Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marie111 schreef:Is het in de raadsvergadering van 20 mei behandeld? Ik was nieuwsgierig en even de vergadering erbij gezocht, maar ik kan het niet vinden?
https://ris2.ibabs.eu/Agenda/Details/wa ... cb2d931742
Faline schreef:Ombudsman is contact mee geweest en vanaf het begin hebben we direct een advocaat er op gezet.
Eigenlijk alles wat we wettelijk kunnen doen is gedaan en loopt deels nog.
Ze spelen inderdaad hele vies gemene spelletjes.
We hebben dus ook al verzocht contact te krijgen met de burgemeester, gek genoeg zijn o.a die brieven (en meerdere) "kwijt geraakt" bij de gemeente.
hahahatsjoe schreef:Faline schreef:Dat hebben we dus ook gedaan, tegen de gemeente loopt die bodemprocedure. T is echt te gek voor woorden wat hier allemaal gebeurt.
Ik vind het serieus bizar dit, een overheid mag zich niet zo gedragen.
_kajo_ schreef:Jeetje wat een gedoe. Ik dacht nog je zal maar wonen in zo'n gemeente nog erger dan waar ik woon. Open ik het filmpje en zie ik een bekende burgemeester. Het is dus de gemeente waar ik woon.
senna21 schreef:Media werkt niet altijd 'in het voordeel'.
Zij hebben een eigen agenda. Denk daar goed over na.
Faline schreef:Het lage water komt doordat de sloot die gedempt is, juist de toevoer was van water naar ons gebied en waar wij zitten is hoger gelegen dan de rest, dus de sloten hier omheen zitten nu zonder water. De boer is verplicht om water over te pompen bij droogte, maar doet dat niet.
Hij moest ook compenseren door ergens anders weer een nieuwe sloot te graven, maar dat heeft hij in een compleet ander stuk gedaan. Wetterskip heeft niet gekeken naar hoe de waterstromen hier lopen en dan krijg je dit dus.
Faline schreef:senna21 schreef:Media werkt niet altijd 'in het voordeel'.
Zij hebben een eigen agenda. Denk daar goed over na.
Ja dat dus. Mijn ouders hebben jaren terug eens zoiets gehad. Een buurman van hun bloemenwinkel had voor een hele berg vervuiling in de grond gezorgd met zijn stomerij, waar de gemeente en naastliggende zaken de dupe van waren. Media is erbij geweest, en heeft dusdanig lopen knippen en plakken, dat het overkwam alsof de vervuiler het zo zwaar had en hij ineens iedereen achter zich aan had. Compleet omgedraaide wereld dus.
De dame die Fries praat is als ik het me goed herinner (is al even terug dat ik t filmpje heb gezien) de wethouder, degene waar de buurman dus dikke vriendjes mee bleek te zijn.
@Senna, inderdaad. Wij zijn hier duidelijk in het gelijk, maar het is echt nog maar de vraag hoe een rechter dat gaat zien en aanpakken...
@Liezel, het filmpje van de raadsvergadering dat ik eerder noemde, linkje staat hier ergens boven.
Zal eens even horen en kijken hoe ver het is met de ombudsman. Is al contact mee geweest, maar zaten nog wat haken en ogen aan voordat ze iets konden doen.
Andere buren proberen geloof ik inmiddels wel iets met de media.