Iets in andermans puincontainer gooien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:18

Ik vind het ook echt asociaal. Het is simpelweg niet hun container, waarom dan wel gebruik ervan maken. Vragen staat altijd vrij...

Brainless schreef:
Is echt aso.
Wij hebben een x gehad dat onze gewone afval kliko niet werd geleegd omdat iemand er nog even flink puin bij in gegooid had. Bleek die dag bij meerdere mensen het probleem te zijn.
Is gewoon iemand 's nachts een rondje door de wijk gegaan om zijn puin te dumpen.

Staat je bak daar aan de weg met een rood A4tje erop dat hij niet geleegd wordt ivm het puin, moet je eerst het puin eruit zien te halen en daarna moet je maar zien hoe je 2 weken doet met een bak die al ruim 3/4 vol is.

Dit heb ik ook ooit gehad, mensen die hondenpoep in plastic zakje in onze GFT container deden. Werd vervolgens onze container niet geleegd omdat er dus en poep en plastic in zat...

CairnTerrier

Re: Iets in andermans puincontainer gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:21

Ik zou het er uit halen en op straat zetten. De groeten!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:23

Wow dat is wel super asociaal.
Als iemand er bij wijze van spreken 1 badkamertegel ingooit is het nog niet zo'n probleem, maar wat een lef om er een hele badkamer in te gooien. Dat zou ik toch even uitzoeken van wie het is en er een babbel mee doen.

Onlangs was bij ons het glas opgehaald en toen ik de glasbak binnen haalde zag ik dat iemand er restafval had ingegooid. Bah. Zoek toch gewoon een openbare vuilbak en gooi het daarin. Echt vies.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:56

CairnTerrier schreef:

*\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:08

Katyatje schreef:
Als iemand er bij wijze van spreken 1 badkamertegel ingooit is het nog niet zo'n probleem, maar wat een lef om er een hele badkamer in te gooien. Dat zou ik toch even uitzoeken van wie het is en er een babbel mee doen.

Onlangs was bij ons het glas opgehaald en toen ik de glasbak binnen haalde zag ik dat iemand er restafval had ingegooid. Bah. Zoek toch gewoon een openbare vuilbak en gooi het daarin. Echt vies.

Nou, wij hebben zo'n openbare vuilbak voor ons appartementencomplex. Voor de bewoners van de appartementen, want wij hebben geen containers. Hier stoppen ze gewoon met de auto voor de deur om de vuilniszakken te lozen en kunnen wij vervolgens onze zakken niet meer kwijt omdat de container vol zit. Terwijl wij voor deze 'openbare container' ook gewoon betalen.
Liever niet dus, gebruik gewoon je eigen container, daar is hij voor.

TS: zeker asociaal. Ik zou het er ook uit halen. Maar ja, waar laat je het? Kijken wie er aan het verbouwen is in de straat zou ik zeker doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:11

CairnTerrier schreef:

Ik zou er ook een briefje met die tekst oppakken :D

Maar inderdaad, het is mega asociaal en gebeurt helaas te vaak. Onze buren appten laatst ook al of we een oogje in het zeil wilden houden bij hun bouwcontainer omdat er mensen zijn die er luiers in gooien. Want waarom zou je gaan betalen voor het afval wat je eigen kroost produceert als je het ook elders kan dumpen :roll:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:38

Wat een asociale mensen heb je toch.
Ik zou het spul dat niet van jullie is er uithalen en op straat zetten.

Wij hebben iemand in de straat die haar vuilniszakken weleens in onze container dumpt.
Die zakken halen we eruit en zetten we in haar tuin.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:52

Brainless schreef:
CairnTerrier schreef:

*\o/*

Ik ook.

Het is niet van mij.

Vind het echt ronduit asociaal om zomaar te dumpen in andermans container.
Doe dan ff een appje in de buurt app en vraag van wie dat ding is. Zodat je kunt vragen of er ruimte over is en dat je voor betaling er wat in doet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:54

Dat is echt te asociaal. Iedereen die een keer verbouwd heeft, weet ook echt wel dat dat niet gratis is. Helaas hebben wij het ook gehad dat er ineens een keukenkastje in onze container zat...die nota bene in onze eigen voortuin stond.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:58

Het eruit moeten halen lijkt me dan ook weer geval gedoe

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:01

Is er geen buurt app waar je eens kan vragen wie het heeft gedaan?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:14

Asociaal, maar gebeurt hier ook.

Wij hebben inmiddels al nr 4 staan. Is een rustige weg met boerderijen/vrijstaande huizen, maar komen wel mensen langs.

Hij staat op onze grond, maar het is een brede berm en als ik dingen eruit ga halen, hebben we daar zelf last van. Wie het doet kan je niet zien. De lege blikjes en snoep papier etc zijn de scholieren, maar vind ik geen ramp. Beter dan in de sloot of berm, want normaal lijkt.

