Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:29

Ik haal het zelf zsm op als er iets bij de buren ligt

Kimmiee_D

Cookies schreef:
Nou van die buurvrouw nam ik nooit meer een pakket aan. Je bent de bezorgservice niet. Normaal haal je het zelf even op bij de buren.

Dit dus :j :j

Ineke2

Zelf ophalen bij de buren. Ik haal het zelf ook zo snel mogelijk op. Een enkele keer ben ik pas laat thuis dan wordt het een dag later dat ik het op haal, omdat ik zo laat dan niet mijn buren meer wil storen.

liedje89

Ik deel een soort portiekje met mijn buren dus we zetten het meestal daar maar toen ik nog gewoon een eigen voordeur had ging ik pakketjes altijd gewoon halen bij de buren. Als een pakket een paar dagen staat zou ik wel aanbellen omdat het een enkele keer kan gebeuren dat de postbode het briefje vergeet.

Ik zou alleen geneigd zijn om het meteen te brengen als de buurman/vrouw in kwestie bijvoorbeeld heel erg slecht ter been is, of ik zelf bijvoorbeeld de komende dagen niet thuis zou zijn ofzo. Ik vind het ook raar dat de buurvrouw 5 dagen wacht en je dat dan kwalijk neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:30

Ceffyl schreef:
tita schreef:
Ja boeien..... buurvrouw ik neem aan niet km lopen en anders pleur je het in de container .... briefje door de bus.
Jij neemt pakje aan das netjes, jij wil er ook vanaf..... jij irriteer je aan pakje
Kun je 2 dingen doen, snel afleveren of niet meer aannemen

Ik breng het vaak zelf na 1 dag

Nou ja, ze wonen 15 deuren verderop. Is inderdaad niet eind van de wereld, maar wel steeds op en neer lopen. Ik irriteer me er niet zo zeer aan dat het hier staat, maar ben bang dat ze straks weer pissig zijn dat het zo lang geduurd heeft.
Gewoon een factuur in de doos erbij proppen dan: "bezorgkosten Ceffyl: €5,- Graag voldoen binnen 5 werkdagen." :))

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 18:31

Kimmiee_D schreef:
Cookies schreef:
Nou van die buurvrouw nam ik nooit meer een pakket aan. Je bent de bezorgservice niet. Normaal haal je het zelf even op bij de buren.

Dit dus :j :j

Ach ja, het gaat ook eigenlijk om niks ergs. Maar ik was gewoon benieuwd wat “normaal” is hierin. Je gaat gewoon twijfelen of je inderdaad niet zelf verkeer zit.

Ik ga het zo nog een keer proberen te brengen. Ben benieuwd hoe ze reageren :P

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:32

Wat een bizarre reactie. Ik vind het niet meer dan normaal dat je het zo snel mogelijk ophaalt.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:33

Ik wacht inderdaad altijd totdat ze het zelf komen ophalen. Maar ik weet ook dat DHL hier nog wel eens vergeet een notificatie in de brievenbus achter te laten bij de geaddresseerde, dus ik ben 2 keer na een week zelf bij iemand langs gegaan en toen bleek ook inderdaad dat ze geen briefje hadden gehad.

In het geval van jouw buurvrouw zou ik de volgende keer tegen de bezorger zeggen dat ie 'm naar het pakketpunt mag brengen :+ . Ik vind het niet meer dan normaal dat je zelf je pakketje bij de buren op gaat halen.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:34

Ceffyl schreef:
tita schreef:
Ja boeien..... buurvrouw ik neem aan niet km lopen en anders pleur je het in de container .... briefje door de bus.
Jij neemt pakje aan das netjes, jij wil er ook vanaf..... jij irriteer je aan pakje
Kun je 2 dingen doen, snel afleveren of niet meer aannemen

Ik breng het vaak zelf na 1 dag

Nou ja, ze wonen 15 deuren verderop. Is inderdaad niet eind van de wereld, maar wel steeds op en neer lopen. Ik irriteer me er niet zo zeer aan dat het hier staat, maar ben bang dat ze straks weer pissig zijn dat het zo lang geduurd heeft.

