Soepblik schreef:Ho, rustig iedereen. Ik wist tot voor eergisteren niet eens dat er zoiets als een WW-uitkering bestond of dat ik er voor in aanmerking zou komen. Iemand maakte me ervan bewust dat ik er recht op had, vandaar dat ik ernaar vraag.
De vakantie is in januari al geboekt, dus het is echt absoluut geen praktijk geweest van "lekker vakantietje boeken en dan uitkering trekken", zoals er nu door sommigen geschetst wordt.
Ik heb een half jaar fulltime gewerkt en geen vrij genomen of ziek geweest. Ik heb dit jaar een tussenjaar genomen aangezien ik het niet zag zitten om in coronatijd af te studeren, en zag dit als een uitgelezen kans om voor mijn afstuderen extra ervaring te krijgen en een mooi CV op te bouwen binnen mijn vakgebied. Ook de volgende baan waar ik in september mee begin en die ik 3 dagen per week ga doen ligt in mijn vakgebied, daarnaast heb ik mijn minor/afstuderen, het boek waar ik aan bezig ben en een bepaald project wat ik op aan het zetten ben. Het is dus echt niet zo dat ik uit mijn neus zit te vreten en gratis geld wil ofzo, en zeker omdat ik weer een drukke tijd tegemoet ga is het voor m'n mentale gezondheid wel even goed dat die vakantie, die al een tijd geleden geboekt is, ook doorgaat. Wellicht in alle hectiek is het allemaal niet heel handig geregeld, maar vandaar dat ik hier vroeg: hoe en wat, aangezien ik op de website en via de callcenter van de UWV niet heel veel wijzer wordt over hoe ik dit afspreek zodat ik geen misbruik maak van anderen hun belastinggeld.
Ik wil zelf ook geen misbruik maken van wat er mogelijk is, er is gewoon net een klein "gat" van ongeveer een maand wat gedicht moet worden. Want ook in augustus is het wegens omstandigheden waar ik niet over mag praten moeilijk om een vakantiebaantje te nemen in de horeca oid.
Het is de vraag of je er recht op hebt.
Ik zou de aanvraag naar waarheid indienen bij het UWV en dan maar kijken wat eruit rolt. Ik vermoed dat je geen recht hebt op WW over de maand juli als je die maand niet beschikbaar bent voor arbeid wegens een vakantie, maar je kunt het altijd proberen.