Date vraag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:15

Mijn laatste date was allesbehalve standaard of ideaal :')

Ik kende hem van vroeger, toen hebben we ook 2 jaar een relatie gehad, maar door invloeden van buitenaf is dat gestopt. En toen kreeg ik ineens een superlike op tinder (dat waren vantevoren altijd dikke nogo's dus ik dacht dat nu ook weer). Direct telefoonnummers uitgewisseld, de volgende dag kwam hij naar mij thuis. Ik had mijn been nog in het gips, dus ik lag er vreselijk charmant bij :'). Bijgekletst zoals je doet met een oude vriend. En toen wilde hij niet naar huis en ik wilde ook niet dat hij ging, maar dat moest wel. Vanaf die dag gelijk onafscheidelijk. Niet qua samenwonen, dat was wel later, ik had inmiddels een dochter van op dat moment 5.

Inmiddels bijna 4 jaar verder, samenwonend in een fijn huis in zijn geboortedorp en een zoon rijker <3

Dus ik heb aan de in mijn beeld ideale dates helemaal niks gehad :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:55

Ik ben van het type: eerst online leren kennen, dan pas afspreken.
Dan bedoel ik toch een paar weken vrijwel dagelijks contact en daar echt naar uitkijken, gezellige losse babbels. Al eens een spontane foto links en rechts (die ook moest bevallen). Dan pas een date. Als ik in die eerste fase al ergens twijfelde of iets had van meh, dan deed ik niet de moeite om af te spreken.

Op zo'n date heb ik altijd geopteerd voor gewoon wat rondwandelen in een stad en terrasje pakken. Heb ook weleens een activiteit gedaan (survivalpark), maar dan zit je toch "vast" dat je niet snel weg kan als het niet klikt.

Met mijn vriend ben ik eerst een jaar online bevriend geweest (leren kennen tijdens een spel, woonden in verschillende landen). Heel gezellig, maar ik was net van m'n ex af, dus geen interesse toen. Pas toen hij wat vertelde over een meisje van z'n studie, had ik iets van:" he! Die is al van mij >;) "
Beetje charme in de strijd, toch maar eens afgesproken en tadaa, visje binnen gehaald. Nu bijna 8 jaar samen :knuffel:

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 12:04

Iemand nog lekkere ideeën wat we samen kunnen koken wat vegetarisch is? Voor morgen?

lovelynutia

Re: Date vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:30

Stoofschotel met flespompoen en grote champignons had ik tijdje terug en als vleeseter niks gemist.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:32

Portobello's! Of zelf pizza maken? :~

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:36

Hoe sjiek wil je het hebben?

bieten carpaccio is onwijs lekker als voorgerecht, en helemaal vegetarisch.

Als hoofdgerecht is iets met pompoen altijd tof (maar niet iedereen vind dat lekker), zelfde geldt voor portobello's wat dat betreft. Groentelasagna vind ik ook altijd heerlijk, en kun je ook leuk samen doen.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:19

Hoi TS, ik wil nog even ingaan op je vraag over moet je meteen die romantische klik voelen. Ik heb heel lang gedacht, als ik iemand ontmoet dan moet ik het (bijna) meteen weten en anders is het niets. Dit kwam mede door het voorbeeld van mijn ouders, een liefde op het eerste gezicht verhaal. Daardoor heb ik tot vorig jaar nooit een relatie gehad. Ik ben meer gaan nadenken over hoe ik zelf als persoon in elkaar zit en erachter gekomen dat ik zo'n liefde op het eerste gezicht niet zo snel op die manier kan ervaren. Wel een crush, maar dat is meer oppervlakkig en vaak ook zo weer over. Toen ik begon met daten met mijn vriend had ik dus ook niet meteen dat verliefde gevoel en dat was wel even moeilijk voor hem. Maar omdat ik me zó ontzettend op mijn gemak voelde bij hem en het gevoel had heel erg open bij hem te kunnen zijn, heb ik besloten het niet vroegtijdig af te kappen. Tuurlijk was er ook aantrekkingskracht. Ik bleek me toch niet zo makkelijk kwetsbaar op te stellen en durfde me niet zo goed open te stellen voor het gevoel. Ondanks dat ik makkelijk in de omgang ben en het ook heel gezellig met andere dates kon hebben, maar daar heb ik me dus nooit zo mezelf bij gevoeld. En hoe meer ik me open stelde, hoe meer ik me realiseerde hoe goed we bij elkaar passen en hoe we elkaar aanvullen. Achteraf gezien was voor mij dat helemaal op mijn gemak voelen, in combinatie met de aantrekkingskracht uiteraard, voor mij het teken dat het goed zat. Ik ben daarbij nooit iemand geweest met extreme emoties, altijd vrij rustig en stabiel. Dan wordt dat ook lastiger te herkennen bij jezelf.

Dit is mijn verhaal, maar zo is iedereen anders en is het heel erg afhankelijk van hoe je emoties ervaart en hoe je emoties in verhouding staan met je ratio. Ik kan soms dingen overdenken en daardoor los raken van mijn emoties.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat hoe je liefde uiteindelijk ervaart en wat je belangrijk vindt per persoon heel verschillend is. Laat je dus ook niet te veel beïnvloeden door wat anderen zeggen dat het zou moeten zijn, maar leer jezelf kennen en wat jij belangrijk en fijn vindt. En dat hoeft puntje bij paaltje ook niet het traditionele te zijn.