Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magicunicorn schreef:Ik ben zo blij dat ik het ontwerp wat ik op mn 16e helemaal geweldig vond, niet heb laten zetten. Zou ik nu zo'n spijt van hebben gehad, ook al leek het toen fantastisch. Uiteindelijk de 1e op mn 22e laten zetten en nog blij mee.
Jilletje schreef:Op je 16e mag je geen tattoo laten zetten zonder toestemming van je ouders
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... f-tatoeage
Hutcherson schreef:Vind beide ideeen een dertien in dozijn verhaal. Die zie je zoveel. Ook met dezelfde betekenis.
Heb je geen quote die je kracht geeft?
Zag ooit een meisje met 'lights will guide me home'... Heb eigenlijk nooit gevraagd wat het voor haar betekend, maar vond hem bijzonder.
Zelf heb ik de levensquote 'Still I fly'
Het leven heeft tegenslag, maar het komt altijd goed. Soms stort je neer. Maar ik vlieg nogsteeds, als soort reminder.
Mijn moeder wilde me op mn 18e een tattoo kado doen... Maar had nog geen idee wat en wilde niet de standaard plakplaatjes die iedereen heeft. Heb pas op mn 27e laten zetten.
marley93 schreef:Een puntkomma of een vlinder zou ik dus niet eens een heel gek idee vinden als je dat echt graag wil, TS. Een puntkomma is klein, en vlinders zijn vaak ook niet hele massieve tattoos. Mocht je er niet meer happy mee zijn, kun je altijd nog voor een coverup gaan.
sevke schreef:Zelf ben ik werkgever en ik zou bij dergelijke tattoo al bedenken : oei, dit zal hopelijk toch niet zo'n labiel iemand zijn die voor vanalles in de ziektewet zit?
Cayenne schreef:Ik zou mezelf een jaar geven om aan het idee van de vlinder en de punt/komma te wennen.
Denk je er over een jaar nog zo over en wil je ze nog steeds graag, dan kun je ze altijd nog laten plaatsen.
Yv_ schreef:sevke schreef:Zelf ben ik werkgever en ik zou bij dergelijke tattoo al bedenken : oei, dit zal hopelijk toch niet zo'n labiel iemand zijn die voor vanalles in de ziektewet zit?
Haha, echt joh? Ik moet bij zo'n uitspraak echt altijd aan mijn vader denken, die is wat tattoos betreft heel ouderwets en kortzichtig en heeft gelijk zijn mening (gelukkig wel in zijn hoofd) erover klaar. Maar hij zou ook zo denken en vervolgens twijfelen of hij diegene wel of niet zal aannemen.
Hebben tatoos niet gewoon altijd een bepaalde betekenis voor iemand? Als diegene het niet mooi vindt, zal hij of zij het immers niet laten zetten? Ik heb er 3: keltisch teken tussen mijn schouderbladen, Zweeds teken op de achterkant van mijn arm en bloemen op mijn ribben. De een heeft een diepere betekenis, maar zelfs de bloemen betekenen iets voor me want het zijn mijn lievelingsbloemen waar ik elke keer weer vrolijk van word.