Opblaas jacuzzi??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Opblaas jacuzzi??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:09

Of een pak isolatie halen? Wij hebben nog pir en eps liggen, vrij dik en dan daar het onderzeil over?

Welke heb je gekocht??

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:22

superpony schreef:
Of een pak isolatie halen? Wij hebben nog pir en eps liggen, vrij dik en dan daar het onderzeil over?

Welke heb je gekocht??

Oh ja idd, mijn vriend kan pir-platen via zijn werk krijgen!

Wij zijn geluksvogels - we hebben hem niet gekocht maar gekregen! Vrienden hebben hun opblaas vervangen door een vaste, dus wij adopteren de opblaas :D Zo snelsnel heb ik enkel deze foto op hun fb gevonden:

Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:34

Update!

We hebben hem zondag opgehaald *\o/* Zijn vandaag begonnen aan de opstelling.
We hebben voor plastic paletten gezorgd, en gebruiken daarop onze zwembadtegels + nog een blauw zeil.
Op die manier zullen we geen last/schade hebben van een ondergelopen terras bij heavy regen :)

Morgen de waterdichte stopcontacten plaatsen, en dan kunnen we beginnen vullen met water.

We kijken er al naar uit :+

Het is deze, trouwens :) Lay-Z Palm Springs.
Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:40

Lekker! Het is deze week nog mooi weer, dus geniet er lekker van! Wij hebben er gister avond ook nog ff in gezeten :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:44

Ik heb hem na 3 dagen de deur weer uit gedaan. Vond het geluid erg onprettig en het bad ondanks de schoonmaakmiddelen na 3 dagen al niet echt fris. Vond het erg tegenvallen maar, gelukkig was de hype in corona tijd erg hoog en kon ik hem binnen 10 min voor dezelfde prijs weer kwijt..

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:45

mvdbijl schreef:
Ik heb hem na 3 dagen de deur weer uit gedaan. Vond het geluid erg onprettig en het bad ondanks de schoonmaakmiddelen na 3 dagen al niet echt fris. Vond het erg tegenvallen maar, gelukkig was de hype in corona tijd erg hoog en kon ik hem binnen 10 min voor dezelfde prijs weer kwijt..

Ik heb idd ook wel gehoord dat ie nogal luidruchtig kan zijn.. Maar ik ben zo'n audioboeken-mens, dus ik steek wel gewoon oortjes in haha!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 23:39

mvdbijl schreef:

Ja, lawaai kan een dingetje zijn. Schijnt wel per model iets te verschillen, maar je ontkomt er haast niet aan. Ik vind het opwarmen en de temperatuur kunnen regelen al fijn, dus jets hoeven niet constant aan.

Water onderhouden is een kwestie van leren en wennen. Wij hebben nu al even zwembad niet onderhouden, omdat het te koud was, maar een groen zwembad is binnen 2, soms 3 dagen weer schoon en helder als je wilt.

Je ziet er best veel 2e hands. Toch mensen die er minder gebruik van maken, buren die klagen over geluid, stroom rekening etc.

De palm springs is nu 399 bij Lidl, maar die zijn wel traag met versturen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 05:59

superpony schreef:
mvdbijl schreef:

Ja, lawaai kan een dingetje zijn. Schijnt wel per model iets te verschillen, maar je ontkomt er haast niet aan. Ik vind het opwarmen en de temperatuur kunnen regelen al fijn, dus jets hoeven niet constant aan.

Water onderhouden is een kwestie van leren en wennen. Wij hebben nu al even zwembad niet onderhouden, omdat het te koud was, maar een groen zwembad is binnen 2, soms 3 dagen weer schoon en helder als je wilt.

Je ziet er best veel 2e hands. Toch mensen die er minder gebruik van maken, buren die klagen over geluid, stroom rekening etc.

De palm springs is nu 399 bij Lidl, maar die zijn wel traag met versturen.

