Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mysa schreef:Landgoederen verpachten vaak. Op landgoed hier vlakbij is de pacht van de gewone boeren een paar jaar geleden opgezegd om plaats te maken voor zorgboerderijen. Dus in die richting zoeken?
JustMe8484 schreef:Ik zie al een paar keer de tip van pachten voorbij komen. Zijn er plekken waar ik te pachten grond vind of moet ik dan ook gewoon op Funda ed blijven zoeken, want daar zien we dat er idd ook weleens bij staan...
Oh en een accomodatie huren die aan de eisen voldoet is gok ik ook nog niet zo makkelijk. Aangezien we (uiteindelijk) best een groot aantal dierverblijven willen neerzetten... er zijn maar weinig plekken waar precies dat al staat wat wij willen. Al denk ik dat we met (het verbouwen van) voormalige stallen of een grote loods al een eind komen
JustMe8484 schreef:We hebben wel iets over gehouden aan de verkoop maar dat is niet die 20 a 30%... helaas was de markt destijds nog niet zo gek als nu.
We zijn er beide over eens dat 2 banen niet werkt voor onze kinderen. We hebben geen kinderen om ze 5 dagen per week naar een opvang te brengen...
Verder worden privé investeerders genoemt. Maar waar vind ik deze? Want dat iemand wat terug wil zien lijkt me logisch. Dus we willen best met wat mensen om tafel. Dit topic is dus ook bedoeld om juist opties als privé investeerders te vinden en andere opties die wellicht minder bekend zijn...
2 banen dat niet werkt voor de kinderen.. Ik ben enkele jaren terug gestart met mijn bedrijf en dan zal je in het begin toch echt flink wat uren moeten maken.
Hoe ga je dat zien? Gelijk iemand inhuren? Dan moet je zeker direct al merken dat het goed loopt, maar je zal beide eerst zelf flink aan de slag moeten.
Momo94 schreef:JustMe8484 schreef:We hebben wel iets over gehouden aan de verkoop maar dat is niet die 20 a 30%... helaas was de markt destijds nog niet zo gek als nu.
We zijn er beide over eens dat 2 banen niet werkt voor onze kinderen. We hebben geen kinderen om ze 5 dagen per week naar een opvang te brengen...
Verder worden privé investeerders genoemt. Maar waar vind ik deze? Want dat iemand wat terug wil zien lijkt me logisch. Dus we willen best met wat mensen om tafel. Dit topic is dus ook bedoeld om juist opties als privé investeerders te vinden en andere opties die wellicht minder bekend zijn...
Wat denk je dat je straks zal moeten met je eigen bedrijf?2 banen dat niet werkt voor de kinderen.. Ik ben enkele jaren terug gestart met mijn bedrijf en dan zal je in het begin toch echt flink wat uren moeten maken.
Hoe ga je dat zien? Gelijk iemand inhuren? Dan moet je zeker direct al merken dat het goed loopt, maar je zal beide eerst zelf flink aan de slag moeten.
JustMe8484 schreef:Oh we hebben zeker niet de ilussie dat we het (in het begin) met eigen bedrijf vol kunnen houden zoals nu met 1 dag kdv/bso en 1 dag opa. Des te meer reden om het nu niet te willen.
De verwachting is niet dat we op gestart zijn voordat de jongste naar school gaat. In het begin zullen we idd niet iemand aan kunnen nemen en zullen we alles zelf moeten doen. Maar zo lang we niet massa's deelnemers hebben kunnen ze met veel werkzaamheden helpen/ in onze nabijheid spelen. Zodra we zoveel deelnemers hebben dat dat niet meer te doen is kunnen we wel mensen aan nemen en daar hebben we wel al een plan voor klaar leggen.
Uiteraard zullen we per fase kijken wat haalbaar is en wat voor de kinderen werkt...
We gaan wel voor een bedrijf waar de kinderen er bij horen en mee draaien zoals zij kunnen/ willen...
In principe delen we mijn taken zo in dat ik alleen onder schooltijd aan het werk ben en ik hooguit nog een voerronde voor de dieren zal moeten doen daarna, daar kunnen de kinderen natuurlijk prima bij helpen.
Dus ja we zijn ons er zeker van bewust dat het met eigen bedrijf niet altijd haalbaar zal zijn om er zoveel te zijn voor de kinderen als we willen, anderzijds maakt het ook dat we ons werk in kunnen delen zoals het bij ons en ons gezins past....
idinn schreef:Misschien kan Landgilde wat betekenen? Die brengt vraag en aanbod bij elkaar in de biologische sector. Zijn genoeg initiatieven die dat (willen) combineren met een zorgtak. En daar soms ook graag een ander stel die daar wel ervaring mee heeft bij betrekt.
trustHim schreef:Kijk ook even naar pachten, is zekerder dan huren en vaak veel mogelijk. De pachttijd die je afspreekt is vast. Als jij 10 jaar pacht vastlegd kan dat tussentijds heel moeilijk gestopt worden.
JustMe8484 schreef:Ik ben een quote nerd, dus ik probeer in zijn algemeen toch iedereen te beantwoorden.
Er is niks mis met zelf een gedeelte in moeten leggen maar helaas hebben wij niet zoveel dat we die 20 a 30% halen.
We hebben idd wel ons voormalige koophuis verkocht en daar wat overwaarde van, maar dat is lang niet die 20 a 30%.
Ons businessplan is zo goed als af. We gaan nog langs een coach vanuit mijn vriend zijn werk om het te laten checken.
Zoals wij e.e.a nu voor ons zien hebben we minstens een hectare grond nodig. Dus dat gaat wel wat kosten...
Sparen is op dit moment wat lastig. We komen goed rond, maar met 3 kinderen houdt het op onze 1,5 salaris niet over...
We zitten ook een beetje vast wat betreft woning. We hebben ons huis verkocht voor de huidige baan van mijn partner. Daar hoort het huren van dit huis bij. We kunnen dus niet zomaar weg, dan moet er ook een andere baan komen. Maar we willen in de toekomst ws juist graag samenwerken met dat bedrijf dus dat ligt allemaal wat ingewikkeld...
We willen zeker een vrijblijvende afspraak maken bij een aantal banken. Dus we gaan sowieso zien wat dat ons brengt.
We gaan ook in gesprek met een vastgoed investeerder wat daar de mogelijkheden zijn.
Maar ik ben dus ook aan het kijken of we opties over het hoofd zien.
Iemand noemde 'gewone' investeerders. Maar waar vind ik die?
Wat betreft het funda topic: ik ben eigenlijk nog wat te enthousiast met zoeken. Er staan soms zulke leuke locaties tussen... maar het helpt mij wel om een beeld te vormen en het allemaal voor me te zien als we met ons businessplan bezig zijn.
Dank in ieder geval voor alle reacties!
Wildgirl schreef:Tiggs schreef:@Wildgirl: waarom zou een werkgever meewerken aan een VO als je zelf weg wilt?
Omdat je de werkgever de tijd geeft een goede vervanger te vinden, omdat je altijd een fijne werknemer bent geweest, omdat je het slim speelt?
Een VO hoeft niet altijd nadelig te zijn voor de werkgever
Citaat:Het topic was dan ook bedoeld om de enkeling die wel 100% bij de bank voor elkaar heeft gekregen te vinden (want het bestaat, dat weten we). Of goede tips te krijgen voor alternatieve manieren.