Tattoos met een betekenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:39

Mijn moeder tekende heel veel en zette onder haar tekeningen een combinatie van haar initialen en het jaar waarin het werk gemaakt was.
Ik heb nu, na haar overlijden, aan de binnenkant van mijn pols die combi van initialen en mijn geboortejaar in cijfers zoals mijn moeder ze schreef

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:52

Een vriendin van mij had nogal een rotjeugd. Die heeft op haar 18e een enorme tattoo op haar schouderbladen en dat hele gebied laten zetten. nu is ze een stuk ouder en ik heb haar wel eens gevraagd wat ze daar nu van vind. waarop ze antwoord dat ze haar lichaam inc littekens en plaatjes ziet als een soort dagboek. Dat was eens en dat en dat is toen gebeurd. ze is nog steeds blij met de tattoo. en trots op de littekens. want zonder die gebeurtenissen zou ze vandaag niet zijn wie ze nu is.

een andere vriendin, een vluchtelinge, heeft na dat ze ontsnapt was uit die hell een vlinder op haar arm laten zetten. Hij is lelijk gezet maar elke keer dat ze er naar kijkt herinnert het haar eraan dat ze sterk en vrij is. Ze zal er altijd trots op blijven.

Ik denk dat iemand anders hier weinig over kan zeggen. Het is jou lichaam. Zorg alleen als je het wilt dat je een goede artiest zoekt en een "mooi" plaatje uitzoekt. 2 stippen hebben ook wel betekenis maar zijn niet echt "mooi"

weer en ander had verschillende tatoeages maar werkte in retail. Die bedekte altijd haar tatoeages tijdens het werk, niet omdat haar baas haar dat vroeg maar omdat ze dat zelf niet prettig vond in haar rol. het resultaat hiervan was dat ze altijd met lange mouwen liep ongeacht hoe warm het was.

en hou er rekening mee dat niet alle werkgevers zitten te springen om tatoeages op zichtbare plekken. Het zou zonde zijn als je symbool een ander deel van je leven in de weg staat.

zelf vind ik dat tatoeages niet mooi blijven. ik vind ze prachtig als ze net gezet zijn maar kleuren verdwijnen en lijnen worden dikker. en ik ken maar heel weinig tatoeages die ik na 10 jaar nog steeds mooi vind. maar ook dat is persoonlijk.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:54

Leuk dat je een tattoo wilt. Als ik 1 advies mag geven is om goed te zoeken naar shops waarvan jij de stijl écht mooi vind en die ook goede tattoos zet, en daar ook niet op te besparen. Ik weet niet of je blijvende littekens hebt, maar houd daar ook rekening mee. Een tattoo artiest kan je daar goed over adviseren. Ik heb zeker 3 jaar moeten wachten voordat ze goed genoeg geheeld waren. Geeft meteen wat bedenktijd ;) Hoewel ik er verder geen enkele spijt van heb.

Ik heb heel lang nagedacht over betekenis en vorm. En ik heb juist gekozen voor iets wat ik gewoon mooi vond (en uiteraard wel een onderwerp waar ik 'iets' mee heb). Dat die tattoo daar zat was voor mij betekenis genoeg. Mijn littekens zijn zichtbaar en zullen altijd zichtbaar blijven, dat is niet anders, maar er staat wel een heel mooi plaatje op al zeg ik het zelf, 2 inmiddels :+ De tattoo artiesten hebben ook goed meegedacht over de plaatsing zodat de littekens op een nette manier opgenomen zijn in het beeld.

Als je foto's wilt of meer info dan mag je mij een pb sturen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:59

magicunicorn schreef:
Ik ben zo blij dat ik het ontwerp wat ik op mn 16e helemaal geweldig vond, niet heb laten zetten. Zou ik nu zo'n spijt van hebben gehad, ook al leek het toen fantastisch. Uiteindelijk de 1e op mn 22e laten zetten en nog blij mee.

Hier ook. Ik wist zo zeker dat ik iets wilde en nu ben ik héel blij dat ik een paar jaar later iets compleet anders heb laten zetten. :o

Er even mee wachten kan nooit kwaad, als het nog steeds is wat je graag wil dan laat je alsnog hetzelfde zetten. Als je er op uitgekeken bent dan ben je heel blij dat je het niet hebt gedaan. :')

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:02

Liever een maar jaar wachten en het juiste ontwerp in je hoofd hebben, dan klakkeloos iets laten zetten. Het heeft bij mijn 6 jaar geduurd, en inmiddels staat ie eindelijk! Mickey en Minnie Mouse hand in hand. En Minnie draagt het lintje voor epilepsie. Omdat ik als epilepsie patiënt er nooit alléén voor sta. Moeder vond m eerst niks,zusje: maar hij past wél bij je , je bent Disney gek! Nou heeft mn ma t geaccepteerd. Staat op de binnenkant van m enkel. Dit ivm werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:08

ApplePapple

Re: Tattoos met een betekenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:14

Ik heb je een PB gestuurd.

