Dé stofzuiger voor een boerderij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:23

Ir111 schreef:
Eh, maar waarom is de gietvloer horror als ik vragen mag? :D Ik woon vergelijkbaar en hoop juist dat mijn leven makkelijker wordt straks met een gietvloer... -O-

Een vriendin van mij heeft een gietvloer, het maakt opzich wel makkelijk schoon maar omdat hij bij haar effen is en niet zo donker zie je er wel echt alles op. Dus ze is ondanks dat het geen moeilijke vloer is en ze geen groot huishouden of boerderij dieren hebben wel vaak bezig.

Ik ben trouwens best heel tevreden over mijn Philips stofzuigers, mijn huisgenoten in een studentenhuis hadden ooit de allergoedkoopste zakloze uitgezocht en die was inderdaad matig, maar als je een wat luxer model uitkiest gaan ze gewoon prima lang mee? Volgens mij heeft Bosch trouwens ook wat modellen met een extra lang snoer. Die hadden mijn ouders ook en dat was heel handig tot de hond een stukje van het snoer af beet :') (gelukkig zat de stekker niet in het stopcontact).

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:44

Ah, ik ben gerustgesteld, hier komt geen grindvloer. En ook geen strak effen gietvloer! Dan lees ik verder rustig mee over stofzuigertips. :Y)

Esplendido

Re: Dé stofzuiger voor een boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:47

De zakloze Philips stofzuigers zonder zak hielden het bij ons slechts anderhalf jaar uit en dan waren ze kapot. Toen een Rowenta geprobeerd, wat een vreselijk ding was dat. Die had echt geen zuigkracht, moest soms zes keer over een hagelslagje heen.
Nu een Bosch Zoo Animal en die is echt super.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:49

grindvloer kan wel als je er een toplaag overheen laat doen, hebben mn ouders ook en is echt super handige vloer (maar niet perse mooi)

Die bouwstofzuiger zou ik afraden. Die komt niet eens in buurt van wat de dyson doet... zo ongeveer iedere steelstofzuiger kan ook niet wat een dyson doet.

Onze Dyson doet t nu 10 jaar dus vrees dat die ook een keer vervangen moet worden, ben benieuwd naar je ervaring straks.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:53

Olympia96 schreef:
Én mijn man zegt (kan goed geklets zijn hoor!) dat alle stofzuigers naar beneden zijn in zuigkracht (wettelijke verplichting beter voor milieu enzo).

Klokken en klepels. Ja, de stofzuigers zijn inderdaad naar beneden in vermogen, ze mogen nu nog max. 900 W zijn. Vermogen is iets anders dan zuigkracht, zie deze toelichting van Coolblue:
https://www.coolblue.nl/advies/zuigkrac ... uiger.html

Ik zou je in elk geval adviseren een zakloze stofzuiger te kopen. Stofzuigerzakken zijn ook best prijzig, en je zit nooit meer te klooien met een volle zak, een gescheurde zak, of andere zuigellende. Ik gooi iedere keer na het zuigen het reservoir leeg en ik ben weer klaar voor de volgende ronde.

Ik heb in november een andere stofzuiger gekocht, een Rowenta. Deze:
https://www.coolblue.nl/product/860178/ ... o4871.html
Op zich een handig compact ding en zuigt letterlijk de vloerbedekking omhoog. Maar waar ik vooraf helemaal niet bij stil gestaan had, ook niet als ik naar de winkel was gegaan: de lengte van de zuigslang (weer eens wat anders dan lengte van het snoer). Bij deze stofzuiger is die 30 cm korter dan bij mijn oude AEG (heb het nagemeten). Ik woon niet zo groot, maar heb (juist daardoor?) heel veel hoekjes en gaatjes en heb de bank voor de vensterbank staan. Het uitzuigen van de vensterbank (kattenhaar) is een uitdaging, de zuigslang is maar amper lang genoeg. En zo zijn er meer plekjes waarbij ik me in bochten moet wringen om de boel te kunnen zuigen.
En de zuigslang is veel stugger dan van mijn oude stofzuiger. Bij rechtoe-rechtaan zuigwerk merk je daar niet zoveel van. Maar in gekke hoekjes of als ik de kattenmandjes aan het zuigen ben dan voel ik de weerstand in de slang, heel vervelend.

Dus mijn tip: let niet alleen op snoerlengte, maar ook op de lengte en flexibiliteit van de zuigslang. En ga naar de winkel als het even kan zodat je de stofzuiger kan voelen.

tengeltje11

Re: Dé stofzuiger voor een boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:12

Hier ook boerderij, 3 kinderen, 3 grote honden binnen en 4 katten(binnen ook).
Eerst dyson gehad, maar kort snoer, veel kabaal, na 2 jaar de motor laten vervangen en met nieuwe motor was die 1,5j later ook weer kapot.

