Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSwanHeart schreef:Onze eerste auto was een Toyota Yaris uit 2002, met rond de 120.000 op de teller. Eind 2017 voor 2000 euro gekocht en behoorlijk wat kilometers bijgereden (mijn vriend reed 120 km per dag voor werk). Was echt een mega betrouwbare auto, waar we nooit gekke dingen mee hebben gehad (buiten een lekke band, maar dat lag niet aan de auto).
Wij hebben hem uiteindelijk na een jaar weggedaan, omdat je, als je zoveel kilometers rijdt, net wat meer comfort wil (denk bvb. ook aan cruise control).
Mijn vriends moeder heeft de auto
overgenomen en rijdt er nu nog steeds met veel plezier in. En, nog niet één keer grote dingen gehad wat betreft onderhoud.
Wat voor ritten verwacht je te gaan maken? Korte ritjes of veel snelwegkilometers? Dat zou ik zeker ook meenemen in je overweging
snuffie123 schreef:xSwanHeart schreef:Onze eerste auto was een Toyota Yaris uit 2002, met rond de 120.000 op de teller. Eind 2017 voor 2000 euro gekocht en behoorlijk wat kilometers bijgereden (mijn vriend reed 120 km per dag voor werk). Was echt een mega betrouwbare auto, waar we nooit gekke dingen mee hebben gehad (buiten een lekke band, maar dat lag niet aan de auto).
Wij hebben hem uiteindelijk na een jaar weggedaan, omdat je, als je zoveel kilometers rijdt, net wat meer comfort wil (denk bvb. ook aan cruise control).
Mijn vriends moeder heeft de auto
overgenomen en rijdt er nu nog steeds met veel plezier in. En, nog niet één keer grote dingen gehad wat betreft onderhoud.
Wat voor ritten verwacht je te gaan maken? Korte ritjes of veel snelwegkilometers? Dat zou ik zeker ook meenemen in je overweging
Bedankt! Ik vind cruise control ook echt heerlijk rijden, maar wel iets wat ik kan missen.
Ik ga er elk weekend mee naar mijn vriend toe (80 km enkele reis). Daarnaast naar vrienden die allemaal op ongeveer 50 km enkele reis wonen. En dan daarnaast ritjes naar manege, winkels, supermarkt. En ik rij sinds corona ook graag voor de 'lol' door de omgeving.
Zou je aan de hand daarvan dan beter iets anders zoeken?

Maaaaar mijn moeder was de eerste eigenaar en de auto kreeg en krijgt altijd en op tijd z’n onderhoud. snuffie123 schreef:Bedankt voor de reacties weer. Hoe meer hoe beter. Ruimte in de auto maakt niet zoveel uit. Ik rij er voornamelijk zelf in of met vriend, dus dat is alleen voorin. En ik ben niet zo lang, dus dat scheelt. Een grote(re) auto is dus echt nog niet nodig.
De kia picanto en HyundaiI10 vind ik erg fijn rijden, maar kom ik vrij weinig tegen. Ik dacht dat ze qua rijden niet heel erg zouden schelen van de aygo, C1 of 108. Maar ik ga zeker ook wat proefritjes maken.
Ik zal dan vooral naar betrouwbare dealers op zoek gaan. Is het gebruikelijk om daar aan te geven naar wat voor soort auto ik op zoek ben, zodat ze mij kunnen contacten als ze wat binnen krijgen? En kan je nog onderhandelen over de prijs of is dat not done?
is hij in prima staat! Ik zou dus zeker een c1/aygo/107 aanraden 
. De VW Up is toch net iets degelijker materiaal naar mijn idee. Daarnaast betaal ik net zo veel wegenbelasting als bij de Aygo. Ik vind de Up ook stiller rijden, de Aygo maakte toch nog wel wat geluid zodra je de 80km per uur passeerde. Naar mijn idee is dit bij de Up minder. Dus als ik je een kan aanraden is het die wel! xChanelx schreef:Aygo, C1 en 107/108 zijn inderdaad allemaal nagenoeg hetzelfde.
Ik rijd met veel plezier in een Aygo van zo'n 10 jaar oud en heb in 2 jaar nog geen noemenswaardige kosten er op gehad. Ik zou er zo weer één kopen.
Ideaal is ook dat deze autootjes geen distributieriem hebben, dus die hoeft niet vervangen te worden
Lieke schreef:Lage km stand is niet perse goed. Het is goed voor een auto om regelmatig gereden te worden en dan liever lange afstanden dan korte stadsritjes.
.......