Ik was net 16 toen ik mijn eerste liet zetten, een hoefijzer samen met mijn moeder.
Nu heb ik er ondertussen 4, nooit spijt van 1 gehad. Maar ze zitten bij mij wel op plekken dat ik ze allemaal kan bedekken, ook al heb ik zomer kleren aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:24

Mijn beste vriendin is nu haar tattoo laten weg laseren. Ze heeft die laten zetten toen ze 18 werd en er enorm spijt van.
Helaas lukt het laseren niet goed en ziet het er daarom nog minder mooi uit.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:36

Ik zag op mijn 17e een afbeelding van een vrouw met een mooie tattoo van rozen op haar heup en dacht wow, die wil ik. Ik heb er 3 jaar over na gedacht en gezocht tot ik de shop (en stijl) vond waar ik mij gelijk goed bij voelde en op mijn 20e stond hij dus :+
Gaat over een iets groter plaatje dan wat jij hebt dus, mijne is een centimeter of 35 gok ik. Maar moraal van het verhaal: denk er over na, kijk heeeeel veel tattoos en shops, leer de dingen/stijlen die jij mooi vindt. En kijk over een paar jaar of je het nog mooi vindt en wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:55

Iedereen bedankt voor de tips en verhalen! :o

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:58

Ik zou idd ook nog even wachten... Wat ik op die leeftijd wilde was zo onwijs anders dan wat ik 5 of 10 jaar later nog leuk vond. Ik ben dan ook heel blij dat een tattoo op zo'n jonge leeftijd geen optie was.
Uiteindelijk mijn eerste laten zetten toen ik 19 was en de 2e pas vlak voor mijn 26e verjaardag. Die 2e staat wel op mijn onderarm en aangezien ik in de zorg werk, is die altijd zichtbaar en krijg ik er ook regelmatig vragen over. Die staat in zekere zin ook voor een moeilijke periode waar ik doorheen gegaan ben, maar het is geen design wat van ver weg schreeuwt "dit is mij overkomen". Uiteraard is dat ieder voor zich, maar zoals anderen ook al aangaven is zeker de ; natuurlijk wel een bekend leesteken.

Anyway, wat anderen al zeggen, denk er nog minstens een jaar over na, overhaast het niet en ga op zoek naar een écht goede artiest waarbij de stijl je aanspreekt. Ook als dat betekend dat je bijvoorbeeld daarna nog een half jaar of een jaar moet wachten tot je afspraak.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:13

TO, ik zou toch wachten tot je 18e, om 1 simpele reden. Hoewel je vanaf je 16e zelfstandig getatoeëerd mag worden ben ik nog geen goede(!) artiesten tegengekomen die dat ook daadwerkelijk doen. Juist omdat je op je 16e nog zo beïnvloedbaar en wisselvallig kunt zijn, beschermen ze jonge klanten tegen zichzelf. Omdat de wat mindere artiesten het vaak wel doen zie ik in mijn omgeving nogal wat jonge meiden met slecht uitgevoerde tatoeages rondlopen en dat vind ik zo zonde.

Mijn eerste tattoos zou ik nu niet laten zetten, mijn stijl is van minimalistisch zwart gegaan naar uitbundig en full color. Maar spijt heb ik van die eerste plaatjes ook zeker niet. Ze horen bij mij.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:18

Vind beide ideeen een dertien in dozijn verhaal. Die zie je zoveel. Ook met dezelfde betekenis.

Heb je geen quote die je kracht geeft?
Zag ooit een meisje met 'lights will guide me home'... Heb eigenlijk nooit gevraagd wat het voor haar betekend, maar vond hem bijzonder.

Zelf heb ik de levensquote 'Still I fly'
Het leven heeft tegenslag, maar het komt altijd goed. Soms stort je neer. Maar ik vlieg nogsteeds, als soort reminder.

Mijn moeder wilde me op mn 18e een tattoo kado doen... Maar had nog geen idee wat en wilde niet de standaard plakplaatjes die iedereen heeft. Heb pas op mn 27e laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:58

Hutcherson schreef:
Vind beide ideeen een dertien in dozijn verhaal. Die zie je zoveel. Ook met dezelfde betekenis.

Heb je geen quote die je kracht geeft?
Zag ooit een meisje met 'lights will guide me home'... Heb eigenlijk nooit gevraagd wat het voor haar betekend, maar vond hem bijzonder.

Zelf heb ik de levensquote 'Still I fly'
Het leven heeft tegenslag, maar het komt altijd goed. Soms stort je neer. Maar ik vlieg nogsteeds, als soort reminder.