Niet druk om maken hoe ze gaat reageren. Als dat je dwars zit zou ik het de volgende keer inderdaad niet meer aannemen als het pakje voor haar bestemd is.
Gewoon zelfde dag ophalen is wel zo netjes. Wegbrengen kan als je ziet dat de buurtjes thuis komen bijvoorbeeld maar verwachten dat iemand het brengt is van de zotte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:34

Ceffyl schreef:
Ach ja, het gaat ook eigenlijk om niks ergs. Maar ik was gewoon benieuwd wat “normaal” is hierin. Je gaat gewoon twijfelen of je inderdaad niet zelf verkeer zit.

Ik ga het zo nog een keer proberen te brengen. Ben benieuwd hoe ze reageren :P
Mocht ik het idee krijgen dat iemand het vergeten is, vind ik langsbrengen ook geen probleem, maar als ze dan zo reageren, was dat toch echt de laatste keer dat ik iets voor ze aannam. :=

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 18:35

Mkango schreef:
Gewoon een factuur in de doos erbij proppen dan: "bezorgkosten Ceffyl: €5,- Graag voldoen binnen 5 werkdagen." :))

_O- Ze ziet me aankomen. Het is al een beetje een stijf type, denk niet dat ze erom kan lachen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:35

Briefje gebeurt vaak niet, maar er is toch altijd online gewoon te zien waar het pakket is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:36

Dan zou ik het juist doen, ben je hopelijk ook meteen van het gezever af. O:) :)) Als mensen op zo'n manier verwachten dat ik ze bedien, staat daar ook wat tegenover.

Koekie73

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:40

ik ga zelf een pakketje ook altijd zo snel mogelijk ophalen, als de buren het aangenomen hebben.
Mijn buren hebben ook wel eens een paar dagen gewacht om een pakketje bij mij op te halen, maar daar zullen dan vast redenen voor zijn (geen tijd gehad, geen briefje in de bus dat het bij mij ligt, of bij mij aangebeld toen ik er niet was) dus dan loop ik zelf even bij ze langs als ik zie dat ze thuis zijn.

Maar iemand die bóós wordt dat ik niet snel genoeg langskom met hún pakketje... daar nam ik geen pakketje meer voor aan. Zo iemand mag eerst even normaal doen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:45

Ik ga zelf halen, maar ook wel eens gehad dat er geen briefje in de bus zat, dan is het handig dat buren ook proactief zijn.
Ik zie vanuit mijn huis vaak dat buren thuis komen, dus dan ga ik vaak wel even langs, anders blijf je elkaar soms mislopen.

Met dergelijk ontevreden commentaar zou ik snel klaar zijn trouwens, dan neem ik het toch lekker niet aan. Hier gelukkig geen nare ervaringen met buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:46

Wij halen het ook altijd zo snel mogelijk op.

Wanneer er een pakket voor iemand bij ons gebracht is breng ik hem soms wel. Maar dit is puur omdat wij de bel eraf hebben gehaald en het een beetje banketstaaf is als er anders nooit open wordt gedaan. :Y)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:46

Pakket kan ze zelf komen halen. Anders gooi ik het in de schuur hier en zien we wel hoelang het duurt.
Maar ik zou het vertikken het te brengen.
Als ik weet dat mijn buren iets aannemen haal ik het echt zsm op. Bedank ik ze. Als het, door omstandigheden vaak gebeurt zeg een keer of 5 krijgen ze zelfs een doos merci om ze extra te bedanken.
Hier is dat andersom ook.

