Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mazida schreef:Die discussie ben ik al met haar aangegaan, maar dan is haar slotconclusie dat mijn 3-jarige al de baas is en dat ik haar bewust opvoed als jongen om mijn tegen oma in te gaan. En tegelijkertijd blijft het mijn moeder, zij past ook weleens op en dan wil ze het liefst met mijn dochters een soort van pronken in de mooie jurken in het dorp, ik heb al gezegd dat de kinderen geen poppen zijn.
)
. Laat dat kind lekker in een broek lopen, als ze dat fijn vindt.
Mazida schreef:Ik vind het ook moeilijk om haar teleur te stellen. Heb mijn dochter voorgesteld alleen een jurk aan te trekken als we naar oma gaan maar dan is het schreeuwen
Ik ben inmiddels 36 en mijn zus 52 en ik durf met zekerheid te zeggen dat ze met deze teleurstelling heeft leren leven. Mensen zijn nou eenmaal geen poppen, en waarom zou je dochter een jurk moeten dragen om oma te pleasen? Er komen nog genoeg moment in je leven om het anderen naar de zin te maken.
Oma zal er mee moeten dealen dat het gaat zoals jij en je dochter willen
Mazida schreef:Die discussie ben ik al met haar aangegaan, maar dan is haar slotconclusie dat mijn 3-jarige al de baas is en dat ik haar bewust opvoed als jongen om mijn tegen oma in te gaan. En tegelijkertijd blijft het mijn moeder, zij past ook weleens op en dan wil ze het liefst met mijn dochters een soort van pronken in de mooie jurken in het dorp, ik heb al gezegd dat de kinderen geen poppen zijn.
candalisa schreef:Ik zou iets kopen voor oma wat ze nooit aan zou trekken een honkbal pet bv en dan zeggen nou trek maar aan als ze dan zegt ja maar daar ga ik niet mee lopen ... nou snap je je kleinkind nu?
Kookaburra schreef:Blijf gewoon vertrouwen in jezelf en in je dochter
Niet helemaal hetzelfde... Maar ik moest er meteen aan denken
[ Video ]

) Als je dat helder hebt kun je bepalen of je het dan de moeite waard vind om dit tóch met je moeder aan te gaan ( of je besluit het zo te laten... en haar commentaar aan te horen...) Silenna schreef:Mazida schreef:Die discussie ben ik al met haar aangegaan, maar dan is haar slotconclusie dat mijn 3-jarige al de baas is en dat ik haar bewust opvoed als jongen om mijn tegen oma in te gaan. En tegelijkertijd blijft het mijn moeder, zij past ook weleens op en dan wil ze het liefst met mijn dochters een soort van pronken in de mooie jurken in het dorp, ik heb al gezegd dat de kinderen geen poppen zijn.
Jeetje. Dat wordt een feestje voor jou en je dochter, als ze later niet hetero of transgender blijkt te zijn (ik noem maar wat). Zal oma vast ook blij mee zijn, als ze nu al zo hangt aan stereotype genderrollen.. (t kind is 3!!)
Inderdaad absoluut niet aan toegeven hoor, jouw kind, zoals je het nu met haar aanpakt klinkt toch prima. Laat dat kind lekker in een broek lopen, als ze dat fijn vindt.
Hell, ik zou haar iedere keer naar oma een dino-pak of satanistische outfit aantrekken en haar kapsel opscheren.
nooit gehoord van de 21e eeuw?