Mijn moeder wilde me op mn 18e een tattoo kado doen... Maar had nog geen idee wat en wilde niet de standaard plakplaatjes die iedereen heeft. Heb pas op mn 27e laten zetten.

Zelf vind ook de tekst "Keep yourself alive
Ooh, it'll take you all your time and money
Honey you'll survive" vrij mooi maar toch krachtig uit het liedje keep yourself alive van Queen, best ironisch dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 01:04

Ik heb een boom met een pop, een rups en een vlinder. Een zelfde soort betekenis als je ; voor mij.

Ik heb een paardennaam op mijn 18e gezet, een portret genomen van mijn 2 dierenvriendjes op mijn 19e, en 2 jaar later kwam de boom. Nog steeds heeeel blij mee. De paardennaam valt in het portret dus dat lijkt 1 tattoo. Doen waar jij je fijn bij voelt !

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 03:56

Als je het plaatje wat je nu denkt op je lichaam te willen hebben eens af laat drukken op een flink groot canvas (80x80 ofzo) en dat op een hele zichtbare plek aan de muur hangt? Als je dan over een jaar nog steeds iedere keer dat je het ziet denkt "wauw, wat mooi" dan heb je iig een beetje meer zekerheid dan nu :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 06:29

Ik wilde al een tijdje iets als nagedachtenis voor mijn overleden paard, naar ik wist niet wat. Ik wilde niet iets wat herleidbaar was naar een paard. Toen ik mijn huidige paard liet inslapen kreeg ik een idee. Een doodlopende hartslag met 2 vogeltjes die er van weg vliegen. Ik heb deze tattoo nu 3 jaar en nooit spijt van gehad. Maar over zulke tattoos moet je goed nadenken, want ze gaan niet meer weg.

Dat was trouwens mijn eerste tattoo. Daarna is er een bloemenkrans met Live your dreams bij gekomen, in mijn nek/rug mijn eigen gemaakte foto uit Bali van een zonsondergang in de vorm van een hartje. Bij mn schouder/voorkant borstbeen ook een bloemenrij.. En sinds vorige week bezig met een halve sleeve en heb ik bij de bloemenkrans met Live your dreams nu 3 grote rozen erbij. De volgende keer komt er nog een vlinder bij en iets om het een geheel te maken.

Ik ben nog steeds blij met al mijn tattoo's :+: zeker ook met de zonsondergang.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 06:41

Een puntkomma of een vlinder zou ik dus niet eens een heel gek idee vinden als je dat echt graag wil, TS. Een puntkomma is klein, en vlinders zijn vaak ook niet hele massieve tattoos. Mocht je er niet meer happy mee zijn, kun je altijd nog voor een coverup gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:03

marley93 schreef:
Een puntkomma of een vlinder zou ik dus niet eens een heel gek idee vinden als je dat echt graag wil, TS. Een puntkomma is klein, en vlinders zijn vaak ook niet hele massieve tattoos. Mocht je er niet meer happy mee zijn, kun je altijd nog voor een coverup gaan. :)

Daarzo dacht ik ook al aan, wel slim maar met een cover up moet je wel een goede artiest vinden met een goed ontwerp

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:13

Iedereen kent ondertussen de betekenis van de puntkomma. Ik zou daar persoonlijk niet direct voor gaan.
Zelf ben ik werkgever en ik zou bij dergelijke tattoo al bedenken : oei, dit zal hopelijk toch niet zo'n labiel iemand zijn die voor vanalles in de ziektewet zit?
Ook teksten die je nu heel tof lijken, zijn dat misschien niet meer binnen 20 jaar. Ik heb ook behoorlijk wat tattoos, maar betekenis hebben er maar twee.
Een hartje met een hondenpootje erin, die mij herinnert aan mijn eerste overleden cavaliertje.
En ook een tekst : "There is a crack in everything. That's how the light gets in", die verwijst naar mijn kinderen waarvan de oudste ADHD heeft en de jongste ASS, en tevens een stuk uit een prachtige song Anthem van Leonard Cohen.
De rest is gewoon omdat ik ze mooi vindt. Een yinyang teken. Een hele grote draak. Een orka die uit de zee springt. Een paard.
Ik ben ondertussen 50. Mijn eerste tattoo was ik 18 en die is al 10 jaar gecovered :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:19

sevke schreef:
Zelf ben ik werkgever en ik zou bij dergelijke tattoo al bedenken : oei, dit zal hopelijk toch niet zo'n labiel iemand zijn die voor vanalles in de ziektewet zit?

Haha, echt joh? Ik moet bij zo'n uitspraak echt altijd aan mijn vader denken, die is wat tattoos betreft heel ouderwets en kortzichtig en heeft gelijk zijn mening (gelukkig wel in zijn hoofd) erover klaar. Maar hij zou ook zo denken en vervolgens twijfelen of hij diegene wel of niet zal aannemen.

