Draagzak kleuter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Draagzak kleuter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 02:24

Bij susanne van ik draag je verder in Leeuwarden kun je ook draagzakken huren, wellicht is dat iets voor je?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:57

Rose and rebellion heeft dragers voor grotere kindjes. Is net zoiets als een tula maar dan ook geschikt voor kleuters en nog wat groter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:00

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:51

Het nadeel daarvan vind ik, dat een kind de hele tijd tegen je rug aan zit en niets/weinig ziet.
Met een framedrager zit een kind hoger en wat meer van je af, dus minder warm en ze kunnen veel meer zien/meekijken als je gaat wandelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:07

Met een zachte drager kan je ze toch ook gewoon wat hoger vastmaken zodat ze over je schouder mee kunnen kijken? :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:16

Een framedrager is ontworpen voor lopen in de bergen, vanwege veiligheid. Het kind zit in een frame, dus is minder kwetsbaar voor bijvoorbeeld vallend puin of eventueel zelfs een vallende ouder. Ook kun je het frame zo afdoen en op de grond zetten, zonder het kind er uit te hoeven halen, wat makkelijk kan zijn voor pauzes, etc. Het is echter niet ontwikkeld op ergonomie. Naast dat ze van zichzelf al gewicht hebben, draag je dus van je af en hoger dan dat je dat zelf ooit zou kunnen. Het zal allicht luchtiger zijn ja, doordat er meer ruimte tussen jullie in zit. Maar voor het kind is het ook veel minder ergonomisch zitten dan in een goed aangepaste draagzak.

De bykay van hierboven is verre van optimaal aangepast op de gedragen persoon := vanaf dat een kind kan lopen wordt gezegd dat 2/3e ondersteuning van het bovenbeen voldoende is. Echter, hoe minder ondersteuning, hoe zwaarder het draagt voor de ouder. Het maakt echt een wereld van verschil in gewichtsverdeling voor je eigen lichaam.

Rose&Rebellion is idd ook nog een optie, die was voorheen vrij populair. Maar met de komst van de nieuwere generatie peuterdragers is deze steeds meer naar de achtergrond geschoven en heeft veel ingeleverd op populariteit! Net als de Tula toddler dus.
Die waren leuk toen er nog niet zoveel andere opties waren, maar het is niet voor niks dat oa de Neko in korte tijd zo populair is geworden.

En idd Pmarena, een vierjarige kijkt allang over je schouder mee, tenzij ze bij papa zit en die echt een hele lange rug heeft. Maar dat is met wat aanpassingen wel te doen hoor. Het zijn bovendien geen enorme stukken die ze gaan lopen toch?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:01

Heb niet alles gelezen, maar ik vind de Isara the One heel prettig! Past met 104/110 nog prima en draagt heel comfortabel

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:08

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:19

Lizz schreef:
Ik weet niet of dit wat is voor je, maar het lijkt mij ook wel handig.
https://wild-ride.nl/

Vaak is dat heel zwaar omdat het gewicht van het kind niet goed word verdeeld.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:36

Ik snap het idee, en in de vorm van een ringsling is dat best een optie voor korte stukjes. Maar bij een ringsling verdeel je de druk over je hele schouder. En ik ben benieuwd of je dit systeem goed kunt verstellen.

Voor een zwaarder kind zou ik toch de voorkeur hebben voor recht op de rug. Maar ik moet zeggen dat mijn ringsling veel gebruikt is.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:44

Zelf geen ervaring mee, maar de Rose And Rebellion Big Kid zou zeker moeten passen. Deze wordt af en toe tweedehands aangeboden mocht je hem nieuw te duur vinden.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:01

floorsil schreef:
Lizz schreef:
Ik weet niet of dit wat is voor je, maar het lijkt mij ook wel handig.
https://wild-ride.nl/

Vaak is dat heel zwaar omdat het gewicht van het kind niet goed word verdeeld.

Ja daar dacht ik ook aan. Denk ook dat deze niet geschikt is voor lange stukken. Maar voor kleinere stukjes misschien wel makkelijk.

Maar heb zelf ook geen ervaring met deze, dus zeker weten doe ik het niet. Maar het ziet er wel makkelijk uit. Zeker als je kind even een stukje niet wilt lopen en na 5-10 min wel weer.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 11:40

Ik heb inmiddels de Neko Toddler in huis! Binnenkort goed testen, maar het zit goed! :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:38

Fijn, ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik wil er ook nog 1 hebben voor als we lange afstanden met de hond gaan lopen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:00

Help, alleen bij de foto krijg ik al rugpijn en dan nog maar te zwijgen van mijn knieën!. Maar zijn er echt nog kleuters die gedragen willen worden, de onze wilt altijd alles zelf doen...ook dus lopen wandelen en fietsen.Ik heb altijd met plezier gedragen . Maar is er geen handige oma die er een kan naaien?.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:02

Mijn zoontje wilde tot zijn 4e gedragen worden. Als we het bos in gingen en dan een stuk gingen wandelen was hij na een km of 3 wel moe, hup de rug op en konden we zonder gezeur van een moe kind verder wandelen
Inmiddels is hij 5,5 en kan hij zelf zo’n 4 a 5km wandelen, dus dat is dikke prima

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:00

Limoen schreef:
Ik heb inmiddels de Neko Toddler in huis! Binnenkort goed testen, maar het zit goed! :)

Tof! Ik ben er ook nog erg blij mee.