We hebben een grote tuin, dus ik denk niet dat de buren er (over)last van zullen ondervinden :)
Ons zwembad heb ik eigenlijk altijd heel goed onder controle, ik heb echt nog nooit groen water gehad :+ Ik zet gewoon af en toe de pomp aan, en gooi er van tijd tot tijd wat chloor in. Altijd proper water :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:34

Onze overburen hebben een jacuzzi. Daar zit een weg tussen en zij hebben een hele beschutte tuin. Achter hoor ik niks, maar als we op de oprit staan hoor ik wel lichtjes gezoem. Heb er echt geen last van, hoor ze ook wel praten en lachen. Maar kan me wel voorstellen dat mensen dicht op elkaar het vervelend zouden kunnen vinden.

Aan onze kant hebben we aan 1 kant bos en andere kant zitten de buren qua huis op iets van 100 meter denk ik. Je hoort elkaar wel als je gaat praten en lachen, maar niet letterlijk elk woord. En het is vaak ook omdat de rest vrij stil is 's avonds.

En het ligt er echt aan hoe de wind staat. Echt een stuk van ons vandaan staan bijv windmolens, maar die hoor je alleen bij een bepaalde windrichting. Voor ons niet irritant, maar zou er niet dichtbij willen wonen dan.

Qua onderhoud; Wij hebben het zwembad gewoon uitgezet, dus geen onderhoud meer gedaan, omdat het niet gebruikt werd.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:13

superpony schreef:
Onze overburen hebben een jacuzzi. Daar zit een weg tussen en zij hebben een hele beschutte tuin. Achter hoor ik niks, maar als we op de oprit staan hoor ik wel lichtjes gezoem. Heb er echt geen last van, hoor ze ook wel praten en lachen. Maar kan me wel voorstellen dat mensen dicht op elkaar het vervelend zouden kunnen vinden.

Aan onze kant hebben we aan 1 kant bos en andere kant zitten de buren qua huis op iets van 100 meter denk ik. Je hoort elkaar wel als je gaat praten en lachen, maar niet letterlijk elk woord. En het is vaak ook omdat de rest vrij stil is 's avonds.

En het ligt er echt aan hoe de wind staat. Echt een stuk van ons vandaan staan bijv windmolens, maar die hoor je alleen bij een bepaalde windrichting. Voor ons niet irritant, maar zou er niet dichtbij willen wonen dan.

Qua onderhoud; Wij hebben het zwembad gewoon uitgezet, dus geen onderhoud meer gedaan, omdat het niet gebruikt werd.

Mijn achterburen hebben ook een jacuzzi, en die heb ik nog nooit gehoord. Ik weet het alleen maar omdat die man altijd keeei hard naar zijn vrouw roept met de vraag "wat is de temperatuur van de jacuzzi" :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:48

Nou, hij staat hoor *\o/*
Paletten, zwembadtegels (2 lagen) en bubbelen maar!

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:55

LWDaisy schreef:
mvdbijl schreef:

Ik heb idd ook wel gehoord dat ie nogal luidruchtig kan zijn.. Maar ik ben zo'n audioboeken-mens, dus ik steek wel gewoon oortjes in haha!

Ik woon in een rijtjes huis, de omliggende mensen kwamen allemaal direct met ow hebben jullie zo jacuzzi? Dacht nou die hoor je dus goed :')

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:29

mvdbijl schreef:
Ik woon in een rijtjes huis, de omliggende mensen kwamen allemaal direct met ow hebben jullie zo jacuzzi? Dacht nou die hoor je dus goed :')

Hahaha, nou hier zullen de naaste buren het inmiddels ook wel weten, maar jammer dan. Die 3x in de week dat we er een klein uurtje inzitten en rekening houden met de tijd (kleine kinderen van hiernaast die op bed liggen), moeten ze maar voor lief nemen. We maken verder geen herrie, praten niet hard en hebben geen muziek aan. Volgend jaar komt hij onder de overkapping achterin de tuin te staan, dus dan zal het geluid ook iets minder zijn. Hoop ik :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:51

Pomp zelf hoor je niet zo goed (tenminste die van ons). Als de bubbles aan staan geeft best wat lawaai. Maar goed, ik moet ook hele dagen naar blaffende honden van buren luisteren, dus voor dat uurtje in de zoveel tijd dat ik de bubbels heb aan staan doen ze het er maar mee :')

Heb vaak wel een muziekje aan staan als ik er in zit, maar niet op gekke tijden en niet hard. Moet ook gewoon kunnen vind ik.

