Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:55

Mijn oma had trouwens laatst ook een mooie. Ze was de ketting van haar oma kwijt geraakt tijdens het fietsen dacht ze. Hele route nagefietst, gemeente gebeld, winkels waar ze was geweest gebeld. Ik heb nog op Facebook advertenties gezet dat ze hem kwijt was.
Belt ze me een aantal weken later op dat ze hem had gevonden, hing die gewoon in de badkamer maar dan aan een ander haakje dan normaal :=

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:56

Toen mijn dochter een tasjes tijd had (2 of 3 jaar oud) mijn pennenzak waar de pen in zit waar ik alles mee schrijf ... mevrouwtje had hem in haar tasje gestopt en netjes aan haar kapstokje gehangen... en natuurlijk daarna geen tas meer aangeraakt... een jaar later bij het opruimen toch maar eens alle tasjes nagelopen en daar was hij weer...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:56

Wat een opluchting dat ik niet de enige ben die dingen onverklaarbaar kwijt raak en vervolgens op de meest gekke plekken (of gewoon helemaal niet) terug vind.
Ik kan, ondanks dat er vele moeten zijn, zo even geen voorbeelden bedenken. Maat vind dit een heerlijk topic :D

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:59

Een naald !
Op stal
Ik wilde de deken van mijn paard repareren
Was die naald ineens kwijt ..van het randje op de stal gevallen misschien...
Ik heb letterlijk naar een naald in de hooiberg gezocht,want ik had ervoor op die plek paar kratten en hooinetten gevuld met hooi en klaargezet

Ik heb alles uitgeplozen en ja hoor!!
Daar wassie gelukkig

Amado7

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:02

De lensdop van mijn camera. Gewoon helemaal foetsie, alles doorzocht.

Zojuist (dik half jaar later) gevonden in het weiland. Een kwartiertje voordat er gemaaid werd om te hooien :D

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:03

Alpha89 schreef:
Ik ben regelmatig dingen zoek in en rondom het huis, maar vaak komt dat wel weer terecht :').
Maar mijn tante (ondertussen overleden) had wel iets bijzonders jaren geleden op het strand in Portugal.
Ze verloor haar (nogal kostbare) trouwring in het zand. Zoeken, zoeken, zoeken maar kon het echt niet meer vinden. Jaren gingen voorbij, tot plots die ene dag. Ze vond daar de ring terug in het zand. Bizar, maar echt waar!

Wow
Dat is echt super haha

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:04

Oh wat een herkenbare dingen, heerlijk :')

Kan zelf zo snel even geen leuke bedenken maar meelezen is al genoeg vermaak.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:05

Amado7 schreef:
De lensdop van mijn camera. Gewoon helemaal foetsie, alles doorzocht.

Zojuist (dik half jaar later) gevonden in het weiland. Een kwartiertje voordat er gemaaid werd om te hooien :D

Zoiets hebben wij ooit gehad met een paardenborstel. Paardje mee aan de hand om wat te gaan grazen, borstel mee zodat er gelijk wat geborsteld kon worden. Op de een of andere manier borstel kwijt geraakt.

Maand of 3 later de borstel weer tegen komen in hetzelfde veld :D

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:06

Alpha89 schreef:
Ik ben regelmatig dingen zoek in en rondom het huis, maar vaak komt dat wel weer terecht :').
Maar mijn tante (ondertussen overleden) had wel iets bijzonders jaren geleden op het strand in Portugal.
Ze verloor haar (nogal kostbare) trouwring in het zand. Zoeken, zoeken, zoeken maar kon het echt niet meer vinden. Jaren gingen voorbij, tot plots die ene dag. Ze vond daar de ring terug in het zand. Bizar, maar echt waar!

Wauw, wat bijzonder! Heeft zo moeten zijn.

Ik ben onlangs mijn zonnebril (op sterkte) kwijtgeraakt. Ik denk verloren op het strand. Echt ruk, want ik dacht eerder die week nog hoe blij ik nog steeds was met die bril en dat ik echt geen nieuwe wilde.. je zult altijd zien. Heb nu vrijwel exact dezelfde opnieuw gekocht en die kostte me best wat, dus ben nu bijna bang dat ik hem straks toch terug vind haha.

