Mini vaatwassers, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Mini vaatwassers, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:04

Afbeelding

Dit is een random schone vaat die bij onze vaatwasser er in past :j.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:17

Bij mijn ex hadden we ook zo'n kleine. Idd soms even puzzelen maar het meeste paste er wel in. Alleen grote koekenpannen was soms even een gedoe of idd met de hand. Of desnoods een (kort) programma met alleen pannen. Ding was aangesloten op een 2e kraan en de afvoer liep daar gewoon in de gootsteen. Ik vond het ideaal iig :)
Maar moet ook wel zeggen dat ik heel blij ben met de "full size" in m'n eigen huis haha.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:34

Ik heb een tussenmodel. Hier ook geen ruimte voor een grote, maar een tafelmodel past ook net niets in. Deze is 60cm hoog en heb hem op de wasmachine staan. Hij heeft 2 lades, maar de bovenste lade is niet zo hoog (prima voor koffiekopjes, niet voor longdrink of wijnglazen). Ik vind hem ideaal! Heb er ook pannen in.

Hier met een waardeloos ingepakte afwas met o.a. een wokpan met diameter 28cm. Koekenpannen passen wat rechter op, daar heb ik er gerust 2 van in met meer borden ernaast.

Afbeelding

Afbeelding

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:04

Mijn zus heeft ook een kleintje en die doet het prima. Als je echt een keukenprins(es) bent mis je misschien wat ruimte voor veel pannen en exotische keukenapparaten maar als je niet zo heel ingewikkeld kookt kom je er meestal wel mee uit. Hij wast ook gewoon goed af. Maar zij heeft m wel bij de wasmachine aangesloten, ik weet niet hoe dat zonder echte vaatwasser aansluiting in de keuken zou werken.

Ik kon zelf wel net een 45cm model kwijt onder mijn aanrecht en ik vind het ook echt een voordeel in mijn minuscule keuken dat ik vaat direct in de machine kan zetten en dat niet op mijn aanrecht in de weg staat dus ik vind het sowieso wel een plus in een kleine keuken.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:25

Wij hebben een kleintje over na onze verhuizing!

Super handig, niet alle pannen gaan er misschien altijd tegelijk in. Maar ik vond het super handig!

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:03

ingedebruijn schreef:
Ik heb nu een paar maanden een tafelformaat en ik kan echt niet meer zonder. Alles gaat erin hier. Soms duurt het dan 2 wasjes maar hij heeft maar 1,5 uur nodig en alles is perfect schoon. Gebruik ook maar een half tabletje per keer.

Ik heb de inventum vvw5520. 259 euro bij coolblue.

Ik heb deze ook sinds een tijdje, echt een aanrader. Bij mij past alles erin, grote borden, pannen en glazen. Ik had zelf nog een aansluiting onder m’n gootsteen en ook een afvoer. Hij staat nu dan ook in dat kastje. Aansluiten was niet moeilijk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 21:48

elske_ schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik heb nu een paar maanden een tafelformaat en ik kan echt niet meer zonder. Alles gaat erin hier. Soms duurt het dan 2 wasjes maar hij heeft maar 1,5 uur nodig en alles is perfect schoon. Gebruik ook maar een half tabletje per keer.

Ik heb de inventum vvw5520. 259 euro bij coolblue.

Ik heb deze ook sinds een tijdje, echt een aanrader. Bij mij past alles erin, grote borden, pannen en glazen. Ik had zelf nog een aansluiting onder m’n gootsteen en ook een afvoer. Hij staat nu dan ook in dat kastje. Aansluiten was niet moeilijk.

Past hij bij jou in het kastje onder de gootsteen of staat hij in een kastje er naast? En hou je in je kast waar die in staat nog ruimte over om andere dingen op te kunnen bergen? :D ik word helemaal enthousiast!

Vanavond heb ik het even aan mijn vader laten zien, hij is degene in de familie die nog een klein beetje verstand heeft van dergelijke dingen en hij is ook degene die het voor mij moet gaan installeren (met het water en de afvoer enzo, want daar heb ik echt 0 kaas van gegeten). Hij is ook het meest enthousiast over modellen die je kunt wegstoppen in kastjes, en hij wil gaan kijken of hij dat bij mij ook zo kan maken *\o/* dat is mooi, want ik heb ook niet zo'n groot aanrecht.

Weten jullie of dat met elk willekeurig mini model kan? In een kast plaatsen? Bij de Bob twijfel ik bijvoorbeeld daaraan omdat hij best hoog is, de inventum uit de quote hierboven heeft volgens mij eerder echt zo'n formaat wat in een kast kan passen en die dus niet op het aanrecht hoeft. Klopt dat?

Bedankt ook voor jullie foto's, zo heb ik een beeld van wat er in past en ik denk ook dat dat voor mij genoeg ruimte is, ik ben toch maar alleen :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:15

Ik wil een Bob!! Wat cool en dat kan ik zelfs! Ik lees mee. Geen ruimte, geen idee hoe zo iets werkt. Maar ook geen zin meer in vieze vaat op het aanrecht en met de hand afwassen.....

