Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:47

Oh wat een gruwel. Hier zit alles in mandjes en bakjes. Opgeruimd en gesorteerd. Zou zo echt niet kunnen leven. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:51

Fitzroy schreef:
Ik heb ook wel eens dat ik de droger uit wil ruimen en er dan achter kom dat het nog vochtig is omdat ik hem niet heb aangezet. := Hup, de wasmachine weer in en vervolgens weer de droger in.
Ik heb een wasdroger, ideaal! :))

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:53

Oeps, die video helpt helemaal niet, bij ons thuis is het nog veel erger. Misschien moet ik toch eens een keer iets opruimen...

MarlindeRooz

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:56

Als ik ongelimiteerde tijd en energie had wilde ik iedereen hier wel helpen opruimen. Vind dat echt zo heerlijk.

Schoonmaken vind ik minder geslaagd. :=

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:58

nuscaniels schreef:
Herkenbaar. Zo af en toe doe ik een verwoedde poging, maar beste wat helpt is weten dat er visite komt. Helaas daarna gelijk weken alles kwijt omdat het gauw gauw in een kast of laatje is gepropt.
Keek altijd met verwondering naar die programma's waar ze ineens bij je op de stoep staan van een loterij of All you need. Altijd net opgeruimde huizen of hele goede cameraman

Helemaal mee eens. Zodra wij visite krijgen gaan we als een speer door het huis om alles opgeruimd te krijgen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:01

Opruimen lukt nu wel redelijk, sinds ik fulltime thuiswerk (dank u corona). Schoonmaken daarentegen :=

Ik ben al blij dat het nu lukt om eens in de paar dagen de afwas te doen. Voorheen was dat eens in de paar weken :+

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:04

Zo herkenbaar... nu met een peuter in huis is het helemaal hopeloos.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:10

Ik ben er ook bizar slecht in, maar met dit weer icm een langharige hond stofzuig ik ongeveer 3x dag _O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:10

wat herkenbaar,alleen niet bij mij maar bij veel mensen waar ik schoonmaak _O-
iedereen doet het..spullen op de vloer, papieren die nog in de kast moeten.
kleding en was op de grond,bedden niet opgemaakt, afwas opgestapeld in de keuken.
en ga maar door.

heb wel een goede tip nog over een bed.
die moet je ook niet opmaken.
smorgens openleggen,maar doe dat dan nog een beetje netjes.
en savonds gewoon weer dicht.
is beter voor alle vocht die er in komt, dan kan het er uit.

en neem een opruimcoach!
zij heeft leuke tips:
https://m.youtube.com/watch?v=qS8JJrAJ5gs

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:16

Mijn record is een was 4x opnieuw aanzetten. Voorheen hadden we een alarm op de wasmachine, maar onze nieuwe heeft dat niet. :(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:18

oh ja, helemaal herkenbaar.. zeker ook de kindertroep. wasgoed. rommel voor naar de kringloop etc etc..

zeker in coronatijd toen er niemand op visite kwam en geen verjaardagen gevierd werden is het helemaal ontspoort. :( dan voel ik geen aandrang om op te ruimen aangezien er geen beginnen aan is, meer het verplaatsen van de rommel. tja.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:21

Was nog een keer aanzetten... check. Was opstapelen naast de vaatwasser niet, het aanrecht is te klein. We hebben één magische McGyver rommella en een rommelige boekenkast met één centrale plek voor belangrijke post, die daar dan wel vijf jaar belangrijk ligt te zijn. Leve e-mail. Links en rechts wel wat creatieve opruimoplossingen, maar ik durf best mensen te ontvangen.

Het helpt dat de mensen die hier komen me al wat langer kennen en het vroeger nog veeeeeeel erger was :))

En o ja: sinds we in het nieuwe huis wonen (2014) hebben we nog niet in de muur willen boren, want die zien er nu zo netjes uit :))

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:26

mijn wasmachine maakt zo'n herrie (piep) als ie klaar is, die haal ik wel leeg, droger idem.

Stofzuigen doen we ook iedere dag, i.v.m. een langharige kat, dankzij die kat durf ik geen robotstofzuiger te nemen, want madame kotst nog wel eens :r

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:28

Ik herken wel wat, niet alles...

Maar ik ben eigenlijk vernieuwd naar filmpjes van de stallen van diegenen die hier posten. Plus van de zadelkasten :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:32

Erg herkenbaar...
Hoewel,na het kijken van "minimalism" heb ik heel veel van de minimalists podcasts geluisterd, vooral ook tijdens het opruimen, en het is echt zo dat hoe minder spullen je hebt hoe makkelijker het wordt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:50

Prrrr schreef:
We hebben één magische McGyver rommella en een rommelige boekenkast met één centrale plek voor belangrijke post, die daar dan wel vijf jaar belangrijk ligt te zijn.

