Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
).
dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken! Zij ging ook echt van hartje stad (alles dichtbij) naar niet eens een supermarkt waar je even langs kon dus het was ook een gigantische omslag.
_Bonte_ schreef:Dat is net het probleem in onze cultuur? / Maatschappij? .
We worden zo bang gemaakt dat op elke hoek van elke straat iets zal gebeuren en we moeten tegen iedereen spreken alsof ze van suiker gemaakt zijn.
Ik merk dit zelf ook op school op, kinderen worden steeds vaker afgezet met de auto terwijl de algemene trent is dat kinderen steeds minder sporten en bewegen.
Laat ze maar fietsen is mijn mening. Goed en gezond. Ze leren beter omgaan met verkeer en ook hun oriëntatie wordt beter. Ze leren verantwoordelijkheidszin want de enige die ervoor zorgt dat ze te laat komen zijn ze zelf.
_Bonte_ schreef:Dat is net het probleem in onze cultuur? / Maatschappij? .
We worden zo bang gemaakt dat op elke hoek van elke straat iets zal gebeuren en we moeten tegen iedereen spreken alsof ze van suiker gemaakt zijn.
Ik merk dit zelf ook op school op, kinderen worden steeds vaker afgezet met de auto terwijl de algemene trent is dat kinderen steeds minder sporten en bewegen.
Laat ze maar fietsen is mijn mening. Goed en gezond. Ze leren beter omgaan met verkeer en ook hun oriëntatie wordt beter. Ze leren verantwoordelijkheidszin want de enige die ervoor zorgt dat ze te laat komen zijn ze zelf.
.
Ibbel schreef:Qua afstand: goed voor de conditie en de gezondheid.
Qua veiligheid: bijna iedereen rijdt in meer of minder grote groepen naar school, zeker bij langere afstanden.
Hier zie ik groepen van 30-40 kinderen op de fiets. En e-bikes? Mogen ze zelf voor gaan werken als ze die willen hier (veluwe, grote gezinnen, en er wordt niets kado gedaan, werken zal je ervoor)