En hoewel we echt een stuk voortuin hebben, denken mensen uit de woonwijk dat je bij huizen buitenaf ook je honden hun behoefte mag laten doen in de tuin..........Dus ik verbaas me niet meer.

Als iedereen erbij kan, zou ik het toch gaan afzetten of afsluiten op de 1 of andere manier. Bakken kosten inderdaad genoeg.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:20

Ben het met iedereen eens dat dit écht asociaal is en gewoon niet kan. En dan heb ik het idd niet alleen over zo'n betaalde puincontainer, maar ook over (al dan niet betaalde) kliko's.
Vice versa trouwens; mensen die 's nachts een container overhoop trekken om er een paar latten/planken/weet ik het veel eruit te halen... Ik zag eens een container vlak bij mijn weide, daar lagen 2 goede pallets in, en ik had juist nog wat nodig voor het hooi. Heb gewoon aangebeld bij het huis waar hij voor stond/waarvan ik dacht dat daar de container vandaan kwam. "Maar natuurlijk, wat fijn dat je het vraagt!" was de reactie

Ook het dumpen van afval in andermans container; áls je dat al zou willen, dan vraag je dat toch gewoon?

Brainless schreef:
Is echt aso.
Wij hebben een x gehad dat onze gewone afval kliko niet werd geleegd omdat iemand er nog even flink puin bij in gegooid had. Bleek die dag bij meerdere mensen het probleem te zijn.
Is gewoon iemand 's nachts een rondje door de wijk gegaan om zijn puin te dumpen.

Staat je bak daar aan de weg met een rood A4tje erop dat hij niet geleegd wordt ivm het puin, moet je eerst het puin eruit zien te halen en daarna moet je maar zien hoe je 2 weken doet met een bak die al ruim 3/4 vol is.

Dit idd ook. Hier is het legen van de groenkliko en plastic kliko gratis. Met een aantal buren hebben we de afspraak dat als iemand ruimte tekort heeft, je altijd 's avonds wel die en die container waar nog zat ruimte is, mag gebruiken voor bijv. extra snoeiafval. Maar natuurlijk wél zo, dat hij netjes vol is, en niet dat deksel niet meer dicht past en dus niet wordt geleegd met waarschuwing. En het liefste meldt ik het ook van tevoren, of er nu ruimte over is of niet, wel zo netjes.

Het legen van de grijze (restafval) kliko is hier wel betaald; je betaald voor het hebben van de kliko, maar ook voor het legen per keer (aan het eind v/h jaar). Tegenwoordig relatief duur geworden.
Ik weet nog wel dat er jááren geleden een bepaalde buurman van mijn ouders was, (nee, die zat absoluut niet op zwart zaad, eerder het tegenovergestelde), die zag ik altijd heel stiekem 's nachts met flinke vuilniszakken letterlijk de hele straat, soms zelfs de halve wijk doorgaan, en overal wat bij in proppen.... Uiteraard stond zijn eigen grijze kliko nooit aan de weg.... >;) :=
Het is maar hoe en waarop je wil "besparen"..... gewoon aso. :n

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:31

Ongevraagd afval/puin in andermans containers dumpen is behoorlijk not done.
Echter, hier staan containers nog weleens een week na leging aan de straat en dan verdwijnt het poepzakje daar toch echt wel in als er geen openbare prullenbak in de buurt is en ik geen broek met zakken aan heb. :o
Ik let wel zoveel mogelijk op dat het de goede container is en zo niet dan leg ik het poepzakje erop en neem hem op de terugweg mee naar huis. :)

Overigens ben ik een vd weinige in de straat die eigen containers heeft (we hebben ook ondergrondse containers) en een aantal buren weten dat als ze afval hebben en mijn container heeft nog plek als die aan de weg staat ze hun afval erbij mogen doen.
Wel op voorwaarde dat het het juiste afval is zodat ik geen boetes krijg en niet na de leging.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:33

Jeetje wat aso!
Wij hebben ook 2x een container gehad. Buren hadden toevallig lekkage in de wc beneden, dus die kwamen vragen of er tegels bij mochten. Dikke prima. Verder geen gekke dingen erin gehad gelukkig.

Wat een krent die buurman van hierboven! Wij gaan volgend jaar ook naar dit systeem, ik ben benieuwd of we ook zulke verhalen krijgen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:35

Wij hebben ook een container staan sinds woensdag. Verbazingwekkend zit er nog niks in. :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:39

In het begin van verbouwen, zaten er ook steeds mensen in de container of kwamen zoeken en vragen. Daarna als we iets hadden wat bruikbaar was, zette we het apart met bordje;gratis en was het zo weg. Nu staat er wat ijzer en blijft wel iedereen er netjes af.
Een andere keer een stapel oude kozijnen, kwam iemand er netjes om vragen.

