Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Luckystory schreef:Aangezien je aangeeft dat de verhuuurder nog andere werken door jullie laat uitvoeren, zou ik het naar hem toe niet zo hard spelen om de factuur naar hem te sturen. Dat gaat je meer kosten dan het opbrengt op langere termijn. Daarnaast zal het misschien ook geen goed doen aan je reputatie.

Luckystory schreef:Maar dan had TS het toch meteen bij de verhuurder moeten neerleggen? Het is niet hij die op dit moment weigert te betalen. Hij heeft netjes zijn facturen voldaan. Dus ten opzichte van die meneer moet geen punt gemaakt worden. Hij is geen wanbetaler.
Maar TS had de factuur neergelegd bij de huurder, en nu lijkt dat mogelijk onterecht.
Als ze nu haar kar keert en toch nog de verhuurder aansprakelijk stelt voor deze betaling, dan heb je volgens mij toch echt dikke kans dat deze dat verkeerd gaat opnemen.
Mocht ikzelf die verhuurder zijn, zou dat bij toch ook niet zo goed vallen. En zou ik toch ook op zoek gaan naar iemand anders voor komende werken. Het had wat anders geweest als van in het begin gecommuniceerd zou zijn dat de rekening door de verhuurder betaald zou worden en dat deze het dan maar met zijn huurder moet regelen bijvoorbeeld. Maar niet pas na datum als blijkt dat de eerste regeling niet werkt.

pmarena schreef:Reken je er ook een deel gederfde inkomsten bij dan heb je ook groot gelijk vind ik. Want door zo'n flapdrol loop je gewoon een dag inkomsten mis....
xxCYNNxx schreef:Mensen die in de schuldsanering zitten weten vaak maar al te goed dat een incasso niks kan. Deurwaarder heb je meer aan, want bij die kunnen ze niet de rekening weg gooien en bij een incasso wel.
Sclimpre schreef:Dat er iets betaald moet worden is logisch. Maar een factuur voor niet-uitgevoerde werken van meer dan 200€, dat is wel een pittig bedrag. Je kan nu wel heel hard op je strepen staan, maar bedenk wel dat je daarmee waarschijnlijk zorgt dat je voor de eigenaar en de verhuurkantoor niet meer kan werken. En dat zij jullie bedrijf nooit zullen aanraden, eerder afraden.