare gaat wil ze inderdaad vast wel een nieuwe. Wil natuurlijk niet zeggen dat de oude meteen weg moet, kan nog heel geschikt zijn voor logeren, dagjes weg...

Nou daar ben ik ook naar op zoek zo een tas die zo fijn is dat je er geen afscheid van kan nemen!. juist voor die dagjes weg, winkelen of kamperen dus dan zit je vooral met gebruikscomfort en waterdicht zijn!
( wat nu ook al een pre is we moeten 3 km fietsen naar school en tja het weer in nederland gaat altijd met regen buien) ;)

bedankt voor je tip Lay-D ik ga direct kijken
Laatst bijgewerkt door kwita op 06-07-21 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:08

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:18

Tip! Ga een keer voor tweedehands. Veel mensen zijn hun kleding, schoenen, tassen etc. na twee keer gebruiken beu en verkopen het dan weer. Op Vinted bijvoorbeeld kun je ongetwijfeld een mooie Fjallravan vinden voor een stuk minder. Eventueel kun je extra foto's vragen om er zeker van te zijn dat ie nog helemaal netjes is.

(Ik koop al een aantal jaren bijna alles tweedehands, en heb zelden meegemaakt dat iets van mindere kwaliteit was dan aangegeven. Hoogstens dat de maat toch niet helemaal klopte, maar daar heb je met zo'n rugzak geen last van ;) )

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:22

Mijn 7 jarige loopt met de kleine versie van de Eastpak. Leuke printjes en slijtvast. Gaat eeuwig mee. Was namelijk ook de luiertas van haar zus ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:23

Mias schreef:
Of een rugzak van het merk dakine?

Ik ben groot fan van Dakine! Mijn rugtas gaat al 21 jaar (!) mee. Niet voor dagelijks school- of werkgebruik, maar wel voor boodschappen, dagjes weg, als ik met vliegtuig of trein reis met alleen handbagage. Twee jaar geleden begonnen er wat stiksels los te raken, maar die zijn ook snel weer gerepareerd.

[Edit] Even gezocht, die Grom zag ik laatst ook ergens. Ja dus, hier: https://www.scholierenshop.nl/dakine-gr ... oltas-1015

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:42

Karin schreef:
Mias schreef:
Of een rugzak van het merk dakine?

Ik ben groot fan van Dakine! Mijn rugtas gaat al 21 jaar (!) mee. Niet voor dagelijks school- of werkgebruik, maar wel voor boodschappen, dagjes weg, als ik met vliegtuig of trein reis met alleen handbagage. Twee jaar geleden begonnen er wat stiksels los te raken, maar die zijn ook snel weer gerepareerd.

[Edit] Even gezocht, die Grom zag ik laatst ook ergens. Ja dus, hier: https://www.scholierenshop.nl/dakine-gr ... oltas-1015

Ik heb idd dezelfde ervaring met het merk! Leuke printjes die leuk zijn voor nu, maar ook wanneer de kinderen ouder zijn.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:44

8-9 is echt nog niet zo groot en ze hoeven niet heel zware boeken, laptops, hele maaltijden etc mee te sjouwen, dus heel groot hoeft ook nog niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:56

Uitgaande van dit:
Sheran schreef:
Als je dochter naar de middelbare gaat wil ze inderdaad vast wel een nieuwe.

en dit:
madeliefw schreef:
8-9 is echt nog niet zo groot en ze hoeven niet heel zware boeken, laptops, hele maaltijden etc mee te sjouwen, dus heel groot hoeft ook nog niet.

zou je idd voor de laatste jaren basisschool kunnen kijken voor een nieuwe 10 liter.

Ik heb van Decathlon deze:
https://www.decathlon.nl/p/wandelrugzak ... 53&c=ZWART
Verkrijgbaar in meerdere kleuren en de kwaliteit is verbazend goed.
Voor de prijs hoef je het niet laten in elk geval.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:59

Roodvos schreef:
Uitgaande van dit:
Sheran schreef:
Als je dochter naar de middelbare gaat wil ze inderdaad vast wel een nieuwe.

en dit:
madeliefw schreef:

zou je idd voor de laatste jaren basisschool kunnen kijken voor een nieuwe 10 liter.

Ik heb van Decathlon deze:
https://www.decathlon.nl/p/wandelrugzak ... 53&c=ZWART
Verkrijgbaar in meerdere kleuren en de kwaliteit is verbazend goed.
Voor de prijs hoef je het niet laten in elk geval.

Maar waterdicht vind ik ook voor de basisschool wel een vereiste, denk ik. En dat is deze dan weer niet?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:04

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:19

Prrrr schreef:
Maar waterdicht vind ik ook voor de basisschool wel een vereiste, denk ik. En dat is deze dan weer niet?

Nee, deze is idd niet waterdicht. Een zomers miezerbuitje kan het ding nog wel aan (ervaring mee) maar een heuse regenbui zoals die deze week al zijn langs gekomen is denk ik teveel gevraagd (geen ervaring mee).

Je zou dat kunnen oplossen door de spullen bij regenachtig weer even in een plastic (vuilnis)zakje te doen, maar dat is voor een kind wellicht minder handig.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:34

Van Eastpak kun je losse regenhoezen kopen om over je rugzak heen te doen. Ik denk dat deze ook wel over andere merken rugtassen passen, misschien een idee wanneer je een niet waterdichte rugtas kiest?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:44

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 14:33

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:14

Eastpak, perfect, waterdicht en kan in de wasmachine

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:37

kwita schreef:
Nou we zijn geslaagd, ik had zelf een ander model mooier gevonden maar zij koos overtuigd voor deze!
(en zij moet het er mee doen)!

https://www.dakine-shop.nl/Dakine-URBN- ... ak-Ai-Aqua.

Dank aan alle lieve behulpzame bokkers!

Wat een mooie! Ik heb de grijze zo'n beetje op het oog als opvolger van mijn huidige, maar die wil nog niet met pensioen :D Hopelijk heeft je dochter er veel plezier van!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:55

O'neill heeft fijne rugzakken, niet te groot en niet te klein