Hier nu aeg zonder zak. Langer snoer, stiller, regelbare zuigkracht en kost een stuk minder. Heel tevreden dus.

Een James-look-A-like gehad na de Dysons, maar dat was het niet, zo’n onding idd!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 15:25

Roodvos schreef:
Olympia96 schreef:
Én mijn man zegt (kan goed geklets zijn hoor!) dat alle stofzuigers naar beneden zijn in zuigkracht (wettelijke verplichting beter voor milieu enzo).

Klokken en klepels. Ja, de stofzuigers zijn inderdaad naar beneden in vermogen, ze mogen nu nog max. 900 W zijn. Vermogen is iets anders dan zuigkracht, zie deze toelichting van Coolblue:
https://www.coolblue.nl/advies/zuigkrac ... uiger.html

Ik zou je in elk geval adviseren een zakloze stofzuiger te kopen. Stofzuigerzakken zijn ook best prijzig, en je zit nooit meer te klooien met een volle zak, een gescheurde zak, of andere zuigellende. Ik gooi iedere keer na het zuigen het reservoir leeg en ik ben weer klaar voor de volgende ronde.

Ik heb in november een andere stofzuiger gekocht, een Rowenta. Deze:
https://www.coolblue.nl/product/860178/ ... o4871.html
Op zich een handig compact ding en zuigt letterlijk de vloerbedekking omhoog. Maar waar ik vooraf helemaal niet bij stil gestaan had, ook niet als ik naar de winkel was gegaan: de lengte van de zuigslang (weer eens wat anders dan lengte van het snoer). Bij deze stofzuiger is die 30 cm korter dan bij mijn oude AEG (heb het nagemeten). Ik woon niet zo groot, maar heb (juist daardoor?) heel veel hoekjes en gaatjes en heb de bank voor de vensterbank staan. Het uitzuigen van de vensterbank (kattenhaar) is een uitdaging, de zuigslang is maar amper lang genoeg. En zo zijn er meer plekjes waarbij ik me in bochten moet wringen om de boel te kunnen zuigen.
En de zuigslang is veel stugger dan van mijn oude stofzuiger. Bij rechtoe-rechtaan zuigwerk merk je daar niet zoveel van. Maar in gekke hoekjes of als ik de kattenmandjes aan het zuigen ben dan voel ik de weerstand in de slang, heel vervelend.

Dus mijn tip: let niet alleen op snoerlengte, maar ook op de lengte en flexibiliteit van de zuigslang. En ga naar de winkel als het even kan zodat je de stofzuiger kan voelen.

Thank God voor jouw link! Ik ga een functioneringsgesprek voeren vanavond :')

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:28

Zowel op de school waar ik werk, als nu ook thuis, gebruiken wij al jaren Nilfisk. Die zuigers worden echt mishandeld door de kinderen en zijn niet kapot te krijgen.
Op school zonder zak, thuis met zak.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:35

Afbeelding
Wij hebben sinds kort deze, blij mee! Wij nemen ook berg zand en vlas mee binnen, en de kat ook :'). Wij hebben beneden een natuurstenen vloer, met relief, dus geen glade tegel.

Na hoop vergelijken, ervaringen vragen (wij hoorde enkel negatieve geluiden over Dyson) voor deze gegaan, wel met zak. Maar ivm met kracht, en iets stiller, toch deze gekozen. En bevalt er goed..

We hebben van hetzelfde merk een zakloze steelstofzuiger, niet de sterkste, maar dat vind ik echt een onding. Deze gebruik ik enkel af en toe boven, waar pvc ligt.
Laatst bijgewerkt door Sanniejtjuh op 17-05-21 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 15:35

suffie schreef:
Zowel op de school waar ik werk, als nu ook thuis, gebruiken wij al jaren Nilfisk. Die zuigers worden echt mishandeld door de kinderen en zijn niet kapot te krijgen.
Op school zonder zak, thuis met zak.

:D
Ik ga ze niet mishandelen hoor. Sterker: ik ben heel lief voor dat ding als ie maar zuigt. James weet wat er gebeurt als hij niet luistert :Y)

Maar idd Nilfisk hadden we vroegah ook in huis en in de garage. Onverwoestbaar. Maar hoe het zuigen was, weet ik niet meer.

Onze schoonmaaksters op het werk hebben ook een Harry/James/Numatic en zijn daar tevreden over. Het zal aan mij liggen, maar ook hun stofzuiger vind ik louzy zuigen.