Mariska_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:07

Ik was mijn Equestic Saddleclip een paar maanden kwijt...
Mijn hele kast overhoop gehaald en alles doorzocht maar ik kon hem gewoon niet meer vinden. Dus ik al bijna denken dat ik een nieuwe moest gaan kopen tot ik mijn longeersingel op mijn paard deed, bleek hij daar gewoon aan te zitten |o . Super blij natuurlijk maar zo stom :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:08

Mijn paspoort, terwijl ik aan de andere kant van de wereld zat :+ Was met mijn ex een nachtje bij een hotel geweest en daar had ik hem blijkbaar laten liggen. Hier kwam ik pas twee weken later achter toen ik hem weer nodig had. Gelukkig had het hotel hem nog liggen en blijkbaar ook het paspoort van mijn vriend die nog helemaal niet door had dat hij zijne ook kwijt was. :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:10

de tag die ik nodig heb omhet pand binnen te komen op werk.
Normaal hangt die aan een keykoord aan mijn handtas.

ik ben hem (even rekenen) 5 ? weken kwijt geweest.

Waar ik heb heb gevonden? In de jaszak van de zomerjas van mijn man die in de achterbak van zijn auto lag >;) >;)

Mijn trouwring ben ik nog steeds kwijt. nu ruim 2,5 jaar. Afgedaan vanwege zwangerschap en dikke vingers. Maar waar die is gebleven? Geen idee!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:11

Ik was ooit een oorbel kwijt, best een dure ook. Iedereen op handen en knieën mee helpen zoeken op de vloer. Uiteindelijk niet gevonden. Kwam ik er 's avonds tijdens het uitkleden achter dat hij vanuit m'n oor in m'n bh was gevallen :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:11

Jaaaaren geleden, ik studeerde net in Groningen en had nog geen kamer. Ik zou een nachtje bij mijn zus logeren maar die was nog niet thuis. Al zoekende naar waar ze haar pannen etc had staan, heb ik mijn portemonnee in de kast gelegd en tsja die kon ik dus niet meer vinden. Nog snel terug naar het station om te kijken of mijn portemonnee nog in de trein lag.. alle pasjes daarna geblokkeerd... geld geleend voor boodschappen en tsja toen ging ik koken en lag hij dus in de kast :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:15

2 Jaar geleden was ik bezig in de schuur, daar staat mijn drumstel, en omdat ik dan niks hoor of zie buiten heb ik altijd de achterdeur op slot. Ik ben klaar met drummen, doe de schuurdeur op slot, bedenk dat ik de konijnen nieuw hooi bij moet geven, doe de achterdeur van slot om hooi te pakken, gooi hooi in de ren en op dat moment ga ik mijn sleutel zoeken, want ik moest vrij snel daarna door naar stal. Het was een warme dag, ik had een rijbroek met maar 1 priegelig klein zakje en een t-shirt aan. Gewoon nergens mijn sleutel meer te vinden. Ruim 1 kwartier gezocht. Op zich maakte ik me niet druk, ver weg kunnen ze niet zijn toch. Met de reservesleutel naar stal dus. 1 Maand later wil ik de voerbak van mijn paard schoon maken. Ik kan met de beste wil ter wereld geen enkele verklaring verzinnen hoe die sleutelbos daar terecht is gekomen :o? :o?

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:16

Ik heb toen ik een jaar of 9 was een heel klein knuffelkonijntje gekregen wat ik overal mee naartoe sleepte. In 2008 verhuisden we naar Zwitserland en had ik hem ook tijdens 7 uur durende treinreizen bij me als we weer eens heen en weer gingen. Uiteindelijk is ie ergens in 2009 kwijtgeraakt, ik nam aan in de trein laten liggen, echt vreselijk, maar niks aan te doen. Wel nog overal gezocht, ook in oma’s huis (waar we altijd verblijven als we in Nederland zijn). Afgelopen februari kwamen we bij oma, ze was er slecht aan toe. In de eerste week dat we er waren zei ze dat ik even in een van de papieren tasjes moest kijken. En ja hoor, konijntje ligt daar… In een tasje met medicijnen van mijn opa die in 2007 was overleden. Godzijdank heeft niemand dat ooit weggegooid. Ik ben nog steeds verbaasd als ik dat konijntje zie, ik had nooit verwacht die ooit weer te vinden.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:18

Briljante verhalen. Ik ben ook altijd alles kwijt...heb ik niet van een vreemde. Mijn moeder heeft ooit in de supermarkt samen met de kassière haar hele tas leeg gehaald op zoek naar haar sleutels. Die ze in haar hand had :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:20

