Citaat:
Op 2001-03-21 14:19, schreef Madelein:
ok, vervoersverbod. Maar betekent dit dan ook dat niemand nergens meer een buitenrit mag maken, ik dacht dat dat alleen ging om de gebieden rond die betrokken veehouderijen?
Wie weet dit 200% zeker?
En als je je paarden lopend naar de wei in de buurt brengt ( zoals Jantina, als ik t goed begreep), kun je ze dan niet meer terughalen, als je niet in de getrofen gebieden woont??
als deze vragen allemaal met 'nee' beantwoord gaan worden, hebben heel veel mensen NU een heel groot probleem, van een 'sisser' is allang geen sprake meer volgens mij..
zit zonder hooi ( leverancier is schapenfokker), wat als er een paard ziek wordt en naar de kliniek zou moeten...
hoezo zenuwen..
Ik heb vanmiddag gebeld met enige instanties. (Vraag me ff niet welke, want dat benik vergeten, werd van het ene tel.nr naar het andere gestuurd, omdat ik niet wist bij wie ik precies wezen moest)
Ik heb gebeld omdat mijn paarden dus vanochtend in de wei gezet zijn. Ze konden mij vertellen dat ze niet meer uit de wei vervoerd mochten worden. ZOu ik dat wel doen en ik word betrapt, dan zou ik in het gelukkigste geval een boete krijgen.
Je mag dus in heel NL geen vee meer vervoeren. Geen evenhoevigen, geen oneven en geen pluimvee. Geen voer, geen strooisel, geen sperma. Zo werd mij verteld.
Ik hoor net dat Brinkhorst ook heeft besloten dat er geen melk meer opgehaald mag worden.
Ik heb Berber en Isolda net een deken opgedaan en ik hoop dat het een beetje mooi weer blijft. Treesje staat in de schuur.
Aan de ene kant vind ik het wel fijn dat ze naar buiten zijn. Ze krijgen iig nog hun beweging.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-03-21 17:49 ]</font>