Wel/geen overlast voor buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:58

Overlopen???

Bedoel je de titel niet andersom? Of wat zij doen wel of geen overlast voor jou is? :')

Grote plant daar neerzetten en verder niks van aantrekken. Juist heerlijk dat je nu buiten kan zitten zonder dat je te kijk zit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:02

Morrie schreef:
Ik heb ook zo’n balkon met glazen wand. In de reglementen van de VVE staat dat je daar niets op mag aanbrengen. Iets met architectuur. Ik had er ondoorzichtig plastic met vogeltjes op geplakt. Kansloos. Moest weg. Nu zit ik er nooit meer. Ik zit teveel te kijk voor mijn gevoel

In jou geval had ik er dan een haag met planten ( kan ook van plastic als je niet van de planten onderhouden bent) neergezet. :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:03

Pivione schreef:
Haha ben blij met jullie reacties! Plant in de hoek is nog wel een idee, dat gaat ook het overlopen hierheen wel voorkomen.

Morgen maar uitgebreid zonnen dan *\%/*

En dit dan mega positief brengen 'ik vind het zo vervelend dat jullie last ervaren van mijn balkon dus ik heb deze mooie plant gekocht zodat jullie uitzicht weer helemaal netjes is' :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:03

Je buren hebben nu misschien een iets kleiner blikveld naar beneden, maar eh. Gevangenis? Overdrijven is zeg maar ook een kunst _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:06

Foaly schreef:
Je buren hebben nu misschien een iets kleiner blikveld naar beneden, maar eh. Gevangenis? Overdrijven is zeg maar ook een kunst _O-
"Wacht maar tot je in een verpleeghuis woont, dát is pas net een gevangenis." :')

Sas_Mon

Re: Wel/geen overlast voor buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:10

Maar hoe dan? Ik snap niet hoe ze vanuit hun huis dit hele balkon zien in de eerste plaats?? Jij kijkt met jou ramen toch op je balkon en zij op het die van hen?

Loopt de "erfgrens" niet gewoon tot het glas? Als je het hebt over overlopen... of moet je er ook nog door kunnen naar een brandtrap ofzo?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:11

Serieus …. -O-
Net alsof die mensen buiten komen met de hitte.
Dat ze eens even normaal doen. 8)7

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:12

Sas_Mon, Omdat de tussenmuur een stukje open is, kun je (volgens mij) ook door de balustrade van de buren naar beneden kijken. Je ziet dan niet het balkon zelf, maar wel net die paar meter glas (of in dit geval, dus het scherm van TS :+ )

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:15

Ik zou het niet fijn vinden dat ze zo over kunnen lopen, ik dacht dat die muur doorliep tot aan je hek!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:17

Is dat stukje open tussen die balkons in ja?
Dat zou ik niks vinden hoor, staan ze straks ineens op je balkon -O-
Of je loopt in je blote kont door je huis, staat de buurman ineens te kijken.
Dat zou ik op de een of andere manier al dicht maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:36

Pivione schreef:
Haha ben blij met jullie reacties! Plant in de hoek is nog wel een idee, dat gaat ook het overlopen hierheen wel voorkomen.

Overlopen???
In dat geval zou ik dat scherm dus ook nog doortrekken de hoek om zodat dat gat dicht is. Houd eens op zeg.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:49

Je buren komen jouw terras opgelopen en gaan dan klagen over het uitzicht vanop jouw terras!? Ik had dat stuk al dichtgemetseld denk ik }>

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:56

welke architect vond dat gat een goed idee??? het gat dichtmaken zou het eerste zijn wat ik had gedaan als ik daar zou wonen, en dan dat glas afplakken voor wat privacy als 2e inderdaad. dan hebben de buren maar aan te kijken tegen whatever ik als afscheiding gebruik. ben je ook meteen af van het gezeur over je scherm, die zien ze dan toch niet meer.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:58

Misschien is dat gat wel voor de brandveiligheid? Dat het je uitweg kan zijn bij brand in de huiskamer?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:10

Man wat een gezeur. Ik verwachtte ook iets heftigs toen ik dit topic opende. Ik heb ook zo'n ding voor mijn balkon. Zo prettig wat meer privacy. Ik had dat doek lekker doorgetrokken zodat je ook een goede afscheiding hebt met de zeikburen.

Hebben gewoon niks beters te doen op een dag dan zeuren denk ik.

Geniet van je balkon!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:20

Kijk even de vve regels er op na. En verder, wanneer de buren hier moeite mee hebben moeten ze maar langs het andere balkon kijken. Mocht dit niet mogen van de vve dan zijn er voldoende andere losse mogelijkheden om inkijk van de overkant te beperken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:21

Is dat gat niet misschien om het voor glazenwassers makkelijker te maken om van balkon naar balkon te gaan?
En idd misschien ook voor de brandveiligheid?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:40

Mooie plant voor het gat (gat vrij laten als dat verplicht is, maar in de zichtlijn plaatsen) en verder genieten van je balkon en rust.

Jouw balkon en jouw keuze.
Snap niet zo goed dat je buren hier wat van vinden. Beetje jammer, misschien wennen ze er vlot aan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:42

Cayenne schreef:
Is dat gat niet misschien om het voor glazenwassers makkelijker te maken om van balkon naar balkon te gaan?
En idd misschien ook voor de brandveiligheid?

Zulke balkons worden niet gebruikt door glazenwassers.
Deze ramen zal je zelf moeten wassen :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:48

Het is niet de mooiste oplossing en snap ze wel dat ze het niet leuk vinden als het ineens opduikt.

Maar ik ben wel benieuwd waar dat andere complex staat dat op jouw terras zou kijken?
Die op de foto staat zover weg dat ze een verrekijker nodig hebben

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:48

En anders iets oprolbaars ophangen of planten er neerzetten. Maar inderdaad, lekker laten zeuren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:51

Keet schreef:
Het is niet de mooiste oplossing en snap ze wel dat ze het niet leuk vinden als het ineens opduikt.

Mwah, je doet net alsof ze er een dekzeil voor heeft gehangen ofzo.
Het is het balkon van de buurvrouw, volgens mij hebben ze daar helemaal niets over te zeggen toch? Al gaat ze daar in haar blote kont staan, daar hebben de buren niets van te vinden.
Wat een gezeur zeg...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:55

MyWishMax schreef:
Overlopen???

Bedoel je de titel niet andersom? Of wat zij doen wel of geen overlast voor jou is? :')

Precies mijn gedachte :') overlopen brrr

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:08

... Dit is waar ze over klagen? :') Ik zou jou graag als buurvrouw willen hebben als dit alles is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:20

Niks. Ik dacht ook dat je aan het verbouwen was met drilboren en graafmachines... Maar dit is echt niet jouw probleem.