Tijdens het foto's maken in het bos ben ik een gouden oorbel met diamantje kwijt geraakt, ik wilde een pluk haar wat in mijn mond was gewaaid weg vegen en trek de oorbel mee met de pluk haar. Het vlindertje had ik nog wel maar de oorbel was spoorloos, vond dat erg jammer, waren oorbellen die ik van mijn overleden zus had gekregen voor mijn trouwdag, heb ze in gedaan die dag en nooit meer uit daarna, dat was in 2003.... Waarschijnlijk is de oorbel toch in mijn kleding blijven hangen en op die manier in mijn auto terecht gekomen, gisteren trok ik een watermeloen uit de koelkast, deze heeft achter in de auto gelegen waar ik ook altijd mijn fotospullen neerleg en mijn jas, merkte een hard stukje op in de schil, dat was mijn oorbel die ik dacht in het bos verloren te zijn.... Ben er heel erg blij mee, de oorbellen hebben een dubbele betekenis voor mij!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:51

Op schoolreisje naar Berlijn kwam ik er op de terugweg bij grenscontrole achter dat ik geen ID-kaart meer had, nieuwe aangevraagd etc. Kwam ik er weken later achter dat hij nog in het kopieer apparaat zat, want we moesten tenslotte een kopietje inleveren bij school :o

Ook een keer een springschoen verloren bij een rit vanuit manege Gasselte, maanden later daar weer gaan rijden stond hij op het hekwerk naast de waterbak _O-

Maar goed het meest bijzondere is dat ik vaak spullen van mijzelf tegen kom op plekken waar ik ze niet verwacht, ik weet dan dus nog helemaal niet dat ik ze kwijt ben.. :=

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:03

ooit de deksel van het frietsausemmertje.Tafel afgeruimd na het eten.In de keuken deksel gezocht,nergens te vinden.Kamer,keuken gang vloer,noem het maar.Week later mijn pannenlappen weer nodig gehad en van het haakje gepakt.Deksel netjes tegen de pannenlap geplakt.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:05

Oeh, die van die zoekgeraakte naald, dan schrik je wel. Het idee alleen al dat een paard die naald naar binnen zou kunnen krijgen tijdens het eten, jaiks...

Ik ben ooit wel eens mijn sleutelbos kwijtgeraakt. Vond 'm na een hele tijd terug in een paar schoenen in de kast. Geen flauw idee hoe ze daar terecht zijn gekomen.

Af en toe ben ik er echt van overtuigd dat er kaboutertjes in ons huis wonen die spullen verplaatsen en zich dan rot lachen als je aan het zoeken bent. Dan weet ik gewoon zeker dat ik al ergens heb gezocht en dan ligt hetgeen wat ik kwijt was daar toch ineens of dat ik iets op een bepaalde plaats heb gelegd en het ligt er niet meer. Ik haat dat echt >;)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:13

Btje zielig verhaal. 's Morgens liet ik altijd mijn kippen los op het erf. Bij het weer opsluiten 's avonds miste ik een hen. Ik overal gezocht, niet te vinden. Het gebeurde wel eens vaker dat er 1 niet was, maar meestal de volgende dag was ze er dan weer. Deze x niet. Dus ik dacht dat misschien een roofvogel ofzo haar had meegenomen. Vind ik maanden later haar dood terug tussen de hooibalen. Was ze daar waarschijnlijk tussen gevallen en had ze er niet meer uit gekund. Erg sneu, gelukkig daarna nooit meer gebeurt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:16

Dit is bijna dagelijkse bezigheid voor mij :+

Afstandsbediening.. Na een half uur zoeken besloten op te geven, en wat te drinken pakken. Had ik eerder moeten doen, had me een half uur zoeken bespaard.

Mijn telefoon, helemaal in paniek. Ik moest weg en kon mijn telefoon niet vinden. Na een kwartier er achter komen dat je hem gewoon vast had al die tijd.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:23

Vroeger.. toen je net mobiele telefoons had belde mn tante mij dat ze me kwam halen, even gekletst en inmiddels stond ze voor de deur. "Kom je naar buiten, ik ben er". "Ja ik weet dat je er bent maar ik kan NERGENS m'n telefoon vinden!" "Uhhh die heb je vast.. " "ohja!" :+

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:25

telefoon... uren naar gezocht. Ging ik uiteindelijk van ellende maar de afwasmachine uitruimen. Je raadt het al.

Die heb ik er dus met m'n achterlijke harses gewoon in het kleine-bordjes-rekje tussen gezet. |o