Nee maar dit. Echt :')

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:00

Ik durf het filmpje niet te kijken uit angst dat ik erger ben.

Mijn zadelkast is trouwens wel geordend, mijn stallen zijn brandschoon en mijn gangetje altijd aangeveegd. Mijn tuig is als nieuw, na het rijden gaat het schoongemaakt de kast in.

Daardoor heb ik geen tijd voor het huishouden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:03

Vreselijk dit herken ik niet.

Vroeger (40 jaar geleden) hadden wij aan de overkant ooit brand.
Toen de brandweer naar binnen ging was het daar zo'n vreselijke paasei dat mijn ouders mij altijd hebben ingeprent om op te ruimen want zo wilde je toch niet te kakken staan in je buurt.

Hier ook nooit afwas op het aanrecht ik ruim alles gelijk op ook in de loop van het huis.

Het lijkt me zo erg om zo te moeten leven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:19

mijn stal en terrein was altijd om door een ringetje te halen, kinderen noemden mij altijd de veegvrouw omdat ik altijd aan het vegen was.

Ik kan gewoon niet opvouwen, nooit gekund, dat gen mis ik. Ik mik kleren zo de kast in, strijken doe ik nooit, ik heb niet eens zo'n ding. Zolang de kastdeuren nog dicht gaan, vind ik het prima.

In de caravan is het bij ons altijd in no time een enorme klerezooi, daar moet ik nog wel ergens foto's van hebben, maar dan moet ik zoeken, want het is alweer 2 jaar geleden dat we langer dan een paar dagen weggeweest zijn met de caravan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:24

Mijn kast, spullen en de omgeving op stal was altijd beter opgeruimd als mijn zooi thuis, mijn werkplek is dat ook. Mijn idee daarachter is een beetje sneu, maar ik denk dat dat ook komt doordat ik het een ander meer gun als dat ik het mijzelf gun ofzo. Mijn paard verdiende het allerbeste, alles was netjes voor haar want dan had zij alles zo comfortabel en gezond mogelijk. Op mijn werk kwamen ook geregeld mensen langs en dan staat het voor het bedrijf wel zo netjes als alles opgeruimd en schoon is, ik stond soms ook de zooi van anderen op te ruimen. Maar mijn huis, mijn eigen bureau, eettafel en eigen keuken, not so much.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 14:28

L_iek schreef:
nuscaniels schreef:
Herkenbaar. Zo af en toe doe ik een verwoedde poging, maar beste wat helpt is weten dat er visite komt. Helaas daarna gelijk weken alles kwijt omdat het gauw gauw in een kast of laatje is gepropt.
Keek altijd met verwondering naar die programma's waar ze ineens bij je op de stoep staan van een loterij of All you need. Altijd net opgeruimde huizen of hele goede cameraman

Helemaal mee eens. Zodra wij visite krijgen gaan we als een speer door het huis om alles opgeruimd te krijgen.

Steekt hand op. :') :j

Afgelopen coronaperiode natuurlijk geen visite gehad. En dat merk ik inderdaad in mijn huishoudmotivatie.

Bezoek motiveert een beetje :') Je wil ook niet helemaal voor l#l staan zeg maar. :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:29

mijn werkplek op kantoor leek netjes, maar het ladenblok was net als laden thuis. Pijnlijk, want ik ging met pensioen tijdens een lockdown en mocht (wilde ook) niet naar binnen. Collega heeft alles in een grote boodschappentas gemikt en in de toegangshal gezet, waar ik het kon oppikken. Zo'n zooi, vreselijk.... :o

Maar ik had 11 maart 2020 nooit kunnen bedenken dat ik daar nooit meer zou komen....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:29

Haha, hier ook. Daardoor ervaar ik wel altijd stress voor er visite komt. Dan moet ik als een wervelwind opruimen en poetsen.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 14:31

Fitzroy schreef:
Haha, hier ook. Daardoor ervaar ik wel altijd stress voor er visite komt. Dan moet ik als een wervelwind opruimen en poetsen.

Maar de dagen erna zijn fijn...

Alles relatief netjes :') :j

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:35

Hier ook altijd een troep, ik doe echt mijn best maar het is gewoon een rommel
Moet ook bekennen dat ik vaak ook denk oh dat doe ik zo wel en dan gebeurt het niet