Help, ik heb een tokkie tegeltuin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:58

Van bloemetjes en plantjes heb ik wat minder kennis maar als je met borders wil werken; die tegels op z'n kant ingegraven zijn prima afscheiding, ook om wat hoogtes te maken. Scheelt je de afvoer ervan :D
Daarnaast is een stapel tegels ook prima om een potplant op te zetten. Als ze niet stabiel stapelen, mik je er een kwakje kit tussen, liggen ze ook vast.

Beetje afhankelijk van de richting van de zon, zou ik de overkapping aan het huis maken, eventueel met lichtdoorlatende plaat (niet goedkoop, google en marktplaats uitknijpen is nuttig) dan houdt je het meeste zon in je tuin.

Voorkant heb je al simpel en doeltreffend aangepakt. Ik schat in dat je de "pergola" nog wat laat begroeien? klimroosje, bijvoorbeeld. Ziet er al goed uit.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:04

Ik weet niet in welke omgeving je zit, maar in mijn omgeving is er een actie dat wanneer je een bepaalde hoeveelheid m2 aan stenen inlevert, je hiervoor een cadeaubon krijgt voor een tuinwinkel.

Bij mijn schoonbroer in de buurt van Rotterdam kregen zo'n €75 per ..m2 die ze inleverden (weet even niet meer om hoeveel m2 het ging).
Actie is vaak tijdelijk, maar komt regelmatig retour.
En nu is in mijn buurt is nu ook zo'n actie gaande.

Dit om mensen zoals jij te stimuleren om hun tegeltuin om te zetten naar iets groens :)

Misschien iets om even uit te zoeken :) Succes! Lelijker dan dit kan het niet worden denk ik zo :+

Edit; Oh ik lees nu dat je dit al uitgezocht hebt, maar helaas niet bij jullie in de buurt is. Jammer.
Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan gaan maken, dus ik ben wel heel benieuwd straks naar het resultaat :D

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 18:42

Voor degenen die nieuwsgierig zijn hoe het geworden is:
Afbeelding
:Y) :+ :+

Wij zijn vooral nog ontzettend bezig om al dat grind weg te krijgen. Het grind in het stukje braak liggende grond op de foto zit tot op diepte, net zoals dat grind border bij de schutting ;( De woningbouw wil ons in principe niet helpen, ook niet met een karretje zand om alles ook weer vlak te krijgen.
Er gaat vooral dus veeeeel tijd in het grind scheiden van het zand, we waren al op zoek naar een grondzeef / rolzeef maar die zijn helaas niet te huur in onze omgeving.
Pluspuntje, er zijn al wel concrete plannen voor de overkapping, maar daarvoor moet dus eerst dat braakliggende stukje grindvrij zijn.

hasufel

Re: Help, ik heb een tokkie tegeltuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:55

Lekker als begin toch zo? Heerlijk in de zon
En ik zie een hedera tegen de schutting, leuk! Wordt mooi groen en schuilplaats voor insecten
Jammer dat je zoveel werk van dat grind hebt. Moet het er ook echt uit of kun je er ook overheen werken? Grind kan ook als wateropslag fungeren