Maar ik ga geen pakketten brengen. Dan regel je het maar zo dat je pakket op een postnl punt geleverd wordt of je verzet het bezorgmoment naar een moment dat je wel thuis bent.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:47

Ik zou een pakketje zo snel mogelijk ophalen, keerzijde is wel dat de bezorger niet altijd netjes een briefje in de bus doet.
Als ik heb gezien dat ze thuis zijn geweest en het pakketje is niet opgehaald zou ik wel na 1 of 2 dagen even aanbellen, maar dit klinkt wel erg gemakzuchtig, hoe moeilijk kan het zijn om even aan te bellen.

Vorige week was een pakketje van ons 2 huizen verder bezorgd, met deze buren hebben we eigenlijk geen contact. Ik heb in 2 dagen tijd een paar keer aangebeld, maar er werd elke keer niet open gedaan. Daarna een briefje in de bus gegooid, dat ik had begrepen dat er bij hun een pakketje voor ons lag en of ze aan wilde bellen als ze in de gelegenheid waren. Toen stonden ze verrassend genoeg vrij snel voor de deur met het pakketje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:48

Meestal wacht ik gewoon tot het opgehaald wordt. Alleen als het in de weg staat dan breng ik het weleens. Maar alleen voor de naaste buren of overburen.
Zelf haal ik het meteen op als ik het briefje vindt.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:49

De etiquette is geloof ik zelf halen. Doe dat altijd wel. Echter heb ik 1 keer gehad (met dhl) dat ik geen briefje heb gehad en pakketje lag niet bij mijn directe buren. Toen heeft het even geduurd voor ik door had waar ik het kon gaan halen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:49

Ik haal het altijd zo snel mogelijk op.
Als ik iets van buren ontvangen heb breng ik het ook wel eens langs als het na een paar dagen nog ligt omdat wij vaak weg zijn en het best kan dat ze een aantal keren voor niks aan de deur zijn geweest...

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 18:54

Ik ben dus net geweest en ze waren niet thuis, maar ik weet nu wel waarom de directe buren het niet hebben aangenomen ;( Schijnbaar halen ze dus nooit zelf op en de mensen naast hen nemen daarom niks meer aan. Hun directe buurman zei letterlijk: “oh heb je het al sinds woensdag? Nou veel sterkte dan maar.”

Ik heb wel een briefje bij ze in de bus gegooid dat ik 2x ben langs geweest en dat ze het kunnen komen halen. Ben benieuwd!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:54

Als een pakketje van mij bij iemand anders aankomt haal ik het zsm op. Maar ik probeer hier al rekening mee te houden qua levertijd en af te laten leveren op een pakketpunt als ik verwacht niet thuis te zijn. Heb ook wel buren die het voor me aannemen en me aanschieten als ze zien dat ik thuis kom :)

Neem ik een pakketje aan voor een buur dan bel ik altijd even aan in de loop van de dag. Meer voor mezelf, want ik wil er vanaf... Wordt er dan niet open gedaan dan wacht ik en verwacht ik dus ook dat het opgehaald wordt.

Er is ook een buur waar ik het gewoon niet meer voor aanneem. Teveel gedoe en daar heb ik helemaal geen zin in. Ben niet verplicht het aan te nemen voor m'n buren en zij ook niet voor mij gelukkig.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:55

Inderdaad altijd zo snel mogelijk zelf ophalen. Mochten we iets voor de buren hebben en het komt makkelijk uit (inderdaad in het voorbijgaan oid), dan brengen we het langs.
Ik vind dat hier geen discussie over hoort te bestaan, je krijgt toch als ontvanger een briefje of een melding in de app?
Rare buurvrouw hoor :j

Overigens, over het langs brengen: wij wonen in een maisonnetewoning en ik ga echt die trap niet nog 3x extra af om te kijken of de buren thuis zijn en ik dan het pakketje langs kan brengen :n

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:56

Dit klinkt gewoon als luiheid. Je hebt nu duidelijk aangegeven dat ze het op kunnen halen en anders zou ik het volgende week gewoon retour laten sturen.