Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anne. schreef:- Hoe pak je bijvoorbeeld die ene hoek aan waar alle draden van een modem etc. samenkomen?
- Hoe maak je een huurhuiskeuken een beetje leefbaar?
- Wat doe je met lelijke radiatoren?
- Wat zijn kleine dingen die je aan een huis kan veranderen die veel verschil kunnen maken?
Anne. schreef:Ik heb geen m2 over hoor, haha. Was het maar zo'n feest.
Bergruimte is makkelijk te creëren of gewoon aan te pakken met de bestaande mogelijkheden, en onthullen is een kwestie van doen.. maar het gaat meer om het genot. Huis voelt wel als thuis, maar niet altijd gezellig.
- Hoe pak je bijvoorbeeld die ene hoek aan waar alle draden van een modem etc. samenkomen?
- Wat zijn kleine dingen die je aan een huis kan veranderen die veel verschil kunnen maken?
ik heb ze geschuurd, netjes alle druipers en whatnot van de vorige huurders eraf gehaald en mijn vader heeft ze daarna wit gespoten, dat zit er mooi egaal op en de ruimtes ogen meteen een stuk groter en frisser.
Bergruimte is makkelijk te creëren of gewoon aan te pakken met de bestaande mogelijkheden, en onthullen is een kwestie van doen.. maar het gaat meer om het genot. Huis voelt wel als thuis, maar niet altijd gezellig.
- Hoe pak je bijvoorbeeld die ene hoek aan waar alle draden van een modem etc. samenkomen?
Het liefst zou ik een hele nieuwe keuken erin gooien, maar de verhuurder wil daar geen afspraken over maken met mij op voorhand. Pas als ik er uit ga willen ze kijken of ze hem over willen nemen en dat risico wil ik eigenlijk niet lopen
Ik was een tijdje al zó klaar met dit huis, maar nu er geen snelle "makkelijke" oplossing lijkt te komen, moet ik het maar even onder ogen zien en omdenken naar leuke oplossingen in plaats van me te ergeren aan alles wat los en vast zit.
Anne. schreef:Ik zal kijken of ik morgen of van het weekend wat foto's kan plaatsen van onze woonkamer. Ik denk dat het niet zo erg is als jullie inschatten, misschien laat ik het wel zo overkomen![]()
Maar dat idee van een hub of datacenter is echt wel een goeie! Dat zal al zoveel draden-jungle schelen!
Radiatorombouw is ook zeker een goed idee, heb ik meteen een gezellige vensterbank om dingen op te zetten![]()
Het valse-wand-idee is misschien ook een idee voor in onze hal. We hebben naast de trap inderdaad een loze ruimte van ruim 1m breed en 20/30cm diep.![]()
Wat de keuken betreft.. We hebben een keukenblokje met een RVS aanrecht (zo een met van die ribbeltjes). Ik heb in totaal 4 bruikbare kastjes waarvan 1 gootsteenkastje. We hebben er al eens andere greepjes opgezet. Maar de boel is zo schots en scheef dat ik dingen ook gewoon niet meer schoon kan houden. Overal randen en kieren. Voor dat laatste komt de verhuurder over 2 weken om te kijken naar een oplossing. Tegenover het keukenblokje hebben we nu een roltafel staan als extra werkblad met daarop ons koffieapparaat, onderop de pannen en boven de roltafel hebben we twee lange planken aan de muur met weckpotten, fruitschaal etc. Die oplossing vind ik top. Ziet er gezellig uit, opgeruimd..Het liefst zou ik een hele nieuwe keuken erin gooien, maar de verhuurder wil daar geen afspraken over maken met mij op voorhand. Pas als ik er uit ga willen ze kijken of ze hem over willen nemen en dat risico wil ik eigenlijk niet lopen
![]()
Het punt is gewoon een beetje dat ik de hoop in dit huis een beetje heb opgegevenIk was een tijdje al zó klaar met dit huis, maar nu er geen snelle "makkelijke" oplossing lijkt te komen, moet ik het maar even onder ogen zien en omdenken naar leuke oplossingen in plaats van me te ergeren aan alles wat los en vast zit.