Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
geniet ervan! katybug schreef:Ja, eens. Maar dat is mijn punt ook. Er is nergens gezegd dat je niet meer ziek kan worden maar minder ziek zult zijn. Natuurlijk is dat wanneer je de soort treft waar je tegen gevaccineerd bent. Ik haal ook nooit de griepprik terwijl dat wel kan bij ons op het werk. Het is altijd een verouderde variant.
En de griep die niet meer bestaat, grappig dat je dat zegt. Ik heb nu bij een aantal sneltesten gestaan waarvan de uitslag binnenkwam. Mensen die negatief getest werden voor Corona hadden dus ook geen influenza a of b of rs virus...
Edit: en ook na vaccinatie kan je natuurlijk nog gewoon andere mensen besmetten. Het lost dus eigenlijk weinig op.
lenaa_tje schreef:Scum schreef:De pcr test hoef je voor Duitsland niet te doen als je op doorreis bent.
Zolang je niet uitstapt. Tanken is dan wel een uitdaging
eponine schreef:Ja, gewoon gaan, makkelijk gezegd, de boetes zijn niet mals en 10 dagen quarantaine zie ik ook niet zo zitten. Of we moeten de vakantie met 10 dagen inkorten.. anders wordt de baas ook niet blij. Wij hebben ook aanbetaald, maar verschuiven is voor ons erg moeilijk ivm werk. We duimen er maar voor.
Iris82 schreef:Ik ben vooral benieuwd, durf je het aan om zonder dekking van je reisverzekering op stap te gaan?

Leandra schreef:Wij hebben half augustus ook een vakantie naar Oostenrijk geboekt, doorgeschoven van vorig jaar.
Zoals het er nu naar uit ziet heeft iedereen die wil eind juni/begin juli de eerste vaccinatie gehad. Dus dan zouden we wel kunnen gaan. Wij houden het ook in de gaten en als we niet kunnen zijn we onze aanbetaling kwijt maar dat vind ik ook geen probleem. De camping waare we geboekt hebben heeft het ook al moeilijk genoeg.
Sizzle schreef:TS, ik verwacht eigenlijk wel dat deze zomer de boel binnen de EU aardig open is. Vorig jaar is al gebleken dat toerisme voorrang heeft op gezondheid.
Urona447 schreef:Laat je niet door het testen weerhouden, wij wonen in Duitsland en testen momenteel 2 keer per week. Je maakt een afspraak , meld je en krijgt een staafje waar je 20 seconden op moet sabbelen. Daarna ga je weg en binnen 15 minuten heb je een negatieve uitslag op je mail. Dit is dus echt heel simpel en snel.
) ElCid schreef:Sizzle schreef:Ze willen in Mei hun vrijheidspas introduceren.
Wel een hele ironische naam voor iets wat alles doet behalve je vrijheid garanderen.