Heb er gisteren avond ook nog even in gezeten :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:06

Natuurlijk. Iedereen maakt vast weleens lawaai en je moet wel kunnen leven. De overburen hebben ook geen directe buren en een beschutte tuin, maar voor hoor ik alleen het brommen. Niet irritant, heb er geen last van, maar als ik daar sta, weet je dat hij aan staat.

Bij ons vorige huis en die buren, hadden we daar wel gezeik over gekregen. Maar ik vind ook dat het dan tot in de avond sowieso moet mogen. En anders zou ik de warmte kiezen en even geen jets aan.

Hoeveel mensen hebben de jets en massagestralen? Heeft iedereen een simpele, of kiezen mensen ook voor de duurdere/luxere modellen?

Ik vind het materiaal belangrijk en een goede motor, maar besturen met wifi hoeft van mij niet en leds ook niet echt.
4 Persoons vind ik genoeg.

Ik kwam deze site tegen, maar is echt te goedkoop; https://www.dewaterpret.nl/

Sommige modellen hebben de motor in de wand. Schijnt minder geluid te maken, maar zijn de goedkopere merken en ze kunnen niet verwarmen tijdens het bubbelen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:18

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:33

superpony schreef:
Natuurlijk. Iedereen maakt vast weleens lawaai en je moet wel kunnen leven. De overburen hebben ook geen directe buren en een beschutte tuin, maar voor hoor ik alleen het brommen. Niet irritant, heb er geen last van, maar als ik daar sta, weet je dat hij aan staat.

Bij ons vorige huis en die buren, hadden we daar wel gezeik over gekregen. Maar ik vind ook dat het dan tot in de avond sowieso moet mogen. En anders zou ik de warmte kiezen en even geen jets aan.

Hoeveel mensen hebben de jets en massagestralen? Heeft iedereen een simpele, of kiezen mensen ook voor de duurdere/luxere modellen?

Ik vind het materiaal belangrijk en een goede motor, maar besturen met wifi hoeft van mij niet en leds ook niet echt.
4 Persoons vind ik genoeg.

Ik kwam deze site tegen, maar is echt te goedkoop; https://www.dewaterpret.nl/

Sommige modellen hebben de motor in de wand. Schijnt minder geluid te maken, maar zijn de goedkopere merken en ze kunnen niet verwarmen tijdens het bubbelen.

Eind van het zomerseizoen, dus niet zo vreemd dat er stuntprijzen zijn hoor. Wij hebben de motor in de wand. Filter hoor je bijna niet, maar met de bubbels aan heb je best wel wat geluid. Denk dat dat met alle modellen wel zo is. Wij hebben alleen bubbels; blijven 20 minuten aan en dan 10 minuten niet en dan weer 20 minuten. Ze kunnen dus niet contant aanblijven. Temperatuur kan tot 40 gr, maar moet zeggen dat ik 37 echt warm zat vind.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:39

Ik vind het nog wel meevallen. Volgens mij is deze site niet erg betrouwbaar, maar kan me vergissen.

Praxis had 3 weken terug 2 grote stapels staan. De Miami en een duurder model. We waren er afgelopen weekend en toen waren de Miami's uitverkocht......

Toppy doet alsof ze stunten, maar ze zijn al even overal wel die prijzen.

We hebben vergeleken, maar twijfelen over de reviews, omdat sommige wanden toch minder zouden zijn. En dat de goedkopere koud worden bij de jets aan.
En de hoogte. De ene zegt dat laag rond de 60 fijner is en de duurdere hebben vaak juist ene hogere rand, rond de 70.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:47

Ligt er ook een beetje aan hoe groot je zelf bent denkik. Onze rand zou 66cm hoog moeten zijn, maar ik ben heel klein en kan daarom niet lekker mijn armen op de rand hangen. Moet ik echt op mn hurken er in gaan zitten.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:57

Mijn bubbels zijn 'koud', maar als ik ze aan zet, dan daalt mijn temperatuur hooguit met 1 graad over een uur. Dus je bad wordt echt niet koud. De bubbels voelen overigens ook niet koud aan, is gewoon de temperatuur van het bad wat hij circuleert.