Bij ons vorige huis betaalden we voor afhalen van vuil per kilo ook. Ik zette de container 's ochtends netjes in de rij. We hadden nooit zoveel, dus sloeg ook weleens een paar keer over.
Ik ging de honden uitlaten en zag de klep open staan. Had iemand er van alles bij gegooid aan materialen. Nu ben ik niet zo moeilijk, maar het was een hofje waar we elkaar wel kende en groette, dus vond het een beetje vreemd.
Heb het eruit gehaald en op de grond gelegd. Ik zag niemand, maar blijkbaar werd ik in de gaten gehouden. Daarna lag het op onze oprit. Toen werd ik wel geirriteerd, dus heb het in een doos gedaan en op de deksel geschreven; in eigen kliko dumpen aub. Nog steeds geen idee waar het vandaan kwam.
Later lag de lege doos neergegooid op de oprit.

Tja, prima, maar had het gevraagd. Ik vraag me nog altijd af van wie die berg rommel was en wie het bij ons afleverde. Dat mensen je zo in de gaten zitten te houden.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:45

Daihyo schreef:
Katyatje schreef:

Nou, wij hebben zo'n openbare vuilbak voor ons appartementencomplex. Voor de bewoners van de appartementen, want wij hebben geen containers. Hier stoppen ze gewoon met de auto voor de deur om de vuilniszakken te lozen en kunnen wij vervolgens onze zakken niet meer kwijt omdat de container vol zit. Terwijl wij voor deze 'openbare container' ook gewoon betalen.
Liever niet dus, gebruik gewoon je eigen container, daar is hij voor.

Dat is ook niet de bedoeling nee.
Met openbare vuilbak bedoelde ik zo'n vaste vuilbak van de gemeente.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:46

Noeps schreef:
CairnTerrier schreef:

Ik zou er ook een briefje met die tekst oppakken :D

Maar inderdaad, het is mega asociaal en gebeurt helaas te vaak. Onze buren appten laatst ook al of we een oogje in het zeil wilden houden bij hun bouwcontainer omdat er mensen zijn die er luiers in gooien. Want waarom zou je gaan betalen voor het afval wat je eigen kroost produceert als je het ook elders kan dumpen :roll:

Luiers kan je gewoon gratis in een luiercontainer doen...

Zo asociaal als mensen spullen dumpen in je container. Hadden wij ook bij onze verbouwing. Als ik had geweten wie het deed had ik het in hun eigen tuin teruggepleurd.
Gek genoeg komen mensen het wel netjes vragen of ze er wat uit mogen halen :+

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:07

Het is gewoon asociaal en kan jou ook lelijk op kosten jagen als jij bv een schoonpuin container hebt, mogen er bepaald dingen niet bij. Sowieso uitzoeken wie zijn kast en badkamer puin er in heeft gegooid en de rekening sturen. De container nl ook niet gratis voor jou en als andere er hun troep bij gooien heb jij straks misschien ruimte te kort.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:20

Helaas gaat dat dus vaak zo.

Wij hadden geluk en gebeurd dat hier niet. En anders vroegen de buren even of ze er wat in mochten gooien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:22

Heel asociaal.
Daarom hebben wij altijd containers met slot.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:23

lor1_1984 schreef:
Echter, hier staan containers nog weleens een week na leging aan de straat en dan verdwijnt het poepzakje daar toch echt wel in als er geen openbare prullenbak in de buurt is en ik geen broek met zakken aan heb. :o
Ik let wel zoveel mogelijk op dat het de goede container is en zo niet dan leg ik het poepzakje erop en neem hem op de terugweg mee naar huis. :)

Eerst zeg je: het is not done, om daarna dat van jouw goed te praten.

Als daarna die mensen er een zware vuilniszak in gooien, knapt het poepzakje en heb je hondenstront onderin je container geplakt :n
Ook raar om een gevuld zakje bij andere op de container te leggen.
Als diegene zijn container ophaalt heeft hij een extra cadeautje.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:27

Jemig wat asociaal :( Wat verschrikkelijk dat dit ook zo vaak gebeurd, waar is het fatsoen gebleven..

Wij betalen voor ons restafval, gaat in zo'n ondergrondse container. GFT wordt niet gescheiden dus wel lekker extra duur, maargoed. Zat mensen die hun zakken gewoon NAAST de container zetten. 8)7

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:28

Brainless schreef:
lor1_1984 schreef:

Eerst zeg je: het is not done, om daarna dat van jouw goed te praten.

Als daarna die mensen er een zware vuilniszak in gooien, knapt het poepzakje en heb je hondenstront onderin je container geplakt :n
Ook raar om een gevuld zakje bij andere op de container te leggen.
Als diegene zijn container ophaalt heeft hij een extra cadeautje.

Mee eens, vind ik eigenlijk ook al niet netjes.. Jouw afval.. :wave: