Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Noblesse_ schreef:@E4D, als je niks negatiefs mag zeggen wanneer je als werkgever een referentie over een (ex-) werknemer moet geven, waarom bestaan referenties dan uberhaupt...? Geen aanval naar jou toe hoor! Vraag me oprecht af waarom je in hemelsnaam niet gewoon eerlijk zou mogen zijn over iemand. Positief of negatief.
Noblesse_ schreef:@E4D, als je niks negatiefs mag zeggen wanneer je als werkgever een referentie over een (ex-) werknemer moet geven, waarom bestaan referenties dan uberhaupt...? Geen aanval naar jou toe hoor! Vraag me oprecht af waarom je in hemelsnaam niet gewoon eerlijk zou mogen zijn over iemand. Positief of negatief.

Noblesse_ schreef:Maar was je huidige werkgever al op de hoogte dat je zou minderen bij hen, en zo ja, hadden ze al aangegeven dit niet te zien zitten?
Dan kan je het nog steeds vanuit twee standpunten bekijken.
Indien ze niet wisten dat je minder uren wou maken bij hun, kunnen ze denken dat je met die andere job erbij gewoon heel veel uren gaat maken met eventuele burn-out tot gevolg etc.
Indien ja, als ze jou promoten bij iemand anders ga je bij hen minder uren maken dus snap ik dat ze dat wel aangeven a la ‘ja ze is heel goed voor de job etc, maar wij zouden het jammer vinden dat ze mindert bij ons’
Cinderella schreef:Wat jammer dat je niet bent aangenomen!
Waar ik allereerst benieuwd naar ben TS, is wat je hoopt te bereiken door deze kwestie eventueel juridisch op te pakken?
_Nancy schreef:Goed dat je nog in gesprek bent gegaan met je leidinggevende.
Ik snap het punt van je werkgever heel goed, kennis meenemen naar een bedrijf in dezelfde branche, ook al zit ie 35+ km verderop en minder flexibel worden, is niet wat je wilt dat medewerkers doen als ondernemer.
Ik zou dit laten gaan, wat anderen ook al zeggen.
Je wint er waarschijnlijk helemaal niets mee, je krijgt die baan bij het andere bedrijf toch niet meer en het levert je een vervelend arbeidsconflict op met je huidige werkgever. Zonde..
Geldt ook voor de posts van Memories, Janderegelaa en E4D.