Hoe doen jullie dat met marktplaats?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:18

Ik heb het laatst nog gehad, had een artikel op marktplaats gezet, kreeg veel reacties maar op de eerste reageerde ik, dag afgesproken dat ze zou komen.
Dat was op een vrijdag tussen 16u en 17u, om 17:15u nog niemand dus ik stuur haar een bericht waar ze bleef omdat ik nog weg moest, uiteindelijk kreeg ik rond 18u bericht dat ze zich vergist had in tijd en nog op haar werk stond.
Ze vroeg toen of ze dan op zaterdag mocht komen, oke nou goed dan we kunnen allemaal wel eens ergens in vergissen dacht ik dan toch dus zaterdag opnieuw afgesproken, dit keer om 17u want ik had sowieso geen zin om een uur af te gaan zitten wachten of er nog iemand kwam.

Wat denk je ? Om 17u was er niemand, om 17:30u ook niet, om 20u niet.
Ja ammehoela, heb geen bericht meer gestuurd en de volgende dag aan de tweede geïnteresseerde aangeboden die het wel netjes op de afgesproken tijd heeft opgehaald.

Vind het ronduit asociaal om eerst niet op te komen dagen waar ik dan nog naar moet vragen, ik nog de moeite neem om een tweede afspraak te maken en vervolgens dan ook gewoon weer niet komt opdagen.

Ik heb voor mezelf nu afgesproken, als iemand iets wil spreek ik meteen een dag & tijdstip af, als diegene akkoord geeft en vervolgens niet komt opdagen dan ga ik er ook niet meer achteraan, dan is het pech en gaat het naar een ander.
En sowieso, als er nog iemand is met interesse en de eerste reageert diezelfde dag niet meer om wat af te spreken is dat ook jammer dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:23

Sintara schreef:
Ik vind mensen juist zó ongeduldig. Meestal heb je dat ding al jaren op zolder staan, waarom moet je dan binnen twee dagen antwoord

Eens hoor.
Ik geef mensen echt wel 2 a 3 dagen (soms nog meer) de tijd om te reageren.
Vervolgens vraag ik of er nog interesse is omdat er iemand anders geïnteresseerd is en bij uitblijven reactie dan pas verkoop ik het product aan een ander.

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:42

ChristaMoor schreef:
Eva_de_Beer schreef:
Je kan het ook omdraaien. Als je dat ding echt graag wil, waarom moet het dan twee dagen duren voor je antwoord? :D

Hallo! Er zijn ook nog mensen die werken en niet de hele dag Marktplaats controleren. Dus een dag wachten op een reactie kan toch wel! Wil je dit niet, dan gewoon duidelijk in de advertentie erbij zetten: Artikel wordt niet gereserveerd, wie het eerst komt, het eerst maalt.

Ik zeg ook niet dat ik vind dat er binnen een uur antwoord moet zijn :) Mij hoor je ook echt niet als ik 's ochtends een berichtje stuur en ik de volgende avond pas antwoord krijg. Geen enkel probleem, mensen hebben het druk, heb ik alle begrip voor. Maar de post waar ik op reageerde ging over na 2 dagen nog geen antwoord geven. We hebben het hier niet over een superingewikkelde zakelijke transactie, maar gewoon spulletjes via MP verkopen. Als er tussen elk bericht een halve week zit schiet het niet op. Als iemand nou aan geeft het even thuis te moeten overleggen, prima. Maar als iemand na 2 dagen niet gereageerd heeft ga ik er niet van uit dat ze dat nog gaan doen (dat is ook de ervaring die ik heb). Je kan dan i.m.o. ook niet verwachten dat de koper denkt dat je nog serieuze interesse hebt.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:50

ChristaMoor schreef:
Eva_de_Beer schreef:

Je kan het ook omdraaien. Als je dat ding echt graag wil, waarom moet het dan twee dagen duren voor je antwoord? :D

Hallo! Er zijn ook nog mensen die werken en niet de hele dag Marktplaats controleren. Dus een dag wachten op een reactie kan toch wel! Wil je dit niet, dan gewoon duidelijk in de advertentie erbij zetten: Artikel wordt niet gereserveerd, wie het eerst komt, het eerst maalt.

Je checkt toch ook gewoon dagelijks je email, onafhankelijk van of je werkt of niet? Daar krijg ik alle marktplaats gerelateerde dingen binnen dus zoveel moeite is het niet om dan in te loggen en 10 seconden te besteden aan een reactie.