Schoonmoeder in huis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:44

zonnebloem18 schreef:
Nog liever met een luchtbed in je eigen huis dan daar op je tenen lopen. Jouw vriend klinkt iets te loyaal aan zijn moeder.

Hebben je vriend en zijn moeder wel een normale relatie of is hij erg afhankelijk van haar?

Zij hebben altijd een goede band gehad, maar mijn vriend was een stuk closer met zijn vader. En zijn broer weer met zijn moeder.

Zijn broer doet lekker zijn eigen ding, met zijn eigen gezin. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:47

michelle___ schreef:
Selina schreef:
Maar waarom wonen jullie nu precies bij haar? Voor mentale steun? Of steun in de zin van schoonmaken of klusjes doen?
Want als jullie huis 5 deuren verder is, kunnen jullie haar toch ook steunen zónder letterlijk in hetzelfde huis te wonen? Lief van je partner dat hij er voor z’n moeder wil zijn, maar jullie hebben ook je eigen leven.

Toen mijn schoonvader ziek werd, is mijn vriend bij zijn ouders gaan wonen. En toen hij overleed heeft mijn vriend de belofte gemaakt naar zijn vader dat hij voor zijn moeder zal zorgen. Dus hij wou "tijdelijk" intrekken bij zijn moeder. Prima, dacht ik. Misschein 2 maandjes? En nu zijn we een halfjaar verder.
Maar de vrouw is super vitaal en heeft ons echt niet nodig voor klusjes.
Ze vindt het wel lekker makkelijk dat ik ze allemaal doe. :+ En als ik het niet doe krijg ik nog een emmer bagger over mij heen van mn vriend.

En waarom ben je nog bij hem?

capopjekop

Ik denk dat het tijd is voor een goed gesprek. Ik snap dat hij het lastig vind nadat hij zijn vader beloofd heeft om voor zijn moeder te zorgen, maar mss moeten jullie eens bespreken hoe dat zorgen eruit ziet. Je kunt er op verschillende manieren voor iemand zijn, daarvoor hoeft je niet perse onder een dak te wonen. En mss helpt hij zijn moeder juist wel meer door er meer op de achtergrond voor haar te zijn, zodat ze ook rustig aan haar eigen leven weer gaat oppakken.

BigOne

Ik denk dat er maar weinig mensen met een perfecte relatie zijn maar wanneer ik dit soort dingen lees denk ik oei, zal je partner maar zijn.
Maar aan de andere kant, Ts jij loopt ook voor de problemen weg, je gaat zeven dagen aan het werk. En je “ mag “ van je vriend niet in jullie eigen huis slapen.
Grow some balls zou ik zeggen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:48

Ik zit alleen maar met open mond dit te lezen.

Je hebt toch zelf ook nog een stem.

Ik zou zeggen, prima!
Blijf lekker bij mams, maar ik ga ondertussen verder met leven! En in mijn eigen huis wonen.

Ik zou nog liever op een matrasje op de grond slapen en een tuinstoel in de woonkamer dan dat ik bij mijn schoonmoeder moet wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:49

Naast blijven of weggaan is er nog een derde optie; relatietherapie.
Wellicht helpt een blik van buiten om jullie weer meer op een lijn te krijgen, plus dat als je dat voorstelt het voor je vriend dan écht duidelijk wordt dit het jou zo hoog zit. Want blijkbaar land dat nu nog niet zo :=

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:49

Cayenne schreef:

Omdat ik ergens nog hoop heb dat het nog goed komt, maar ik zie het steeds verder verwateren eigenlijk... :n

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:51

5 deuren verderop kan je vriend ook voor zijn moeder zorgen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:52

michelle___ schreef:
Selina schreef:
Maar waarom wonen jullie nu precies bij haar? Voor mentale steun? Of steun in de zin van schoonmaken of klusjes doen?
Want als jullie huis 5 deuren verder is, kunnen jullie haar toch ook steunen zónder letterlijk in hetzelfde huis te wonen? Lief van je partner dat hij er voor z’n moeder wil zijn, maar jullie hebben ook je eigen leven.

