Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superpony schreef:Of een pak isolatie halen? Wij hebben nog pir en eps liggen, vrij dik en dan daar het onderzeil over?
Welke heb je gekocht??
Zo snelsnel heb ik enkel deze foto op hun fb gevonden:
Zijn vandaag begonnen aan de opstelling. 

Lay-Z Palm Springs.
mvdbijl schreef:Ik heb hem na 3 dagen de deur weer uit gedaan. Vond het geluid erg onprettig en het bad ondanks de schoonmaakmiddelen na 3 dagen al niet echt fris. Vond het erg tegenvallen maar, gelukkig was de hype in corona tijd erg hoog en kon ik hem binnen 10 min voor dezelfde prijs weer kwijt..
mvdbijl schreef:Ik heb hem na 3 dagen de deur weer uit gedaan. Vond het geluid erg onprettig en het bad ondanks de schoonmaakmiddelen na 3 dagen al niet echt fris. Vond het erg tegenvallen maar, gelukkig was de hype in corona tijd erg hoog en kon ik hem binnen 10 min voor dezelfde prijs weer kwijt..
superpony schreef:mvdbijl schreef:Ik heb hem na 3 dagen de deur weer uit gedaan. Vond het geluid erg onprettig en het bad ondanks de schoonmaakmiddelen na 3 dagen al niet echt fris. Vond het erg tegenvallen maar, gelukkig was de hype in corona tijd erg hoog en kon ik hem binnen 10 min voor dezelfde prijs weer kwijt..
Ja, lawaai kan een dingetje zijn. Schijnt wel per model iets te verschillen, maar je ontkomt er haast niet aan. Ik vind het opwarmen en de temperatuur kunnen regelen al fijn, dus jets hoeven niet constant aan.
Water onderhouden is een kwestie van leren en wennen. Wij hebben nu al even zwembad niet onderhouden, omdat het te koud was, maar een groen zwembad is binnen 2, soms 3 dagen weer schoon en helder als je wilt.
Je ziet er best veel 2e hands. Toch mensen die er minder gebruik van maken, buren die klagen over geluid, stroom rekening etc.
De palm springs is nu 399 bij Lidl, maar die zijn wel traag met versturen.
Ik zet gewoon af en toe de pomp aan, en gooi er van tijd tot tijd wat chloor in. Altijd proper water
superpony schreef:Onze overburen hebben een jacuzzi. Daar zit een weg tussen en zij hebben een hele beschutte tuin. Achter hoor ik niks, maar als we op de oprit staan hoor ik wel lichtjes gezoem. Heb er echt geen last van, hoor ze ook wel praten en lachen. Maar kan me wel voorstellen dat mensen dicht op elkaar het vervelend zouden kunnen vinden.
Aan onze kant hebben we aan 1 kant bos en andere kant zitten de buren qua huis op iets van 100 meter denk ik. Je hoort elkaar wel als je gaat praten en lachen, maar niet letterlijk elk woord. En het is vaak ook omdat de rest vrij stil is 's avonds.
En het ligt er echt aan hoe de wind staat. Echt een stuk van ons vandaan staan bijv windmolens, maar die hoor je alleen bij een bepaalde windrichting. Voor ons niet irritant, maar zou er niet dichtbij willen wonen dan.
Qua onderhoud; Wij hebben het zwembad gewoon uitgezet, dus geen onderhoud meer gedaan, omdat het niet gebruikt werd.
LWDaisy schreef:mvdbijl schreef:Ik heb hem na 3 dagen de deur weer uit gedaan. Vond het geluid erg onprettig en het bad ondanks de schoonmaakmiddelen na 3 dagen al niet echt fris. Vond het erg tegenvallen maar, gelukkig was de hype in corona tijd erg hoog en kon ik hem binnen 10 min voor dezelfde prijs weer kwijt..
Ik heb idd ook wel gehoord dat ie nogal luidruchtig kan zijn.. Maar ik ben zo'n audioboeken-mens, dus ik steek wel gewoon oortjes in haha!
mvdbijl schreef:Ik woon in een rijtjes huis, de omliggende mensen kwamen allemaal direct met ow hebben jullie zo jacuzzi? Dacht nou die hoor je dus goed

superpony schreef:Natuurlijk. Iedereen maakt vast weleens lawaai en je moet wel kunnen leven. De overburen hebben ook geen directe buren en een beschutte tuin, maar voor hoor ik alleen het brommen. Niet irritant, heb er geen last van, maar als ik daar sta, weet je dat hij aan staat.
Bij ons vorige huis en die buren, hadden we daar wel gezeik over gekregen. Maar ik vind ook dat het dan tot in de avond sowieso moet mogen. En anders zou ik de warmte kiezen en even geen jets aan.
Hoeveel mensen hebben de jets en massagestralen? Heeft iedereen een simpele, of kiezen mensen ook voor de duurdere/luxere modellen?
Ik vind het materiaal belangrijk en een goede motor, maar besturen met wifi hoeft van mij niet en leds ook niet echt.
4 Persoons vind ik genoeg.
Ik kwam deze site tegen, maar is echt te goedkoop; https://www.dewaterpret.nl/
Sommige modellen hebben de motor in de wand. Schijnt minder geluid te maken, maar zijn de goedkopere merken en ze kunnen niet verwarmen tijdens het bubbelen.
Padoertje schreef:Mijn bubbels zijn 'koud', maar als ik ze aan zet, dan daalt mijn temperatuur hooguit met 1 graad over een uur. Dus je bad wordt echt niet koud. De bubbels voelen overigens ook niet koud aan, is gewoon de temperatuur van het bad wat hij circuleert.
Enige nadeel van een ingebouwde pomp is dat je bij een probleem je bad leeg moet laten lopen omdat je anders niet bij de onderkant kunt komen. Vorige week deden de bubbels het ineens niet en bleek de terugslagklep vast te zitten. Even vacuum zuigen en hij sprong weer los, maar als je dus geen handige harry in huis bent of hebt, dan ben je mooi de pisang

Skessa_ schreef:Voor dat geld zou ik opzoek gaan naar 1tje van Best Way
Bij ons blijft de verwarming wel aan staan, maar door de kracht van de jets kan de verwarming het niet bijbenen. Temperatuur van het water gaat dan idd iets zakken. Dat verschil ga je pas na een tijdje merken hoor, niet direct. Het is niet zo dat je bad binnen 5 minuten ineens ijskoud is ofzo
Skessa_ schreef:Voor dat geld zou ik opzoek gaan naar 1tje van Best Way
Bij ons blijft de verwarming wel aan staan, maar door de kracht van de jets kan de verwarming het niet bijbenen. Temperatuur van het water gaat dan idd iets zakken. Dat verschil ga je pas na een tijdje merken hoor, niet direct. Het is niet zo dat je bad binnen 5 minuten ineens ijskoud is ofzo