Enige nadeel van een ingebouwde pomp is dat je bij een probleem je bad leeg moet laten lopen omdat je anders niet bij de onderkant kunt komen. Vorige week deden de bubbels het ineens niet en bleek de terugslagklep vast te zitten. Even vacuum zuigen en hij sprong weer los, maar als je dus geen handige harry in huis bent of hebt, dan ben je mooi de pisang :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:44

Padoertje schreef:
Mijn bubbels zijn 'koud', maar als ik ze aan zet, dan daalt mijn temperatuur hooguit met 1 graad over een uur. Dus je bad wordt echt niet koud. De bubbels voelen overigens ook niet koud aan, is gewoon de temperatuur van het bad wat hij circuleert.

Enige nadeel van een ingebouwde pomp is dat je bij een probleem je bad leeg moet laten lopen omdat je anders niet bij de onderkant kunt komen. Vorige week deden de bubbels het ineens niet en bleek de terugslagklep vast te zitten. Even vacuum zuigen en hij sprong weer los, maar als je dus geen handige harry in huis bent of hebt, dan ben je mooi de pisang :')

Maar dat schijnt wel per model te verschillen. Bij de ene lees en hoor je dat het warm blijft en bij de ander dat de verwarming uit gaat en het bad afkoelt.

Deze bijv zou ik niet durven te kopen. https://actie.deals/opblaasbare-jacuzzi ... dJEALw_wcB

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:20

Voor dat geld zou ik opzoek gaan naar 1tje van Best Way :=

Bij ons blijft de verwarming wel aan staan, maar door de kracht van de jets kan de verwarming het niet bijbenen. Temperatuur van het water gaat dan idd iets zakken. Dat verschil ga je pas na een tijdje merken hoor, niet direct. Het is niet zo dat je bad binnen 5 minuten ineens ijskoud is ofzo :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:46

Skessa_ schreef:

Bij ons blijft de verwarming wel aan staan, maar door de kracht van de jets kan de verwarming het niet bijbenen. Temperatuur van het water gaat dan idd iets zakken. Dat verschil ga je pas na een tijdje merken hoor, niet direct. Het is niet zo dat je bad binnen 5 minuten ineens ijskoud is ofzo :=

Ja, liever iets duurder.

Er zijn wel modellen die warme jets blazen. Maar het staat niet overal bij.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:13

Skessa_ schreef:

Bij die van ons blijft de heater ook gewoon werken. Je voelt gewoon warm water instromen, ook als de jets aan staan. En pas na een uur ofzo, merk je dat het water iets kouder is geworden.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:27

Begrijp niet dat mensen het te koud vinden op een bepaald moment of er verwarming boven hangen enzo, jacuzzi is het lekkerste (in mijn ogen) in de winter, hoe kouder het is hoe beter, net als de sauna.

Heb het altijd bijzonder gevonden dat chloor een gebruikelijk middel is om het jacuzzi water schoon te houden, ik heb altijd begrepen dat dat het beste werkt in koud water, maar daar worden verschillende dingen over gezegd, ik heb ooit daarom broom geprobeerd en actieve zuurstof maar dat vond ik ook niks dus toch weer terug naar de chloor. Heel lang aquafinesse gebruikt en die vond ik heel fijn maar wel heel duur. Nu een vaste met een ozonator, dat is eigenlijk het beste en volgens mij kun je dat ook wel aan een opblaasbare koppelen maar daar ben ik zelf niet technisch genoeg voor, geloof dat je dat wel voor rond de 150 euro kunt kopen en dan ben je in 1 keer klaar, aquafinesse heb ik iig heel wat meer aan uitgeven