Wat standaard in de auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:47

Ik heb standaard;

Reservewiel
Krik
Setje lampen
Gevaren driehoek
2 hesjes
Lifehammer
EHBO kit
Startkabels
Handdoek
Paraplu
Fles(je) water (vooral om de koelvloeistof te vullen in geval van nood)
Losgeld
Zakdoekjes
Schadeformulieren (en een pen)

En sinds een poosje; Mondkapje :+ Voor het geval ik het vergeet mee te pakken als ik wegga

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:55

iirrssjjee schreef:
Ik heb standaard;

Reservewiel
Krik
Setje lampen
Gevaren driehoek
2 hesjes
Lifehammer
EHBO kit
Startkabels
Handdoek
Paraplu
Fles(je) water (vooral om de koelvloeistof te vullen in geval van nood)
Losgeld
Zakdoekjes
Schadeformulieren (en een pen)

En sinds een poosje; Mondkapje :+ Voor het geval ik het vergeet mee te pakken als ik wegga

Dit klinkt wel heel spannend :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:56

Amber_anne schreef:
Dit klinkt wel heel spannend :+

:x

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 00:02

Standaard een jas of vest, ehbo kit, een halstertouw (voor loslopend dier), vetwrap, vaak wel wat te drinken en koekjes, een jerrycan, hesjes, gevarendriehoek, startkabels, sjorbanden, zakdoekjes, desinfectanth en handschoenen. Je weet maar nooit.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 04:39

Pfff... soms denk ik weleens dat onze halve huis in de auto ligt :')

Voor de mens: zonnebrillen, petjes, hoed, wc papier, schrijfblokje met pen, tampons, cd’s, opladers, labello, latex handschoenen, hand sanitizer, mondkapjes, boodschappen tas, een gasstelletje met patronen en bakplaat :Y) aanmaakblokjes, een tosti ijzer (die je op het vuur kan leggen), reflecterend hesje, shirt met lange mouwen, teenslippers, wegenkaarten, EHBO set, snake-bite kit.

Voor de auto: reserve wiel, krik, allerhande gereedschap, reserve onderdelen (slangen, lampjes, dynamo, filters etc), ductape, WD40, een starterpack (die je dan niet moet vergeten op te laden >;) ), startkabels, sleepkabels, ratchet straps in verschillende maten, occy straps (van die elastieken met haken, zoiets als een spin voor de fiets), compressor op 12V.

Voor de dieren (ben wildlife rescuer): 2 manden met handdoeken, teddyberen, warmte matjes op 12V, kussenslopen, fleece dekentjes, kunstbuidels.
Koffertje met multitool, kniptang, zakmes, zaklamp, zipties, dikke werkhandschoenen, touw, veiligheidsbril, schaar, map met papieren, pen en visitekaartjes.

Voor de oplettende lezer: water ligt hier niet vast in de auto, maar het is een gewoonte om zodra we onze woonplaats uit gaan, 5 liter water mee te nemen. Voor naar de supermarkt ofzo, doe ik dat uiteraard niet :+

Overigens ben ik verbaasd dat zoveel auto’s geen reservewiel meer hebben. Als wij naar afgelegen gebieden gaan, nemen we er zelfs een extra mee, zodat we 2 volwaardige reservewielen bij ons hebben (geen thuiskomertjes) en voor de aanhanger hebben we er ook altijd 2 mee als we verder weg gaan.
Nou kan ik me voorstellen dat dat in NL niet nodig is, maar eentje lijkt me toch wel handig.

Gini

Re: Wat standaard in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:15

Wat ik bewust standaard in de auto heb liggen:
Parkeerkaart
Schadeformulieren
Sleuteltje van stal en zadelkast
Rituals autoparfum
Poepzakjes
Op de achterbank een hondendeken/achterbankbeschermer met hondenbed
Sinds iets meer dan een jaar ook een pakje mondmaskers

Voor de rest probeer ik mijn auto toch echt zoveel mogelijk uit te ruimen iedere keer. Anders wordt het zo een zooi en vind ik niets meer terug. Uiteraard kan het wel eens zijn dat ik tijdelijk iets constant meesleur (de hondenleiband of hoefschoenen ofzo kan ik wel eens een tijd mee rondrijden), maar op een bepaald moment probeer ik dat dan toch opgeruimd te hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:44

Op dit moment heb ik niks in mijn auto. Echt helemaal niks.

