Mloes schreef:Even je melk goed rondjes laten draaien na het opschuimen? Dat het dikke en het dunne schuim goed mengt? Das hier de truc, wel met een andere melkschuimer maargoed. En volgens mij moet de melk volle melk zijn en juist koud uit de koelkast komen, meen ik eens gelezen te hebben.
Ga ik proberen! 
Wat mij wel opviel is dat de ene keer de melk er helemaal dik en opgeschuimd uit de Aeroccino 3 kwam en de andere keer dat alleen het bovenste gedeelte echt opgeschuimd was met daaronder nog gewone melk. Ik heb beide keren dezelfde volle houdbare melk (gekoeld) gebruikt en steeds tot aan het onderste streepje.
BiBiQ schreef:Ben bang dat dat een beetje bij een melkopschuimer op deze manier hoort.
Ik heb het zowel bij de opschuimer van de lidl zo gehad, maar ook bij m'n nieuwere van Inventum (MK350).
En melk moet wel echt koud zijn en liefst houdbare en vol om schuim te krijgen. Anders krijg je alleen maar warme melk met mini beetje bubbels alsof je het geschud hebt.
Bij opschuimen in een kannetje met stoom gebeurd dit niet.
Ik heb vanmiddag opschuimen in een kannetje geprobeerd en had het probleem nu inderdaad ook niet! Alleen kost dat meer tijd (heb een elektrisch fornuis dat 5 min moet opwarmen) en dan is de opschuimer wel makkelijker haha
Duc_je schreef:De halfvolle bio melk van lidl schuimt trouwens heel veel minder dan bijv arla of bio jumbo. Dus andere melk kan soms ook schelen
Ik ga die melk van de Lidl binnenkort eens proberen, misschien is het de oplossing!
CairnTerrier schreef:Deze van Nespresso heb ik ook en het zelfde resultaat als jij. Naar mij weten is dit de hele functie van een melkschuimapparaat?

Dikke, stevige schuim
Misschien kun je het eens proberen met magere melk, daar zitten minder vetten en eiwitten in wat normaliter zorgt voor de structuur/stevigheid van het opkloppen.
Ik heb ook totaal geen problemen met dik schuim, vind het echt wel lekker, maar voor de 'looks' zou ik graag wat dunner schuim willen, zodat het er niet zo zielig uitziet als op mijn foto hierboven
DewiRox schreef:Die van nespresso die je daar hebt geeft inderdaad zulke dikke melkschuim. Een iets duurdere variant van nespresso heeft meerdere schuimstanden, waaronder een stand die ook de melk op die manier schuimt, maar ook een stand die veel minder schuim geeft. Ik heb destijds zelf bewust voor die iets duurdere gekozen, omdat ik zelf helemaal niet van dat dikke schuim hou. Dus ik gebruik dan de andere stand voor het schuimen.
Als mijn versie van de Aeroccino ooit ophoudt met werken, dan ga ik ook voor de nieuwere versie. Het schenktuitje is ook erg handig! Die mis ik soms wel bij de mijne
x_Jeanine_x schreef:Ik heb de Nespresso Melkopschuimer Aeroccino 4

Vind dat ding echt super fijn! Met het liefste volle houdbare melk.
(alleen dan gaan mn pakken over de datum
want zo drinken vind ik hem vies
)Daarnaast gebruik in de vertuo machine voor de koffie. En ik vind hem echt onwijs lekker

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik lust de volle houdbare melk enkel met mijn koffie, maar ik drink soms een langere periode geen koffie en dan gaan die pakken bij mij ook altijd over de datum haha! Het leed dat onregelmatig koffie drinken heet