Toen mijn schoonvader ziek werd, is mijn vriend bij zijn ouders gaan wonen. En toen hij overleed heeft mijn vriend de belofte gemaakt naar zijn vader dat hij voor zijn moeder zal zorgen. Dus hij wou "tijdelijk" intrekken bij zijn moeder. Prima, dacht ik. Misschein 2 maandjes? En nu zijn we een halfjaar verder.
Maar de vrouw is super vitaal en heeft ons echt niet nodig voor klusjes.
Ze vindt het wel lekker makkelijk dat ik ze allemaal doe. :+ En als ik het niet doe krijg ik nog een emmer bagger over mij heen van mn vriend.

Persoonlijk klinkt het mij alsof het probleem eerder in de relatie tussen jou en je vriend zit dan de 3e hier in het verhaal.

Als mijn vriend er zo in zou staan en mij geen enkele keuze laat en in de stront laat zakken was het in ieder geval heel gauw klaar.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:53

Ik ben de week voor het overlijden van mijn moeder bij mijn ouders gaan slapen en heb dat gedaan tot de dag van de uitvaart. Daarna heeft er nog een maand een nichtje uit het buitenland bij mijn vader gelogeerd. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor je vriend moeilijk is om zijn moeder alleen te laten maar het is niet eerlijk dat hij jou daarin betrekt.
Ik zou een momentje samen plannen, tijdens het gesprek de gevoelens van je vriend in zijn waarde laten maar ook om begrip vragen dat jij iets meer ruimte nodig heb.
Ik zou niet gaan dreigen en hem laten kiezen als mijn vriend dat in die tijd had gedaan was hij eruit gevlogen.
Het verlies van een ouder is, zeker als je een sterke band hebt zo ongelooflijk intens..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:54

michelle___ schreef:
Cayenne schreef:

Omdat ik ergens nog hoop heb dat het nog goed komt, maar ik zie het steeds verder verwateren eigenlijk... :n

Als jij al bagger over je heen krijgt van je vriend, omdat je de klusjes van schoonma niet doet, terwijl je al 7 dagen in de week werkt, hij je wil verbieden in je eigen huis te wonen??

Wiens huis is het trouwens, hebben jullie dat samen gekocht / gehuurd, en sta jij mee in het huur- of koopcontract, en kun je dit evt. ook alleen ophoesten?
Heb een beetje het gevoel dat dit ook nog als pressiemiddel tegen je gebruikt wordt.

In elk geval een heel ongezonde situatie...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:55

Als jij vertrekt naar je eigen huis en hij komt je niet achterna weet je direct waar je staat.

Hij denkt nu: ah die heb ik mooi onder de duim.
Even mijn eigen zin door drijven en ze slikt het wel.

Komop, geef je zelf een schop onder je kont en kom voor je zelf op. Je bent het waard om een gelijkwaardige relatie te hebben.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:55

michelle___ schreef:

8)7

Ga als de wiedeweerga naar je eigen huis.

Jolliegirl

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:57

Wauw...

Ga als de mieters in je eigen huis slapen.....

Dit is absurd!!

jessdaniels

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:02

Ummmmm TS, volgens mij is het niet legaal om een relatie met een 12 jarige te hebben :')

Sorry dit verhaal is zo bizar haha, spullen pakken en hard weglopen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:03

Heel snel naar je huis vertrekken. Ik zou vanavond nog gaan.

Klinkt heel makkelijk, maar dit is echt verre van normaal TS. En als je vriend niet bij je komt wonen weet je ook weer voor wie hij kiest.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:03

Wat is er mis met jullie eigen leven weer op te pakken net als zijn broer.

Hup lekker naar jullie eigen huis die heb je niet voor niets.

En als hij niet mee wilt jammer voor hem maar kies voor jezelf.
Snap dat je steun in het begin wil geven maar jullie leven gaat ook door.

En anders... doei, dag, adios... kies je voor jezelf.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:04

dit is heel simpel en hoef je geeneens ruzie over te maken.

Als de sodemieter naar je eigen huis. Aangeven aan je vriend dat je zijn moeder echt leuk vind, maar niet ervoor gekozen hebt om met haar samen te wonen maar met hem een leven wilde opbouwen.

ik zou helemaal niet met verwijten gaan gooien...als hij dat doet gewoon aangeven: prima dat jij dat vind, maar ik wil gewoon in mijn eigen huis wonen. Het liefst met jou, en anders zonder jou.

schoonmoeder mee op vakantie zou ik nieteens zozeer problemen mee hebben. Je kunt misschien afspreken 1 keer samen, 1 keer met haar. Maar als je steeds op elkaars lip zit snap ik dat weer wel, dus wat dat aangaat gooit hij ook zijn eigen glazen in.

Maar jeetje...dat je zo over je heen laten lopen, zeg...niet meer doen, hoor!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:04

Jeetje wat een toestand. Is het huis 5 deuren verderop van jullie samen? Want ik zou daar mooi gaan wonen. Dan zoekt hij het nog maar even uit bij zijn moeder. Al is dat ook geen ideale situatie natuurlijk.
Zorgen voor moeders kan ook 5 deuren verderop, dat hoeft niet op de zolder te zijn.
Lijkt me geen gezonde situatie dit. En dan nu nog schoonmoeder die loopt te zeuren als jij naar je werk moet… nou dan ga je toch weg? Probleem opgelost.
Ik zou iets meer voor mezelf kiezen eigenlijk. En je vriend die zegt dat dat dan jouw probleem is? Zo, nou ik zal maar niet zeggen wat ik daar van vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:08

Polly schreef:
Ik ben de week voor het overlijden van mijn moeder bij mijn ouders gaan slapen en heb dat gedaan tot de dag van de uitvaart. Daarna heeft er nog een maand een nichtje uit het buitenland bij mijn vader gelogeerd. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor je vriend moeilijk is om zijn moeder alleen te laten maar het is niet eerlijk dat hij jou daarin betrekt.
Ik zou een momentje samen plannen, tijdens het gesprek de gevoelens van je vriend in zijn waarde laten maar ook om begrip vragen dat jij iets meer ruimte nodig heb.
Ik zou niet gaan dreigen en hem laten kiezen als mijn vriend dat in die tijd had gedaan was hij eruit gevlogen.
Het verlies van een ouder is, zeker als je een sterke band hebt zo ongelooflijk intens..

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Afgaande op de leeftijd van de TS en even aannemende dat haar vriend ongeveer dezelfde leeftijd heeft, is het een ingrijpende gebeurtenis die je niet "even" binnen 6 maanden hebt afgesloten.

TS: Ik zou ook een gesprek aangaan met je vriend op een rustig moment (of samen een stuk gaan wandelen - dat kan ook helpen) en zonder oordeel of dreigementen vragen hoe hij erin staat, wat de reden is dat hij (nog) niet weg wil bij z'n moeder. Misschien zit er een soort angst, of is er nog teveel verdriet om het "los te kunnen laten". Laat hem eerst zijn verhaal doen voordat je iets van jezelf inbrengt. :)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:08

Wat een bijzondere situatie.
Anders een overgangsperiode een idee? 3 nachtjes thuis, 4 nachtjes bij schoonmoeder en zo verder afbouwen?

Communicatie lijkt me hier het grootste probleem, hier moet je toch met je vriend over kunnen praten...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:10

Ik zeg, pak je luchtbed, je slaapzak of ga desnoods naar decathlon en koop daar een complete kampeerset... Ik zeg lekker naar je nieuwe toco. Lekker rustig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:11

Heb je weleens gevraagd hoe hij de toekomst ziet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:11

Wat geeft hij aan als reden dat je perse daar in huis moet zitten ipv dat je even in je eigen huis kan zijn?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:13

Vertrekken en terug in je eigen huis gaan wonen is een optie, maar ik zou het toch eerst nog bespreken. Anders is er ongetwijfeld ruzie, waarbij er naar jou zal worden gewezen als "schuldige". Op een paar dagen komt het nu ook niet, geef aan dat je hier ongelukkig van wordt, dit niet de toekomst is die je voor ogen had en dat het ook vijf huizen verder best kan om ondersteuning te bieden wanneer nodig (dus niet altijd, voor alles). Als hij het jouw probleem noemt kan je alsnog je boeltje nemen en direct vertrekken, maar dan heb je toch geprobeerd. Eigenlijk is dit al een best ongezonde situatie, waar eigenlijk al veel grenzen overschreden zijn en waarbij het niet makkelijk is om er uit te geraken. Als jullie zo moeilijk communiceren zal een relatietherapeut, zoals hier al werd gezegd, geen overbodige luxe zijn, lijkt mij een best fundamenteel probleem dat je je niet gehoord voelt en dialoog duidelijk niet aan de orde is.