Hebben tatoos niet gewoon altijd een bepaalde betekenis voor iemand? Als diegene het niet mooi vindt, zal hij of zij het immers niet laten zetten? Ik heb er 3: keltisch teken tussen mijn schouderbladen, Zweeds teken op de achterkant van mijn arm en bloemen op mijn ribben. De een heeft een diepere betekenis, maar zelfs de bloemen betekenen iets voor me want het zijn mijn lievelingsbloemen waar ik elke keer weer vrolijk van word.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:30

Cayenne schreef:
Ik zou mezelf een jaar geven om aan het idee van de vlinder en de punt/komma te wennen.
Denk je er over een jaar nog zo over en wil je ze nog steeds graag, dan kun je ze altijd nog laten plaatsen.

Heb ik ook gedaan.
Had een mooi plaatje gezien en deze opgeslagen op de telefoon en daarna een jaar mee rondgelopen.
Toen ik hem na een jaar nog steeds graag wilde heb ik hem laten zetten.

Wel ook op een plek waar ik hem niet hoef te laten zien alleen als ik daar voor kies.
En meestal is dat niet, hij is voor mij heel waardevol, maar dat hoeft verder niemand te weten.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:38

Yv_ schreef:
sevke schreef:

Haha, echt joh? Ik moet bij zo'n uitspraak echt altijd aan mijn vader denken, die is wat tattoos betreft heel ouderwets en kortzichtig en heeft gelijk zijn mening (gelukkig wel in zijn hoofd) erover klaar. Maar hij zou ook zo denken en vervolgens twijfelen of hij diegene wel of niet zal aannemen.

Hebben tatoos niet gewoon altijd een bepaalde betekenis voor iemand? Als diegene het niet mooi vindt, zal hij of zij het immers niet laten zetten? Ik heb er 3: keltisch teken tussen mijn schouderbladen, Zweeds teken op de achterkant van mijn arm en bloemen op mijn ribben. De een heeft een diepere betekenis, maar zelfs de bloemen betekenen iets voor me want het zijn mijn lievelingsbloemen waar ik elke keer weer vrolijk van word.

haha, ik ben nu niet echt ouderwets en de helft van mijn lichaam is getattoeëerd, maar we hebben al teveel slechte ervaringen met werknemers die mentale problemen hebben, dus ja, dat zou mij tegenhouden om iemand aan te werven.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:47

Ik heb drie tatoeages. En 2 zijn redelijk snel van idee naar tattoo gegaan. Meest recente heb ik met 2 vriendinnen gezet, een simpel vrouwen silhouet (alleen lijnen). Feminisme, houd van je jezelf en van je lichaam, en van elkaar als vrouwen. Bedacht op vrijdagavond, zondagmiddag stond ie.
Andere twee zijn souveniers. Eerste een vrij grote boom, gezien in Myanmar, getekend en gezet in Thailand ( :') ik was 18). Geen spijt van, maar ben blij dat ie op mn rug zit nu. Vind hem mooi, want hij staat voor mij voor wie ik was toen, voor mooie herinneringen en onbezonnenheid. En t is een mooi verhaal.
Dan nummer 3, souvenier uit Rwanda. Idee ontstond toen ik er woonde, laten zetten toen ik 2 weken terug was. Een ierse artiest die ik al heel lang bewonderde was in Amsterdam als gast artiest, en ik kon een plekje bemachtigen. Samen met hem getekend tijdens de afspraak, en gelijk gezet. Naast de betekenis voor mij (achter de bergen schijnt de zon) en de mooie herinneringen kan ik er eindeloos naar kijken omdat hij zo ontzettend knap gezet is. Ook haal ik er vaak weer nieuwe betekenissen uit. Dus ik recycle hem regelmatig ;)

Samenvatting:
1. Betekenis is fijn, maar geen must. Tattoos zijn voor veel ook esthetisch mooi. Iets met een hele duidelijke betekenis (teksten, of bv een ; ) kunnen gaan vervelen
2. Lang nadenken is goed. Maar voelt t goed? Lekker doen.
3. Denk wel na over plaatsing ivm werk!
4. Investeer in een goede artiest en shop. Ga dus niet naar de eerste de beste Tattoo Bob en absoluut niet naar een huis tattooeerder.
5. Maak je ontwerp van jou.

Overigens ben ik wel ontzettend blij dat ik de ideeen van mijn 14/15/16e niet heb laten zettten. Die waren echt niet leuk meer geweest en niet origineel!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:24

Nu een ; laten zetten met het idee Dat kan ik laten coveren is toch vreemd.

Dan is de essentie van het zetten toch onnozel?