Mijn auto wordt volgende week ingeruild voor een mooie Volvo. Daar zit genoeg ruimte in om mijn halve huisraad mee te nemen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:59

Ons halve huis ligt over het algemeen in de auto haha..

Er ligt iig standaard telefoon opladers, EHBO kit, reservewiel, altijd wel iets van extra kleding (mijn halve kledingkast ligt in de auto :x) en iets te snaaien. Oh en tegenwoordig ook een pak mondkapjes en sanitizer.
Ga ik bewust langer weg, zorg ik dat ik zeker weet dat ik een vest/jas erin heb liggen, eten & drinken, klein geld voor de tol, zonnebril (op sterkte) en dat is t zo’n beetje wel..

Veel nieuwe auto’s hebben geen reservewiel ivm het gewicht, of ik t daar mee eens ben is natuurlijk wat anders...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:22

Ik lees telefoonopladers, maar ik had in het verleden altijd een kleine powerbank in mijn auto liggen met een snoertje waar een usb-c, micro-usb en iphone-aansluiting aan zat.

Binnenkort heb ik weer zelf een auto (ik leende afgelopen jaar een auto 20 weken op, 10 weken af van mijn broertje die vaart. Maar hij heeft een andere auto gekocht en nu neem ik deze van hem over), dus kan ik hem weer helemaal naar mijn hand zetten (geen mega audio-installatie meer achterin helpt daarbij, de hele kofferbak was vol en dat ding is meer waard dan de auto).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:45

Ik heb echt veeeeeel te veel in de auto liggen. Dat is een soort rijdende berging.
En nu ik mijn zadelkast heb verkocht ook nog een rijdende zadelkast.

Als iemand met mij wil meerijden en wil instappen wordt er altijd eerst met enige verbijstering gekeken en de onuitgesproken vraag waar persoon moet zitten :')

Ik ga niet eens een poging doen tot een opsomming.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:57

Standaard: boekje vd auto, parkeerschijf, ruiten trekker, schrappertje, sponszeem, sleutels dakkoffer

Oplader voor in sigaretten aansteker + snoertje

Handdoek, bal, halsband met lampje, water

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:04

Ik stond drie weken geleden naast de weg. Had wel geluk dat het mooi weer was. Maar was mijn telefoon vergeten op te laden en had geen lader mee. Heb letterlijk staan bloemen tellen....

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:12

Phonix schreef:
Ik stond drie weken geleden naast de weg. Had wel geluk dat het mooi weer was. Maar was mijn telefoon vergeten op te laden en had geen lader mee. Heb letterlijk staan bloemen tellen....

Dat is dus inderdaad de reden dat ik een (opgeladen) powerbank + kabel in de auto heb liggen. Je kunt zelfs niet om hulp vragen. Idealiter heb je er zelfs een oude mobiel met prepaid simkaart bij liggen, wel eens in de 3 maanden mee bellen (uit en met pincode erop geplakt).

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 09:44

Ja oplader heb ik altijd wel in de auto, maar powerbank is wel een goede ook

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:08

Oh ja, een oplader heb ik ook in de auto, net als een powerbank.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:20

Naast de standaard auto uitrusting (en heel veel bende die niet in een auto thuis hoort := ) heb ik bijna altijd stro touw in mijn auto. Is al zo vaak van pas gekomen! Al een paar keer omheining mee gefixt onderweg toen er paarden/ koeien/ schapen waren uitgebroken, een toerist met een kapotte dak koffer, de partytent van kennisen veilig gesteld omdat die wilde opstijgen :') Topspul!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:06

Rytir schreef:
Naast de standaard auto uitrusting (en heel veel bende die niet in een auto thuis hoort := ) heb ik bijna altijd stro touw in mijn auto. Is al zo vaak van pas gekomen! Al een paar keer omheining mee gefixt onderweg toen er paarden/ koeien/ schapen waren uitgebroken, een toerist met een kapotte dak koffer, de partytent van kennisen veilig gesteld omdat die wilde opstijgen :') Topspul!

Ik lees dit topic mee want ik koop binnenkort mijn eerste auto en dit is zo'n goeie tip haha, die dingen breken ook niet :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:17

Iets te eten een flesje water ( dit gaat mee in mijn handtas )
Reserve band
Gevarendriehoek
Startkabels
Telefoon en powerbank
Fleecedeken en een ehbo deken