Muiz schreef:Afgelopen jaar hebben wij de achtertuin (laten) verbouwen en hebben we zelf een regenton aangesloten die vanaf ons schuurtje het water opvangt. Ideaal voor mijn moerasplanten die demiwater nodig hebben!
Ik heb een simpele plastic ton met een overloop systeem waar mijn vriend lang naar heeft gezocht. Als ik het niet vergeet ga ik voor je navragen wat nou zijn probleem was met de gangbare systemen die op de markt zijn. Deze kwam van Ebay geloof ik...
Voor de bladeren hebben wij een 'doucheputje' boven op de afvoer staan. Die maakt de buurman eens per jaar schoon. Wat ik merkte aan eerdere tonnen met zo'n filter systeem is dat het toch niet helemaal lekker werkt omdat het vast loopt oid. En of je met droger residu je planten water moet willen geven
Maar wij hebben dus een plastic versie. Mijn ouders hebben jaren een houten ton gehad, ook een oud wijn vat oid. Maar inderdaad in de winter vriezen ze kapot en in de zomer drogen ze uit door de zon op de ton. Beide zijn momenten waarop je gewoon graag je water hebt omdat je voor binnenplanten op dat moment slechte alternatieven hebt. Onze ton staat op een speciale ton verhoging zodat de gieter er super onder past. De slang kan ook aangesloten maar omdat ik 'maar' een 40 liter ton heb gebruik ik die optie bijna niet. Hij staat naast klimplanten dus die zou ik er nog overheen kunnen laten groeien maar er groeien ook hoge planten voor dus in de zomer zie ik hem eigenlijk niet.
Zal ik eens foto's maken van wat wij hebben staan? Geen idee of je dat wilt maar dan kan je kijken of dat wat is
Als je wil! Graag