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:19

Dat vind ik dus een van de grootste nadelen. Elke dag die vaat op het aanrecht tot het afwassen -O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:27

Bob past dus echt super makkelijk op het aanrecht.
We hadden geen ruimte om hem op de wasmachine te zetten maar op dot stukje paste hij wel op het aanrecht.
Omdat hij een intern water reservoir hoeft hij dus niet aangesloten te worden.
En hij is ook nog eens zuinig in energie en water

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:48

We hebben Bob besteld :D
Levertijden zijn wel lang, 8 tot 10 weken, dus het zal wel even duren voor ik m'n ervaringen kan delen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:54

Jaaa nog een bob!
Die van ons was er sneller maar wij waren voor het vastgestelde pakket ding gegaan

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:20

En jij gebruikt gewone blokjes? Gooi je die er los in?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:41

Ja als ik het bestek bakje erin heb dan gooi ik hem onder in het bestek bakje. En anders gewoon onderin bob

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:43

Judass schreef:

Een halve lijkt mij genoeg.
Die blokjes bestaan uit pure chemie. -O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:45

Ik ben niet ontevreden over de cassettes van bob zelf.
Maar het is zo'n gedoe om steeds de lege terug te sturen en nieuwe te bestellen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:48

senna21 schreef:
Judass schreef:

Een halve lijkt mij genoeg.
Die blokjes bestaan uit pure chemie. -O-

Goeie tip ja! Vooral in zo'n kleine machine. Misschien koop ik sowieso wel eco blokjes.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 10:39

In de tussentijd heb ik ontdekt dat ik een vaatwasser kan gaan plaatsen, de water afvoer is er al en de toevoer kan worden geregeld. Echter, waar ik nu niks van snap is het plaatsen van zo'n ding, kan iedere mini vaatwasser in een keukenkastje of moet ik specifiek gaan kijken voor een inbouw mini vaatwasser als ik hem in een kast wil plaatsen? Ik voel mij heel blond maar ook na googlen kom ik er niet uit _O- :o?

Vrijstaande modellen zijn een stuk goedkoper als een inbouw model, vandaar ook de vraag.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:02

Het ligt een beetje aan de plek waar je hem hebben wilt.

Wil je hem onder je aanrechtblad, dan heb je een onderbouw nodig. Deze heeft geen bovenkant (zoals een wasmachine) maar wel een voorkant.

Een inbouw, die plaats je op de plek van een kastje en heeft geen bovenkant, maar ook geen voorkant (daar kan je namelijk een passend frontje van je keuken op plaatsen).

Een vrijstaande, de naam zegt het al, deze moet vrijstaand en is vaak wat groter qua omvang dan inbouw en onderbouw.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:12

Ik zal zelf echt niet voor zo mini afwasmachine gaan.
Dan sta je uiteindelijk toch nog te afwassen omdat niet alles er in past. Of je bent langer bezig met meerdere keren in/uit ruimen dan hoeveel tijd je zelf kwijt zou zijn met afwassen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:14

Ja... en ik zou het nooit meer doen.

Blijft een poedersuiker ding en toen ik een normale had, was het echt een opluchting dat ie weg kon

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:34

Telpeva schreef:
In de tussentijd heb ik ontdekt dat ik een vaatwasser kan gaan plaatsen, de water afvoer is er al en de toevoer kan worden geregeld. Echter, waar ik nu niks van snap is het plaatsen van zo'n ding, kan iedere mini vaatwasser in een keukenkastje of moet ik specifiek gaan kijken voor een inbouw mini vaatwasser als ik hem in een kast wil plaatsen? Ik voel mij heel blond maar ook na googlen kom ik er niet uit _O- :o?

Vrijstaande modellen zijn een stuk goedkoper als een inbouw model, vandaar ook de vraag.

Heb je een foto van je keukenkastjes? Want dat is een iets normalere maat logischer als je toch een keukenkastje gaag opofferen?

Mijn broer heeft trouwens een mini, heb hem wel eens gebruikt/aangezet bij hem mijn inziens prima ding als je geen plek hebt voor een grote en ook geen zin hebt in afwassen

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:36

In mijn (aangepaste) woning zat al een vaatwasser. Hij deed 't niet maar ik heb 'm laten repareren. Hij zit bij mij onder 't aanrechtblad gemonteerd. Ik heb 1 lade. Voor mij alleen is 't prima te doen al mis ik soms de ruimte als ik groot gekookt heb e.d. Dan draait hij 2 x.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 16:18

Hoi allemaal daar ben ik weer :D
De vaatwasser is inmiddels besteld en onderweg *\o/* het is deze geworden:

Inventum vvw5520
https://www.bol.com/nl/nl/p/inventum-vv ... 078795738/

Dan de volgende vraag, welke borden hebben jullie, wat voor formaat past hier in? Ik ga er van uit dat mijn huidige grote borden (ikea) er niet in gaan passen, dat had ik al online gelezen in reviews maar weten jullie misschien merken of afmetingen waarvan de grote borden ook zouden passen? O:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:48

Telpeva schreef:
Hoi allemaal daar ben ik weer :D
De vaatwasser is inmiddels besteld en onderweg *\o/* het is deze geworden:

Inventum vvw5520
https://www.bol.com/nl/nl/p/inventum-vv ... 078795738/

Dan de volgende vraag, welke borden hebben jullie, wat voor formaat past hier in? Ik ga er van uit dat mijn huidige grote borden (ikea) er niet in gaan passen, dat had ik al online gelezen in reviews maar weten jullie misschien merken of afmetingen waarvan de grote borden ook zouden passen? O:)

Ik heb dezelfde. Grote borden gaan lukt niet inderdaad. 20x20 past er prima in. Net als een kookpan en vergiet of wok. Moet er dan alleen wel het bestekbakje voor uit halen.