Iets willen doen waar je juist onzeker over bent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 17:06

Jullie hebben me overtuigd, ik ga een advertentie uitzetten van het weekend en dan noem ik het inderdaad 4 kandidaten gezocht voor een gratis try out. Ik denk als de kop er eenmaal van af is dat het wel los zal gaan lopen. Ik ben ook een paar keer meegeweest met anderen en dan viel me op hoeveel planten benoemd werden die je eigenlijk beter kunt laten staan. Ik moet gewoon wat vertrouwen hebben in mezelf en ook dat ga ik denk ik enkel op kunnen bouwen door te starten.

Ik ken de routes goed dus voor verdwalen hoef ik niet bang te zijn :') , op beide plekken kom ik sowieso al wekelijks. Ik zou de route de eerste keer ook de dag van te voren nog een keer lopen voor als ik nog iets geks tegen kom.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 17:07

Paardenfan25 schreef:
moonsparkle schreef:
Dat klinkt wel als een goed idee. Hebben jullie misschien nog tips om de rust dan te bewaren vlak voor en tijdens? Als ik het voor familie deed merkte ik wel dat ik soms wat vergeet maar omdat je soms vaker dezelfde planten tegenkomt kwam ik er dan soms weer op terug.

Klinkt echt leuk. Misschien een optie om wat bokkers uit je omgeving te vragen om mee te doen. Kan je wennen aan idee van “ vreemden” en na afloop feedback vragen. Zou ik ook best nog voor willen betalen. Ik weet er niets van dus steek altijd wel iets ervan op :j

Wat een leuke reactie, het is ook mijn idee om vooral mensen mee te nemen die er eigenlijk niks van weten en om hun te kunnen verbazen :D

Paardenfan25

Re: Iets willen doen waar je juist onzeker over bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:13

Ik denk dat veel mensen een begeleide wandeling waar iets verteld wordt heel leuk vinden. Ook leuk trouwens voor een vriendinnen groepje met na afloop een drankje ofzo. Is weer eens iets anders.
Dus… gewoon uitproberen. En als je iets niet weet, fotograferen en later opzoeken en naar deelnemers appen kan altijd hè

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:14

Elke eerste keer is lastig.
Maar probeer vertrouwen te hebben in jezelf.

Ik heb presentaties met mijn hulphond gegeven.
Eerst voor ongeveer 20 mensen.
Een keer een paar honderd kinderen. Dat ging wel in diverse groepen qua leeftijd.
En uiteindelijk voor 800 mensen.

Eng, absoluut. Zeker de eerste keer.
En eerste keer met een microfoon was ook raar.

Je ben goed zoals je ben.
Zoals anderen al zeggen, geef het aan als je iets niet weet.
Kan je altijd thuis opzoeken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 07:05

luuntje schreef:
Elke eerste keer is lastig.
Maar probeer vertrouwen te hebben in jezelf.

Ik heb presentaties met mijn hulphond gegeven.
Eerst voor ongeveer 20 mensen.
Een keer een paar honderd kinderen. Dat ging wel in diverse groepen qua leeftijd.
En uiteindelijk voor 800 mensen.

Eng, absoluut. Zeker de eerste keer.
En eerste keer met een microfoon was ook raar.

Je ben goed zoals je ben.
Zoals anderen al zeggen, geef het aan als je iets niet weet.
Kan je altijd thuis opzoeken.

Wat goed zeg! 800 mensen, zo groot worden de wandelingen niet, haha. Ik wil het sowieso nu met corona klein houden, misschien max 6 personen dit jaar.

Een beetje of topic, misschien maak ik er een nieuw topic voor, maar hebben jullie nog tips qua promoten? Ik had de advertentie gezet op de lokale verkoophoek en heb nu 2 kandidaten voor de try out(spannend!) maar die advertenties zakken natuurlijk ontzettend snel omdat er zoveel advertenties op worden gezet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:12

Social media. Tiktok is momenteel helemaal hot. Mss kun je korte filmpjes maken met natuurweetjes en daarin eindigen met vond je dit leuk? Kom dan eens gezellig mee wandelen.

En schrijf wat persberichten dat je dat gaat doen en stuur dat naar lokale media. Die zoeken nog weleens luchtige nieuwtjes voor als ze een plekje open hebben

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 07:19

Bedankt voor het meedenken. Instagram en Facebook gebruik ik wel, tiktok mwha ik ben niet zo van de filmpjes van mezelf en van het filmpjes maken :o

Lokale krant benaderen is ook nog wel een idee, hoewel ik wel in een vrij grote stad woon dus ik weet niet of het in aanmerking zou komen, maar het is natuurlijk te proberen. Dat zou ik dan wel doen als ik echt al meerdere datums in de planning heb staan, maar is zeker iets om over na te denken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:15

Wat leuk dat je dit gaat doen!
Ik wil wel mee als proefpersoon hoor! :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:16

Heb je al een website of Facebook of Tiktok waar je filmpjes kan posten?
Je verhaal in de lokale krant zetten kan ook helpen.
Folders/poster bij de bibliotheek ophangen.

Wandelclub in jullie dorp/stad benaderen.

Het gaat je echt lukken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 15:13

Website, Facebook en Instagram. De website wordt wel weinig via Google gevonden, maar ik vind het voor nu nog zonde om daar een Profesional naar te laten kijken :o

De bieb is ook een goed idee en misschien op het advertentie bord bij de supermarkt.

Als ik mensen erover vertel zijn ze wel altijd heel enthousiast, maar nu pas kan ik ze de website vertellen omdat het voorheen enkel een idee was, haha. Het is ook niet echt gauw iets waar mensen op Googlen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 15:14

Sure_lee schreef:
Wat leuk dat je dit gaat doen!
Ik wil wel mee als proefpersoon hoor! :+

Bedankt! Misschien vraag ik je(jullie) nog als ik het voor het eerst op een andere locatie wil organiseren :D

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:04

Dan is het misschien wel een idee om je website in je onderschrift van Bokt te zetten :)
En ik zou de pilot/try-out versie lekker op je eigen locatie doen. Dat voelt dan voor jouw vertrouwd en dan heb je de ideale omstandigheid om "live te oefenen"

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 10:25

Tadaa *\o/* :') en er is al een plek bezet!